Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:30

Wat ik stom vind is dat rokers echt als paria’s worden neergezet en zich continue hebben aangepast ( verplicht ) voor de niet rokers. Waaronder buiten roken en dat ze zelfs dat niet wordt gegund. Ze moeten toch zelf weten of ze roken en ze moeten het toch ergens doen als het binnen niet meer mag. En nee, ik rook niet. Maar in mijn opinie, en nu krijg ik niet rokend bokt over me heen, roken moet mogen.
Daarnaast dat mensen, ook die me al langer kennen, mijn naam nog steeds met een K schrijven ipv met een C.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:32

Ik gun iedere roker zijn of haar lol. Zolang ik er maar geen last van heb. Ik heb er last van als: een collega steeds 10 minuten weg is om te roken, mijn buren bij hun voordeur (=naast mijn voordeur) staan te roken en ik in hun stank zit, ik tijd geld en energie in een diner gestoken heb en men onderbreekt de boel om te gaan roken.
Roken? Prima. Anderen er mee belasten? Niet prima.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:37

Wat ik niet snap dat er de laatste 20 jaar nog mensen aan begonnen zijn.

Vroeger, de tijd dat mijn moeder jong was (78) wist men niet hoe slecht het was.

Maar die kennis is er nu volop.
Je word overal weggekeken. Het kost een vermogen.
Genoeg mensen die ook niet meer roken. Dus zo normaal is het toch niet meer.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 15:02

Yavanna schreef:
Wat ik stom vind is dat rokers echt als paria’s worden neergezet en zich continue hebben aangepast ( verplicht ) voor de niet rokers.

Tja, dit kun je ook omdraaien, jarenlang (vanaf mijn geboorte en sterker nog, mijn moeder rookte gewoon door toen ze zwanger was van haar kinderen), heb ik last gehad van mensen die in mijn omgeving rookten: thuis, in de auto, zelfs leraren die in de klas rookten, in de horeca, met uitgaan, in het vliegtuig en noem maar op. We hadden dus geen keus. En toen waren de risico's nog niet (of minder bekend), maar toch.

Dus waarom zou het een probleem moeten zijn dat rokers zich verplicht aanpassen en dat nog steeds moeten doen? Dat hebben wij decennia lang ook moeten doen. Ik zie daar echt 0,0 probleem in.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:09

rien10 schreef:
Ik gun iedere roker zijn of haar lol. Zolang ik er maar geen last van heb. Ik heb er last van als: een collega steeds 10 minuten weg is om te roken, mijn buren bij hun voordeur (=naast mijn voordeur) staan te roken en ik in hun stank zit, ik tijd geld en energie in een diner gestoken heb en men onderbreekt de boel om te gaan roken.

Ik vind rook ook niet lekker ruiken, maar dat vind ik een dieselvrachtwagen, kliko, hondenstront, vapen en teveel parfum ook niet.
Misschien, ik weet het niet, rij jij paard, of heb je er een. En ga je met je paardenkleren een supermarkt, snackbar, bus, trein in, ruikend naar paarden ( en ja, ook al heb ik jaren gereden en een paard gehad, kan niet zeggen dat paardenkleren lekker ruiken, ik vind het stinken, sorry ), hou je dan ook rekening met mensen die het enorm vinden stinken? Of met mensen die er allergisch voor zijn? En ook die ken ik genoeg..
We leven in een vrij land en ieder heeft daar een mening over, gelukkig. Maar het is echt leven en laten leven. We moeten ons allemaal aanpassen aan ongemakken in het leven.
Nu ben ik het wel met je eens dat tijdens het eten je moet blijven zitten, maar tussen de gangen even een peuk opsteken, waarom niet?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 17:16

Tja waarom niet... Ik zou tussen de gangen door ook geen candy crush gaan spelen, social media checken, enz.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:21

Yavanna schreef:
rien10 schreef:

