Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaja schreef:lenaa_tje schreef:Onder schoolvakanties noord valt bijv. Ook Amsterdam. Dat noem ik nou niet echt dun bevolkt. Verder valt ook Overijssel en Flevoland daaronder.
Je begrijpt best wat ik bedoel toch?
Bovendien wil ik niks tegenspreken of ergens een ding van maken. Ik zeg gewoon wat als...
bigone schreef:Uit onderzoek blijkt dat 10 % van pakjesavond vierende mensen zich niet aan de maatregelen gaat houden want ze willen geen mensen buiten sluiten. Dan loop je dus een risico dat twee weken later de cijfers weer oplopen en we lossere regels met kerst wel kunnen schudden .
Achterom schreef:Achterom schreef:Dan hoop ik dat jullie die mondkapjes ook even opruimen als je ze ziet liggen?
Je hoeft ze niet af te likken.
Gewoon oppakken, eventueel met een handschoen, weggooien en handen desinfecteren of wassen.
Die dingen ruimen zichzelf niet op.
lenaa_tje schreef:Mijn punt is dat ik het heel vreemd vind om bij dalende cijfers het eventueel sluiten van scholen erbij te pakken.
Citaat:Juist vanwege het effect wat dit op kinderen en jongeren heeft maar ook op ouders voor wie het thuiswerken echt zwaar is.
Citaat:Juist ook omdat vanwege de cijfers die er nu zijn scholen geen enorme rol spelen
bigone schreef:Uit onderzoek blijkt dat 10 % van pakjesavond vierende mensen zich niet aan de maatregelen gaat houden want ze willen geen mensen buiten sluiten. Dan loop je dus een risico dat twee weken later de cijfers weer oplopen en we lossere regels met kerst wel kunnen schudden .
tienus63 schreef:@zebrastreep, zolang je vader afstand en of heel kort in contact is geweest met die persoon, hoeft het niet te betekenen dat je vader het ook van die persoon krijgt.
Ik ben in april echt wel bij mijn ouders in de buurt geweest.
We hielden voordat bekend was dat er COVID bij ons was sowieso al afstand, maar ik kwam er ieder dag over de vloer.
En we wasten frequent onze handen.
En meestal at ik tussen de middag bij hen aan tafel.
Alleen het eten was de afstand geen 1,5 meter.
Verder stond de schuifpui vaak open en wordt er veel geventileerd.
tienus63 schreef:Ik heb mijn vader dikke knuffel gegeven toen ik hem achter moest laten in het ziekenhuis.
Ik weet alleen zeker dat ik een mondkapje en geen beschermende jas aan had.
Handschoenen weet ik niet zeker.
Geloof het niet.
Herinner me dat ik handen ontsmet heb, toen ik mijn vader drinken gaf op seh.
Heb een uur of twee bij hem doorgebracht op volle seh.
Die lag toen vol met COVID verdachte patiënten.
tienus63 schreef:3 weken geleden zou mijn vader jarig geweest zijn.
Die dag ging wel, ik vond mijn eigen verjaardag vorige week veel naarder.
Vandaag ben ik in de tuin aan de slag, komt er een roodborstje op 3 meter afstand zitten.
En die bleef lang bij me in de buurt.
Dan denk ik dat mijn vader het is.
Geloof dat we als achterblijvers langzamerhand een balans vinden zonder hem.
secricible schreef:Knuffel voor jou tienus. Als het jou helpt is dat het enige dat telt.
Gisteren zat de donor-ontvanger van mijn "buurvrouw" bij Pauw. Ik vond het indrukwekkend het verhaal vanuit haar te horen. De gevolgen van al die coronabesmettinfen op onze reguliere zorg. Daar draait het om.