Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:01

Al dat geneuzel over het aantal lesuren, het gaat toch over kwaliteit, niet over kwantiteit. Net alsof de kwaliteit van het onderwijs omhoog gaat als er meer uren gegeven worden Clown

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:01

Omloog? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:02

l0veevi schreef:
katiavl schreef:
Als ik sommige reacties lees, stel ik me oprecht de vraag: waar is het niveau van sommige kinderen.

Waarom doen alle volwassenen hier zo ontzettend heilig?
Tijden veranderen, niveaus gaan omloog. Haha! wat jij wilt.

Moet daar nou omhoog of omlaag staan? *LOL* Haha kijk dat is dus duidelijk gewoon een typfout / slordigheidsfout, en weer wat anders dan 'me dit en me dat' en 'we rende' of 'we liepe'.

Of: 'jou niveau' ipv 'jouw niveau', en 'hun geven hun mening' ipv 'zij geven hun mening.'

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:02

Ilzjuh schreef:
WildWings schreef:
Nee, maar ik neem aan dat als je een 9,5 staat je gewoon automatisch 'mijn rapport' of 'mijn band' typt, en 'renden' ipv 'rende'. Net als hoofdletters.. dat wordt toch een automatisme met alles wat je moet schrijven voor school, of ligt dat nou aan mij en alle mensen die ik IRL ken die dat allemaal wel doen Verward

Maar niet iedereen let hier op Bokt net zo op de grammatica en spelling als op school. Knipoog

l0veevi schreef:

Omloog? Tong uitsteken

haha, kijk dat bedoel ik nou Bloos

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:03

WildWings schreef:
en weer wat anders dan 'me dit en me dat' en 'we rende' of 'we liepe'.

Of: 'jou niveau' ipv 'jouw niveau', en 'hun geven hun mening' ipv 'zij geven hun mening.'

Dat is gewoonte. Lachen Ik kan mezelf er hier op Bokt verschrikkelijk aan ergeren, maar op MSN bijvoorbeeld, doe ik het net zo hard zelf. Knipoog

ruitje

Spelling veranderd, haha. Ik denk dat ik over 10 jaar les geef in MSN taal Haha!

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

ruitje schreef:
Al dat geneuzel over het aantal lesuren, het gaat toch over kwaliteit, niet over kwantiteit. Net alsof de kwaliteit van het onderwijs omhoog gaat als er meer uren gegeven worden Clown

dat zeggen leraren bij ons ook op school en ze vinden de kwaliteit echt heel goed blijkt ook uit eindexame's

Maartje1990

ik heb het idee dat ze dat júist expres deed?

edit: van dat omloog dus Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 26-11-07 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Shayenne93

JuulenJulia schreef:
iedereen bij ons wou in de kleine pauze gaan staken, komt er een leraar het 3de uur naar alle klassen. Ja, jullie moeten nu nog even niet gaan staken. Woensdag is er vergadering? in de kamer, dus als er een negatief voorstel uitkomt dan mogen jullie donderdag gaan staken Vork
Veel leraren bij ons zijn er ook niet mee eens haha

Dat werd bij ons ook omgeroepen maar dat hield niemand tegen.. iedereen ging gewoon staken hoor..
Het was omgeroepen de zoemer gaat de deuren gaan open en je hoort iedereen: STAKEN

Wendel

Maartje1990 schreef:
MiloFriendly schreef:

Bij ons hoorde ik vannochtend een paar BRUGKLASSERS zeggen ik heb rotte eieren mee Haha! Haha! voor et bekogelen van dingen Haha!

heb je daar iets tegen gezegt? persoonlijk zou ik er op afgestapt zijn dat 't een stel kleuters waren en dat ik dat helemaal acherlijk zou vinden (alleen dan zou ik 't wel iets netter zeggen Tong uitsteken )[/quote]

Ik heb er helaas niks van gezegt, dat kwam omdat ik gewoon te laat thuis was. Ze waren smorgens aan het staken geweest en ik kwam rond half drie thuis.
Kijk die eieren gaan er met een beetje poesten wel af, maar dat mijn moeder er niet uit durfde met onze honden dat vindt ik nog het ergste.
Ze was gewoon bang dat ze iets op de honden zouden gooien. Waar ik ze ook wel voor aan zie hoor, nadat ik de hele dag zoveel politie heb zien rond rijden

anne_fury

@Moirsa: jij doet nu anders precies hetzelde Knipoog conclusies trekken uit een zin van een ander,jij maakt haar eigenlijk ook een beetje belachelijk.dus wellicht denk ik dat we alledrie op hetzelfde niveau zitten Lachen en katiavl geeft ook haar mening,ze maakt helemaal geen mensen belachelijk hoor.als ze zich dat serieus afvraagt..dan kan dat toch Knipoog

(maar dat is weer mijn mening )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:04

l0veevi schreef:
katiavl schreef:
Als ik sommige reacties lees, stel ik me oprecht de vraag: waar is het niveau van sommige kinderen.

Waarom doen alle volwassenen hier zo ontzettend heilig?

