Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yavanna schreef:Wat ik stom vind is dat rokers echt als paria’s worden neergezet en zich continue hebben aangepast ( verplicht ) voor de niet rokers.
rien10 schreef:Ik gun iedere roker zijn of haar lol. Zolang ik er maar geen last van heb. Ik heb er last van als: een collega steeds 10 minuten weg is om te roken, mijn buren bij hun voordeur (=naast mijn voordeur) staan te roken en ik in hun stank zit, ik tijd geld en energie in een diner gestoken heb en men onderbreekt de boel om te gaan roken.
Roken? Prima. Anderen er mee belasten? Niet prima.
Yavanna schreef:rien10 schreef:Ik gun iedere roker zijn of haar lol. Zolang ik er maar geen last van heb. Ik heb er last van als: een collega steeds 10 minuten weg is om te roken, mijn buren bij hun voordeur (=naast mijn voordeur) staan te roken en ik in hun stank zit, ik tijd geld en energie in een diner gestoken heb en men onderbreekt de boel om te gaan roken.
Ik vind rook ook niet lekker ruiken, maar dat vind ik een dieselvrachtwagen, kliko, hondenstront, vapen en teveel parfum ook niet.
Misschien, ik weet het niet, rij jij paard, of heb je er een. En ga je met je paardenkleren een supermarkt, snackbar, bus, trein in, ruikend naar paarden ( en ja, ook al heb ik jaren gereden en een paard gehad, kan niet zeggen dat paardenkleren lekker ruiken, ik vind het stinken, sorry ), hou je dan ook rekening met mensen die het enorm vinden stinken? Of met mensen die er allergisch voor zijn? En ook die ken ik genoeg..
We leven in een vrij land en ieder heeft daar een mening over, gelukkig. Maar het is echt leven en laten leven. We moeten ons allemaal aanpassen aan ongemakken in het leven.
Nu ben ik het wel met je eens dat tijdens het eten je moet blijven zitten, maar tussen de gangen even een peuk opsteken, waarom niet?
Yavanna schreef:rien10 schreef:Ik gun iedere roker zijn of haar lol. Zolang ik er maar geen last van heb. Ik heb er last van als: een collega steeds 10 minuten weg is om te roken, mijn buren bij hun voordeur (=naast mijn voordeur) staan te roken en ik in hun stank zit, ik tijd geld en energie in een diner gestoken heb en men onderbreekt de boel om te gaan roken.
Ik vind rook ook niet lekker ruiken, maar dat vind ik een dieselvrachtwagen, kliko, hondenstront, vapen en teveel parfum ook niet.
Misschien, ik weet het niet, rij jij paard, of heb je er een. En ga je met je paardenkleren een supermarkt, snackbar, bus, trein in, ruikend naar paarden ( en ja, ook al heb ik jaren gereden en een paard gehad, kan niet zeggen dat paardenkleren lekker ruiken, ik vind het stinken, sorry ), hou je dan ook rekening met mensen die het enorm vinden stinken? Of met mensen die er allergisch voor zijn? En ook die ken ik genoeg..
We leven in een vrij land en ieder heeft daar een mening over, gelukkig. Maar het is echt leven en laten leven. We moeten ons allemaal aanpassen aan ongemakken in het leven.
Nu ben ik het wel met je eens dat tijdens het eten je moet blijven zitten, maar tussen de gangen even een peuk opsteken, waarom niet?
DuoPenotti schreef:Wat ik niet snap dat er de laatste 20 jaar nog mensen aan begonnen zijn.
Vroeger, de tijd dat mijn moeder jong was (78) wist men niet hoe slecht het was.
Maar die kennis is er nu volop.
Je word overal weggekeken. Het kost een vermogen.
Genoeg mensen die ook niet meer roken. Dus zo normaal is het toch niet meer.
Sherivey schreef:Ach zo heb ik ooit eens de discussie met ex-schoonma gehad.
Die rookte zeker een pakje per dag.
Ze vond dat mijn paard een dure hobby was. Stalling was toentertijd nog niet zo duur.
Dus ik uitrekenen wat het roken per maand kostte. Scheelde nauwelijks met wat ik aan kosten voor mn paard had.
Heb er vriendelijk bij vermeld dat mijn dure hobby me iig niet mn longen kost.
Shenavallie schreef:Ik krijg van iemand steeds WhatsApp-berichtjes met drie punten achter elke zin, in plaats van gewoon één punt. Zo schrijft ze het al jaren en in het begin dacht ik dat het iets anders betekende, maar uiteindelijk is dat haar manier van schrijven.
Shenavallie schreef:Doet het ook, maar gelukkig weet ik dat het in het echt anders zit.![]()
Wat ik trouwens zelf echt enorm stom vind, is dat er nog steeds mensen zijn die blijven telefoneren als ze gaan afrekenen bij een kassa. Ik vind dat echt asociaal en zó neerbuigend naar de medewerkers toe.
Melzazu schreef:Ja maar ook stom dat als je juist de kassamedewerker een fijne dag of avond of wat ook wil wensen ze zelf totaal afgestompt en onbereikbaar zijn en er helemaal geen contact mogelijk lijkt te zijn.
Melzazu schreef:Ja maar ook stom dat als je juist de kassamedewerker een fijne dag of avond of wat ook wil wensen ze zelf totaal afgestompt en onbereikbaar zijn en er helemaal geen contact mogelijk lijkt te zijn.