paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:35

Alles onder de 34 is meestal best prima hier hoor! Droge lucht, windje erbij ;-)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:56

Ja dat zal gerust. Het is hier vaak erg vochtig waardoor het snel onaangenaam wordt. Maar 42 is nooit echt lekker.
Ik heb die temperaturen in Florida wel meegemaakt maar ik bleef dan toch liever binnen bij de airco. Zelfs in de tuin aan het zwembad was het niet fijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:51

Florida is heel vochtig! Dat is gewoon een broeikas in de zomer. Als je ons deel van Spanje wilt vergelijken met de USA, dan zitten wij in Arizona of Californië. Gortdroog, officieel is het hier zelfs semi-woestijn. Een uurtje verderop aan de kust is het meteen ook veel vochtiger.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:58

Morrie schreef:
Ik zit nog in een capri legging en t-shirt in m’n stoel. Heerlijk deze temperatuur, het wordt alleen erg vochtig in huis, m’n badkamer schimmelt gewoon weg

Trentsetter!!
Capri broekjes komen weer in de mode

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:46

Ik ben nooit gestopt met het dragen van capribroeken, beter ook met mijn benen. Wel broeken, leggings vind ik vreselijk. Maar mijn favoriete kledingstuk in de zomer is gewoon een dunne, mouwloze flodderjurk, ik heb er zeker tien. In de was, uit de was. Ik heb altijd een hele fleurige waslijn :-)

Draag ze vooral thuis, buitenshuis meestal toch een korte mouwen vanwege de lelijke bovenarmen :-)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:05

mijn knieën zijn niet meer toonbaar, ik heb ook 1 raar scheef been vanaf de knie staat het buiten de massa, ooit m'n knie gebroken volgens de traumachirurg die mijn been/enkel behandelde en er niets aan laten doen. Ik herinner me dat ik een jaar of 20 geleden door de paard dat voor de kar geknupt was in de hooiberg ben geduwd en toen een poos veel pijn heb gehad. Die knie schiet er ook vaak naast en dan moet ik hem zelf terugduwen. Ik heb dus ook een raar loopje :+

Ik kan geen rokken/jurken dragen, dan loop ik mijn bovenbenen open, ik heb er al van alles op gesmeerd, maar niets helpt en van die banden begin ik niet aan.

Het is hier nu zo vochtig in huis (>80% luchtvochtigheid) dat de zilvervisjes feest vieren in mijn keukenkastjes, dat doen ze normaal alleen in de winter. Ik kan me nu niet voorstellen dat het vanaf donderdag weer bloedheet (voor mijn doen dan) wordt -O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:17

Dat open lopen van de bovenbenen heb ik dus in Nederland ook. Ligt echt aan de vochtige lucht. Wat voor mij helpt is deodorant, maar ik draag in NL ook veel minder vaak een jurk.

Hier in Spanje verdampt het zweet vaak al voor je er last van kan hebben. Nooit problemen met mijn benen, ondanks mijn zeer forse overgewicht.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:26

Och, ik ben na mijn ongeluk kreupel, mank, te dik en waggel als een eend.

Morrie, je hebt bij de Hema heel fijne broekjes die je onder een jurkje of rok kunt dragen. Ik draag ze altijd anders heb ik ook schuurbenen maar met die broekjes nooit meer last van. En een bijkomend voordeel, ze temmen enigszins mijn rolletjes :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:30

Volgens mij ben jij vooral ook een heel positief mens, Tazzey!

Ik ben al jaren niet meer moeders mooiste, maar ik trek me sowieso weinig van de mening van anderen aan. Ik draag wel graag mooie kleding en juist omdat ik dik ben, besteed ik wel veel aandacht aan er verzorgd uitzien. Ik ben thuis misschien weleens Ma Flodder, maar buiten de deur echt niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:48

ik ben altijd ma Flodder sinds ik met pensioen ben, alle kantoorkleren zijn inmiddels de deur uit.
Ik spuit overal deo waar er zweet komt, ben grootverbruiker. Ik zweet hoofdzakelijk aan de linkerkant, daar heb ik zenuwschade, dat zal er vast mee te maken hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:50

MoniqueT schreef:

Ik ben al jaren niet meer moeders mooiste, maar ik trek me sowieso weinig van de mening van anderen aan. Ik draag wel graag mooie kleding en juist omdat ik dik ben, besteed ik wel veel aandacht aan er verzorgd uitzien. Ik ben thuis misschien weleens Ma Flodder, maar buiten de deur echt niet.

Zelfs thuis probeer ik altijd er netjes uit te zien, we wonen op een galerijflat en ik kom nogal eens mensen tegen als ik honden ga uitlaten.
Altijd lippenstift, gelakte nagels enz..

En nooit in een hemdje, na afvallen heb ik echt Juliana armen overgehouden
(Die zwaaide altijd en zag je alles aan haar arm bewegen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:17

Ik droeg nooit jurkjes. Ik vond mezelf niet mooi en schaamde mezelf.
Sinds ik een keer een jurkje heb gepast en ik zoveel positieve reacties had gekregen ben ik om.
Ik heb van die broekjes van de c&a.
En mijn melkflessen hebben 35 jaar geen daglicht gezien dus die moeten nog wennen aan de zon...

