Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:55

Mariposa11 schreef:
lenaa_tje schreef:
Als je afspraak maakt ben je niet direct aan de beurt hè? Hier zat er 3 weken tussen :)

Zouden ze dan de groepen niet te groot gemaakt gemaakt hebben.. want waarom kunnen kinderen dan wel al..
Hadden ze beter kunnen wachten tot t grootste deel z'n afspraken al gemaakt had..?

Kinderen kunnen ook niet direct terecht hoor. Zeker in drukke regio's kan er dik 3-4 weken tussen zitten.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:56

Mariposa11 schreef:
lenaa_tje schreef:
Als je afspraak maakt ben je niet direct aan de beurt hè? Hier zat er 3 weken tussen :)

Zouden ze dan de groepen niet te groot gemaakt gemaakt hebben.. want waarom kunnen kinderen dan wel al..
Hadden ze beter kunnen wachten tot t grootste deel z'n afspraken al gemaakt had..?

De meeste volwassen hébben hun afspraak ook al gemaakt. Maar dat je je afspraak gemaakt hebt, wil niet zeggen dat die afspraakd an ook morgen is :)*
Ik schat dat een hoop tieners een afspraak kunnen maken voor over een week of 2/3 (eerste prik!) en dus pas over 8/9 weken 2x geënt zijn en over 10/11 weken optimaal beschermd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:59

Mariposa11 schreef:
lenaa_tje schreef:

In sommige gebieden is dat denk ik wel zo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:59

Voor wat betreft prikken: hier heeft bvb. mijn man net vandaag zijn eerste prik gehad, die is 41. Moest eerst een tijdje wachten totdat er een plekje was (en dan nog een eind rijden verderop want prikpunt hier in de regio is gesloten, en daar heeft überhaupt al niemand die wij kennen geprikt, iedereen werd een pokke-eind verderop gestuurd om onduidelijke redenen....) en een paar dagen voor de afspraak liep hij een buikgriepje op.

Dus afspraak af moeten zeggen en nu vandaag kon hij pas weer terecht voor zijn eerste prik. Heeft direct een afspraak gemaakt toen de oproep kwam, dus daar lag het ook niet aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:01

C_estmoi schreef:
Ik schat dat een hoop tieners een afspraak kunnen maken voor over een week of 2/3 (eerste prik!) en dus pas over 8/9 weken 2x geënt zijn en over 10/11 weken optimaal beschermd.

Kunnen we dan nog niet éven 11 weken wachten???? :+ 8)7

Oh nee, dan komt de najaarsgolf er misschien aan. Dat eerst éven afwachten maar.

Carpe diem; dúrf te leven :j

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:03

Huertecilla schreef:
C_estmoi schreef:

Kunnen we dan nog niet éven 11 weken wachten???? :+ 8)7

Oh nee, dan komt de najaarsgolf er misschien aan. Dat eerst éven afwachten maar.

Carpe diem; dúrf te leven :j

Dat bedoel ik, eerst was t wachten op de kwetsbare (begrijpelijk) nu is t wachten op alle! Volwassenen en dan straks wrs op de kinderen..
En dan gooien ze in t najaar gewoon weer alles dicht want dat mag nu met status A ziekte..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:06

pmarena schreef:
en een paar dagen voor de afspraak liep hij een buikgriepje op.

Oh jee, geen bruikgriepprik gehaald zeker ;)

Hier ondertussen rood alarm voor hittegolf. Morgen tot 50! graden over een gebied 5 keer NL. Gaan indirect meer mensen aan overlijden dan momenteel aan ´met Covid19´.

Shadow0

Mariposa11 schreef:
Dat bedoel ik, eerst was t wachten op de kwetsbare (begrijpelijk) nu is t wachten op alle!

Als je het begrijpelijk vindt om op de kwetsbaren te wachten is er niets aan de hand, want die zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd! Dus inderdaad nog even wachten.

MyWishMax

Bij die volwassenen en kinderen zitten ook nog kwetsbaren die niet volledig gevaccineerd zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:09

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:
en een paar dagen voor de afspraak liep hij een buikgriepje op.

Oh jee, geen bruikgriepprik gehaald zeker ;)

Nou ik denk dat het meer te wijten is aan het hebben van een schoolgaande kleuter ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:10

pmarena schreef:
Nou ik denk dat het meer te wijten is aan het hebben van een schoolgaande kleuter ;)

Dan kán ook niet met een kwetsbare volwassene in hetzelfde huishouden hoor! :Y) :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:15

MyWishMax schreef:
Bij die volwassenen en kinderen zitten ook nog kwetsbaren die niet volledig gevaccineerd zijn.

