Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:31

Dat klinkt heel goed Pervinco!
Hopen dat dat wat duidelijkheid schept!

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:31

Ik kan gewoon niks van de andere kant bekijken, omdat het een groot zwart gat is voor mij, de vriendin van mijn moeder is ook bij een sekte gegaan, na een scheiding, en is ALLES kwijt, ze leven met elkaar van een paar centen, ze heeft geen auto niks meer, alles is weg...

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:32

Pervinco schreef:
Ik had beet... Heb op de Nederlands klinkende buren gegokt, vooral omdat Nathalie zei dat Lotte vond dat 1 buur raar was (andere cultuur Knipoog). Kreeg de dochter aan de telefoon, moeder was net de deur uit. Maar moeders scheen vrij veel contact te hebben met Lotte's familie en is rond 3en terug. Dus dan bel ik weer...

Laten we dan nu gewoon even afwachten wat het gesprek om 3 uur oplevert. We kunnen verder toch niets doen dat iets oplevert of schade berokkent.

leentje

Nog even een reactie: eerste doel lijkt me de tante bereiken, ik lees hier wel dat die "op de hoogte zou zijn", maar wie heeft haar kunnen contacteren/bereiken dan?
Als de tante op de hoogte is, denk ik dat het enorm belangrijk is dat degene van Bokt die stappen aan het ondernemen zijn, ten allen tijde met haar overleggen. Zij heeft meer "recht" dan wij.
Verder lijkt het mij in de eerste plaats belangrijker om te weten, waar Lotte juist is, met welke reden, en hoe het zowel lichamelijk als geestelijk met haar gesteld is.

wat betreft dat bedrijf van haar vader: het persbericht heeft het alleen over een zestienjarige Lotte uit Limmen, noch haar achternaam noch de voornaam van haar vader noch het bedrijf (met of zonder naam) worden vermeld. Denk dat we daar wel redelijk safe zitten.

Laster kan hij er altijd van maken, daar heeft dat bedrijf niet eens iets mee te maken. Maar je kan zo veel "laster" noemen.

Blackje

hopen dat er wat uitkomt!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:34

Oohhh jee ik vind het echt heel eng...
Ik hoop echt dat alles goed komt ( ja wie niet maar toch.. )
Ik ken lotte al lang ook van bokt.. maar vind het zoo zo erg.. Verdrietig
Kheb er geen woorden voor..
Ze moet bereikt worden Verdrietig

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:34

IngridM schreef:
Niet om het een of ander, voor mensen die niet 'bang' zijn dat er iets met haar zal gebeuren......ik heb iemand gekend die in een sekte heeft gezeten en er godzijdank van is bevrijd.

Laat ik zeggen dat ik me veel meer zorgen maar om haar geestelijke gesteltheid als om haar lichamelijke. De vader hamerde steeds door op emotionele en spirituele dingen. Negatieve energie, zielen, wil opleggen, zin doordrammen. Het ergste waar hij het in lichamelijke zin over had was dat ze bij hem uit de buurt moest zijn. (Dat kan je extreem opvatten, maar dat doe ik even niet.)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:36

Manon 2 schreef:
Ik heb een beetje moeite met het feit dat er iemand is die de 'andere' kant van het verhaal vertelt aan Bart. Bart is, zo blijkt uit het topic, een van de mensen die daar wel voor open staat. Bart heeft ook het meeste te verliezen, namelijk bokt.nl .

Nogmaals de feiten:
- Lotte wilde niet mee
- De vader van Lotte heeft aan de vader van Nathalie hele rare dingen verteld vannacht

Als iemand deze feiten op een goede manier onderuit kan halen dan hoor ik t graag.

Ook al zou Lotte labiel zijn, dan nog spreekt het feit dat haar vader zulke dingen zegt voor zich. Hij heeft 1malig zijn masker laten vallen.

Ik ben het eens met het feit dat we schade kunnen berokkenen aan haar vader, of aan zijn bedrijf. Ik zit zelf ook echt heel erg te dubben hoe je dat kunt voorkomen, maar waar leggen we dan de grens?

Lotte had kunnen bellen uit Parijs als er echt niks aan de hand was. Als het verhaal klopt dan zit ze pas 15 minuten in het vliegtuig, waarom hebben we dan niets gehoord?

Er bestaat ook nog zoiets als de rechten van een kind?

Dus als je het daar op speelt,het onder dwang meenemen met een vader die onder onvloed van "andersdenkende" staat...
Ze is bang wat er gebeurd en gebeurd is.
Lijkt mij een goede rede.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:41

Voor wie er bang is voor smaad/laster:

Zie art. 261 lid 3: ik vind dit zeker noodzakelijke verdediging.

Art. 261.

1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Art. 262.

1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1º en 2º, vermelde rechten kan worden uitgesproken.

http://www.win.tue.nl/~aeb/jura/Strafre ... el_16.html

Hier t complete artikel

Sypheron

Heel even een ding!
Was dit al bekend?:
http://www.omnicum.org/index/activiteiten/healing.htm

Daar is 5 juni een healing van niemand anders dan Maria V.

"Healingavonden

Tijdens deze avonden kan er van alles gebeuren. Verwijderen van negatieve energieën is altijd aan de orde, daarnaast kunnen"
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 04-06-04 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Heb deze week dit toppic gevolgd behalve gister kijk nu weer en schrik me wild.. en heb gelijk een steen in mijn maag!! Iedereen die zich zo inspant helemaal TOP van jullie ik blijf het volgen en vanzelfsprekend ben ook ik bereid alles te doen als ik iets kán doen hoor ik het graag.. ik denk daty jullie enorm goed bezig zijn.. hoe meer mensen er aan mee denken hoe beter denk ik.. Ik ken persoonlijk twee advocaten goede vrienden van me dus voor eventuele vragen kan ik die altijd (gratis)
raadplegen.

hoop op het beste!!!!

