Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:13

Ik ga trouwens nog wel licht vuurwerk zelf kopen. Maar dat is om de pup die volgend jaar komt te trainen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:20

Er is in een dorp niet ver van hier een woning in de brand gestoken, beide bewoner overleden en ook hun 3 honden. Wat voor wereld leven we tegenwoordig in.... Ik ben er echt al de hele dag stil van.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:38

LaPluche schreef:
Er is in een dorp niet ver van hier een woning in de brand gestoken, beide bewoner overleden en ook hun 3 honden. Wat voor wereld leven we tegenwoordig in.... Ik ben er echt al de hele dag stil van.

Is al de hele dag in het nieuws inderdaad. Het zou een gerichte aanslag betreffen en er is een verdachte aangehouden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:43

Shenavallie schreef:
chanicha schreef:
Onze kleinzoon van 13 heeft ineens het licht gezien, durfde nooit vuurwerk af te steken en ook niet in achtbanen e.d. in bijvoorbeeld de Efteling maar hij is vorige week naar Disney geweest en gaat overal in en is nu ook bezig met vuurwerk -O-
Onze oudste kleinzoon taalt er niet naar gelukkig.

En zijn ouders vinden dat goed????

Hij loopt niet met Cobra’s ofzo maar hij is vuurwerk aan het uitzoeken om af te steken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:54

Ik ben zo dom geweest reacties te lezen op een artikel over het halen van vuurwerk vlak over de grens. Wat een kansloos rotvolk reageert daar op zeg, gatver :r

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:23

Nu we het toch nog over vuurwerk hebben. Ik hoop dat het vannacht ook rustig blijft. Ik moet om 7:30 alweer op de werkvloer staan , en heb daarna nog een borrel op stal. Wil wel een beetje fit zijn.

Wij gebruiken voor de hond ook puur nervo. Of het echt werkt weten we nog niet zo goed we zijn er nog niet zo lang mee gestart. Gek genoeg heeft ze er buiten helemaal niks om als we aan de wandel zijn. Toch voor de zekerheid de tuigjes wat strakker gedaan zodat ze niet kan ontsnappen. Ze ligt eigenlijk de hele avond al wel op de bank. Ze blaft gelukkig niet naar elke knal, dat zou nog vervelender zijn. Ze gaat eerder wat ijsberen en jank geluiden maken of zich verstoppen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:41

Mijn hond is het zijn eerste keer met vuurwerk en oud en nieuw. Maar hij blaft en gromt naar de knallen. Hopelijk valt het mee vannacht, heb geen zin om wakker te worden, geblaft. Gelukkig wonen we in een rustige omgeving en valt het over het algemeen mee.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:17

Hond heeft een sneetje in zijn kussentje, aan het randje van de binnenkant en nu loopt ie mank en is zeer zielig. Pootje geschoren, badje gemaakt met betadine scrub, geweekt, een watje ertussen, gaasje en vetwrap. Nu loopt ie nog manker met dat ding om zn poot :') en de andere hond wil niets liever dan zustertje spelen en alles er weer vanaf trekken en de wond/snee verzorgen met die vieze tong van hem. Brrrrr.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:31

Voor iedereen met een bange hond of kat: haal Puur Nervo. 20 euro bij de Pets Place. Echt zo gedaan en je geeft je hond een fijnere tijd. Die dieren zijn doodsbang.

Beste is een hele combinatie van supplementen maar duurt even voordat werkt en mensen lijken zich altijd te vergeten dat hun dier bang is en denken hier pas een paar dagen van te voren aan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 02:07

Ik gok dat ik maar gewoon mijn zwaartedeken mee moet nemen naar de woonkamer zodat mevrouw daar onder kan liggen :') die deken is 9 kilo, hond is 6,5 kilo. Ze ligt er nu ook heerlijk onder te pitten.

Zelf lig ik minder lekker, heb het de laatste tijd constant echt heet 's nachts, maar met minder of dunnere dekens heb ik het ijskoud. Eindstand is gewoon niet slapen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 03:08

Nyaleti schreef:
Voor iedereen met een bange hond of kat: haal Puur Nervo. 20 euro bij de Pets Place. Echt zo gedaan en je geeft je hond een fijnere tijd. Die dieren zijn doodsbang.

Beste is een hele combinatie van supplementen maar duurt even voordat werkt en mensen lijken zich altijd te vergeten dat hun dier bang is en denken hier pas een paar dagen van te voren aan.

Daar gaat die van mij dwars doorheen.
Ik merk echt geen enkel verschil en ik heb echt alles wel geprobeerd voor langere termijn achter elkaar omdat je vaak een buffer op moet bouwen.

Hij begint in oktober al met het niet meer naar buiten willen omdat hij ergens een keer een knal heeft gehoord.

