Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:44

Met de stratenmakers gebruik ik ook iets andere taal :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:47

Oef, dat klinkt erg hautain :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:54

Worden ze daar niet recalcitrant van?

Vilein hoef ik niet te googlen nee *\o/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:00

Hun vocabulaire is wat meer triviaal (en nee zo spreek ik niet in het echt := )

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:10

Ik heb iemand boos gemaakt op vinted... heeft 10 minuten geleden een artikel gekocht, dus ik geef netjes berichtje van bedankt voor je aankoop morgen breng ik het weg.
Nee ik wil dat je het nu nog weg brengt want heb het donderdag nodig dus ik accepteer morgen niet..

Uhm hallo de pakketpunten zijn nu dicht?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:11

Kinke schreef:
echt hoor!! worden kinderen niet meer opgevoed?
op visite, beide kinderen waren niet in de woonkamer/keuken maar op de 1e verdieping. Komt er 1 naar beneden (13 jaar ongeveer)….loopt langs ons heen…zegt geen boe of bah….ik zeg: goedemiddag! geen reactie…dus nog een keer…goedemiddag….kind verdwijnt weer en ouders zeggen er niets van.
Voed je kind gewoon op, leer ze normaal goedendag te zeggen. En leer ze sowieso het fatsoen om even iets tegen je visite te zeggen.
En leer ze ook als er hapjes op tafel staan om niet als een zwerm sprinkhanen die een graanveld leegvrees die borden/schalen leeg te vreten alsof ze nooit iets krijgen. En het laatste hapje is gewoon voor de volwassenen
ik voel me oud :+

Deze deel ik… vriend van mijn zus heeft een zoon toen bijna 18. Zei nog steeds niks terug als ik binnenkwam en groette.
En daar werd door zijn vader ook niks van gezegd “Ach ja pubergedrag “ als ik aangaf dat ik dat toch wel vreemd en niet zo leuk vond. Gezellig is het in ieder geval niet.

Inmiddels kom ik daar niet meer, want ik heb geen contact meer dus geen idee hoe het nu gaat. Ik denk niet veel anders, als er niks van gezegd word.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:17

Mijn brein, mental breakdown. Dat eeuwige eten wat mijn leven beheerst, mijn gewicht, en alles wat daar mee te maken heeft. Zit er helemaal doorheen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:21

Wow....ik bedoelde het alles behalve rot..... -O-
Ik reflecteerde het waarschijnlijk op mijn eigen situatie...sorry...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:25

Oh die roxane knetemann, kunnen ze die eens niet aan tafel zetten in de avondetappe. Verpest het elke avond voor me.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:28

fokfanaat schreef:
Oh die roxane knetemann, kunnen ze die eens niet aan tafel zetten in de avondetappe. Verpest het elke avond voor me.

ik wil graag Tom en Marcel elke avond.... vorige week zat er ook iemand, ik weet niet meer wie maar toen heb ik gezapt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:32

Idd, Tom en Marcel, en van Vleuten. Clement vind ik ook ok.

Ze wil ook gewoon constant aan het woord zijn.

Rafael van der vaart vorige week was ook tenenkrommend…

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:33

fokfanaat schreef:
Idd, Tom en Marcel, en van Vleuten. Clement vind ik ook ok.

Ze wil ook gewoon constant aan het woord zijn.

Rafael van der vaart vorige week was ook tenenkrommend…

Ja die was het idd…. Was een voetballer idd, ik vond roland koeman wel leuk!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:35

Idd die stelde juist wel goede vragen. En veel meer inzicht

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:40

Sanniejtjuh schreef:
Mijn brein, mental breakdown. Dat eeuwige eten wat mijn leven beheerst, mijn gewicht, en alles wat daar mee te maken heeft. Zit er helemaal doorheen

Heb je al in het GLP-1 topic gekeken?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:41

paddington schreef:
Dat mensen soms zo stinken dat ik er echt beroerd van werd.