Ik vind rook ook niet lekker ruiken, maar dat vind ik een dieselvrachtwagen, kliko, hondenstront, vapen en teveel parfum ook niet.
Misschien, ik weet het niet, rij jij paard, of heb je er een. En ga je met je paardenkleren een supermarkt, snackbar, bus, trein in, ruikend naar paarden ( en ja, ook al heb ik jaren gereden en een paard gehad, kan niet zeggen dat paardenkleren lekker ruiken, ik vind het stinken, sorry ), hou je dan ook rekening met mensen die het enorm vinden stinken? Of met mensen die er allergisch voor zijn? En ook die ken ik genoeg..
We leven in een vrij land en ieder heeft daar een mening over, gelukkig. Maar het is echt leven en laten leven. We moeten ons allemaal aanpassen aan ongemakken in het leven.
Nu ben ik het wel met je eens dat tijdens het eten je moet blijven zitten, maar tussen de gangen even een peuk opsteken, waarom niet?

Mijn man word ziek van rook. Hij is longpatient. Daarom vind ik het vervelend. Hij heeft er last van. Dat heeft niets met stank te maken. Had ik er beter meteen bij moeten zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:45

Yavanna schreef:
rien10 schreef:

Alle voorbeelden die jij noemt zijn niet schadelijk en rookwalmen van sigaretten wel. Je maakt andere mensen er ziek mee, het is niet zomaar een ongemakkelijke geur.

Tussen de gangen door roken vind ik asociaal, je komt terug met een rookwalm om je heen.
Tussen de gangen door iets anders doen dan je met je gezelschap bezig te houden vind ik ook asociaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:07

DuoPenotti schreef:
Wat ik niet snap dat er de laatste 20 jaar nog mensen aan begonnen zijn.

Vroeger, de tijd dat mijn moeder jong was (78) wist men niet hoe slecht het was.

Maar die kennis is er nu volop.
Je word overal weggekeken. Het kost een vermogen.
Genoeg mensen die ook niet meer roken. Dus zo normaal is het toch niet meer.

Ik stond vanmiddag achter iemand bij de benzine pomp en ze had voor 25 euro afgerekend.
Ze moest 238 euro betalen en het restant was allemaal aan rokerij, tja ik snap dat echt niet…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:19

Ach zo heb ik ooit eens de discussie met ex-schoonma gehad.
Die rookte zeker een pakje per dag.
Ze vond dat mijn paard een dure hobby was. Stalling was toentertijd nog niet zo duur.
Dus ik uitrekenen wat het roken per maand kostte. Scheelde nauwelijks met wat ik aan kosten voor mn paard had.

Heb er vriendelijk bij vermeld dat mijn dure hobby me iig niet mn longen kost. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 20:27

Sherivey schreef:
Ach zo heb ik ooit eens de discussie met ex-schoonma gehad.
Die rookte zeker een pakje per dag.
Ze vond dat mijn paard een dure hobby was. Stalling was toentertijd nog niet zo duur.
Dus ik uitrekenen wat het roken per maand kostte. Scheelde nauwelijks met wat ik aan kosten voor mn paard had.

Heb er vriendelijk bij vermeld dat mijn dure hobby me iig niet mn longen kost. :+

_/-\o_

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 07:58

Wat ik ook echt heel stom vind ,is dat mensen op deze manier leestekens gebruiken ,vooral op Facebook .Wie ,wat ,waar ,hoe hebben ze dat geleerd ?Zien ze niet OVERAL dat leestekens direct ná een woord komen ,en pas niet na de spatie voor het volgende woord ?Echt jeuk krijg ik daar van .Het is vaak een bepaalde generatie die op internet zo schrijft ,maar die zien toch ook in de krant/Libelle/etc etc ook wel dat het niet zo werkt ? :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:33

Ik krijg van iemand steeds WhatsApp-berichtjes met drie punten achter elke zin, in plaats van gewoon één punt. Zo schrijft ze het al jaren en in het begin dacht ik dat het iets anders betekende, maar uiteindelijk is dat haar manier van schrijven.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 13:33

Shenavallie schreef:
Ik krijg van iemand steeds WhatsApp-berichtjes met drie punten achter elke zin, in plaats van gewoon één punt. Zo schrijft ze het al jaren en in het begin dacht ik dat het iets anders betekende, maar uiteindelijk is dat haar manier van schrijven.

Ja, zelfde idee inderdaad. Dan denk ik: zo heb je dat toch op school (hoop ik) niet geleerd? Ik vind jouw voorbeeld altijd een beetje een droevige indruk geven... :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:20

Doet het ook, maar gelukkig weet ik dat het in het echt anders zit. :D

Wat ik trouwens zelf echt enorm stom vind, is dat er nog steeds mensen zijn die blijven telefoneren als ze gaan afrekenen bij een kassa. Ik vind dat echt asociaal en zó neerbuigend naar de medewerkers toe.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:55

Shenavallie schreef:
Doet het ook, maar gelukkig weet ik dat het in het echt anders zit. :D

Wat ik trouwens zelf echt enorm stom vind, is dat er nog steeds mensen zijn die blijven telefoneren als ze gaan afrekenen bij een kassa. Ik vind dat echt asociaal en zó neerbuigend naar de medewerkers toe.

Dat is het ook. En ik hielp mensen ook gewoon niet als ze aan de telefoon waren.

Zij geen tijd/aandacht voor mij, ik geen tijd/aandacht voor hen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:02

Ja maar ook stom dat als je juist de kassamedewerker een fijne dag of avond of wat ook wil wensen ze zelf totaal afgestompt en onbereikbaar zijn en er helemaal geen contact mogelijk lijkt te zijn.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:12

Melzazu schreef:
Ja maar ook stom dat als je juist de kassamedewerker een fijne dag of avond of wat ook wil wensen ze zelf totaal afgestompt en onbereikbaar zijn en er helemaal geen contact mogelijk lijkt te zijn.

Schuldig :') nu werk ik niet meer achter de kassa, maar als het zo druk was rond de feestdagen ging alles een beetje op automatische piloot, waardoor het sociale deel ook wat lastiger werd. Na 10 keer hetzelfde gesprek in een uur was de spontaniteit er wel een beetje vanaf helaas.
Ik was daar ook wel wat extremer in door mijn autisme, kon net een robot zijn op die drukken dagen :+

Ik vind het altijd stom dat mensen zo vlak voor kerst alles behalve feestelijk gestemd zijn. Het is alleen maar stress en ikke ikke ikke als je naar de winkel gaat

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:18

Ik vind het ook stom dat supermarkten open zijn met Kerst.
Met de hoeveelheid voedsel die er teveel wordt gehaald en/of weg wordt gegooid, maak je mij niet wijs dat het hele Kerstfeest verpest is omdat je iets vergeten bent in de supermarkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:29

Er zijn ook mensen die geen kerst vieren en gewoon boodschappen doen.

Voorheen ben ik ook wel eens met kerst gaan winkelen omdat ik alle dagen met kerst werkte en mijn vriend 2e ook.
En juist de dagen ervoor wil je niet in de winkel zijn voor gewone boodschappen.

Zelf vond ik werken met kerst leuk.
De sfeer is fijn. Goed betaald :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:30

Ik vier ook niet zo uitgebreid kerst. Maar ik vind de 'alles moet altijd maar open zijn' regel gewoon stom. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:36

Ze doen dat ook niet allemaal.
De kleinere supermarkten zijn dicht

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:10

Basisschool kinderen die geld cadeau vragen voor hun verjaardag :\

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:12

MizzMontana schreef:
Basisschool kinderen die geld cadeau vragen voor hun verjaardag :

Ik zou dat pas acceptabel vinden als ze op de middelbare school zitten :o

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:24

Melzazu schreef:

Heb mijn best gedaan vandaag :+
Maar heb van 8 tot 13 kassa gestaan en draaide 70 klanten in een uur. Het begon echt als een standaard riedeltje te voelen aan het eind. Terwijl ik het toch wel oprecht meen :Y)