Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:24

Wie weet wat voor haar je weet terugkrijgt, mijn zusje had steil haar en die heeft nu behoorlijke krullen Ja
Ik vind de pruiken leuk en net als de rest vind ik de laatste foto ook zeker niet onaardig!
Geniet maar van de tijd die je nu lekker thuis zit, en rust goed uit

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:50

Meid, je ziet er met alle pruiken super uit en inderdaad, zelfs zonder pruik ben je prachtig. Je bent een sterke vrouw en ik heb oneindig veel bewondering voor je! Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:53

romaan hoe gaat het met je meis ?
ben je al een klein beetje bijgekomen weer ?

ik kan me niet half indenken hoe rot het moet zijn om steeds maar weer zo beroerd te moeten zijn....

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:14

zo ik dacht het is al een tijd geleden laat ik het topic weer eens opzoeken, zie ik tot mijn verbazing dat het laatste bericht ook van mij was...
gaat het alweer een beetje romaan ?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:39

Dat vroeg ik me toevallig vandaag ook al af ja.
Hoe gaat het nu met je Yellowfish? Ik hoop dat je je naar de omstandigheden goed voelt en dat je een beetje kunt genieten van het lekker weer. Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:18

Nou, daar ben ik dan Haha!

Zoals Samantha ook al plaatste ben ik inderdaad even heerlijk thuis tot en met volgende week donderdag. Dan wordt ik weer opgenomen voor minimaal 4 dagen, voor de eerste 'hele zware' kuur. Het is namelijk zo dat ik eigenlijk nu nog een keer MTX zou krijgen, maar omdat mijn oncoloog het belangrijk vind dat we zsm aan het nieuwe (zwaardere) behandelschema beginnen slaan we die over en beginnen we gelijk met 4 dagen waarvan ik op 3 dagen dagelijks 3 chemo's krijg, 1 daarvan is cyclofosfamide (welke een aanslag is op mijn blaas, heb er wel eens over verteld) en waar ik ook wel ziek van was, en nog twee andere die ik niet ken. Ik ben benieuwd.. maar ik twijfel er niet over dat ik me niet prettig zal voelen met dríe kuren..

Afgelopen dagen heb ik veel uitgerust, zodat ik gisteravond heel even de stad inkon. Dat heb ik dus ook even gedaan, maar eigenlijk ben ik gewoon nog niet genoeg hersteld om dat te doen dus ik ben doodop nu..

Verder, vorige keer vertelde ik iets over het evt. invriezen van eicellen. Na overleg met mijn oncoloog én de arts in Groningen die het zou gaan doen hebben we besloten het niet te doen. Het is namelijk zo dat er een stukje van mijn eileider weggehaald moet worden, en daar zijn bepaalde risico's aan verbonden. Denk aan infecties en bloedingen. Nou komt dat normaal niet heel veel voor maar gezien mijn weerstand is er een grotere kans op infecties en omdat de stolling van mijn bloed niet helemaal goed is is er ook een grotere kans op bloedingen. Daar komt nog bij dat het invriezen van eicellen nog slechts expirimenteel gebeurd, er is nog geen voldragen zwangerschap uit voortgekomen (maar over een jaar of 10, wanneer ik aan kinderen zou gaan denken, zou dat natuurlijk vast wel zo zijn). Al met al vond ik het risico te groot, mijn eerste prioriteit nu is beter worden, en natuurlijk kijk ik naar de toekomst, en ik vind het héél moeilijk dat ik nu al +/- de beslissing heb moeten nemen of ik later kinderen wil of niet, maar dat is niet anders. De arts in groningen heeft wel aangeboden dat, mocht ik tegen die tijd toch kinderen willen proberen te krijgen, ik daarheen mocht komen en we zouden kijken wat we konden met eicellen van een ander, maar dat is toch.. nouja.. denk er maar over na Lachen en ach, opties als adoptie zijn er altijd ook nog, maar dat is allemaal toekomst.

Dat was dat, volgens mij heb ik het wel weer een beetje verteld zo Haha!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn pruiken trouwens! Haha! ik zou er bijna verwaand van worden Knipoog

@ Angelstears: Ja, het zijn mijn eigen wenkbrauwen en ik heb ook mijn eigen wimpers nog Ja mijn wenkbrauwen zijn teruggegroeid met de MTX, daar valt je haar namelijk niet van uit (vandaar dat ik ook wat pluisjes op mijn hoofd heb) en mijn wimpers ben ik nooit helemaal verloren Haha! dat gaat echter bij volgende kuren wel gebeuren, helaas. Gelukkig bestaat er make-up Lachen

@ Kimberley77: Die boktmsn vind ik een goed idee Knipoog ga ik onthouden

@ Britty: Lachen Het doet me goed dat te lezen !!

@ Lavien: Je hoeft niet tegen me op te kijken hoor *LOL* Ik denk dat de meeste mensen in mijn situatie dezelfde instelling hebben Lachen

@ Malibu: Ik wacht af! Lachen

@ Blokje: Dat zijn juist de dingen die ik níet wil horen.. Ik doe mijn best positief te blijven, wat me aardig lukt, en als ik daarvoor een beetje struisvogeltje moet spelen door geen negatieve verhalen te willen horen, dan vind ik dat prima Lachen je hebt t vast niet zo bedoeld, maar bij mij viel het even verkeerd, omdat ik een aantal pagina's terug nog verteld heb dat ik daar niet op zit te wachten Lachen

Liefs,
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 01-05-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:25

jeeetje meid, ik vind dat je je heel sterk hoiudt. ik wens je veel sterkte als je het ziekenhuis weer in moet en zal aan je denken.
liefs lonneke

