Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:55

Klinkt als een heel avontuur lorette, wel zuur dat het zo slecht geregeld was. Misschien kan je de luchtvaartmaatschappij nog contacten voor het terugkrijgen van de extra kosten?
Fotograaf duurt altijd wel even is mijn ervaring, maar ik weet niet wat jullie hebben afgesproken/afgenomen?

Ja, 20 minuten is puur de burgerlijke ceremonie, of hoe lang duurt zoiets? :? En dan nog evt versieren, verzamelen + weer naar buiten, dan zit je inderdaad wel op een uur.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:58

Ik kon nergens de tijd zien op de dag zelf (geen klok, geen telefoon, geen horloge), dus ik weet niet eens hoe lang het precies duurde. :+ We hadden wel een spreker, dus misschien ben je dan iets langer bezig? We moesten er een uur voor rekenen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:04

Huur je zo’n spreker in? Nog niet in verdiept… O:)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:13

Wij hadden Jeroen Smits. Blijkbaar doet hij ook Married at first sight. Wij kenden dat programma niet, maar hij gaf het wel netjes aan in ons kennismakingsgesprek, voor het geval dat we daar bezwaar tegen hadden.
Hij deed het geweldig en een groot deel van de zaal werd betrokken bij de ceremonie. Vaak hebben bruidsparen een leuke trouwambtenaar van de gemeente, hoor. Ik heb er desondanks twee meegemaakt die ik tenenkrommend vond, vandaar dat mijn enige wens voor onze bruiloft een professionele spreker was. :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 11:04

Lorette wat een avontuur!

Bij ons komt de dag snel dichterbij, donderdag is het zo ver *\o/* ik sta strak van de stress haha. Gelukkig wordt m’n to do lijst steeds korter, moeten eigenlijk alleen het huis nog even goed schoonmaken. Ik vind het zo spannend allemaal!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:37

Ik dacht hem al ergens van te herkennen Lorette! Wel fijn dat dat zo goed bevallen is.

@amandanana; heb je de hele week vrij tot donderdag of moet je nog werken. Kan me voorstellen dat je stress hebt trouwens :') . Hopelijk kan je komende dagen alles afvinken *D en genieten van de voorpret.

Hier gisteren bij schoonmoeder op bezoek geweest en zij heeft aangeboden het pak te betalen. Altijd fijn! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:29

Ik maakte me eerst wel zorgen, omdat hij met ons gesprek heel gedetailleerd inging op onze opleidingen. Wat, waar, wanneer, hoe lang, etc. Ik was bang dat het een heel grote rol zou gaan spelen in het verhaal. Maar dat gebeurde niet. Hij had er iets leuks van gemaakt! Onze gasten konden in elk geval wel lachen. Een enkeling vond hem zo bekend voorkomen, maar niemand kende hem van MAFS. Gelukkig, want ik dacht even dat ik de enige was die het programma nog nooit had gezien. :')

Oooehhh Amanda, spannend :D Sterkte met de zenuwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:32

Spannend amanda!!! <3 en ook zo leuk! De weersverwachtingen worden ook steeds beter! Heerlijk 20 graden, zon en de wind gaat liggen!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:06

Gelukkig hebben jullie het uiteindelijk wel leuk gehad @lorette

Wij hebben wel iemand van de gemeente, er word ongeveer een uurtje gerekend voor die ceremonie, die vind overigens op dezelfde locatie plaats als de rest van het feest. Alles op 1locatie vond ik praktischer (denk ik).

Onze uitnodigingen zijn bijna af!
En vandaag wat geknutseld aan decoratie, ik doe veel zelf want dat vind ik leuk :o

@amandanana, heel veel plezier bij de laatste voorbereidingen! En het lijkt donderdag ook weer mooi weer te worden, heerlijk <3

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:50

_Lorette_ schreef:
Ik maakte me eerst wel zorgen, omdat hij met ons gesprek heel gedetailleerd inging op onze opleidingen. Wat, waar, wanneer, hoe lang, etc. Ik was bang dat het een heel grote rol zou gaan spelen in het verhaal. Maar dat gebeurde niet. Hij had er iets leuks van gemaakt! Onze gasten konden in elk geval wel lachen. Een enkeling vond hem zo bekend voorkomen, maar niemand kende hem van MAFS. Gelukkig, want ik dacht even dat ik de enige was die het programma nog nooit had gezien. :')

Oooehhh Amanda, spannend :D Sterkte met de zenuwen!

Jeroen is ook niet perse bekend van MAFS, maar wel van Moppentoppers en later andere programma's op de televisie. Hij heeft ook theatershows gedaan. Hij is sinds 2013 trouwambtenaar en sinds dit seizoen ook BABS voor MAFS :)

Bij ons heeft de toegezegde BABS (was onze voorkeur) afgezegd.. We krijgen nu een andere of moeten zelf op zoek, ellende ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:25

Ah dat is jammer zeg! Eigenlijk stom dat ze mogen afzeggen..

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:03

Wat een gedoe met jullie reis Lorette! Gelukkig hebben jullie alsnog een fijne tijd gehad daar.

Blinnii wat balen dat jullie Babs heeft afgezegd! Hopelijk vinden jullie een nog leukere.

