Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:48

Oh balen van de verhoging!

Zag dat sallandwonen (Raalte) ook op de socials had gezet dat zij de officiële regels afwachten of het bevroren gaat worden of niet. Ze hadden schijnbaar wel net de brieven de deur uitgedaan daarover.

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:07

Mijn appartement valt qua prijs (827 euro kale huur) en punten onder de sociale huurgrens, ik krijg ook huurtoeslag, maar mijn huurbaas is een particulier verhuurder/vastgoedbedrijf. Zou de huurbevriezing voor 2025 en 2026 dan ook gelden voor mijn situatie? Hij heeft meerdere huurappartementen/studio's in zijn eigendom die voor sociale huurprijzen verhuurd worden, dus ik gok van wel. Maar op internet lees ik vooral nu nieuwsberichten over woningcooperaties die daardoor getroffen worden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:19

Zolang jouw huur in de sociale huurgrens valt is het ook een sociale huurwoning en dat blijft het tot jij eruit gaat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:09

Ik woon net twee dagen in mijn nieuwe huis en krijg meteen een brief over de huurverhoging, 4,5% erbij dit jaar. Geen 5% maar inderdaad afwachten wat de bevriezing gaat doen in de kamer.

Verhuizing was ondanks het verhuisbedrijf echt wel pittig. Zij hebben ingepakt, maar daardoor was ik wel het overzicht kwijt wat in welke door zat. Ze hadden alleen de ruimt waar het uit kwam op de dozen gezet.
Zo heb ik woensdag avond/nacht tot 12.30 gezocht naar mijn ondergoed. Die doos was per ongeluk in de schuur terecht gekomen.
Nu twee dagen verder heb ik zo’n 80% van de 98 dozen uitgepakt.
Dat wil ik morgen klaar hebben, de lege dozen staan in de weg, dan kan ik ze na Pasen op laten halen.
Zondag oude huis schoonmaken en opruimen. Nieuwe bewoonster neemt veel(gratis) over, scheelt ons heel veel werk , dus wil het wel netjes schoon overdragen.

Dan volgende week nog een ronde IKEA, TV kast kopen. Mijn oude was erg geel verkleurd behalve onder de TV. Laat nu net die tv gesneuveld zijn. Ik twijfelde al of ik een nieuwe tv ging kopen, oude was 17 jaar oud. Dan ook maar een frisse nieuwe kast eronder.

En nu weer door naar boven, uitpakken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:18

Ik hoop dat de verhoging niet doorgaat, scheelt mij 30 euro per maand.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:22

98 dozen en dan al zover uitgepakt, respect!
Wij hadden er 40 en ik wist al niet waar ik het laten moest :=
Sterker nog, er staan er nog steeds 3 waarvan ik de inhoud nergens kwijt kan :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:24

Bij mijn vorige verhuizing had ik 80 dozen en dat vond ik al veel :D. Hebben we in 1 week uitgepakt, want ik weet, als je langer wacht, kunnen ze er maanden staan

Huisje wel naar je zin Tiwi :) ?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:43

Huisje is heerlijk, zo stil, hoor niks van de buren.
En als ik even zit toont het al best wel gezellig
Afbeelding

Mijn hond kijkt me nog regelmatig aan met zo’n kop van “en nu gaan we weer naar huis”

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:48

Ik ben wel een beetje jaloers op stille buren -O-

Enige nadeel van mijn huis. Alles is rustig , mijn bovenbuurman merk ik niks van.

Maar naast mij woont nogal een aso type die her erg leuk vind om zijn vrienden uit te nodigen. En met name een aantal vrienden vinden het leuk om de muziek hard aan te hebben. Het gaat niet uren door, maar zoals vandaag wel een paar keer.

Ik kan er wel heen hoor, maar ik vraag mij af of mijn buurman in staat is om te zeggen dat zijn vrienden rustiger moeten doen. En heb ook geen zin in gedoe.

De eerste weken waren heel rustig, ik denk ook dat hij het gewoon doet als iemand wat zegt. Dat de buren naast hem aan de andere kant niet gek worden snap ik niks van. Maar goed lang leven de noise canceling koptelefoon. Dan hoor ik er niks van, behalve mijn eigen muziek maar dat luister ik graag.

Verder gaat alles goed en ben ik heel blij met de vrijheid en het alleen wonen. En ik ben zeker echt gek op Zuidlaren het is er wel heel gezellig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:57

Ik ben gezegend met een stille buurvrouw gelukkig. Hoekwoning, ik heb maar één buur.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:59

Het is gelukkig niet zo dat het midden in de nacht is. Vaak 15 tot 30 minuten en omdat er maar 1 slaapkamer is gaan mensen ook redelijk op tijd naar huis dat is ook wel fijn.

Ik heb alleen de pech dat ik best regelmatig om 6 uur mijn bed uit moet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:00

Ja, dat is vervelend dan. :\

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 22:11

En nu het lange weekend helpt ook niet echt mee.

Maar goed binnenkort begint de bouw van de sporthal aan de overkant. Ik verwacht dat het dan ook niet zo lang meer doorgaat. De bouw begint immers al op tijd en zal alle bewoners ook met name in de ochtend op tijd wakker maken.

Maar daar irriteer ik mij toch minder aan.