Sylvia

Gerrie, ga eens kijken hoeveel ouders hun kinderen onder dwang meenemen? Je kunt gewoonweg niet bewijzen dat hij onder invloed van andersdenkenden staat, en dan nog: who cares? Als ik katholiek ben denken Christenen ook anders, om over Jehova's nog maar niet te spreken. Vrijheid van godsdienst noemt men zoiets. En bang, sja... Ze moet toch op de een of andere manier haar vader irriteren en het slachtoffer uithangen...

Ik wil niet zeggen dat dat zo is, integendeel zelfs, maar je moet daar wel helder tegenaan blijven kijken. Bovenstaande is waarheid voor de politie, voor hulpinstanties, voor de Wet. Tot dusver is er niets strafbaars gebeurd...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:43

Iemand die in de buurt van Ilpendam woont, die en een kijkje wil nemen? niet geschoten is altijd mis

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:43

Pervinco echt top dat je de buren te pakken hebt gekregen
Nu maar hopen dat je straks ook de moeder krijgt en dat
zij misschien wel wat meer weet OK dan!

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:44

Sypheron schreef:
Heel even een ding!
Was dit al bekend?:

"Healingavonden

Tijdens deze avonden kan er van alles gebeuren. Verwijderen van negatieve energieën is altijd aan de orde, daarnaast kunnen"

Ze verwijderen dus weldegelijk negatieve energieen...
Nu vraag ik me af op wat voor manier, en al helemaal op wat voor manier dat in Brazilie gaat gebeuren Scheve mond

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:44

De algemene healing avonden (van 20.00 tot 22.00 uur) zijn voor iedereen vrij toegankelijk. De ruimte is echter beperkt dus het is zinvol om van te voren te bespreken om ervoor te zorgen dat je niet voor niets komt.

Ik vind het redelijk ver gaan, maar we zouden er naartoe kunnen gaan?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:45

Pervinco schreef:
Gerrie, ga eens kijken hoeveel ouders hun kinderen onder dwang meenemen? Je kunt gewoonweg niet bewijzen dat hij onder invloed van andersdenkenden staat, en dan nog: who cares? Als ik katholiek ben denken Christenen ook anders, om over Jehova's nog maar niet te spreken. Vrijheid van godsdienst noemt men zoiets. En bang, sja... Ze moet toch op de een of andere manier haar vader irriteren en het slachtoffer uithangen...

Ik wil niet zeggen dat dat zo is, integendeel zelfs, maar je moet daar wel helder tegenaan blijven kijken. Bovenstaande is waarheid voor de politie, voor hulpinstanties, voor de Wet. Tot dusver is er niets strafbaars gebeurd...

In zeker zin heb je gelijk maar wilde toch even aangeven dat een kind ook rechten heeft.

Wil niet gelijk zeggen dat die rechten pas ingaan als er iets strafbaars gepleegd is Verward

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:45

Sypheron schreef:
Heel even een ding!
Was dit al bekend?:

"Healingavonden

Dat is in Ilpendam.
Ik vermoed toch echt dat Lotte en haar vader en broer naar Frankrijk zijn afgereisd.
Trouwens, in het eerste bericht in dit topic staat dat Lotte's vader al eerder voor een cursus van Omnicum naar Frankrijk is geweest.
Zouden ze dan toch in Frankrijk zitten voor een privéconsult?
Ik geloof dat Brazilië-verhaal niet zo. Heeft iemand nog met Lotte gepraat over de entingen die je voor Brazilië nodig hebt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:46

Is de tante van moeders of van vaders kant?
Als ze van vaders kant is, zou ze dan niet de vader verdedigen??

Anouk01

Ik reageer misschien een beetje laat, Ik zag het nieuwe topic. Ik snapte er weinig van, Heb dus het andere topic helemaal doorgelezen..
Ze is dus mee Scheve mond
Wat verschrikkelijk, Hoe eng..Ik hoop dat alles goed gaat..
Ik weet niet of ik kan meehelpen, Maar als ik iets kan doen, Zeg het maar.. Verdrietig

Nathalie

Tante is van moeder's kant.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:47

Iemand die zou durven zou een kijkje kunnen gaan nemen op de meeting, of even van te voren in de buurt (voor de ingang?) kijken of Lotte misschien naar binnen gaat... Zover durf ik alleen niet te gaan, vind contact met dit soort organisaties redelijk gevaarlijk..

Anoniem

Heej die cursus is vlakbij Amsterdam. Wegens verplichtingen op een concours heb ik echt geen kans om erheen te gaan.

Nathalie

Cody schreef:
Dat is in Ilpendam.
Ik vermoed toch echt dat Lotte en haar vader en broer naar Frankrijk zijn afgereisd.
Trouwens, in het eerste bericht in dit topic staat dat Lotte's vader al eerder voor een cursus van Omnicum naar Frankrijk is geweest.
Zouden ze dan toch in Frankrijk zitten voor een privéconsult?
Ik geloof dat Brazilië-verhaal niet zo. Heeft iemand nog met Lotte gepraat over de entingen die je voor Brazilië nodig hebt?

Helemaal niet meer aan gedacht zeg....
Ze heeft idd de entingen niet gehad. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:48

Bart, als degene die jij gesproken hebt de waarheid verteld, zie ik niet in waarom dat zo geheimzinnig moet zijn. Als het al een instantie is dan schenden zij de privacy van Lotte, dus dat zullen ze niet doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-04 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt