Nou, daar ben ik dan 
Zoals Samantha ook al plaatste ben ik inderdaad even heerlijk thuis tot en met volgende week donderdag. Dan wordt ik weer opgenomen voor minimaal 4 dagen, voor de eerste 'hele zware' kuur. Het is namelijk zo dat ik eigenlijk nu nog een keer MTX zou krijgen, maar omdat mijn oncoloog het belangrijk vind dat we zsm aan het nieuwe (zwaardere) behandelschema beginnen slaan we die over en beginnen we gelijk met 4 dagen waarvan ik op 3 dagen dagelijks 3 chemo's krijg, 1 daarvan is cyclofosfamide (welke een aanslag is op mijn blaas, heb er wel eens over verteld) en waar ik ook wel ziek van was, en nog twee andere die ik niet ken. Ik ben benieuwd.. maar ik twijfel er niet over dat ik me niet prettig zal voelen met dríe kuren..
Afgelopen dagen heb ik veel uitgerust, zodat ik gisteravond heel even de stad inkon. Dat heb ik dus ook even gedaan, maar eigenlijk ben ik gewoon nog niet genoeg hersteld om dat te doen dus ik ben doodop nu..
Verder, vorige keer vertelde ik iets over het evt. invriezen van eicellen. Na overleg met mijn oncoloog én de arts in Groningen die het zou gaan doen hebben we besloten het niet te doen. Het is namelijk zo dat er een stukje van mijn eileider weggehaald moet worden, en daar zijn bepaalde risico's aan verbonden. Denk aan infecties en bloedingen. Nou komt dat normaal niet heel veel voor maar gezien mijn weerstand is er een grotere kans op infecties en omdat de stolling van mijn bloed niet helemaal goed is is er ook een grotere kans op bloedingen. Daar komt nog bij dat het invriezen van eicellen nog slechts expirimenteel gebeurd, er is nog geen voldragen zwangerschap uit voortgekomen (maar over een jaar of 10, wanneer ik aan kinderen zou gaan denken, zou dat natuurlijk vast wel zo zijn). Al met al vond ik het risico te groot, mijn eerste prioriteit nu is beter worden, en natuurlijk kijk ik naar de toekomst, en ik vind het héél moeilijk dat ik nu al +/- de beslissing heb moeten nemen of ik later kinderen wil of niet, maar dat is niet anders. De arts in groningen heeft wel aangeboden dat, mocht ik tegen die tijd toch kinderen willen proberen te krijgen, ik daarheen mocht komen en we zouden kijken wat we konden met eicellen van een ander, maar dat is toch.. nouja.. denk er maar over na
en ach, opties als adoptie zijn er altijd ook nog, maar dat is allemaal toekomst.
Dat was dat, volgens mij heb ik het wel weer een beetje verteld zo 
Bedankt voor alle leuke reacties op mijn pruiken trouwens!
ik zou er bijna verwaand van worden 
@ Angelstears: Ja, het zijn mijn eigen wenkbrauwen en ik heb ook mijn eigen wimpers nog
mijn wenkbrauwen zijn teruggegroeid met de MTX, daar valt je haar namelijk niet van uit (vandaar dat ik ook wat pluisjes op mijn hoofd heb) en mijn wimpers ben ik nooit helemaal verloren
dat gaat echter bij volgende kuren wel gebeuren, helaas. Gelukkig bestaat er make-up 
@ Kimberley77: Die boktmsn vind ik een goed idee
ga ik onthouden
@ Britty:
Het doet me goed dat te lezen !!
@ Lavien: Je hoeft niet tegen me op te kijken hoor
Ik denk dat de meeste mensen in mijn situatie dezelfde instelling hebben 
@ Malibu: Ik wacht af! 
@ Blokje: Dat zijn juist de dingen die ik níet wil horen.. Ik doe mijn best positief te blijven, wat me aardig lukt, en als ik daarvoor een beetje struisvogeltje moet spelen door geen negatieve verhalen te willen horen, dan vind ik dat prima
je hebt t vast niet zo bedoeld, maar bij mij viel het even verkeerd, omdat ik een aantal pagina's terug nog verteld heb dat ik daar niet op zit te wachten 
Liefs,
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 01-05-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt