Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:56

elnienjo schreef:
PSvanLot schreef:
Zorgen dat je heel ver weg diep in het bos een hutje gaat vinden. Kun je echt geen empathie opbrengen voor zo'n knul? 30 minuten op 24 uur?

Heb de maatschappij nog nooit stilte-uren in acht zien nemen voor de overprikkelden. Empathie moet 2 kanten op werken.

Maar hoe zie je dat voor je? Moeten we baby’s vragen dat uurtje niet te huilen? Ik woon in een klein stadje en hier is het best rustig op straat. Als je zo overprikkeld raakt moet je gewoon ergens rustiger gaan wonen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:59

Ik duim voor jullie Rien en Tienus

Wij zijn heel erg gesteld op zo veel mogelijk rust. Leefgeluiden zijn prima. Maar onze buurman heeft van dat onnodige lawaai altijd. Om half tien savonds nog kluslawaai of grasmaaien, de radio vaak aan enz. Dat vind ik niet nodig. Dat kan ook wel overdag en op een standje zachter. Wij maken nu expres en zithoek aan de andere kant vh huis, daar is het veel rustiger.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 15-04-20 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:00

Ymor schreef:
Maar hoe zie je dat voor je? Moeten we baby’s vragen dat uurtje niet te huilen? Ik woon in een klein stadje en hier is het best rustig op straat. Als je zo overprikkeld raakt moet je gewoon ergens rustiger gaan wonen.

Het staat mij gewoon tegen dat mensen wel gelijk allerlei initiatieven bedenken om de gemiddelde lawaaiminnende mens van lawaai te voorzien, maar nooit stilstaat bij overprikkelden.
Overal staat in winkels de radio aan (vaak ook nog hard) bijv. Voor een lawaaiinitiatief word ik geacht begrip te hebben, maar waar blijven de initiatieven om de maatschappij af en toe een uurtje draaglijker te maken voor mensen zoals ik?

Ik woon overigens al buiten de bebouwde kom, zou een centrumleven idd helemaal niet trekken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:02

Nou normaal is hier de kermis en dan 2 uur geluid en lichtloos..

Verder kun je een hele samenleving dit niet verplichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:03

Tja het gaat toch om de meerderheid met alles, hoe vervelend ook. Oordoppen geen optie voor je?

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:04

Een anti empathische stoornis. Wauw.
Als autisme iets niet is...

•kruipt weer onder steen•

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:04

MoniqueT schreef:
Trump, hoe narcistisch kan je zijn. Zowel de bijdrage voor de WHO stilzetten als die cheques maken weer duidelijk hoe bizar die man in elkaar zit.

@Rien: wat een zorgen! Sterkte!

Meh, de man zoekt gewoon weer een schuldige om de aandacht van zijn eigen falen af te leiden. What else is new?

De WHO kan best een tijdje zonder US dollars zonder dat het pijn gaat doen. Gedurende de Koude Oorlog hebben de Warschau Pact landen decennia lang niks bijgedragen aan de WHO uit protest tegen wat zei beschouwden als het wankelmoedige dan wel eenzijdige beleid van de WHO (dat wisselde qua argument nog wel eens :roll: ). No biggie.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:06

Die boete gaat wel heel ver zeg :j zijn zat boetes uit te delen aan feestende mensen of groepen op straat hangende jongeren op 3 m2 met zij n allen. Leef je daar op uit.

En de mensen die zo'n jongen dat niet gunnen. Ga je schamen zeg. En als je in de normale maatschappij overprikkeld ben ga je een rustig plekje opzoeken of zet een koptelefoon op. Man man. :(

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:07

Echwel schreef:

Een kermis is geen noodzakelijk iets daar hoef je tenslotte niet naartoe, een supermarktbezoek is dat wel. Een dagelijks uurtje zonder radio in de supermarkt zou ik dan zinvoller vinden.
Kleding shoppen doe ik sinds dat mogelijk is al online, want kledingwinkels maken er helemaal een potje van met rotherrie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:08

elnienjo schreef:
Echwel schreef:

Een kermis is geen noodzakelijk iets daar hoef je tenslotte niet naartoe, een supermarktbezoek is dat wel. Een dagelijks uurtje zonder radio in de supermarkt zou ik dan zinvoller vinden.
Kleding shoppen doe ik sinds dat mogelijk is al online, want kledingwinkels maken er helemaal een potje van met rotherrie.