We hebben overigens ook training gevolgd wat ook niet heeft geholpen.
Moet wel eerlijk zeggen dat het een hond met trauma is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 04:36

En vaak zat heb je ook dieren die nergens om gegeven hebben jarenlang en die door die achterlijke mensen verpest zijn die het nu af steken, lekker in de poort gooien oe zelfs de tuin in of zelfs naar mens en dier gooien. Die poort hebben ze al niks te zoeken want ze wonen hier niet eens, maar ook expres in een tuin gooien is gewoon achterlijk en zouden enorm zware straffen op moeten staan. Maar zelfs als je weet wie het zijn en dan belt komt de politie niet hoor. Ze kunnen werkelijk het hele jaar hier donderdag tot en met zaterdagnacht rondes rijden vanwege de sportverenigingen en kroeg ivm alcohol. Maar diezelfde rondes rijden voor vuurwerk kan ineens niet.

Hond hier was serieus schotvast, heeft jarenlang languit op zijn rug liggen maffen met oud en nieuw, maar door die debielen is hij nu echt boos op elke knal. Niet bang, maar echt boos. Gaat dus ook blaffen erna en vliegt naar de deur of het raam om te kijken. Ik kan niet continu thuis zijn nu doordat ik ook paard heb die extreem veel zorg vraagt nu, dus radio staat echt keihard, alle gordijnen continu dicht en noem alles maar op.
Vorige hond was wel wat gespannen maar niet extreem bang tot we eerst al buiten bekogeld werden. Toen met counter conditionering haar iig weer onder de kerstboom vandaan gekregen jaar daarna. Die verstopte zich al 3 weken van te voren en wilde niet naar buiten. Eindelijk dat jaar dus weer gewoon naast me op de bank, tot het vuurwerk letterlijk tegen mijn voorgevel gegooid werd waar mijn hond op dat moment naar buiten lag te kijken op de bank. Bank onder de zeik en hond over de zeik en wat ik ook deed of gaf, ze was echt compleet over haar toeren vanaf toen. En begon toen dus met blaffen. Of weer verstoppen.

Mensen denken altijd zo makkelijk over trainen, maar die hond hier wist het verschil dondersgoed tussen een cd of het echte werk. En al de training is voor niks als die #*%#* gewoon bewust naar jouw dieren gooien, zowel buiten als in de tuin en dus tegen de ruit zowat.

Oh en ook zo leuk. Bij stal vinden ze het ook leuk om echt 20 meter bij toegangshek vandaan af te steken, al wekenlang. Er ligt een enorme partij vuurwerkafval nu al, maar politie komt nooit hoor. Er loopt een nieuw wandelpad langs stal (zijn wr ook niet blij mee, want ipv het pad zo ver mogelijk weg te leggen van het terrein hebben ze het echt precies erlangs gelegd. Zot zo'n klein slootje tussen dat we zitten te wachten op de 1e hond die tussen de paarden loopt of mens...) en daar afsteken is ook lollig want paarden rennen zo leuk. De paddocks liggen namelijk langs dat pad. Heb je die dingen zo ver mogelijk bij de weg vandaan liggen, legt zo'n achterlijke gemeente zo'n pad precies erlangs. En nog leuker, als de mijne te gek doet en haar 'breuken'/botsplinters niet goed genezen is er nog steeds grote kans op einde verhaal. Normaal reageert zij niet op vuurwerk maar wat er gebeurd als ze zo dichtbij afsteken nu ze alleen staat of als de rest wel gaat rennen weet ik niet.

Edit en ik ben alweer wakker na anderhalf uur slapen door het achterlijke vuurwerk. Zo fijn want als ik eenmaal wakker ben kannik niet meer in slaap komen. Tof man en komende dagen wordt toch al de hel vanwege overburen die aggregaat buiten hebben staan vanwege oliebollen bakken. En dan ook midden in de nacht staan te kletsen en lachen buiten vlakbij mijn slaapkamerraam. Week from hell dit, vuurwerk, niet slapen en lijf dat daardoor het uitgilt van de pijn. En het wad toch al een extreem slechte periode

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 06:54

Als een hond ècht doodsbang is gaan supplementen niet meer helpen. Mijn hond die brak de hele toko af als er vuurwerk was. Het was zelfs zo erg dat we aan gedragsmedicatie moesten vanaf oktober. Hij kreeg zelfs kalmerende middelen die normaal ik de humane geneeskunde gebruikt worden. Dat was het enige wat hielp, waar hij van kon ontspannen en kalmeren.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:08

Mijn bovenbuurvrouw is al sinds 6.30 uur d'r huis aan het verbouwen of zo (geen idee wat anders gezien de herrie), ik hoefde eindelijk een keer niet vroeg op maar ben nu uiteraard ook sinds die tijd wakker. -O-

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:53

Vannacht 6x wakker door vuurwerk. Wat een triest, kansloos mens ben je ook als je dat doet. Als je 31 dec iets afsteekt dan vind ik je eigenlijk ook een vette loser maar begrijp ik ERGENS nog wel, maar 29 dec? Om 04:30? Suuuuuper triest.