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:36

Yellowfish wat blijf je toch positief echt een grote pluim voor jou. EN ik wens je veel sterkte de komende tijd!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:55

fijn om te lezen dat je er toch weer een beetje van bijgekomen bent inmiddels!

alvast superveel succes voor volgende week!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:08

Yellowfish heel veel sterkte voor de komende tijd. De beslissingen die je moet maken, hoor je op die leeftijd eigenlijk nog helemaal nog niet te maken, of zelfs helemaal nooit. Maar wat maak jij bewuste en goed doordachte keuzes zeg! Echt, petje af hoor...
Heeeeel veel succes voor de komende tijd, en ik wens je alle goeds en liefs toe!
Liefs Leonie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:28

Ha Yellowfish, tjee meis wat een keuzes om te maken Ach gut Heel veel sterkte de komende periode.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:38

Ik kijk tegen je op hoor, super knap dat je je zo goed hoog kan houden na wat je allemaal hebt doorgemaakt!
Die pruiken staan je idd allemaal heel goed maar ook zonder pruik zie je er geweldig uit Ja
Sterkte de komende tijd!

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:46

De pruiken staan je echt super allemaal Lachen!!!
Je bent echt een mooie meid, met HEEL veel uitstraling!
Sterkte de komende tijd weer!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:29

Nou ik wens je bij deze alvast heel veel sterkte en moed voor de volgende sessie behandeling.

En idd lijkt t me heel dubbel dat je nu al moet beslissen of je over 10 jaar kids wil de ja of de nee.
Vind het goed van je dat je je eigen gezondheid op dit moment voorop plaatst.
En over 10 jaar... dan kan je altijd verder kijken hoe je het allemaal in het vatje giet.

sterkte!!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:17

Zie de foto's van je pruiken nu pas, maar ze staan je echt prachtig! Lachen Ook zonder pruik vind ik je echt een super mooie meid.

Geniet van de dagen dat je nog thuis bent en heel veel succes bij je volgende opname! Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:23

He wat fijn weer een update te lezen. Lekker hoor dat je toch even een vlaagje van je Koninginnedag mee kon maken Lachen en gelukkig ben je nog tot volgende week thuis, dus nog even lekker hersteltijd voordat de volgende zware ronde weer ingaat voor je....lijkt wel steeds sneller achter elkaar te komen he, of veel zwaarder iig.

Wat betreft die eicellen..zwaar hoor dat je op jouw leeftijd daar al over na moet denken he..hoewel k me stiekem kan voorstellen dat dat een laatste prioriteit is nu..juist omdat je zo hard bezig bent in gevecht te gaan met je eigen lichaam. Wel goed dat je er stil bij hebt gestaan..ik was zo suf geweest daar niet aan te denken.
Maar joh, tegen de tijd dat jij aan kindjes gaat denken is de medische ontwikkeling alweer zoveel verder dat er vast veel meer mogelijk is en wie weet..wie weet lukt het dan wel gewoon op de natuurlijke manier..

Meissie, geniet van het mooie weer en het thuis zijn, bouw je krachten weer op voor de volgende ronde..

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:41

Hoi Yellowfish, ik moet zeggen, ik ben ook zwaar onder de indruk van je postieve instelling. Ook de foto's van je met de pruiken raakten me echt. Je hebt zo'n 'sprankel' in je ogen! Yellowfish, ik denk iedere dag aan je, het moet gewoon goedkomen! Wil je wel een positief verhaal horen? Mijn broertje van nu 10 heeft toen hij 3 was een Wilmstumor (nierkanker) in stadium 4 gehad. Hij is er na een jaar knokken weer bovenop gekomen. En na 6 jaar gaat het nog steeds goed. Het is natuurlijk heel iets anders, maar toch. Meis, ga zo door! Afgod

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 01:42

Had het al gezegd maar heb bewondering voor je vechtlust Yellowfish!
Jij komt er wel!!
Heel veel sterkte de komende tijd..

Sitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:46

Ik vind de bovenste pruik het leukste staan Ja

En rust deze week nog maar goed uit Ach gut

Je hebt echt een super instelling!! OK dan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:50

Nu ik heb gelezen wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn... denk ik dat jij en de artsen er goed aan hebben gedaan om het inderdaad maar niet te doen. Het belangrijkste is nu inderdaad dat je geneest. Lachen

Fijn dat je nu even thuis bent en lekker uit kunt rusten. Dat heb je ook wel verdiend, geniet er van!
Heel veel succes en sterkte ook alvast bij de zware kuur die er aan gaat komen. Ach gut

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:58

Neem lekker de tijd om uit te rusten en op te laden voor de komende periode.
Jij komt er wel meis, dat staat voor mij vast!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:04

Pf pittige keus zo mbt je eicellen en eileider, zal je wel wat uurtjes denkwerk gekost hebben..Lijkt me erg moeilijk maar de risico's wegen dan niet op tegen je eigen welzijn op dit moment, een heel verstandige keus. En idd kun je tzt eens kijken hoe de stand van zaken is.
Sterkte met je komende kuren!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:21

Geniet nog van die paar dagen dat je 'vrij' hebt. Alvast heel veel sterkte/succes met die hele zware kuur Yellowfish Ach gut Hou je taai!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:22

geweldig meid, zit al lang mee te lezen en maak er wat van, je bent een prachtige meid, zonder pruik of met pruik! Ga er voor, het komt helemaal goed met je!! Laat zien hoe sterk je bent

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:27

Inderdaad, ga ervoor he:) !
Mijn zege heb je sowieso!
En met of zonder pruik, ik heb bewondering voor je!
Heel veel succes met de komende kuren!