Tip: koop een geluidsdichte koptelefoon. Maakt voor mij supermarkten een stuk leuker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:09

elnienjo schreef:
Ymor schreef:

Het staat mij gewoon tegen dat mensen wel gelijk allerlei initiatieven bedenken om de gemiddelde lawaaiminnende mens van lawaai te voorzien, maar nooit stilstaat bij overprikkelden.
Overal staat in winkels de radio aan (vaak ook nog hard) bijv. Voor een lawaaiinitiatief word ik geacht begrip te hebben, maar waar blijven de initiatieven om de maatschappij af en toe een uurtje draaglijker te maken voor mensen zoals ik?

Ik woon overigens al buiten de bebouwde kom, zou een centrumleven idd helemaal niet trekken.

Door een hersenbloeding kan ik niet zo goed meer tegen bepaalde geluiden en raak ik daar overprikkeld door en enorm vermoeid.
Maar dat heeft niets te maken met empathie. Jouw berichten zijn gewoon egoïstisch en je gebruikt daarvoor onnodig een excuus. Ik vind het super hoeveel initiatieven er genomen worden om ouderen, zieken of eenzamen een hart onder de riem te steken. Dat maakt de maatschappij een stukje mooier.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:09

MarlindeRooz schreef:
Tip: koop een geluidsdichte koptelefoon. Maakt voor mij supermarkten een stuk leuker.

I rest my case: er is géén spoortje empathie te bekennen voor overprikkelden in deze maatschappij.

En een noisecanceler gebruik ik idd in wachtkamers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:14

Anoniem schreef:

Ik dacht echt hetzelfde :=
Lekker stigmatiserend ook.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:16

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:

I rest my case: er is géén spoortje empathie te bekennen voor overprikkelden in deze maatschappij.

En een noisecanceler gebruik ik idd in wachtkamers.

Het is ook de toon die de muziek maakt eh? Als die jongen nou 3 x per week een artiest voor de deur heeft, nee 1 x een spontane actie.
Verwachten dat de hele samenleving rekening houdt met overprikkeling? Dat gaat helaas niet, je bent echt geen uitzondering, ik vind rust ook heerlijk,en als dan de buurman met z'n boormachine klusjes gaat doen denk ik ach helaas en let er niet op, als ik erop ga letten gaat t me ook storen, zeker weten ..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:17

knollentuin schreef:
Het is ook de toon die de muziek maakt eh? Als die jongen nou 3 x per week een artiest voor de deur heeft, nee 1 x een spontane actie.
Verwachten dat de hele samenleving rekening houdt met overprikkeling? Dat gaat helaas niet, je bent echt geen uitzondering, ik vind rust ook heerlijk,en als dan de buurman met z'n boormachine klusjes gaat doen denk ik ach helaas en let er niet op, als ik erop ga letten gaat t me ook storen, zeker weten ..

Het gaat niet om één uitzondering he, in het hele land schieten dit soort initiatieven om lawaai te maken op straat als paddenstoelen uit de grond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:19

Tienus en Rien, heel veel sterke voor jullie allemaal als families, is een hel waar jullie doorgaan wetende hoevaak het fataal afloopt bij die verschrikkelijke virus. En voor de stilteliefhebbers, jullie worden verdorie op je wenken bediend de laatste weken, geniet ervan in plaats van zo te miepen. En ja , op dit moment heb ik daar echt geen empathie voor .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:19

Leven en laten leven is mijn devies. Wordt de samenleving veel gezelliger van. Jezelf iets minder belangrijk vinden en wat tolereren. Het was niet een hele dag geblèr.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:22

Anoniem schreef:

Citaat:

Oh, is het autisme?
want op mij komt het over als geen empathie hebben..

"Mijn gehandicapte buurjonge wil een half uurtje muziek, en IK wil graag stilte dus IK vind het niet kunnen"

Heb je dan empathie of niet?
En stigmatiserend in deze? hoe dan?

niet dat het verder nog over Corona gaat, maar rust kun je in deze maatschappij prima nog zelf opzoeken.. ik zie niet zo goed in dat er stilte uren zouden moeten komen voor mensen die zo snel overprikkeld zijn dat ze er echt problemen door krijgen, of bijv niet mee kunnen leven met pleziertjes van andere mensen, zoals de beperkte jongen in dit voorbeeld.

maar goed, terug on topic, want dit dwaalt wel heel erg af..

Overigens, nav het in brand steken van de zendmasten.. worden die ook al effectief gebruikt voor bijvoorbeeld hulpdiensten? Ik dacht dat die dingen nog in de testfase zaten?

Scum

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:23

Die gast moeten ze toch kunnen pakken? Filmpje is al op veel nieuwszenders geweest. Moet toch iemand iets van herkennen!