Voor de mensen met echt bange dieren, bel je dierenarts voor overleg over medicatie. Er zijn meer opties buiten supplementen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:01

Nyaleti schreef:

Ik ga eens kijken!

De baasjes hebben zijn anxiety meds meegegeven (heeft hij een tijdje gehad voor gedragsproblemen die hij bij mij niet heeft) maar hij is tot nu toe super goed te managen zonder. Zelfs toen we gisteren buiten liepen en er een harde knal dichtbij was deed hij niks. Wel liep ik toen met een andere hond die ook niet bang was. Maar hij is oudejaarsdag ook bij die hond en in de avond zijn we in buitengebied.

Is dan die puur nervo nog handig?

Edit: heb de baasjes even geappt voor toestemming. First things first!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 29-12-24 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:08

Nyaleti schreef:

Bij m'n paard werkte de druppels helaas niets. Begon er altijd vroeg mee.

M'n kat zit al eventjes aan de zylkene. Gisteravond waren er echter best wat knallen en sloeg hij z'n voer over. Dat is later gelukkig wel op gegaan. Stom vuurwerk.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:01

LaPluche schreef:

Ik lees net ook dat het om een uit te hand gelopen ruzie zou gaan om een van die honden...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:17

Word zo intens moe van wat tegenwoordig als normaal gedrag wordt gezien. Oh we hebben ruzie, leggen we toch een bom onder het huis. Echt zulke mensen mogen ze aan de hoogste boom hangen :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:26

denisesilver schreef:
Word zo intens moe van wat tegenwoordig als normaal gedrag wordt gezien. Oh we hebben ruzie, leggen we toch een bom onder het huis. Echt zulke mensen mogen ze aan de hoogste boom hangen :n

nou inderdaad!

ben pissig, ga een bak lopen schelden als je wilt.
Zet het op internet wat een waardeloze verkoper het is als je het meer mensen wilt laten weten.
Maar ja gaat toch geen bommen leggen!!
Echt nooit meer vrij laten, nooit meer!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:37

En ook niet iemand zijn huis afbranden. Echt bizar dat je het bedenkt en ook nog uitvoert.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:43

Ik las dat de mensen in dat afgebrande huis een gaskacheltje in de woonkamer hadden staan op een gasfles en dat de brand daarom zo enorm snel om zich heen greep. En dat het huis zó vol stond met spullen dat ze daardoor het huis niet snel konden verlaten. Heel triest, al leek de buurt het een nare man te vinden. Totaal geen excuus om brand te stichten.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:48

Nee joh, als je ruzie hebt sla elkaar desnoods om de oren. Maar een woning in de brand steken waardoor mensen en dieren komen te overlijden is toch compleet van de pot gerukt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:07

chanicha schreef:
Shenavallie schreef:
En zijn ouders vinden dat goed????

Hij loopt niet met Cobra’s ofzo maar hij is vuurwerk aan het uitzoeken om af te steken.

Net zo link. Is het niet voor hemzelf, is het dat wel voor de omgeving. Al genoeg van dit soort figuren die hun vingers op die manier kwijt zijn geraakt, hoewel ik dat minder erg vind dan dat het onschuldige mensen aangedaan wordt. Wat dacht je van dat meisje dat op haar balkon stond en zo'n rotjoch vuurwerk in haar richting gooide. Was misschien niet bewust haar kant op, maar hij gooide er wel mee. Hij had niets, het meisje heeft vier vingers eraf. En dan al die arme dieren... Wij kunnen er nog wat van zeggen, maar dieren snappen er werkelijk niets van. Genoeg dieren die zichzelf van angst de dood ingerend hebben of uit paniek onder een auto terecht komen. Het is bloedirritant dat (met name) de jeugd nu al aan het afsteken is. Ze denken totaal niet na, dus dat moeten de ouders in dit geval voor ze doen. Ik ga voor een volledig afsteekverbod en hoge straffen voor de afstekers EN hun ouders. Misschien dat het dan eens ophoudt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:13

daantjuhhh schreef:
Nyaleti schreef:

Daar gaat die van mij dwars doorheen.
Ik merk echt geen enkel verschil en ik heb echt alles wel geprobeerd voor langere termijn achter elkaar omdat je vaak een buffer op moet bouwen.

Hij begint in oktober al met het niet meer naar buiten willen omdat hij ergens een keer een knal heeft gehoord.

We hebben overigens ook training gevolgd wat ook niet heeft geholpen.
Moet wel eerlijk zeggen dat het een hond met trauma is.

Klopt, met echt bange honden doet dit niks.
Dit was ook meer op de berichten die hier stonden. Dit middel kun je nu nog halen en je hoeft niet eens naar de dierenarts. Het haalt het scherpe randje er af bij zenuwachtige honden.

Die van mij was ook extreem angstig en we waren er mee bezig van oktober tot maart.. Dan gaat zo'n druppeltje niks doen. Hij kreeg van alles en nog wat maar de Puur Vuurwerkmix werkte toch het beste, icm training, begeleiding en aanpassen van de hele dag.