Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 20:06

Gewoon mijn telefoon. Die aan vervanging toe is overigens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:14

Welke heb je?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:15

Je hebt echt een heel mooi plekje daar. Prachtig die natuur ook zo dichtbij. Het hek ziet er ook goed uit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 20:19

BigOne schreef:
Welke heb je?

One nord plus 3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:15

Wat heb je er al een gezellig en knus huisje/tuintje van gemaakt!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:25

Hey allemaal.
Even een update.
Gister was de aannemer met zijn collega hier.
Samen hebben alle wensen doorgenomen en de laatste aanpassingen want die heb ik.
En ze sturen van de week de offerte die hoger uit gaat pakken dan in eerste instantie de bedoeling was maar daarmee wordt het echt voor mij een optimaal huis.

Hier globaal de plannen.

Uitbouw en veranda komen gewoon op de plaats als al was bedacht.
Aan de veranda komt nog een stuk van de woonkamer/woonkeuken met glazen wand voor meer zonlicht. En aan de andere kant van de veranda komt een geïsoleerde schuur. Daar komen stroompunten in en de wasmachine (die gaat dus uit het extra kamertje)

Het kamertje is daarmee een goede logeer/slaapkamer.

Dan blijft er beneden ook een douche en toilet. Klein maar ik wil toch beneden de mogelijkheid houden om te kunnen douchen.

Beneden komt ook vloerverwarming (kostenpost extra)

Isolatie heb ik lang zitten twijfelen binnen goedkoop buiten duurder maar ook wordt alles dan dezelfde kleur en hoeft het niet meer geschilderd te worden. Dus besloten dat isolatie van buitenaf gebeurd en Keralit of iets wat er op lijkt er tegen aan.

De dakbedekking. Daar zouden kunststof dingen op komen maar ze gaan dat helemaal vernieuwen de bedekking en geen kunststof erover (duurdere kostenpost)

Boven

Komt een badkamer met een bad en een wc en spoelbak maar geen douche omdat die beneden zit. En een ruimte (walking closet)

Een grote dakkapel. Ik ga er twee aanvragen maar of voor die tweede genoeg budget is is even niet zeker. Maar de aanpassingen vind ik belangrijker dan nog een grote kapel waar nu een kleintje zit. Als die kleine blijft is er een kamertje waar ik niet veel mee kan. Dat blijft dan een rommelhok. De ruimte verder boven is prima voor mij dus die dakkapel is niet noodzakelijk. Maar kan dan altijd in de toekomst.

De bouwkosten lopen met bovenstaande wensen natuurlijk op maar ze maken het veel praktischer en comfortabeler wonen en hopelijk is het budget wat erbij heb gedaan zeg maar voldoende (dat gaan we zien aan de hand van de offerte) bij akkoord gaan ze alle benodigdheden gelijk bestellen zodat het niet oploopt want alle prijzen stijgen momenteel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Poeh dat zijn flinke aanpassingen. Dat zal best een flinke kostenpost zijn. Maar als je het hebt en je wil er blijven wonen dan levert het wel veel comfort op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Super als je het kunt betalen. Ik ga duimen voor je. Niets zo fijn als een comfortabel huis!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:53

Als het financieel past, is het wel toekomstbestendig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

senna21 schreef:

Hier ga ik in mee, hopelijk worden je plannen goed gekeurd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:11

senna21 schreef:

Ja anders kan het niet natuurlijk.
Ik heb gewoon ineens zitten denken "wat als ik weer ziek wordt? Dan is beneden slapen en douchen fijn. En een airco voor verwarmen is fijn maar verwarmd niet alles beneden. En beneden wordt het ook zomers niet zo warm dat ik een cooling nodig heb. En radiatoren heb ik liever niet. Dus vloerverwarming zou dan fijn zijn.

Enja die kunststof buiten en dakbedekking het zorgt gewoon voor dat er beter geïsoleerd kan worden. Ja het kost een hap geld maar het gaat mij zoveel woongenot geven. Ik heb nu weer werk en daardoor durf ik mijn pot wat meer op te breken dus ik kan het nu betalen maar ik heb wel een max en dat betekend dat er ergens iets niet kan en dat is dan een zorg ukdig gekozen iets wat mooi zou zijn als het kan maar niet noodzakelijk is maar wel gunstig om aan te vragen en te laten tekenen dan kan het in de toekomst alsnog.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:18

BeFunny schreef:
senna21 schreef:

Ja anders kan het niet natuurlijk.
Ik heb gewoon ineens zitten denken "wat als ik weer ziek wordt? Dan is beneden slapen en douchen fijn. En een airco voor verwarmen is fijn maar verwarmd niet alles beneden. En beneden wordt het ook zomers niet zo warm dat ik een cooling nodig heb. En radiatoren heb ik liever niet. Dus vloerverwarming zou dan fijn zijn.

Enja die kunststof buiten en dakbedekking het zorgt gewoon voor dat er beter geïsoleerd kan worden. Ja het kost een hap geld maar het gaat mij zoveel woongenot geven. Ik heb nu weer werk en daardoor durf ik mijn pot wat meer op te breken dus ik kan het nu betalen maar ik heb wel een max en dat betekend dat er ergens iets niet kan en dat is dan een zorg ukdig gekozen iets wat mooi zou zijn als het kan maar niet noodzakelijk is maar wel gunstig om aan te vragen en te laten tekenen dan kan het in de toekomst alsnog.

Wij hebben in ons kleine huisje ook vloerverwarming die kan in de zomer ook terugkoelen, zo comfortabel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Klinkt goed en doordacht!