Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:19

Liep hier wel redelijk qua communicatie de laatste tijd op mp, maar sinds ik die kinderfiets erop heb gezet word het alleen maar gekker.

1e: bod van €45 gedaan (vp is €55), aangeboden tussenin te zitten met €50, nee was veelste duur. Gevraagd of ze €45 niet te duur vinden maar geen reactie meer.
2e is de fiets er nog? Ja die is er nog… geen reactie, bericht word niet eens gelezen.
3e ik bied €40. Ik: vind ik te weinig, ik wil best wel wat zakken maar niet zoveel. Geen reactie meer
4e ik bied €35. Ik: ik heb al een bod van €40 en daar gaat hij ook niet voor weg…. Zal wel geen reactie op komen gok ik _-:(

Maar dan ook een bod van €35 doen terwijl er bij de advertentie zelf al een hoger bod staat van €45 |o

Ook 1 die op mijn weckpotten had gereageerd wat ik er voor wou hebben, binnen half uur terug gereageerd. Vervolgens hoor ik 2 dagen niks, bericht wel gelezen, dus ik nog eens een bericht achteraan gestuurd (ja ik word dan irritant als mensen niet fatsoenlijk terug kunnen reageren), vaak krijg je dan in ene wel een reactie terug.
Had ze in ene al 30 weckpotten van iemand gekregen…
Hoop dat ik nog eens wat verkoop ipv dit gedoe allemaal

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:27

Je weckpotten misschien in een Facebook groep zetten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:11

_Mir schreef:
Hier iemand uit de buurt van Amersfoort?
Ik wil heel graag iets kopen, verkoper wil het niet verzenden. Naar toe rijden vind ik echt te ver.
Heeft iemand tips

Zoek iemand die toch bij jou in de buurt moet zijn en vraag die het voor je op te halen.

Eigenlijk zou er een topic op Bokt moeten zijn voor dit soort vragen. Volgens mij is er best wel animo voor. (en misschien is het er wel maar ken ik het niet :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:14

hagelslag schreef:

Staat ook wel op een lokale Facebook groep, maar inderdaad misschien nog goede optie op een moestuin groep ofzo te plaatsen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:07

Romy1234 schreef:
hagelslag schreef:

Staat ook wel op een lokale Facebook groep, maar inderdaad misschien nog goede optie op een moestuin groep ofzo te plaatsen

Zijn vegla potten ringen zijn er niet meer nieuw voor te krijgen met dat ik nu al een paar keer gehad met openen dat er splinters vanaf komen. Dus dan kan je pot met inhoud weggooien. Begin niet meer aan antieke potten. :o

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:41

Daphara schreef:
Dan heb je het gesprek per ongeluk verwijderd. Zoek de advertentie op en stuur weer een berichtje, vaak zie je dan de hele chat weer terug

Advertentie is verwijderd, ook haar andere advertentie is wel (kastje, en ik had een sporthorloge gekocht). Kan wel het profiel opzoeken maar kan zo geen bericht sturen.

Is het mogelijk om contact op te nemen met marktplaats? Het is dus dus naar hun overgemaakt als ik kijk naar de rekening.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 22:13

welshfan97 schreef:
Daphara schreef:
Dan heb je het gesprek per ongeluk verwijderd. Zoek de advertentie op en stuur weer een berichtje, vaak zie je dan de hele chat weer terug

Advertentie is verwijderd, ook haar andere advertentie is wel (kastje, en ik had een sporthorloge gekocht). Kan wel het profiel opzoeken maar kan zo geen bericht sturen.

Is het mogelijk om contact op te nemen met marktplaats? Het is dus dus naar hun overgemaakt als ik kijk naar de rekening.

Heb je het verzendlabel ook via MP gedaan? Want dan zou je in theorie de chat weer terug krijgen op het moment dat er iets in verzendstatus veranderd

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:28

Daphara schreef:
welshfan97 schreef:

Heb je het verzendlabel ook via MP gedaan? Want dan zou je in theorie de chat weer terug krijgen op het moment dat er iets in verzendstatus veranderd

Nee, de verkoper heeft het betaalverzoek gemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat het product noojt verzonden is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 04:16

Is het niet via betaalverzoek van mp gegaan?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:19

Loopt bij jullie de app ook vast. Zie geen advertenties als ik zoek op bepaalde afstand. Enkel betaalde.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:47

Zoeken doet sowieso al een tijd raar.
Allemaal hits die er niets mee te maken hebben.

nicole31997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:56

DuoPenotti schreef:

Ik denk dat dit komt omdat marktplaats tegenwoordig een categorie voorstelt. Als je daar dus niet goed op let en marktplaats denkt dat je hoofdstel (bijvoorbeeld) een fietsketting is, en je past dit dus niet aan naar de goede categorie dan zal je het hoofdstel terug vinden onder fietsonderdelen, maar dus ook als je op hoofdstel zoekt.

Ik heb me vaak genoeg afgevraagd wat een tafellamp of een kattentuig met paarden te maken hebben, totdat ik het zelf zag met een advertentie aanmaken :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:01

Nee zocht op eskadron in dekjes.
En kreeg bijvoorbeeld een br dekje.
Ook niets in de advertentie tekst gaf eskadron aan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:54

DubbelFun schreef:
_Mir schreef:
Hier iemand uit de buurt van Amersfoort?
Ik wil heel graag iets kopen, verkoper wil het niet verzenden. Naar toe rijden vind ik echt te ver.
Heeft iemand tips

Zoek iemand die toch bij jou in de buurt moet zijn en vraag die het voor je op te halen.

