Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:16

Jac schreef:
ik denk niet dat die kerel nederlands spreekt Schijnheilig

hahaha... vind deze wel sterk eigenlijk Clown

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:16

Ik vond trouwens de toespraken van oa cohen enzo wel mooi. Vooral die minister was volgens mij erg geemotioneerd en aangeslagen. En die ene zin van Cohen: Theo maakte met veel mensen ruzie, ook met mij!! VOnd ik wel heel persoonlijk. En ik denk dat het voor hun ook wel moeilijk was. Ga daar maar eens staan voor zoveel mensen terwijl een kennis/vriend of wie dan ook is vermoord een paar uur geleden..

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:20

Dit kan toch niet. Nederland moet veel strenger worden. Als je 1X een moord hebt gepleegd moet je in de gevangenis en nooit meer vrij en geen tbs. Je weet donders goed dat dat niet goed is. En sowieso ben je ziek als je moord. Misselijk Misselijk Misselijk

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:24

Cohen??
Laat me ook niet lachen...mooie speech..jaja. Keurig politiek verantwoord geschreven. Cohen: "dit kan allemaal gebeuren in Amsterdam"
Fijne man hoor.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:25

Jac schreef:
ik denk niet dat die kerel nederlands spreekt Schijnheilig

Nee, ik denk dat ie zijn nederlandse paspoort bij een pak melk heeft gekregen Rolleyes

Alikesflame; dit heeft niets met strenger worden te maken. Al zou deze man de doodstraf boven zijn hoofd hangen, had hij het nog gedaan. Een extremist deinst niet terug voor de dood.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:29

Ik heb jullie reacties niet allemaal gelezen.

Maar zoals ik al eerder zei ( Nee Lies nu gaan we geen ruzie erover maken hoor Haha! )

Ik vind het gewoon eng worden , zelfs om alles op te schrijven wat je denkt op t internet.

En daar kan ik zo slecht tegen, om je mond dicht te moeten houden......

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:35

Ik zal je niet afschieten om je mening hoor Tong uitsteken

Ik word juist bang van de tendens die heerst, om maar te mogen zeggen wat je denkt. Jongeren zijn enorm beinvloedbaar, worden intoleranter door alles wat zij lezen en horen. En laat mijn dochter nou een allochtoon zijn. Ik vrees voor de intolerantie waar zij later 'als ze groot is' mee te maken zal hebben. Ik vind dat heel erg.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:39

Lies er is NOOIT iets verkeerd aan zeggen wat je denkt, open en eerlijk, en dat wat je zegt ook motiveren natuurlijk.

Het wordt gevaarlijk als dat niet meer kan.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:41

Ach Lies, tegen de tijd dat jouw dochter groot is, later dus, gaat ze gewoon op in de massa. Geen probleem hoor. Nu is 1 op de 15 inwoners van Nederland allochtoon. Als we in dit tempo doorgaan is dat tegen die tijd 1 op 5.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:42

Ik vind dat het wel gevaarlijk is, wanneer men vindt dat je mag zeggen wat je denkt, ongeacht of je daar mensen mee kwetst.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:44

Ik hoorde het op stal. Moest nog les geven en heb er verder niet meer bij stil gestaan. Ik heb ook niet alle reacties doorgelezen.

Nu is er op tv veel te zien over Theo. Hij was niet mijn meest favoriete man. Vond hem vaak ronduit irritant. En soms ronduit vermakelijk.

Maar dit kan toch niet gebeuren. Nederland die zo tolerant is. Nederland waar je je alles kan zeggen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dan kon je er over praten.

Ja ik ben bang. Bang voor ons land. Bang voor de toekomst.

Ik ben bang voor mezelf. Ik ben geen rasist. Maar toch dringen vervelende gedachtes in mijn hoofd. En ik ben vast niet de enige.

Hoe gaat het nu verder.

Ik ben verder stil, en huil van binnen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:15

Ik ben het helemaal met je eens Heike.
Het is niet voor niets dat ik er in mijn toekomst(plannen) serieus rekening mee hou dat de kans bestaat dat ik wil emigreren. Scheve mond

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:25

lies schreef:
Ik vind dat het wel gevaarlijk is, wanneer men vindt dat je mag zeggen wat je denkt, ongeacht of je daar mensen mee kwetst.

Wat dan ?Opkroppen totdat de boel barst?
Het is net als in een relatie.
Als jij die goed wilt houden, zul je ook moeten investeren in dicuseren.
Pas DAN werk je aan een perfecte relatie.
Het is veel makkelijker maar op t laatst niet lonend, als je denkt: laat maar, ik wil je niet kwetsen.

Deze moordenaar had toch veel beter een discussie aan kunnen gaan?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:31

Natasha schreef:
Wat dan ?Opkroppen totdat de boel barst?
Het is net als in een relatie.
Als jij die goed wilt houden, zul je ook moeten investeren in dicuseren.
Pas DAN werk je aan een perfecte relatie.
Het is veel makkelijker maar op t laatst niet lonend, als je denkt: laat maar, ik wil je niet kwetsen.

Deze moordenaar had toch veel beter een discussie aan kunnen gaan?

Kennelijk kon de moordenaar dat niet, koos hij voor het makkelijkste.
Imo hebben die mensen geen verstand !