Ik ben nu zelfs weer op jurkjes jacht

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:18

MoniqueT schreef:

Wat een lief compliment, dankjewel :D

Ik draag als we weg gaan of bezoek krijgen graag mooie kleding, ik besteed daar ook wel wat geld en tijd aan. Ik verzorg mijn makeup altijd netjes, nagels zijn altijd gelakt. Maar als ik een dag niet de deur uit hoef, en er komt niemand langs, zoals vandaag, dan hang ik lekker in een oversized jogging broek, Oodie en een rommelknot op mijn hoofd. Heerlijk :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:19

Ik woon ook in een appartement maar daar heb ik toch echt lak aan. Ik ben zoals ik ben. Ook zonder lippenstift en in paardenkleren :+ Ik loop heel veel in luchtige strandjurkjes, daar ga ik ook net zo goed mee het groenafval weggooien of een bakkie koffie doen bij de buren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:25

Fitzroy ik ben dus ook zoals ik ben
Voel mij er beter bij om er gewoon verzorgd uit te zien..

Net zoals een opgeruimd huis een opgeruimd mens is denk ik dan maar

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:29

Fitzroy, als jij je daar goed bij voelt dan is dat toch ook helemaal prima? Gewoon lekker doen dus. Voor een bakkie bij de buuf ga ik me ook niet uitgebreid omkleden, maar zij komt hier ook gewoon in haar pyjama dus we hebben een understanding. :D

Echter, ik voel me, net als Echwel fijner als ik verzorgd bent als ik weg ga. Ik ga niet in gala jurk naar de super maar een nette broek, haar even in model en wat mascara op vind ik wel fijn. Zo schrik ik ook minder mensen af :D . En wie er naar binnen wil loeren in mijn huis neemt zelf het risico om mij en mijn melkfles benen te aanschouwen. Nu hebben wij spiegelruiten dus naar binnenkijken gaat erg lastig, maar alsnog is loeren op eigen risico.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:34

ik heb niet eens lippenstift of make-up :D

Mijn kleding is buitenshuis schoon.
Maar trek aan wat me lekker zit.
Mensen vinden er toch wel wat van, wat je ook doet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:38

Tazzey schreef:
Fitzroy, als jij je daar goed bij voelt dan is dat toch ook helemaal prima? Gewoon lekker doen dus. Voor een bakkie bij de buuf ga ik me ook niet uitgebreid omkleden, maar zij komt hier ook gewoon in haar pyjama dus we hebben een understanding. :D

Echter, ik voel me, net als Echwel fijner als ik verzorgd bent als ik weg ga.

Dat zou mijn tekst kunnen zijn. Hier in Spanje wonen we zo vrij als een vogel, maar als ik iemand verwacht, schiet ik wel de badkamer in om even op te frissen of snel een BH aan te doen (met die hitte hier dus vaak ook niet standaard). In Nederland hebben we maar drie buren in ons gebouw en met alle drie de dames (weduwen) kan ik mijn pyjama koffie drinken, wat dan ook weleens gebeurt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:40

DuoPenotti schreef:
ik heb niet eens lippenstift of make-up :D

Mijn kleding is buitenshuis schoon.
Maar trek aan wat me lekker zit.
Mensen vinden er toch wel wat van, wat je ook doet.

dat dus....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:08

Morrie schreef:
Ik kan geen rokken/jurken dragen, dan loop ik mijn bovenbenen open, ik heb er al van alles op gesmeerd, maar niets helpt en van die banden begin ik niet aan.

Dit heb ik ook. Ik draag gewoon altijd broekjes onder jurken en rokjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:18

Ik haat korte broeken en draag standaard een zwarte (capri)legging onder mijn jurken en longshirts en evt een vest erop.
Werkt voor mij prima, staat redelijk netjes en het zit nog comfortabel ook. :P
Blijf ik thuis of ga ik alleen de deur uit voor de honden/een paar boodschappen dan combineer ik een legging of joggingbroek met een mouwloos shirt en evt een hoodie.
Oh en natuurlijk mijn crocs, birkies of sneakers afhankelijk vh weer en de lengte vd uitlaatronde.
Niet het meest nette maar het is schoon en comfortabel en als mensen het lelijk vinden ofzo kijken ze maar lekker een andere kant op. :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:22

lor1_1984 schreef:
Ik haat korte broeken en draag standaard een zwarte (capri)legging onder mijn jurken en longshirts en evt een vest erop.
Werkt voor mij prima, staat redelijk netjes en het zit nog comfortabel ook. :P
Blijf ik thuis of ga ik alleen de deur uit voor de honden/een paar boodschappen dan combineer ik een legging of joggingbroek met een mouwloos shirt en evt een hoodie.
Oh en natuurlijk mijn crocs, birkies of sneakers afhankelijk vh weer en de lengte vd uitlaatronde.
Niet het meest nette maar het is schoon en comfortabel en als mensen het lelijk vinden ofzo kijken ze maar lekker een andere kant op. :Y)

En gelijk heb je! :D Ik wil er zelf niet dood in gevonden worden maar hey da's jouw probleem niet.
Ik draag meestal Airmax of Timberlands als ik comfie wil gaan. En anders draag ik graag mijn zwart leren ballerina's. Vroeger liep ik standaard op naaldhakken van 10cm maar dat gaat me niet zo makkelijk meer af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:48

Jildau schreef:
Morrie schreef:

Voor mij de uitvinding van de eeuw

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:24

Ik ben dol op leuke kleding, nagels en minimale make up. Echter loop ik 7 dagen per week mijn paarden, kippen, tuin, stallen en 4 honden te verzorgen.
Ben dus altijd beetje bevlekt zeg maar.
Als ik het erf af ga trek ik schoon aan en make up als mascara kan altijd wel want dan voel ik me gelijk wat verzorgder. Evenals mijn nagels die ik elke 2 weken doe...
Haar is bij mij een buzzcut. Dat is wel zalig trouwens als het heet is!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:27

purny schreef:
Jildau schreef:

Voor mij de uitvinding van de eeuw

Ja maar echt! Want naast dat het de schurende benen voorkomt zorgt het er ook voor dat m’n vetrollen platgedrukt worden. :') Ik heb de broekjes van Snag en die zijn ook niet warm. Perfect!