Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:42

tsja...dat krijg je als je geen prijs vermeldt.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:24

Ik had ook geen prijs in mijn advertentie en kreeg juist veel meer dan ik in gedachte had. Mijn koper eist nu zijn geld terug en wil de aankoop pas terugsturen als hij zijn geld terug heeft. Volgens mij hoef ik het als particulier niet terug te nemen, toch?

Ik heb hem precies doorgegeven wat er op mijn casettes stond, als hij dat had gegoogled dan had hij kunnen weten dat het geen 8 mm was en van de koop af kunnen zien.....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:29

Nee je bent dat volgens mij niet verplicht. Jammer maar helaas. Dan moet ie de camera zelf maar weer op Mp zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:30

Nee ben je niet verplicht, en ook al wou je redelijk doen zou ik het zeker pas doen als je je artikel binnen hebt, dalijk is het wel een 8 mm, en ben jij je artikel en geld kwijt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:22

Hier nog steeds niemand , zit dus waarschijnlijk de hele dag op niks te wachten -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:28

petra8 schreef:
Ik had ook geen prijs in mijn advertentie en kreeg juist veel meer dan ik in gedachte had. Mijn koper eist nu zijn geld terug en wil de aankoop pas terugsturen als hij zijn geld terug heeft. Volgens mij hoef ik het als particulier niet terug te nemen, toch?

Ik heb hem precies doorgegeven wat er op mijn casettes stond, als hij dat had gegoogled dan had hij kunnen weten dat het geen 8 mm was en van de koop af kunnen zien.....

Vind ik ook hoor. Maar als je echt aardig wil doen en je vertrouwt de man dan stort je het 'teveel' weer terug.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:41

Ik vind het moeilijk, hij heeft gekregen wat in de advertentie stond. Hij vroeg of het apparaat werkte en of het 8 mm was. Ik heb op google gekeken en de casettes lijken op elkaar. Dat heb ik hem gemaild met daarbij wat er op mijn casettes stond. Hij stuurde vandaag een foto van een casette van hem met daarnaast eentje van mij en die van mij hebben een andere maat. Het apparaat werkt prima en hij kan er gewoon mee filmen. Misschien dat hij zijn eigen bandje er in had willen stoppen maar dan had hij dat moeten vragen en de formaten moeten doorgeven. Als hij op google had gekeken naar wat ik had doorgegeven wat op mijn casette stond dan had hij gezien dat het een ander formaat was. Ik vind het lastig maar ben erg blij met jullie antwoorden en meedenken!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:05

ik vind het de fout van die man.. ala hij goed gekeken had wist hij het. hij heeft het verkeerde artikel gekocht en jij bent altijd eerlijk geweest.. gevalletje eigen schuld dikke bult!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:21

Je bent geen bedrijf, (en zelfs daar is het meestal eerst terugsturen en pas geld terug) dus nee garantie tot aan de deur dus. Zelf doe ik daar zelden moeilijk over. Maarrr.. wel eerst spullen terug en verzendkosten zijn voor jezelf.

Als jij hebt aangegeven het niet zeker te weten en dus de maat van de cassette aangeeft is het deels ook zijn risico dat hij het toch wilde hebben. Je kunt eventueel voorstellen dat hij de camera gewoon zelf nog probeert te verkopen? :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:36

Juridisch gezien maakt het niet uit of je bedrijf bent of niet. Hij heeft gekregen wat hij gekocht heeft. Het is vervelend dat hij iets anders voor ogen heeft maar dat maakt in deze niet dat jij fout zit. Bij een bedrijf zou hij hooguit aanspraak kunnen maken op de bedenktijd maar die heeft hij bij jou uiteraard niet. Typisch geval van jammer voor hem.
Daarnaast kan je bepleiten dat hij niet heeft voldaan aan zijn onderzoeksplicht. Jij hebt duidelijk aangegeven dat je niet wist of het 8mm was en kwalificaties doorgegeven, zijn probleem dat hij daar verder niets mee gedaan heeft.

Mocht je juridische vragen hebben mag je altijd even pben (dat geldt voor iedereen hier).

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:48

Hij wil mijn gegevens zodat hij de camera kan terug sturen. Ik zit er niet meer op te wachten om hem mijn gegevens te geven en ik heb de camera ook liever niet terug. Ik ga hem voorstellen om een deel van het geld terug te storten en dat hij hem zelf maar verkoopt via marktplaats. Dat scheelt hem weer veel geld aan verzendkosten en het risico dat hij straks zijn geld en de camera kwijt is. Als hij daar niet mee akkoord gaat houd het voor mij op.

Ontzettend bedankt weer voor jullie reacties, dat zorgt er voor dat ik verstandig blijf nadenken en niet in de emotie schiet :-)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:08

Ik vind het heel schappelijk dat je een deel van het geld wilt terugbetalen.
Dat zou ik waarschijnlijk niet eens doen..
Mag hij heel blij mee zijn!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:24

Ben benieuwd hoe het met de camera af loopt.
Net een pony op mp gezet, binnen 10 minuten al 4 geïnteresseerde.... oeps! Dat had ik niet verwacht haha. Normaal blijven ze wel wat langer staan. Zouden 14 februari met stal een dag rit maken. Als dit nu opschiet kan ik niet mee. Haha de rest is nog te jong om mee te nemen.
Maargoed eerst maar eens afwachten wat er daadwerkelijk komt opdagen. Das ook altijd nog maar een verrassing

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:29

ik ben ook benieuwd! ik ga van de week een abercrombie en fitch sweater op mp zetten.. nieuwprijs was 80 euro .. wat zou ik er voor kunnen vragen of wat vinden jullie een goede vraagprijs? heb hem in oktober gekocht maar hij is mij net te klein..