Maar goed ik heb ook nog niet echt geprobeerd om ermee te gaan slapen. Mij kennende kan ik dat best wel en dan slaap ik er zo doorheen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:34

Waar ik woon willen ze eigenlijk niet dat ik weggaat, omdat ik niemand overlast geeft. :+

En mijn katten zijn ideaal om de muizen af te schrikken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 00:14

Nou ik was op den duur zo geïrriteerd dat ik dacht ik ga er heen. Het ging alsmaar gekker en gekker.

Opgelost :D althans voor nu. Ben heel vriendelijk maar wel duidelijk geweest.

Maar schrok wel even van de toestand van dat huis in het algemeen. Was niet eens binnen maar er lag post van maanden op de mat. En een stank dat eruit kwam.

Ik had al wel een vermoeden dat dit iemand was met een wat lager niv. En dat geeft niet, maar zelf werk ik in de zorg en vind ik het altijd schrikbarend als ze maar aan hun lot over gelaten worden. Veilig is het huis dus ook niet bepaald.

Nou ja voor nu is het opgelost en ga ik snel slapen dan heb ik er nog wat aan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:42

Hoe gaat het nu met alle zoekers en verhuizers?

Ik zit nu bijna 2 weken in mijn nieuwe huis en ik vind het heerlijk. Veel rustiger en ik ben ‘s nachts nog maar een keer wakker ipv 5 keer.
Morgen moet ik de sleutel van mijn oude huis inleveren.
Ben wel benieuwd, ik had de hele tuin netjes, maar de laatste week is het onkruid uit de grond geschoten. Ook hangt er een raar luchtje in het huis. Heb al gezocht of er ergens een dood dier licht. Alles gesopt en gedweild. Morgen maar wat eerder erheen en nog even goed luchten en de vloer nog even met
zwifferdoeken afnemen. Dat ruikt zo lekker.

Mijn laatste project, een nieuwe tv kast, zowel mijn kast als de tv hebben de verhuizing niet overleefd. TV zat vastgeplakt op de kast, met loshalen brak de voet en kwam er een dikke kras op de kast.

Afbeelding

Edit foto aangepast
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 28-04-25 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:06

Fijn dat je nieuwe huis zo goed bevalt! Vooral het beter slapen is veel waard :j

Hier is totaal geen aanbod op het moment, maar ach, ik hoef hier niet weg, ik wil het alleen graag :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:10

Hier ook heeeeel blij met m’n huisje! Krijg alleen een nieuwe bovenbuur. Ben heel bang voor overlast. Ik woon nu voor het eerst in een stil huis. Ik ga echt gek worden als ik veel overlast krijg. :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:24

Nieuwe buren is altijd lastig, je hebt ze niet voor het uitzoeken.

In mijn nieuwe huis heb ik ook aan een kant een buurman die ik op afstand wil houden. Rare vent, de eerste keer dat hij mij aansprak was toen ik in het donker uit mijn auto stapte op dag 2 dat ik de sleutel had. Paar weken later stond hij midden in de woonkamer terwijl ik op mijn knieën in de trapkast aan het verven was.
Heb hem vriendelijk de deur uit gewerkt. Nu ik er woon waarschuwt mijn hond wel en ik maak een ring deurbel aan de achterkant.

AmadoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:24

Fijn dat je het goed hebt in je nieuwe huisje!

Hier helaas nog altijd zoekende..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 23:26

Hier gaat het ook goed :D

Ik vind buren ook lastig. Het gaat wel wat beter hoor sinds ik ben langsgeweest. Maar het weekend blijft een ding. Deze huizen zijn super gehorig.

Maar nu hebben we allemaal last van de verbouwing van een sporthal... ze beginnen vroeg dus je kan het ook niet meer laat maken. De vrachtwagens rijden gerust om 7 uur al door de straat.

Ach als het maar 2x in de week een uurtje is met muziek kan ik er mee leven.

Voor de rest vind ik het heerlijk om alleen te wonen. Nog een leuke tuinset gekocht en mijn salontafels eindelijk op kunnen halen. Wil nog wel een kast voor in de slaapkamer, en nog een vloerkleed voor in de woonkamer. En nog wat decoratie. M

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:41

Wat fijn voor de mensen die tevreden zijn in hun huisje, is jullie gegund! :)

Hier nog geen nieuwe ontwikkelingen.
Heb huisbaas 1,5 week geleden een tegenvoorstel gedaan.
Maar nog geen respons op gehad dus dat wachten we nog af.

Verder nog geen zicht op een ander huisje. Voelt beetje als 2 sporen nu wat tegelijk loopt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:02

@ tiwi het ziet er gezellig uit op de foto. Heel leuk.

Buren heb je helaas niet te kiezen. Ik ben nog steeds druk opzoek maar nog geen succes. Ik wil ook graag in een bepaalde woonplaats wonen. Voor sociale huur nog lang niet aan de beurt helaas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:06

Kan nog heel lang wachten eindig nog steeds op plekje 200 en met loting is mijn geluk ook op.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Ik kreeg net een mailtje dat mijn huur wordt verhoogd met jawel... €2,43. Dat overleef ik wel := Ik was al uitgegaan van 5%, dus dit is wel heel fijn.

En het is nog niet eens zeker of het doorgaat i.v.m. de mogelijke huurbevriezing. Ik huur particulier, maar wel goedkoop, dus qua prijs valt het wel onder sociale huur. En het is nog niet zeker of die bevriezing zou gelden voor alle sociale huurders, of alleen voor huurders van woningen van woningcorporaties.