Paardenfan25

elnienjo schreef:
knollentuin schreef:

Het gaat niet om één uitzondering he, in het hele land schieten dit soort initiatieven om lawaai te maken op straat als paddenstoelen uit de grond.

En toch is het rustiger dan ooit in Nederland
Ik denk dat veel meer mensen hier nu ook stil bij staan dat stilte af en toe best ok is. Wie weet blijf dat wel gedeeltelijk Elnienjo

Destination

elnienjo schreef:
knollentuin schreef:

En gelukkig zijn de initiatieven niet allemaal in dezelfde wijk. Je toont echt heel weinig empathie en heel veel egoïsme :x

De Tour de France is naar eind augustus verplaatst. Ik vraag me echt af of alles dan weer zo normaal is dat het weer kan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:24

elnienjo schreef:
knollentuin schreef:

Ontzettend leuk vind ik dat! De saamhorigheid en het initiatief om iets voor de medemens te doen helemaal warm word ik ervan. Bij m'n ouders in de buurt ook, woont een leerkracht in de straat die doet elke middag voor de kids in de straat op z'n gitaar spelen en voor de kids, iedereen in z'n eigen vakje op een stoel meedoen met zingen en spelletjes. Deze crisis brengt ook mooie dingen voort hoor :j
En btw je woont toch niet in t hele land?
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 15-04-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:25

Cer schreef:
Anoniem schreef:

Citaat:

Oh, is het autisme?
want op mij komt het over als geen empathie hebben..

"Mijn gehandicapte buurjonge wil een half uurtje muziek, en IK wil graag stilte dus IK vind het niet kunnen"

Heb je dan empathie of niet?
En stigmatiserend in deze? hoe dan?

niet dat het verder nog over Corona gaat, maar rust kun je in deze maatschappij prima nog zelf opzoeken.. ik zie niet zo goed in dat er stilte uren zouden moeten komen voor mensen die zo snel overprikkeld zijn dat ze er echt problemen door krijgen, of bijv niet mee kunnen leven met pleziertjes van andere mensen, zoals de beperkte jongen in dit voorbeeld.

maar goed, terug on topic, want dit dwaalt wel heel erg af..

Overigens, nav het in brand steken van de zendmasten.. worden die ook al effectief gebruikt voor bijvoorbeeld hulpdiensten? Ik dacht dat die dingen nog in de testfase zaten?

Dan hoeft dat nog niet perse een stoornis (autisme of niet) te zijn.
Is nogal een uitspraak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:26

Die zendmasten zijn helemaal niet in gebruik voor 5G , zijn er enkele in Nederland die er geschikt voor worden gemaakt maar dit zijn de normale die dus voor het huidige telefoonverkeer zijn. En dus van groot belang voor hulpdiensten enz. Dus die achterlijke gladiolen die ze in de fik steken moeten zo snel mogelijk opgepakt worden.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:26

Sizzle schreef:
opisop_shop schreef:
Dat vroeg onze oudste dochter van 7 zich ook af vorige week. Met een heel interessante dialoog als gevolg tussen haar en onze jongste van net 6. Bij wie zouden ze willen wonen als wij dood zouden gaan? Dingen als ruimte in huis ("de buren hebben al 5 kinderen"), afstand " dan moeten we naar een andere school' of " dan hebben we een extra kat" werden in hun overweging meegenomen. Ze waren niet angstig maar heel serieus, erg leuk om te volgen!

Ik doelde niet perse op dood :P
Meer gewoon letterlijk: waar is je besmette kind als de ouders in het ziekenhuis zijn?

Ik vermoed dat die dan toch bij familie worden geplaatst met quarantaine als voorwaarde, als die familie er is natuurlijk.[/quote]

Meelezen meld zich!
Dit is ook 1 van mijn vragen idd en houd me wel wat bezig merk ik.(waar gaat je kind(eren) heen als je alletwee afhankelijk bent van ziekenhuiszorg)
Helaas hebben wij in de omgeving niet zomaar iemand die onze zoon van 4 kan opvangen ( in een 'normale' situatie natuurlijk wel) diegene waar we afspraken mee hebben vallen hetzij door partner hetzij van zichzelf behoorlijk in risicogroep.

Zodra ik deze mensen spreek zal ik dit wel ter sprake brengen besef ik me nu , vooral degene met de partner of zij bereid is in geval van nood op andere locatie mijn zoon op te vangen.
Als zij dit niet wil weet ik het even niet...
Gelukkig nu niet aan de orde maar je kan het maar beter besproken hebben.

Hoe hebben jullie dit geregeld?