Ik ben is niet heilig, ik stel me oprecht vragen bij sommige reacties. Ik ben nog nooit straf gekregen trouwens Knipoog

Maar goed, omloog zal het inderdaad zijn Haha! haha Knipoog
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-11-07 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Qnorp

ruitje schreef:
Spelling veranderd, haha. Ik denk dat ik over 10 jaar les geef in MSN taal Haha!

ja een nieuwe taal voor op school ROFL

Meikevdv

Maartje1990 schreef:

Nee haha.
Maar ik moet hier zo snel typen om het allemaal bij te houden, voor je het weet sta je op de vorige pagina. Vork
Laatst bijgewerkt door Meikevdv op 26-11-07 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

MiloFriendly schreef:
ruitje schreef:

ja een nieuwe taal voor op school ROFL

ROFL

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:05

l0veevi schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee haha.
Maar ik moet hier zo snel typen om het allemaal bij te houden, voor je het weet sta je op de vorige pagina. Vork

mee eens en je moet 3 keer klikken voor datje et kan posten omdat het zo snel gata ROFL

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:06

MiloFriendly schreef:
ruitje schreef:

dat zeggen leraren bij ons ook op school en ze vinden de kwaliteit echt heel goed blijkt ook uit eindexame's

Laten ze er alleen op het vervolgonderwijs toch eens heel anders over denken. Die eindexamens zijn gewoon aangepast op het niveau van de lesstof van tegenwoordig. En ja, die is dramatisch omlaag gegaan.

Keet

eieren gaan er echt niet makkelijk af hoor
(woon naast een middelbare school en er worden hier regelmatig eieren gegooid bij verschillende gelegenheden)

het is zo erg zelfs dat er geen 100dagen feest meer gevierd mag worden omdat ze het 2 jaar geleden zo verschrikkelijk verbruid hebben bij de omgeving

Maartje1990

l0veevi schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee haha.

en zo snel dat je stiekem moet editten om de l acher allemaal te zetten Clown maar ik denk dat we nu te offtopic gaan?

Snelleedje

dus reken voor jezelf eens na wat je nu daadwerkelijk aan uren hebt. Hierbij uitgaand van 60 minuten uren.

Dus 3 x 50 minuten is 2 1/2 uur.
Waar je op uitkomt per jaar ( de daadwerkelijke uren ) deel je door de 40 weken die je per jaar naar school moet! Kijk hoeveel uren je dan gemiddeld per week op school zit!

Maak maar eens een vergelijking met de 26 uren die je dan volgend jaar op school moet zitten! Waarschijnlijk minder uren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:07

Ilzjuh schreef:
WildWings schreef:
en weer wat anders dan 'me dit en me dat' en 'we rende' of 'we liepe'.

Dat is gewoonte. Lachen Ik kan mezelf er hier op Bokt verschrikkelijk aan ergeren, maar op MSN bijvoorbeeld, doe ik het net zo hard zelf. Knipoog

Dat is gebanketstaaf (boktcensuur, jeej *LOL* ). Bij rende of liepe kan dat nog, maar bij 'hun' doen dit of dat, 'me' dinges en 'jou' danges zijn gewoon duidelijke en echt typische voorbeelden van het slecht beheersen van 't ABN, klaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:08

ja en dan met de 40 die je moet werken om alles te kunnen betalen Knipoog

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:08

Evelli schreef:
eieren gaan er echt niet makkelijk af hoor
(woon naast een middelbare school en er worden hier regelmatig eieren gegooid bij verschillende gelegenheden)

het is zo erg zelfs dat er geen 100dagen feest meer gevierd mag worden omdat ze het 2 jaar geleden zo verschrikkelijk verbruid hebben bij de omgeving

Vertel mij wat!!! Moest met een borstel de ramen en kozijnen te lijf voor de aangekoekte eieren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:09

Maar denkt niemand van jullie aan een toekomstige carriere, wat je nu doet... is heel belangrijk voor later. Zeker in een wereld waar je moet vechten om een job, hoe beter de prestatie... hoe meer kans.

Toen ik 15 was, waren we allemaal al aan het dromen... dokter, leraar enzo. Heb het gevoel dat kinderen dat niet meer doen..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:09

WildWings schreef:
Dat is gebanketstaaf (boktcensuur, jeej *LOL* ). Bij rende of liepe kan dat nog, maar bij 'hun' doen dit of dat, 'me' dinges en 'jou' danges zijn gewoon duidelijke en echt typische voorbeelden van het slecht beheersen van 't ABN, klaar.

Nou dan beheers ik de Nederlandse taal dus afschuwelijk slecht (en dat bewijst die acht op m'n rapport natuurlijk gelijk!).
Nee, ik ben van mening dat dat gelül is. Lachen Het zal voor iedereen verschillen, maar ik weet van mezelf dat ik de Nederlandse taal prima beheers, en tóch kan ik dat soort dingen gewoon zeggen in een MSN-gesprek (op Bokt typ ik altijd netjes ABN, goed hè Knipoog ).