Sting, bij ons duurde de ceremonie ongeveer 3 kwartier denk ik? We liepen in ieder geval iets in op het schema en hadden met een uur gerekend. Met een Babs van de gemeente (wel een hele leuke!). Inmiddels hebben we van haar ook haar verhaal uitgeschreven gekregen, zo leuk om terug te lezen <3

Amandananana hopelijk heb je vandaag niet te veel stress meer voor de laatste dingetjes, probeer er ook van te genieten! Alvast een hele mooie huwelijksdag gewenst morgen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:30

Geniet ervan amandana !!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:26

Wat een prachtige foto postte je lorette! :) Balen dat je covid hebt opgelopen op de huwelijksreis! Hoop dat je niet al te ziek bent.

Klinkt alsof je een heel geslaagde vrijgezellenfeest hebt gehad amandananana, en een super dag gewenst vandaag! <3

Wij hebben vandaag de buren van onze locatie opgebeld omdat we daar graag maandag willen kijken naar hun guesthouse accommodatie voor onze bridesmaids/groomsmen, maar die zeiden dat zij dan waarschijnlijk ook een bruiloft hebben op dezelfde avond, maar misschien veranderd de datum nog. Oh dat hoop ik echt.. want om daar te komen, rij je door onze locatie heen dus dat wordt druk en een beetje onoverzichtelijk ben ik bang. Krijg je straks verwarde mensen die ineens bij onze ceremonie gaan zitten, of dat je straks elkaars muziek hoort tijdens het speechen enzo := Zie al alle doemscenarios voor me. Ik denk dat we ze gaan vertellen dat we heel groot gaan uitpakken en dat als hun bruidspaar flexibel is ze beter kunnen veranderen van datum haha :')

Verder zijn we bezig met onze uitnodigingen te ontwerpen en ben er zo enthousiast over <3 Ik denk, erg origineel en past heel goed bij ons!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:10

Oh jeetje dat lijkt me lastig! Zijn er vaker 2 bruiloften naast elkaar en wat zijn de ervaringen van de eigenaren daarover ? Misschien geeft dat wat rust.

Ik wacht nog op de uitnodigingen, ze liggen bij de drukker :D ik mag ze alleen niet dichtplakken want ze willen er nog iets bij in doen... ik hou niet van verrassingen. Mag ik een van jullie een kaart sturen en dat diegene mij wil vertellen wat erin zat? :D

Wel ondertussen eindelijk de enveloppen gevonden die ik graag wou ♡

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:19

dat is wel en goede inderdaad, we zijn vrienden met de eigenaren van onze locatie dus ik zal het hem eens vragen :)

Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb de kerstkaart van m'n ouders van 2018 nog niet ontvangen _O- Haha, maar gaaf dat ze nu bijna klaar zijn!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 17:30

Heel veel plezier morgen Amandananana, geniet er van! ^&+

Balen Blinii! Wanneer gingen jullie ook alweer trouwen?
Onze trouwambtenaar is een kennis van mijn ouders, wel een beëdigd trouwambtenaar. Hij heeft destijds ook mijn broer en zijn (inmiddels) vrouw gedaan. Dat deed hij toen echt heel leuk, dus we vinden het dan ook leuk en bijzonder dat hij onze bruiloft wil doen!

Oeh laughter, dat lijkt me ook heel lastig! Kan me voorstellen dat je je daar even druk om maakt. Zou idd navragen of dit vaker voorkomt. En anders evt een mooi bord oid duidelijk met jullie namen en een pijl de goede kant op neerzetten?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:00

Ik lees alleen mee als fotograaf haha, maar wilde toch even reageren op laughter.

Een locatie hier in de buurt heeft 2 kanten en daar zijn ontzettend vaak 2 bruiloften op een dag. Ik heb daar nooit meegemaakt dat er andere gasten binnenliepen dus zij regelen dat daar zelf altijd goed. Zij zorgen bv altijd dat de ceremonie niet tegelijkertijd plaats vind, van de feestmuziek merk je eigenlijk ook nooit wat. Ik denk dat als beiden locaties dat heel goed in de gaten houden dat het echt geen probleem moet zijn. Wat voor jezelf misschien al zou kunnen helpen is een wegwijzerbord die je veel ziet :) ik zou me er niet te druk om maken!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:26

Veel plezier amandana morgen!

Tijd gaat zo snel. Hier ook of minder dan 2 maanden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:50

Geniet ervan Amandana <3. Het weer lijkt goed, dus dat is al mooi meegenomen ^&+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:55

amandana Heel veel plezier! Geniet van jullie dag!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:43

Jullie dag, Amanda! Heel veel plezier!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:03

Oeps, ik dacht gister dat het donderdag was haha! Nu echt veel plezier vandaag Amanda! <3

Bedankt voor jullie berichtjes, we gaan het inderdaad eens navragen. Het moet zeker vaker zijn voorgekomen. Onze omgeving is zo populair in bruiloften, dat mensen uit Kaapstad deze kant op komen dus het ‘trouw seizoen’ is altijd erg druk. Het moet vast eens eerder zijn voorgekomen :) we wilden inderdaad al bordjes neerzetten voor parking etc dus dan komt dat vast goed.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:13

Heel veel plezier Amanda!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:08

Maak er een leuke dag van Amanda :)