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:29

Camera is goed afgelopen!
De camera was meer dan 10 jaar oud en ik had bedacht dat als ik er 25 euro voor zou krijgen dat ik dan heel tevreden zou zijn. En toen was daar vanuit het niets een bod van 60 euro...... Daarom vond ik het ook moeilijk dat het niet was wat hij had gewild. Ik heb hem vandaag een voorstel gedaan om 20 euro terug te betalen, dat scheelt voor hem het risico dat hij misschien 2 keer verzendkosten, de camera en zijn geld kwijt is, als hij hem terug opstuurt om de koop ongedaan te maken. En hij kan zelf de camera weer op marktplaats te koop aanbieden om de rest van zijn geld terug te krijgen. Daar is hij mee akkoord gegaan en ik ben nog heel blij met het geld wat ik voor de camera gekregen heb.

Mijn ervaring is dat merkkleding nog wel verkoopt op marktplaats maar dat je geduld moet hebben en er weinig voor krijgt. Ik had nog allemaal gedragen en ongedragen kleding van Didi en heb daar gemiddeld tussen de 5 en 15 euro voor gekregen.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik lees al een tijdje stiekem mee op het forum en heb nu gemerkt hoe waardevol het is als je ergens mee zit. Bij deze kom ik uit mijn meelees modus en zal voortaan op zaken waar ik wat van weet ook mijn bijdrage gaan leveren op het forum. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:31

Ik heb sinds enkele dagen een academisch kaptoom op kapaza staan, samen met een neopreen dressuursingeltje van 40cm. De kaptoom is nooit gebruikt, vraag ik €50 voor. Het singeltje heb ik volledig schoon gemaakt, is volledig vrij van haar en vuil en niks roest. Daar wil ik graag €10 voor.

Krijg ik een mail "voor €20 incl. verzenden neem ik het kaptoom en het singeltje graag van u over. Mijn adres....". Behalve dat het een onzinbod is, bevindt de bieder zich ook nog eens in Nederland :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:37

Ja zo heb ik nog een prachtig duur leren halster-hoofdstel in de kast hangen. Nieuwprijs 99 euro, nauwelijks gebruikt. Boden niet hoger dan 20 euro. Dan hangt 'ie me nog wel even goed hier :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:51

Ik vraag me af he. Ook paardgerelateerde dingen. Zetten jullie er een richtprijs of nieuwprijs bij als er geboden mag worden?
Ik mis soms nog wel eens een merk (ken ik dan niet ofzo) en om nou helemaal te gaan googlen wat dan een goeie prijs zou zijn.. dus ook ik zal wel eens 'onzin biedingen' doen. haha

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:03

Ik had vandaag iemand die onze (splinternieuwe, verkeerd gekocht) rolgordijn wilde hebben. Helaas verpakking verbroken dus kan niet meer terug. Ik vraag er £25 voor, heb dr zelf £40 voor moeten betalen. Ze kon hem vanavond al ophalen (mooi! staat in de weg!) maar ze kon maar £5 geven, de rest kwam dan later wel in 3 termijnen. Dacht het mooi niet.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:06

hahahah Ja dat ken ik..
Wacht ook nog steeds op geld van mijn hoofdstel. Gelukkig wel verkocht aan een stal genootje dus als het te lang duurt dan moet ze hem maar gewoon terug doen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:07

Dan zou ik het rolgordijn ook leveren in 4 delen :+

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:10

Ik zet er wel altijd een vraagprijs bij. Mensen die serieus interesse hebben sturen je dan een mail als ze willen onderhandelen over de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:23

Weer wat hoor..

Eindelijk iemand die serieuze interesse toonde in mijn scooter, zou erover nadenken, volgende dag wat laten weten. Einde vd avond berichtje dat die er vanaf zag omdat die maar tot x bedrag kon gaan, gezegd dat als die hem dan deze week wou ophalen hiervoor hij dat wel mocht. (ik moet een laptop voor school kopen en dit kan niet zolang die scooter niet verkocht is..)

Meneer vond dat lief van me en zei dat ik hem daarvoor kon bellen of sms'en. Zodoende vandaag over de sms, of ik hem dan naar hem toe kon brengen want hij had geen vervoer om te komen kijken. Nouja sorry ik ga niet zonder geld met een geschorste en overzekerde scooter een uurtje rijden.. Dalijk wilt die hem niet, rijd ik iemand aan of wordt ik aangehouden of ed.

Aangeboden dat die geld kon overmaken, kwam ik eraan, vertrouwde die niet. Toen aangeboden om hem met de auto op te komen halen zodat die kon kijken en hem zelf naar huis kon rijden, wou die ook niet en hij zou zelf wat gaan regelen.. Liet het zo weten.. 6 uur later heeft die een andere ineens gekocht.. Echt wauw gewoon.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:47

Das ook wel echt lomp ja!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:18

Dat is inderdaad mega lomp...

@ its_daantje
Ik had afgelopen twee weken veel merkkleding te koop, maar het werkt gewoon niet heb ik het idee. Daarin tegen heb ik het idee dat het in Kringlopen etc. als een trein werkt..
Daarom heb ik nu bij Mijn Tafel een tafel gekregen waarvan ik 60% van de opbrengst van de verkochte spullen krijg, maar geen huur betaal. Er zijn ook opties zoals huur betalen en 100% opbrengst of 90% opbrengst etc. Ik hoop dat, dat beter gaat werken... Zo heb ik nog wel wat spullen wat op marktplaats gewoon niet gaat.