Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:12

Kun je je hond niet een dagje eerder wegbrengen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:24

purny schreef:
Kun je je hond niet een dagje eerder wegbrengen?

Ik rijdt bijna letterlijk langs Hendrik-Ido-Ambacht als ik richting Den Haag rijdt, als ik hem een dag eerder weg moet brengen, kost me dat én €20 voor de opvang zelf extra én €40 benzine voor het extra heen en weer rijden, dat is kosten technisch dus echt geen optie.

Enigste optie is hopen dat er iets van een trein rijdt. Misschien tussen Den Haag en Leiden, aangezien dat zuid-west Nederland is en er dáár dinsdag al gestaakt wordt. Dan als er tussen Leiden en Schiphol geen trein rijdt de bus van Leiden naar Schiphol (zal mega druk zijn ben ik bang, maar moet dan maar) en vanaf Schiphol een trein naar Amsterdam.

In het ergste geval is het een bus vanuit Den Haag naar Leiden en dan een bus van Leiden naar Schiphol. Alleen duurt die optie minimaal 2 uur, terwijl Den Haag- Amsterdam met de trein maximaal 45 minuten is...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:35

Ik zou er niet op rekenen dat er dinsdag een trein rijdt. Je kunt wel een compensatie aanvragen, dan heb je in ieder geval iets eruit?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:40

Idd, die stakingen werken door dus het is niet dat er vanaf een bepaalde magische grens opeens wel weer treinen rijden. Ik zou nu vast uitzoeken hoe die busreis gaat, en je erop instellen dat je lang onderweg bent.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:51

Foaly schreef:
Idd, die stakingen werken door dus het is niet dat er vanaf een bepaalde magische grens opeens wel weer treinen rijden. Ik zou nu vast uitzoeken hoe die busreis gaat, en je erop instellen dat je lang onderweg bent.

Klopt inderdaad. Ik heb dinsdag mn eerste werkdag weer na mn vakantie. Dus geen idee hoe het eruit gaat zien. Omdat ons rooster systeem ook naar iets anders is gegaan. Krijg ik nu geen rooster op mn privé mail :+

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 06:35

x_Jeanine_x schreef:
Foaly schreef:

Klopt inderdaad. Ik heb dinsdag mn eerste werkdag weer na mn vakantie. Dus geen idee hoe het eruit gaat zien. Omdat ons rooster systeem ook naar iets anders is gegaan. Krijg ik nu geen rooster op mn privé mail :+

De regio's die staken hebben ze met uitkomst DW op die dag NSR dag gegeven. Er rijdt niks in de stakende regio. Intercity Utrecht - Rotterdam eindigt bijvoorbeeld in Gouda.

Ik heb dinsdag extra reserve dus ook ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:41

Dank je wel Melissa. Ik vlieg vandaag terug. Misschien dat ik vanavond mn werktelefoon aan slinger anders morgen :+ super bedankt!
Ik heb Nijmegen als standplaats. Dus tja. Kan ook zijn dat ik verlof heb, was 1ste onder de streep :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:19

Dinsdag in heel Nederland geen NS-treinen door nieuwe staking - https://nos.nl/l/2570401

Nou, hopelijk is dit dan de laatste dag dat er gestaakt gaat worden. Nu naast zuid-west óók gelijk noord-west, dus niet in één keer klaar?

Anders wordt het toch de flixbus maar boeken dinsdag of woensdag...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:46

Vakbonden willen regio stakingen, NS besluit alles stil te leggen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:59

x_Jeanine_x schreef:
Vakbonden willen regio stakingen, NS besluit alles stil te leggen.

Linksom of rechtsom, er rijden wéér geen treinen in heel Nederland.

Echt, ze zorgen maar dat dinsdag de laatste keer is, anders ben ik echt not amused als ze dit donderdag nóg een keer flikken....

Tis altijd wat met de ns. Is het geen staking, dan zijn het wel spoor werkzaamheden waardoor de boel niet rijdt.....heb de laatste tijd vaker wél dan geen last van niet rijdende treinen dan van wél rijdende treinen. -:(-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:03

Ze zorgen maar dat dit de laatste keer is? En anders? Ga je ze allemaal slaan?

Je hebt een auto dus ik snap je probleem echt niet. Die mensen staken met een reden. Je inleven is ook een optie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:08

MarlindeRooz schreef:

Je hebt een auto dus ik snap je probleem echt niet. Die mensen staken met een reden. Je inleven is ook een optie.

Zoals ik eerder al vermeld heb, heb ik donderdag helemaal even geen auto! Auto moet namelijk in Den Haag achter blijven en ik moet naar Amsterdam.

Dus aangewezen op het ov= trein. Daarnaast dus al een treinkaartje gekocht (Iets met dat je dat tegenwoordig een maand van te voren moet doen, wil je een fatsoenlijke prijs betalen ipv de absolute hoofdprijs) dus ja, ik ben flink pissed dat ze dit nu zo doen en ik vind het ook gewoon ècht niet kunnen! Niet alleen omdat ik weer eens in de problemen komt door hun, maar gewoon overall niet! Het is openbaar vervoer en zou voor iedereen altijd beschikbaar moeten zijn en dit soort acties maken ze géén vrienden mee onder de reizigers.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:10

Boek gewoon die flixbus en steek je energie in de voorpret voor je vakantie.

