Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:57

Je wil niet weten welke gevaarlijke virussen her en der in laboratoria liggen. Dat het nog zo vaak goed gaat is een wonder (net zoals het een wonder is dat er in de Botlek bij Rotterdam nog nooit een ernstig ongeval is gebeurd....)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:03

Oh nee, ik wil ze geen eten geven, al die verschillende soorten en maten virussen in de labo's :D

Nu moest ik Botlek toch even aan Google vragen :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:06

Snap ik :D. Futuristisch landschap vol chemische installaties, volop raffinaderijen, geen prettige omgeving.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:40

Definieer ernstig, want er is daar best wel het een en ander gebeurd.

Ik heb vandaag een poging gedaan om een afspraak te maken maar alleen Weert, Veghel, Boxtel of Helmond komen tevoorschijn, en heb best wel wat data geprobeerd en ook 3 keer opnieuw ingelogd. Eindhoven komt als dichtstbijzijnde locatie niet naar boven.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:54

Hier lijkt covid redelijk te verlopen, een aantal dagen erg benauwd maar heb het zonder extra zuurstof kunnen doen.
Het hoesten was wel erg vervelende en ook nog niet helemaal weg.
Conditie heeft wel weer een extra klap gekregen en mentaal ook wel moet ik zeggen.
Gisteren bleek ik ook nog een resistente bacterie te hebben dus mocht niet op de covid kamer blijven maar lig nu alleen in strikte isolatie.
Hopelijk eind volgende week naar huis…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:55

Neonlight schreef:

Ik heb vandaag een poging gedaan om een afspraak te maken maar alleen Weert, Veghel, Boxtel of Helmond komen tevoorschijn, en heb best wel wat data geprobeerd en ook 3 keer opnieuw ingelogd. Eindhoven komt als dichtstbijzijnde locatie niet naar boven.

Andere browser al geprobeerd? Of pagina teruggegaan of ververst?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:57

MarijeR schreef:
Hier lijkt covid redelijk te verlopen, een aantal dagen erg benauwd maar heb het zonder extra zuurstof kunnen doen.
Conditie heeft wel weer een extra klap gekregen en mentaal ook wel moet ik zeggen.
Gisteren bleek ik ook nog een resistente bacterie te hebben dus mocht niet op de covid kamer blijven maar lig nu alleen in strikte isolatie.

Ik moest vandaag nog aan je denken! Wat fijn dat de corona mee lijkt te zijn gevallen maar leuk is de hele situatie niet.

En balen van die bacterie! En zeker niet tof om echt volledig in isolatie te liggen. Al is de IC denk ik waarbij je met andere mensen ligt ook geen pretje. Cliënt van mij heeft jaren terug ook een behoorlijke klap gehad van op de ic liggen meer mentaal nog dan lichamelijk.

Rustig aan maar en op naar een spoedig herstel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:03

purny schreef:
Neonlight schreef:

Andere browser al geprobeerd? Of pagina teruggegaan of ververst?

Cookies verwijderen en nog een keer proberen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:10

MarijeR schreef:

Oef een resistente bacterie is wel het laatste wat je wilt. Ontzettend veel sterkte met je isolatie en ik duim voor je dat je snel naar huis nag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:43

Ik heb uiteindelijk een afspraak kunnen maken op 7 november, eerste mogelijkheid waar Eindhoven naar voren kwam.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:47

Sizzle schreef:
MarijeR schreef:

Oef een resistente bacterie is wel het laatste wat je wilt. Ontzettend veel sterkte met je isolatie en ik duim voor je dat je snel naar huis nag.

Hier sluit ik me bij aan! Je krijgt wel alles tegelijk :(:) sterkte!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:28

Echt he, dat afspraken maken. -:(- Weer hetzelfde, ik maak met pijn en moeite een afspraak voor 2 weken later want eerder geen mogelijkheded, mijn man maakt gisteren een afspraak en is nu de enting aan het halen, en had nog wat meer mogelijkheden voor de komende week.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:57

Wat vinden jullie hiervan? Ik lig met mijn twee vrienden een beetje overhoop en weet niet wat wijsheid is.

Omdat we in andere steden wonen hebben we elkaar al best even niet gezien en we wilden allemaal wel wat vaker afspreken. Dus nu stond er eindelijk een afspraak. Nu is echter een van de 2 erg verkouden (nog niet getest, we gaan even uit van negatief). Ik heb in de komende twee weken twee belangrijke evenementen waarop ik dansles moet geven en die ik mee moet organiseren. Ik wilde dus liever afspreken als ze weer beter was of na de evenementen. Heb wel aangegeven dat ik wel wilde wandelen/iets buiten wilde doen, maar dat was geen optie. Nu liggen we hier dus een beetje over overhoop. Nu weet ik dat ik extreem verantwoordelijk en voorzichtig ben (wellicht té), maar aan de andere kant vind ik het ook vreemd om te 'eisen ' dat iemand bij je op bezoek komt terwijl je ziek bent.

