Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:04

Toen ik nog Tinderde wilde ik ook echt wel direct een gezicht zien. Je moet toch weten of je iemand aantrekkelijk vindt of niet. Daarnaast is het ook mijn ervaring dat mensen die zonder herkenbare foto op Tinder staan wat te verbergen hebben := Tot aan een vrouw en kinderen toe :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:05

Niets te verbergen, maar ik heb gewoon geen portretfoto's van mezelf. Ik heb wel foto's waar ik duik of op een paard zit. Daar staat ook een gezicht op. Dat is dan nog niet duidelijk genoeg? Het zal dan wel aan mij liggen. Maar ik heb gewoon echt geen portretfoto's van mezelf. En om nu een foto te maken van de foto die op mijn paspoort staat gaat ook wat te ver, dat geeft ook geen goed beeld. Ik hou zelf van spontane foto's, ik heb liever een heel lichaam en wel zo dat ik de huidskleur kan zien. Dat is bij mijn foto's ook zichtbaar.

Ik heb helemaal geen relatie sinds al wel 8 jaar, dus nee, niets te verbergen. LOL. Of ik ben gewoon slecht in daten. Ik date ook nooit.

Ik heb even gekeken, ik heb een foto van mezelf met gezicht in duikpak er op staan en een foto met gezicht waar ik aan het zwemmen ben. Dus duidelijk herkenbaar. Een portretfoto gaat me echt te ver. Verder foto's waar ik onder water zit of op mijn paard. Dan herken je het postuur.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-08-21 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:07

Een selfie is zo gemaakt toch? Je hoeft niet een staatsieportret op Tinder te zetten :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:07

Je kan toch gewoon een selfie maken? En hoezo huidskleur zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:11

Maak gewoon een selfie :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:15

MarlindeRooz schreef:
Mijn ervaring is juist dat mensen zonder foto van hun gezicht specifiek op zoek zijn naar een seksdate.

Dat denk ik nou ook altijd :Y)

Ik denk dat Tinder/Bumble er hier voorlopig even niet meer in komt. Heel leuk allemaal, maar ik mis het stukje spontaniteit die voor mij blijkbaar best belangrijk is. Maar ik lees graag nog even mee hier, hehe :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:16

Eh ik heb niets met selfies en erger me best aan slechte foto's. Ik kijk ook of foto's fototechnisch in orde zijn. Ja, ook op een app als Tinder. Iemand die daar gewoon een slechte foto plaatst valt bij mij ook af. Ik ben daarin best erg misschien. Mijn eigen gemaakte selfies zijn zo ruk dat ik ze echt niet toon.

En bij mij staat er dus wel een gezicht op he, maar gewoon ook het hele lichaam. Ik vind een foto in duikpak of zwemmend eigenlijk meer zeggend dan een slechte selfie.

Wat ik verder irritant vind is dat er geen webversie is. Ik gebruik whatsapp als app zelden, maar wel als webversie, zo ook Telegram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:19

Ik haak echt af bij mannen die geen duidelijke foto's hebben en daar vallen ook wielren-, ski- en hardloopfoto's onder. Want geen duidelijk gezicht en 9 vd 10x zonnebril op..

Maar goed, klaag vooral lekker verder, je wilt er toch niks aan doen blijkbaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:20

Tsja, als je op Tinder ook nog de foto's fototechnisch gaat beoordelen dan kon het nog wel eens lastig worden. Mensen zitten daar om elkaar te ontmoeten, niet vanwege fototechnische hoogstandjes.

En als je zelf zo'n toestand maakt van foto's maar zelf dus niet heel goed zichtbaar op de foto staat.. Nou ja, succes!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:20

Zonder duidelijke foto direct naar links. Ook mijn ervaring dat dit mensen zijn die maar op 1 ding uit zijn. Overigens is het zinloos om in je profiel te zetten dat je daar niet op uit wil, dat wordt amper gelezen. Ik heb echt heel duideljik erin staan lengte vanaf 1.86 en je wil niet weten hoe vaak ik reacties heb van mannen een heel eind korter dan dat. Ze lezen niet.

En je kunt toch gewoon Tinderen op de laptop, doe ik ook!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:22

Misschien kan je dan beter een andere datingssite gebruiken en geen tinder. Niet iedereen is fotograaf en geeft om technisch goede foto's. Ze willen gewoon zien hoe je eruit ziet, ook duidelijk en niet alleen van een afstand. Ook niet met dingen die gezicht bedekken, alleen maar foto's met zonnebril gaat bij mij ook weg. Of als er alleen maar foto's van een afstand zijn. Je hoeft geen selfie, maar een foto waar je gezicht op te zien is op een telefoonscherm is gewoon handig. Het gaat toch om de 1e indruk.