Eigenlijk zou er een topic op Bokt moeten zijn voor dit soort vragen. Volgens mij is er best wel animo voor. (en misschien is het er wel maar ken ik het niet :D )

Mee eens, zou heel handig zijn. Ik heb een stel litho's, etsen achter glas etc te koop, en ook schilderijen. Kwetsbaar, breekbaar en net veilig te versturen. Woon in noordoost Groningen, en kopers vinden het te ver rijden (mogelijk ook bang voor aardbevingen;)), dus gaat keer op keer uiteindelijk niet door...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:15

Schuur_ schreef:
Ik zit met een dilemma..

Iets verkocht voor 200 euro maar de koper heeft al 1 keer afgezegd en uitgesteld naar komende zaterdag met kans dat ze het laat staan want heb van elk krasje een close-up moeten maken en kreeg wel 10 vragen met 'is dat plekje een vlek of schade?'

Nu zou ze dan komende zaterdag komen maar heb net een bod binnen van 210 euro. Aan de ene kant denk ik, gewoon doen anders blijf je er dadelijk mee zitten als zij toch niet komt maar het is wel niet zo netjes. Wat zouden jullie doen? Afwachten tot zaterdag en hopen dat de 2de bieder nog interesse heeft?

Verkopen aan de eerste die komt. Niet netjes, maar ik heb al tig keer gehad dat ik andere kopers heb gezegd dat 't was verkocht. En uiteindelijk werd 't toch niet opgehaald. Dus ik wacht niet meer als er iemand anders sneller is.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:09

DuoPenotti schreef:

Heb ik inderdaad ook. Als ik zoek op een bepaald merk verschijnen er ook gewoon andere merken.

Ik ben inmiddels geslaagd! Zelfde item voor hetzelfde bedrag dichterbij gevonden. Gisteren opgehaald, was echt nog in hele mooie staat!

Ik vergeet altijd te vragen of het uit een rookvrij huis komt, want als dat niet zo is, dan is dat voor mij echt een reden om af te zien van de koop. :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:56

Ik heb een hele goede ervaring. Had een ereader te koop, op mp en de plaatselijke fbgroep gezet. Op bieden want had geen idee wat het ding nog waard was. Bieden liep pittig op en heb er echt een behoorlijk bedrag voor gevangen. Ding via mp verkocht en vanmorgen op de post gedaan. Ik ben blij

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:40

Ik heb echt het liefste marktplaats mens ooit ontmoet. Set speelgoed voor de kinderen, zelfde staat er 100x op en wil men minimal 50 voor. Ik had hier 30 geboden met een beetje uitleg. Nou wist ze niet wat verzenden zou kosten dus dat zou ze uitzoeken. Heeft ze aangetekend verzonden en ik zou dat niet hoeven betalen. Hoefde sowieso nog niet te betalen en nu ik alles binnen heb zit er een lief kaartje en sudoku boekje bij en krijg ik een open betaalverzoek...
Zo kan het ook..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:58

Ik hoop dat ze het nog lang op deze manier kan blijven doen :)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:14

Had vandaag een item op marktplaats gezet voor €130, bieden vanaf €100. Amper gebruikt, inclusief doos dus is de prijs echt wel waard maar wil er eigenlijk vanaf dus dacht zet optie bieden vanaf 100 maar aan.

Krijg ik een bericht:

Beste Plop,
Ik bied €40

|o

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:20

Plop1997 schreef:
Had vandaag een item op marktplaats gezet voor €130, bieden vanaf €100. Amper gebruikt, inclusief doos dus is de prijs echt wel waard maar wil er eigenlijk vanaf dus dacht zet optie bieden vanaf 100 maar aan.

Krijg ik een bericht:

Beste Plop,
Ik bied €40

|o

+5 alleen vandaag al..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:20

Plop1997 schreef:

Krijg ik een bericht:

Beste Plop,
Ik bied €40

|o

Oh dan is mijn antwoord: Sorry, ik verkoop de doos niet los

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:58

Jammer dat je mensen die zo laag bieden geen neg. feedback kunt geven.

Ik had er net een. Bod was goed, moest verzonden worden dus ik stuur een betaalverzoek inkl. verzendkosten. 2 minuten later 'sorry ik laat het voorbij gaan'... |o

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:38

Bij mij gaat de verkoop goed. Ik had een oude hometrainer op MP staan. Om 1 uur 's nachts kreeg ik een berichtje, dat ik om 8 uur 's ochtends beantwoorde en om 10 uur werd de hometrainer voor mijn vraagprijs opgehaald.

Ook mijn oude Ikea spulletjes doen het goed op MP.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:03

Schuur_ schreef:
Ik ben akkoord gegaan met de tweede bieder maar deze gaf toen aan dat hij liefst op zaterdag komt. Daarbij dus gezegd dat het dus ofwel voor zaterdag ophalen is, ofwel wachten of die er na zaterdag nog is want dan wacht ik de eerste bieder nog even af. Ik wil inderdaad niet het risico lopen dat ik dadelijk iemand afzeg en dat de ander ook niet komt opdagen, dat is me de laatste tijd al te vaak gebeurt.

Er is geen animo genoeg voor helaas, ik loop er al dik 2 maanden me te leuren en ben al van 250 naar minimale prijs 200 gegaan ;(

Is er gisteren iemand komen opdagen?