En je geld kun je terugkrijgen. Even zoeken op geld terug stakingsregeling.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:14

Foaly schreef:
Boek gewoon die flixbus en steek je energie in de voorpret voor je vakantie.

En je geld kun je terugkrijgen. Even zoeken op geld terug stakingsregeling.

Nou dit! Fijne vakantie Mvdende ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:15

Ik vind die staking ook erg vervelend. Er is geen duidelijk doel. De kaartjes zijn al absurd duur geworden en worden op deze manier alleen nog maar duurder.
Privé met de trein gaan loont niet meer tegenover de auto.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:16

mvdende schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zoals ik eerder al vermeld heb, heb ik donderdag helemaal even geen auto! Auto moet namelijk in Den Haag achter blijven en ik moet naar Amsterdam.

Dus aangewezen op het ov= trein. Daarnaast dus al een treinkaartje gekocht (Iets met dat je dat tegenwoordig een maand van te voren moet doen, wil je een fatsoenlijke prijs betalen ipv de absolute hoofdprijs) dus ja, ik ben flink pissed dat ze dit nu zo doen en ik vind het ook gewoon ècht niet kunnen! Niet alleen omdat ik weer eens in de problemen komt door hun, maar gewoon overall niet! Het is openbaar vervoer en zou voor iedereen altijd beschikbaar moeten zijn en dit soort acties maken ze géén vrienden mee onder de reizigers.

Ga dan klagen in Den Haag of anders stemmen. De zogenaamd Europees verplichte aanbesteding van het openbaar vervoer is namelijk het grote probleem. Zowel voor de klant als het personeel.

Openbare basis voorzieningen moeten NOOIT onderhevig zijn aan commercie en winstbejag! Maar goed we leven in een tijd waarin het normaal is om ziekenhuizen falliet te laten gaan. Dus ik verwacht in het ov voorlopig geen ommezwaai :n

Verder daag ik je uit om eens een tijdje dubbele onregelmatigheid te gaan werken, minimaal de helft van de weekenden en de feestdagen. Uiteraard met een partner die wel kantoortijden werkt. Verjaardagen, een feestje, een festival, activiteiten in het weekend kan je voor een deel op voorhand al op je buik schrijven. Of het kost je gruwelijk veel verlof als je dat al kan krijgen in het weekend. Teamsport of elke vorm van vaste wekelijkse verplichtingen zoals vrijwilligerswerk.....vergeet het maar.

Dus een beetje dimmen met dat ikke ikke ikke zou je sieren.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:17

Ineke2 schreef:
Ik vind die staking ook erg vervelend. Er is geen duidelijk doel. De kaartjes zijn al absurd duur geworden en worden op deze manier alleen nog maar duurder.
Privé met de trein gaan loont niet meer tegenover de auto.

De kaartjes zijn absurd duur, omdat het geld verkeerd wordt besteed |o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:17

Oja ik stem al anders dan de meesten op bokt of Nederland maarja het is een beetje roepetoeteren in de verte zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:45

Ik wilde wat zeggen maar ik doe het maar niet, anders heb ik weer een groentje in mijn mail...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:07

Een man die duidelijk niet fris rook in de tram en waarbij ook een beker cappucino over de stoel en de vloer lag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:36

Staking donderdag gelukkig geannuleerd. Niet alles zal optijd rijden, maar de kans om "gewoon" met m'n gekochte ticket in Amsterdam te komen is gelukkig heel reëel nu.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 12:49

Ja en bedankt, want die is nu verplaatst naar vrijdag en ik moet vrijdag naar Hoogeveen :+ _O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 14:50

Foaly schreef:
Ja en bedankt, want die is nu verplaatst naar vrijdag en ik moet vrijdag naar Hoogeveen :+ _O-

Zelfde gedachte, vriendlief heeft afgelopen vrijdag vrij genomen om bij mij te komen, maar omdat nu nog wen keer te doen is ook wat zonde van zn vrije dagen :')

Dus..... we zijn bezig met huilen en oplossingen proberen te zoeken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

1- de trein sluit niet aan op de bus naar het dorp waar ik woon. Trein rijdt eens in het uur, bus ook maar dan een half uur later.
2- daarom naar ander dorp met de interliner om daar over te stappen op de bus naar huis. Die niet reed. Uur wachten.
3- (geen ergernis vanuit passagierstandpunt, wel vanuit menselijk standpunt) de chauffeur die uiteindelijk een uur later die bus reed vertelde dat hij aankomende donderdag zijn laatste dienst heeft. En dat het de gewoonte is dat je dan een versierde bus mee krijgt en dat je vrienden en familieleden op de laatste rit gratis met je mee mogen naar het depot voor een feestje aldaar. Alles was geregeld. En toen veranderden ze zijn dienst. Hij was des duivels, en terecht.

Ben wel weer een beetje klaar met Qbuzz. Het is wel weer duidelijk waarom ze een personeelstekort hebben als ze met hun mensen even slecht omgaan als met hun reizigers.