...en tot de laatste volledig gevaccineerd is kan de gezondheidszorg overspoeld raken?

Het is wellicht een schok, maar er zijn talloze oorzaken waar mensen aan kunnen overlijden. Daarvoor kwestbare eerder.

Covid19 is geen gevaar voor de gezondheidszorg meer.
Er is geen reden meer voor vrijheidsbeperkingen.
Er is al helemáál geen reden om een virus met een relatief LAGE :)* mortaliteit tot A status te verheffen.

pmarena

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:19

Ik durf niet te zeggen in hoeverre het nog een gevaar is voor de gezondheidszorg.

Als er enorm veel besmettingen komen, zitten daar wellicht ook dermate veel (nog) onvoldoende beschermde mensen tussen waardoor de aantallen toch weer flink op kunnen lopen en de zorg nog steeds niet bij kan komen....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:24

pmarena schreef:
Als er enorm veel besmettingen komen, zitten daar wellicht ook dermate veel (nog) onvoldoende beschermde mensen tussen waardoor de aantallen toch weer flink op kunnen lopen en de zorg nog steeds niet bij kan komen....

... :roll: solide basis hoor voor beperking van grondwettelijke vrijheden.

De zorg is hier maar 4% met Covid19 belast én gisteren 750.000 vaccinaties gezet in één dag. Toch fase rood.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:51

Femke_Tweety schreef:
Huertecilla schreef:

en wat was ook alweer de reden voor de beperkingen?

Totaal verouderde, nu irrelevante, risicoberekeningen resulteren ondertussen in ongegrond afsluiten van horeca en uitgaansleven, in ongegronde geografische kleurplaatjes.

Wíe moet er nu het verstand gebruiken?!

Ik vermoed dat je de persco niet gekeken hebt?

Wat je aanhaalt was inderdaad het allereerste belangrijke doel.

Maar terwijl de pandemie langer duurt, blijken ook andere zaken belangrijk.
Ergens vorige week gaf ik dat al aan, en gisteren kwam dat ook in de persco naar voren.

-zorg loopt enorm achter, er moet ruimte zijn voor inhaalslag.
-langdurige Covid19 lijkt een steeds serieuzer probleem te worden dat zowel op individueel als sociaal maatschappelijke als economisch vlak niet onderschat moet worden
-pas half augustus kan iedere volwassene volledig geënt zijn (vandaar 13 augustus als volgende overlegmoment)
-Het ontstaan van nieuwe varianten (zoals nu Delta die ongeveer 9 x zo besmettelijk is als de allereerste versie) kan maken dat er opnieuw overwogen moet worden
-Nederland loopt qua entingen super (volledig geënt op plek 3 in Europa, na Israël en Engeland) maar wereldwijd ligt dat heel anders.
(Risico mutatie die hier ook weer gevolgen kan gaan hebben)

Kortom, blijven hangen in wat ooit gezegd is, is wat mij betreft véél en véél kortzichtiger (en vooral op eigen wénsen gebaseerd) dan wat de Nederlandse regering nu doet.

Nl aangeven dat wat we nu weten anders is dan wat we een half jaar geleden of een jaar geleden wisten. En dat je moet acteren naar de meest recente stand van je kennis.

Overigens gaf Rutte gisteren ook gewoon toe dat deze stijging tegenviel, en dat er gedurende de pandemie soms keuzes gemaakt worden die achteraf niet handig zijn.
Vond en vind ik sterk.
(De Jonge was wat stugger op dat punt)

^ zal ik dit maar even herhalen HC?

Je blijft schoppen en herhalen dat er niets aan de hand is, maar op echte argumenten reageer je niet.

Ik ken je scherper en interessanter dan dat...

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:55

Shadow0 schreef:
Mariposa11 schreef:
Dat bedoel ik, eerst was t wachten op de kwetsbare (begrijpelijk) nu is t wachten op alle!

Als je het begrijpelijk vindt om op de kwetsbaren te wachten is er niets aan de hand, want die zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd! Dus inderdaad nog even wachten.

Dat kan nooit nog een grote groep zijn gezien ze begin vh jaar begonnen zijn met vaccineren..

Op een bepaald moment moeten we t risico gewoon aan accepteren. Net als t risico van levenslang letsel na ongeval omdat je aangereden wordt door een dronkenlap, risico op andere ziektes, risico op leven ziekte en dood..