Hoe staan jullie hierin?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:08

Ik ben helemaal niet voorzichtig maar ik kan jou wel begrijpen en snap ook niet dat je hier met vrienden dan gezeik om moet krijgen. Kleine moeite om ander moment/ iets anders af te spreken als jij ivm belangrijke dingen even voorzichtig wil zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:27

Dank je voor je mening!
Voor hen voelt het alsof zij geen prioriteit hebben terwijl dat wel zo zou moeten zijn. Van mijn kant voelt het andersom weer naar, want ik vind het niet gek om ziekte even niet bewust op te gaan zoeken, zeker niet als je belangrijke dingen hebt. Wil niet zeggen dat zij minder belangrijk zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:02

Hier is de afspraak bij verkoudheidsklachten gaan we niet bij elkaar op bezoek. Niet bij familie niet bij vrienden.
En er word niet gekeken of iemand iets belangrijks zou hebben of niet. Is niet relevant.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:13

Tja, in mijn omgeving waren de echte verkoudheden allemaal Corona. En sommigen wuifden het ook weg van "nee hoor ben alleen maar verkouden".
Ook hier is het elkaar niet zien bij verkouden. Tenminste, mijn man en ik willen niemand die verkouden is zien.
Ik vind je juist nog erg flexibel en meedenkend met je voorstel om buiten af te spreken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:24

Als ik niemand mag zien als ik verkouden ben zie ik 3/4 van het jaar niemand :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:47

Needje schreef:
Als ik niemand mag zien als ik verkouden ben zie ik 3/4 van het jaar niemand :D

Als je negatief getest bent kun je prima mensen ontvangen. Ik moet dan ook gewoon werken. Ik zeg het wel van te voren tegen mensen en dan mogen ze zelf een keuze erin maken of ze langskomen de ja of de nee.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:52

Sheran schreef:
Wat vinden jullie hiervan? Ik lig met mijn twee vrienden een beetje overhoop en weet niet wat wijsheid is.

Omdat we in andere steden wonen hebben we elkaar al best even niet gezien en we wilden allemaal wel wat vaker afspreken. Dus nu stond er eindelijk een afspraak. Nu is echter een van de 2 erg verkouden (nog niet getest, we gaan even uit van negatief). Ik heb in de komende twee weken twee belangrijke evenementen waarop ik dansles moet geven en die ik mee moet organiseren. Ik wilde dus liever afspreken als ze weer beter was of na de evenementen. Heb wel aangegeven dat ik wel wilde wandelen/iets buiten wilde doen, maar dat was geen optie. Nu liggen we hier dus een beetje over overhoop. Nu weet ik dat ik extreem verantwoordelijk en voorzichtig ben (wellicht té), maar aan de andere kant vind ik het ook vreemd om te 'eisen ' dat iemand bij je op bezoek komt terwijl je ziek bent.

Hoe staan jullie hierin?

Helemaal met je eens

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:57

Ik zeg niets meer af vanwege een verkoudheid. Ik meld het wel van tevoren zodat anderen het af kunnen zeggen als ze zich er niet prettig bij voelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:28

Bedankt voor jullie meningen, wel fijn om te lezen dat jullie er hetzelfde in staan. Afzeggen hoeft van mij ook niet per se, maar wel melden en iemand dan gewoon vrij laten in de keuze. Niet suggereren dat het dan de vriendschap gaat kosten.

Edit: ik heb het gezegd, maar ik vrees dat ik wel iets erg stuk heb gemaakt nu :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:11

Nou als daar vriendschappen al door sneuvelen is niet best... Dan moet je jezelf ook wel afvragen of het echte vrienden zijn.

Ik heb ook altijd begrip gehad van mijn vrienden omdat ik in de zorg werk. Nooit gedoe mee gehad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:19

Zebrastreep schreef:
Nou als daar vriendschappen al door sneuvelen is niet best... Dan moet je jezelf ook wel afvragen of het echte vrienden zijn.

Ik heb ook altijd begrip gehad van mijn vrienden omdat ik in de zorg werk. Nooit gedoe mee gehad.

Ik had het idee van wel. Tijdens corona waren ze ook wel begripvol. Maar het zijn eigenlijk ook de enige die ik een beetje in de buurt heb, dus ben wel zuinig op ze. Ik vind het dus wel erg naar wat er nu gebeurt. Maar jullie opmerkingen sterken mijn idee wel een beetje, ik was al bang dat ik iets onredelijks in mijn hoofd had (wat ik nooit uitsluit, ik ben dus wel hyperverantwoordelijk en niet het meest sociale beest)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:46

Sheran schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik had het idee van wel. Tijdens corona waren ze ook wel begripvol. Maar het zijn eigenlijk ook de enige die ik een beetje in de buurt heb, dus ben wel zuinig op ze. Ik vind het dus wel erg naar wat er nu gebeurt. Maar jullie opmerkingen sterken mijn idee wel een beetje, ik was al bang dat ik iets onredelijks in mijn hoofd had (wat ik nooit uitsluit, ik ben dus wel hyperverantwoordelijk en niet het meest sociale beest)

Ik snap je hoor! Het is nooit fijn om in zulke situaties terecht te komen.