Dit was ik zelf zondag :')
Was mn moeder helpen verhuizen, 's ochtends schone kleren aan maar mijn hemel, ik stonk zo hard aan het einde van de dag :')

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:58

Suzanne F. schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Dat gaat over medicatie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 23:32

Over het sigaretten probleem wat mijn buurman naar beneden gooit. Ik ben er inmiddels achter dat ik het gewoon terug kan gooien op zijn balkon. Het is nu al een paar dagen niet weer gebeurd dus ik denk dat de boodschap duidelijk is. Je blijft wel bezig zo.

Oh en een lamp in mijn auto is stuk. Altijd zo als mijn vader natuurlijk op vakantie is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 04:36

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:00

Sanniejtjuh schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat gaat over medicatie?

Ja klopt. Medicatie die de punten die je aangeeft aanpakt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:51

Sanniejtjuh schreef:

:knuffel: :knuffel:

Eigen "ergernis": net de uitdienstmelding binnen gekregen van een collega die recent omgekomen is bij een ongeluk. Vrouw van 29... Ik kende haar persoonlijk niet maar hij komt wel even binnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:13

Froukje_J schreef:
Ik heb iemand boos gemaakt op vinted... heeft 10 minuten geleden een artikel gekocht, dus ik geef netjes berichtje van bedankt voor je aankoop morgen breng ik het weg.
Nee ik wil dat je het nu nog weg brengt want heb het donderdag nodig dus ik accepteer morgen niet..

Uhm hallo de pakketpunten zijn nu dicht?

Zou zeggen hier heb je je geld terug, daaaag. Maar dat gaat zeker niet met Vinted.

Jolliegirl schreef:
Wow....ik bedoelde het alles behalve rot..... -O-
Ik reflecteerde het waarschijnlijk op mijn eigen situatie...sorry...

Ik was zelf nogal fel, had minder gekund. Snap dat je het vriendelijk bedoelde. Sorry daarvoor :(:)

Denk niet dat een medisch middel als ozempic te pas en te onpas moet worden aangeschreven als wondermiddel bij gewichtsverlies. Vooral niet als je geen arts bent en de situatie niet kent, zeg maar :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:16

denisesilver schreef:
Denk niet dat een medisch middel als ozempic te pas en te onpas moet worden aangeschreven als wondermiddel bij gewichtsverlies. Vooral niet als je geen arts bent en de situatie niet kent, zeg maar :Y)

Het is zeker het verkennen waard. Ik wijs iemand alleen op het topic, meer niet. Daar kan ze lezen hoeveel mensen hier gelukkig mee zijn en de ervaringen. Ik wou dat iemand mij eerder op die optie had gewezen. Het is voor velen echt life changing.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:34

Ik ben het met denisesilver eens. Vooral vanwege de gebrekkige controle en het gemak waarmee ernaar gegrepen wordt door mensen voor wie het niet 'bedoeld' is. Vind ik niet iets om via bokt te gaan verkennen. Ja, het is een super optie voor bepaalde groepen, maar ook voor hele groepen niet en daar wordt wel erg makkelijk mee omgesprongen. Mensen die er niet voor in aanmerking komen maar online er toch gewoon kunnen bestellen, want niemand die ziet of je liegt of niet. Vind ik eigenlijk erg schadelijk.

Er zou van mij veel strengere controle op moeten komen en niet via allerlei online aanbieders. Met daarbij dus ook wel vergoeding en persoonlijke begeleiding voor de groepen voor wie het echt medisch noodzakelijk is. (En dat kan allerlei redenen hebben, ik ben het ook niet perse eens met wat nu de eisen zijn, maar heb al wel mensen gezien die het gebruiken terwijl ze niet eens overgewicht hadden of maar licht en aan lifestyle niks wilden veranderen, terwijl er anderen zijn die het hard kunnen gebruiken, alles geprobeerd hebben maar het geld niet kunnen missen.)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:40

Feit blijft dat het niet illegaal is, je kan het zo kopen en het verandert levens voor mensen. Ik wijs Sanne op het topic, meer niet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:42

Maar ik kan me voorstellen dat het iemands leven ook negatief kan veranderen. Voor iemand met een eetstoornis kan dit bijvoorbeeld heel gevaarlijk zijn.