Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:Oppassen met aan moedervlekken krabben. Het kan zomaar van onschuldig naar gevaarlijk over gaan. Tenminste dat heb ik altijd begrepen. Ook dat je jeukende moedervlekken moet laten nakijken.
Nikass schreef:Wat gebeurt er met een volgezogen teek die van zijn gastheer afvalt? Gaat die dood? Kan die verder leven als hij toevallig op een andere gastheer terecht komt?
SavannahNx schreef:Kan en/of mag je als je kanker hebt zwanger worden/zijn?
oomens schreef:Nikass schreef:Wat gebeurt er met een volgezogen teek die van zijn gastheer afvalt? Gaat die dood? Kan die verder leven als hij toevallig op een andere gastheer terecht komt?
In principe laten ze pas los als ze klaar zijn met hun maaltijd. Afhankelijk van het stadium gaan ze daarna vervellen of eieren leggen.
Emmaa_ schreef:SavannahNx schreef:Kan en/of mag je als je kanker hebt zwanger worden/zijn?
Je kan geen chemobehandeling ondergaan als je zwanger bent, dus nee. Maar dat is dus wel afhankelijk van hoe lang de tumor er al is, hoe snel het uitzaait en of je uberhaupt chemo nodig hebt. Het is niet wenselijk en het lijkt mij dat de meeste mensen die zwanger worden terwijl ze behandeld worden voor kanker het sterke advies krijgen om de zwangerschap te beëindigen. Tegen kanker vechten is enorm zwaar voor je lichaam en in veel gevallen leidt het tot uitzaaiingen, een zwangerschap daar bovenop lijkt me nou niet bepaald genieten.
Nikass schreef:Maar loop ik het risico op een heel nest in mijn huis als ik er eentje over het hoofd zie?
(Denk niet dat me dit gauw gebeurd maar het idee is niet fijn)
Minoes schreef:Waar kan mijn kat in godsnaam zijn? Is al ruim 5 dagen vermist, heb de hele buurt uitgeplozen, in ieder hoekje gekeken..
Amivedi aangemeld, flyers opgehangen, dierenambulance heeft hem ook niet.
Hij kan dood zijn, maar dan nog verdampt een kat niet zomaar...?
Minoes schreef:Ik woon in het centrum van een dorp. Niet een erg druk dorp.
De kat is al op leeftijd, 15 jaar, maar zat echt in zijn tweede jeugd.
Kan het me bijna niet voorstellen dat het dan een natuurlijke dood zou zijn geweest.
Onze poes is nu ook al een dag weg, ik ben ontzettend bang dat er iemand is die katten lokt en ze opsluit..
Het is wel heel opvallend dat sinds onze kat weg is er een mega grote kater in onze tuin bivakeerd. Alsof onze kat de strijd met hem heeft verloren en de kater zijn territorium heeft opgeëist.
Zou dit zo werken bij katten?