Nu hebben de ministers allemaal beveiliging, dat gebeurt toch ook niet voor niks ?

Waar gaat dat heen met dit land ? Echt het gaat zo allemaal naar de klote.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:35

Net als de economie Ko. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:55

Fitzroy"]
‘Even’ al die blz. bijgelezen en ik haal er nog een paar quotes uit.

[quote="Lovely schreef:
WIlders is bang en dat is begrijpelijk en het is ook heel verstandig van hem dat hij geen olie op het vuur wil gooien, het is alleen jammer dat hij zijn mond dan niet gewoon dicht houdt.

Kijk, en daar stopt de democratie al. Wilders wil juist zijn ideeen naar buiten kunnen brengen. Als hij dat niet meer kan, is artikel 1 van de grondwet al aangetast.
[/quote]

Whoah! Wilders vertelt op televisie dat hij bang is en dat hij daarom geen olie op het vuur wil gooien. Daarmee begrijp ik dat hij liever even geen uitspraken doet die vervelend kunnen zijn voor bepaalde groepen. Maar dat begrijp ik dan verkeerd, want meneer Wilders haalt nogmaals adem en haalt nog eens uit naar bepaalde groepen.
Wilders is volgens mij iemand die onze democratie geweld aan doet. Maar net als elke andere onderdaan mag hij zijn mening uiten en niemand mag hem daarvoor vermoorden. Maar hij mag niet artikel 1 overtreden met artikel 7 (lid 1) als schild .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:58

carola schreef:
amvbeek, héb jij ooooooit wel eens een ali meegemaakt die goed is ingeburgert?

Dat moet natuurlijk zijn: ingeburgerd Lachen.

Ali, ali, ik ken dus geen enkele Ali buiten Ali B (knuffelmarokkaan).
Er zijn in dit land heel erg veel ingeburgerde 'nieuwe Nederlanders'.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 02:00

Lovely schreef:
Maar dat begrijp ik dan verkeerd, want meneer Wilders haalt nogmaals adem en haalt nog eens uit naar bepaalde groepen..

Ik heb hem alleen uit horen halen naar extremistische moslims en naar geen andere groepen. Hij wil dat daar wat tegen gedaan wordt.
Lijkt me niet verkeerd, extremisme is niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 02:04

Ik schrik nog meer van dit topic en de extreme intollerante reacties dan vanochtend van de moord. En daar ben ik al een flinke tijd van slag van geweest.

Mensen moslims keuren dit absoluut niet goed. Geen enkel geloof keurt dit goed!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 02:07

Dat zijn meestal de eerste reacties en daarbij spelen een hoop emoties mee. Ik hoop dat de meesten na een nachtje slapen wat beter kunnen nadenken en relativeren.

Alhoewel ik me vanavond wel enorm heb zitten ergeren aan de woordvoerster van de AEL die toch bleef volhouden dat het Van Gogh zijn eigen schuld was. Jammer dat ze zulke personen media aandacht geven.
Ook die instantie staat namelijk lang niet voor de meerderheid van moslims.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 02:20

Pipo schreef:
Ik schrik nog meer van dit topic en de extreme intollerante reacties dan vanochtend van de moord. En daar ben ik al een flinke tijd van slag van geweest.

He, dank je.. Ik was op zoek naar de juiste woorden, je zegt het precies zoals ik het denk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 02:30

Als ik dit topic lees, dan begrijp ik ineens een stuk beter dat onze samenleving gevaar loopt en dat morele waarden op de tocht liggen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 02:44

Natasha schreef:
Net als de economie Ko. Huilen

Laten we het daar maar helemaal niet over hebben Scheve mond

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 03:00

Ik snap de gedachtengang van minder tollerant zijn goed. Ik heb nu ook van die gedachtes. Ik wil ze niet en praat ze verstandelijk weer recht.

Ik weet dat dit geen actie is van 'de moslims' en ik weet dat niet alle moslims zouden moorden. Ik weet dat het maar een kleine groep is die het voor de grote groep verpesten.

Het is alleen zo lastig om de slechte te vinden. Nu lijdt een hele groep er onder. De moslim cultuur worden erop aangekeken.
Nee niet goed, Maar ergens begrijp ik het.

Ik heb nu ook moeite met mijn gevoelens te plaatsen. Verstandelijk lukt het wel, maar gevoelsmatig? Ik voel ook de angst. De angst hoe dit allemaal verder gaat aflopen.

Zijn we in een soort van oorlog beland? Moet je een kant kiezen?

Ik vond de woordvoerder van het AEL trouwens ook niet echt slim uit de hoek komen.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 03:10

Dit moet me toch even van het hart ....
Tijdens de prille politieke opkomst van Pim Fortuyn heb ik hem hier op bokt ooit eens verdedigd !! Ik kreeg van alles over me heen; heel andere koek dan wat ik nu hier allemaal lees, en JA dat is na te zoeken neem ik aan.
Niets mocht bij naam genoemd worden, om maar eens iets te noemen.

Ik was en ben het lang niet met al zijn politieke inzichten eens en heb ook nooit op hem gestemd, maar wel met een heel belangrijke: vrijheid van meningsuiting ! Ook nu blijkt weer dat hij wat dat aangaat gelijk had.

Theo ook, jammer dat hij geen politicus was... dan was hij waarschijnlijk wat beter beschermd geworden ..