We kunnen wel zeggen zonder covid dan, maar zonder alcohol dan zonder drugs dan, zonder suikers dan.
Die eerste 3 kan je allemaal door een iets overkomen..
Dood en ziekte hoort erbij hoe rot ook..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:01

Femke_Tweety schreef:
Je blijft schoppen en herhalen dat er niets aan de hand is, maar op echte argumenten reageer je niet.

Jij poneert een aantal stellingen welke imo niet relevant zijn voor de kern van de situatie; de weggevallen zwaarwegende reden voor beperking van grondwettelijke rechten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:02

Worden in het weekend de ziekenhuisopnamen niet bijgewerkt? Ik lees alleen over de besmettingen. Weet iemand dat?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:07

Anna79 schreef:
Worden in het weekend de ziekenhuisopnamen niet bijgewerkt? Ik lees alleen over de besmettingen. Weet iemand dat?

Afbeelding

Die staan er wel op maar worden ergens weggemoffeld omdat het hartstikke goed gaat en geen clicks oplevert zoals koppen met 11000 besmettingen :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:10

Mariposa11 schreef:
Op een bepaald moment moeten we t risico gewoon aan accepteren.

Vroeger of later komt dit altijd voorbij. Maar ik heb gek genoeg het idee dat het er vooral om gaat dat anderen het risico op dood maar moeten accepteren, zodat men er zelf niet teveel last van heeft. Dat is nogal gemakzuchtig en egoistisch vind ik.

Citaat:
Net als t risico van levenslang letsel na ongeval omdat je aangereden wordt door een dronkenlap, risico op andere ziektes, risico op leven ziekte en dood..

Dus we stoppen met airbags, autogordels, straffen van dronken bestuurders, medicijnen etc? Kun je ook de ziekenhuizen in z'n geheel wel afschuiven, dan raken ze ook nooit vol.

Het punt is dat we risico's NIET zomaar accepteren en juist best goed zijn (waren) in dingen veiliger maken. Maar om een of andere reden nu veel liever chaos en veel mensen ziek hebben dan doordacht kiezen voor een alternatief met minder schade (zowel voor mensen als aan de economie.)

Citaat:
Die eerste 3 kan je allemaal door een iets overkomen..
Dood en ziekte hoort erbij hoe rot ook..

Soms hoort ziekte erbij. 10.000 besmettingen op 1 dag hoort er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:11

Maar dat is toch nog logisch? Je ligt niet binnen een dag in het ziekenhuis het stijgt sinds deze week dus eer je dat gaat zien in de ziekenhuizen ben je 2 weken verder.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:14

Spenk schreef:
Maar dat is toch nog logisch? Je ligt niet binnen een dag in het ziekenhuis het stijgt sinds deze week dus eer je dat gaat zien in de ziekenhuizen ben je 2 weken verder.

Als we het al gaan zien

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:19

Shadow0 schreef:
Mariposa11 schreef:
Op een bepaald moment moeten we t risico gewoon aan accepteren.

Vroeger of later komt dit altijd voorbij. Maar ik heb gek genoeg het idee dat het er vooral om gaat dat anderen het risico op dood maar moeten accepteren, zodat men er zelf niet teveel last van heeft. Dat is nogal gemakzuchtig en egoistisch vind ik.

Wederom ga je VOLLEDIG voorbij dat dit het punt niet was noch is.
Er is een set NOODmaatregels getroffen vanwege een uitzonderlijke noodsituatie.
Dat is voorbij. We zitten al maanden op een glijdende schaal zonder nóód.

Dat Covid19 een A status heeft gekregen doet het ergste vermoeden over de macht over onze vrijheiden die overheden gegrepen hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:21

Veel plezier met doemdenken verder, ik ga douchen, omkleden en *\%/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:25

Huertecilla schreef:
Wederom ga je VOLLEDIG voorbij dat dit het punt niet was noch is.

Neem meer hoofdletters! Daar wordt het meer waar van.
Ik ben in elk geval niet erg overtuigd van de goede bedoelingen van al die 'vrijheid' schreeuwers, ze lijken namelijk bijzonder weinig interesse te hebben in allerlei andere vormen van onvrijheid. Het komt op mij vaak meer voor als een soort principieel sausje om egoisme te kunnen verkopen ('IK wil alles weer kunnen doen wat IK wil ongeacht de consequenties voor anderen')