Ik ben fotograaf maar ga echt anderen niet afwijzen vanwege een slechte foto. Wel vanwege foto's waar ze niet duidelijk op te zien zijn. Ik zoek geen fotograaf, ik zoek een date :+ en zelf heb ik ook niet alleen maar 100 procent technisch goede foto's. Zit een verschil tussen een leuk kiekje met telefoon en serieus fotograferen. En op tinder wil ik mezelf laten zien dus ook een technisch mindere foto waar ik mezelf leuk op vind staan en waar je duidelijk kan zien hoe ik eruit zie.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:23

Het niet hebben van een goede portretfoto is geen excuus denk ik. Een selfie is zo gemaakt en het hoeft echt geen staatsieportret te zijn, mensen willen gewoon graag zien met wie ze van doen hebben. :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:29

Lau07 schreef:
Het niet hebben van een goede portretfoto is geen excuus denk ik. Een selfie is zo gemaakt en het hoeft echt geen staatsieportret te zijn, mensen willen gewoon graag zien met wie ze van doen hebben. :D

Ja en heel begrijpelijk vind ik :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:30

Misschien is Tinder dan niks voor jou?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:32

Of die foto centreren? Ik heb ook een foto naast paard maar paard eraf geknipt.

Hou wel van duidelijkheid, dus foto en uitgebreid profiel ingevuld. Scheelt een heleboel mis matches. Profielen zonder foto like ik weleens als de tekst me aanspreekt, maar tot nu toe nooit wat geworden, na een paar zinnen was het al klaar. Enkele keer toch even een leuk gesprek, maar als de foto uitblijft voelt het alsof ik blind tegen iemand praat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:35

Relaxed schreef:
Ik haak echt af bij mannen die geen duidelijke foto's hebben en daar vallen ook wielren-, ski- en hardloopfoto's onder. Want geen duidelijk gezicht en 9 vd 10x zonnebril op..

Maar goed, klaag vooral lekker verder, je wilt er toch niks aan doen blijkbaar.

EN in sportkleding kies ik de mannen juist. Dus zo zie je maar hoe verschillend mensen zijn.

Ik heb in ieder geval in mijn profiel er bijgezet dat seks niet het belangrijkste is.
Nu misschien nog dat een baan hebben ook belangrijk is.

Profielen zonder foto nog niet gezien, wel met wazige foto's, die skip ik ook. Maar als er dus gewoon iemand op een fiets op staat dan like ik wel.

En het kan ook best dat Tinder niets voor mij is. Ik heb het een paar keer geprobeerd en binnen een week was het er weer af. En eigenlijk voelt het nu ook zo.

Maar meer dan 1 foto en een stukje tekst kun je niet zien als je wilt swipen, pas daarna kun je eventueel meer foto's zien lijkt het. Of kun je wel andere foto's direct zien?
Het is ook net of mannen alle foto's maar like, als ik 1 like uit 40 of 50 foto's, dan is het altijd direct een match.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:39

Je kan altijd het hele profiel zien en dus ook alle foto's. Ook al voordat je links of rechts swipet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:39

Ja, veel mannen swipen alles naar rechts en kijken daarna pas in hun matches welke ze leuk vinden.

Tinder is een vleeskeuring maar is OKcupid niks voor jou? Dat is wat meer op inhoud.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:45

EN kun je chats weggooien? Zodat een ander ze ook niet meer ziet? Ik dacht dat ik net iemand geantwoord had, maar ik lijk wel 1 te missen. Niet dat er meer in stond als 'nu nog niet direct seks', maar goed. Die lijkt weg?

Oh ja, je kunt een match opheffen zie ik. Interessant.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-08-21 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:46

germie schreef:
EN kun je chats weggooien? Zodat een ander ze ook niet meer ziet? Ik dacht dat ik net iemand geantwoord had, maar ik lijk wel 1 te missen. Niet dat er meer in stond als 'nu nog niet direct seks', maar goed. Die lijkt weg?

Dan heeft diegene jou unmatched.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:47

Laurahh schreef:
germie schreef:

Dan heeft diegene jou unmatched.

Interessant. Dacht dat het altijd bleef staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:03

Geen duidelijke gezichtsfoto gaat hier ook weg. Of je hebt iets te verbergen, of je vind jezelf heel lelijk denk ik dan :') een selfi is zo gemaakt idd.

Maar het gaat wel ver om foto's te gaan beoordelen of ze wel technisch kloppen. Ben je dan wel echt op zoek naar een datw vraag ik me af. Je wil toch dat je het gezellig kan hebben met iemand, je zoekt toch geen fotograaf die foto's voor je kan maken

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:15

Of daten op een forum voor fotografen? Dan weet je zeker dat ze foto’s kunnen maken, en misschien maken ze ook wel een portretfoto van jou. Kan je alsnog op Tinder.. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:22

Hands up als je ex de door jou gemaakte foto’s op Tinder gebruikt (heeft)! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:24

Lolacabana schreef:
Of daten op een forum voor fotografen? Dan weet je zeker dat ze foto’s kunnen maken, en misschien maken ze ook wel een portretfoto van jou. Kan je alsnog op Tinder.. :')

Nee, zo erg is het niet, haha. Maar er zitten er echt bij die gewoon bewogen zijn.

Bij mij staan er 2 foto's op waar mijn gezicht wel op te zien is, maar het zijn geen portretfoto's. Daar moet men het maar mee doen.

Hoe je een profiel bekijkt voordat je liked is mij nog niet duidelijk. Zal wel aan mij liggen.