Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 19:54

Tieneke schreef:
Ik wil Poetser niet ongerust maken, maar jij weet toch hopelijk over wat voor bedragen we dan spreken?
Zet asap de sociale dienst van dat ziekenhuis erop ajb.

Dit is allang gebeurt, dat hebben ze vanuit het ziekenhuis zelf geregeld. Maandag hoor ik daar zelf meer over.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:03

L_G, sorry maar dat klopt totaal niet wat je zegt.
Lees eens hier: [MWS] Belgie - Hospitalisatieverzekering

Voor eenpersoonskamer komt een basis hospitalisatieverzekering zelfs niet tussen. Dan heb je meestal een premium of plus of hoe de aanbieder het ook noemt. De normale hospi is voor operaties, bijbehorende opnames, behandelingen etc voor en na je opname.

Als voorbeeld de basis hospitalisatieverzekering van Helan:
https://www.helan.be/nl/hospitalisatiev ... ospitalia/
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 08-02-25 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:03

Little_Gift schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet de bedoeling is om moderatoropmerkingen te negeren.

Klopt dit wel?
Ik ben eens gaan google-en en toen kwam ik op bokt.
In dit topic wordt gesteld dat een gebroken been 20.000 euro kost.

[MWS] Belgie - Hospitalisatieverzekering

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:06

Wat jammer dat dit topic een vervelende wending kreeg.
Poetser, probeer nare reacties naast je neer te leggen. Je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd en wat anderen die jou niet kennen denken, dat is hun probleem en niet het jouwe.
Wat een opluchting dat je zoon wat gerustgesteld is, fijn ook dat jullie elkaar hebben kunnen zien! Ik hoop dat jullie elkaar snel weer zullen zien.
Veel sterkte in elk geval, het is allemaal niet niks!

pateeke

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:11

Het verhaal mbt verplichte aansluiting bij de zorgkas en hospitalisatieverzekering is complexer, maar lijkt me nu niet nuttig om het topic daarover te laten gaan. Sociale dienst van het ziekenhuis is ermee bezig, dat is het belangrijkste

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:12

Tieneke schreef:
L_G, sorry maar dat klopt totaal niet wat je zegt.
Lees eens hier: [MWS] Belgie - Hospitalisatieverzekering

Voor eenpersoonskamer komt een basis hospitalisatieverzekering zelfs niet tussen. Dan heb je meestal een premium of plus of hoe de aanbieder het ook noemt. De normale hospi is voor operaties, bijbehorende opnames, behandelingen etc voor en na je opname.

Als voorbeeld de basis hospitalisatieverzekering van Helan:
https://www.helan.be/nl/hospitalisatiev ... ospitalia/

Vreemd, heb nochtans zelf ook in het ziekenhuis gelegen na diverse zware en dure operaties en heb amper zelf iets bekostigd.
Nochtans heb ik enkel een standaard zorgverzekering en geen hospitalisatieverzekering...

Misschien ben ik in de war wat jullie dan bedoelen met zorgverzekering...

Maar lijkt me inderdaad geen meerwaarde voor dit topic.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 08-02-25 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:13

pateeke schreef:
Poetser, probeer nare reacties naast je neer te leggen. Je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd en wat anderen die jou niet kennen denken, dat is hun probleem en niet het jouwe.
Wat een opluchting dat je zoon wat gerustgesteld is, fijn ook dat jullie elkaar hebben kunnen zien! Ik hoop dat jullie elkaar snel weer zullen zien.

Hier sluit ik mij bij aan.

Super fijn dat je zoon enigszins gerustgesteld is en dat je even heel fijn hebt kunnen knuffelen.

Die pijn is echt heel naar. Hopelijk krijgen ze dat beter onder controle.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:13

pateeke schreef:
Het verhaal mbt verplichte aansluiting bij de zorgkas en hospitalisatieverzekering is complexer, maar lijkt me nu niet nuttig om het topic daarover te laten gaan. Sociale dienst van het ziekenhuis is ermee bezig, dat is het belangrijkste

Niet nuttig?
De rekening moet toch betaald worden.
En indien dat een ding is dan is het wel zo handig om met de meeste spoed een crowdfunding te starten.
Veronderstel dat je het met mij eens bent dat het niet de bedoeling is dat de rekening naar Darkangel gaat.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:25

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege het negeren van de moderatoropmerking

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:27

Petpa schreef:
Niet nuttig?
De rekening moet toch betaald worden.
En indien dat een ding is dan is het wel zo handig om met de meeste spoed een crowdfunding te starten.
Veronderstel dat je het met mij eens bent dat het niet de bedoeling is dat de rekening naar Darkangel gaat.

We wachten eerst wel even af wat het ziekenhuis kan regelen en wat überhaupt de kosten zijn. Een hospitalisatieverzekering kan nu toch niet meer afgesloten worden, dus daarover discussiëren heeft geen nut.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:33

Met alle issues waar dit topic van in het begin om draaide lijkt het me meer dan relevant.

Ik hoop dat er verhoogde tegemoetkoming kan komen, maar ben héél benieuwd hoe de mutualiteit dit dossier zal behandelen.

Eentje afsluiten nu zal idd geen zin meer hebben voor deze opname, maar toekomstgericht wel zeker een groot aandachtspunt.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:48

Poetser heeft aangegeven dat de sociale dienst ermee bezig is. Het doel van dit topic was dat ze haar hart kon luchten. Het is imo niet nuttig om nu te bespreken hoe de sociale zekerheid werkt. Desociale dienst heeft itt wij wellicht zicht op het hele plaatje en kan daarbinnen naar een passende oplossing zoeken.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 12:06

pateeke schreef:

Helemaal eens met jouw reactie pateeke. Ik hoop dat de mensen die dit topic lezen zich kunnen onthouden van het posten van argwaan. Poetser heeft al zo ontzettend veel aan haar hoofd en probeert ongetwijfeld binnen haar mogelijkheden te doen wat ze kan voor haarzelf en haar zoon, en Darkangel is volgens mij een enorme steun.
Laten we als meelezers dat ook proberen te zijn. Het zal je zelf maar overkomen..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 12:14

Ik kom dit topic nu pas tegen.. heel veel sterkte Poetser!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:23

Hoe gaat het nu met je Poetser, is de pijn een beetje te doen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:21

Is het bekend wanneer de uitslag van de bioptie er is?
Had je de gynaecoloog nog kunnen spreken?

Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid. Over behandelplan en zo.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 17:01

Afgelopen nacht en vandaag ontzettend veel pijn gehad. Enige lichtpuntje dat ik nog had vandaag was Florian, die uiteindelijk belde om te laten weten dat hij niet ging komen. Iets met vieze broeken. Dat hij dan gewoon eerlijk is en zegt dat hij niet wilt.

Uitslag weet ik niet wanneer ik die krijg, verpleging is super hier, maar dokters zijn precies iets zeldzaams. Wel moet ik maandag nog maar eens bloed laten nemen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:14

Misschien is psychologische ondersteuning toch het overwegen waard.
Want je kind is nog een kind en ofwel lukte het echt niet, ofwel was er een reden voor hem waardoor hij het zo niet kon vertellen. Leg die druk niet op hem, hij heeft ook niet voor deze situatie gekozen en het is zijn taak niet om jouw lichtpuntje te zijn. Hij heeft het allicht ook heel moeilijk. Het is rot voor jullie beiden.

Allicht zit je qua dokters net met het weekend. Ik zou even horen bij de verpleging, maar allicht heb je morgen meer nieuws?

Hopelijk kunnen ze toch iets doen aan de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:40

Ja, goede tip van Tieneke.. Je ligt nu in België in het ziekenhuis geloof ik hè? Ik weet niet hoe dat daar is, maar in Nederlandse ziekenhuizen hebben ze vaak een afdeling Medische Psychologie. Die psychologen komen ook aan je bed en kunnen je ondersteunen/begeleiden met het omgaan met deze schrijnende situatie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:17

Jammer dat je zoon niet kon komen.
Hebben jullie wel een fijn gesprek gehad?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:46

Er zijn vaak wel psychologen verbonden aan de afdeling. Je zou er inderdaad eens naar kunnen informeren als je denkt dat psychologische begeleiding helpend kan zijn.
De verpleging kan jou misschien ook zeggen wanneer je de dokter kan spreken.
Hopelijk kunnen ze de pijnmedicatie aanpassen zodat je toch comfortabeler bent.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 19:53

Ik sinds vrijdag verplicht psychische ondersteuning vanwege mijn leeftijd. Er is een organisatie van diverse hulpverleners die verbonden zijn aan de oncologie, speciaal ter ondersteuning. Zoals oa de psycholoog, maar ook iemand van de sociale dienst.

Net al mijn 4de infuus laten prikken. Vorige zat er al in van gisterochtend 4u. Ik weet niet wat het probleem is, maar ze lekken iedere keer. Iets met kleine fijne adertjes zeggen ze hier.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:53

In het weekend komen de artsen alleen binnen voor spoed dus dat zal morgen beter gaan.
Wat naar dat je zoveel pijn hebt. Er is zeker wel psychologische ondersteuning in een ziekenhuis.

Het is natuurlijk gissen maar ik denk niet dat je zoon geen zin had om te komen maar het even niet aan kon. Hij is pas 12 toch?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:54

Ik weet niet of het geen zin van hem is. Het is heel heftig om een ouder zo te zien als je 12 bent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:02

Ik vond het als 18 jarigen al aardig heftig toen met mijn moeder borstkanker.