Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:56

rockwitch schreef:
Ik ben pas dit jaar begonnen met de Pabo. Moet volgende week de hogeschooltaaltoets maken en de wiscat. Dus als iemand me nog wat extra taal en rekenknobbels kan sturen ben ik heel blij.

als docent Nederlands en wiskunde wil ik je best helpen hoor als je vragen hebt (en ik tijd).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 23:25

rockwitch schreef:
Ik ben pas dit jaar begonnen met de Pabo. Moet volgende week de hogeschooltaaltoets maken en de wiscat. Dus als iemand me nog wat extra taal en rekenknobbels kan sturen ben ik heel blij.

Succes!
Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, ook bij de rest van de opleiding: trek gerust aan de bel. Ik ben inmiddels 11 jaar geleden afgestudeerd aan de Pabo maar wil je gerust helpen.

De sushi was weer echt heerlijk bij Blue Sakura. Ik was er nu voor de 5e keer maar het blijft een speciale plek om te eten. Echt een aanrader voor wie van sushi houdt en eens in de buurt van Zwolle is.
Zwolle is sowieso een mooie stad om een dagje (of 2) te vertoeven voor een shopweekend. Maar als geboren en getogen Zwollenaar ben ik wel een beetje bevooroordeeld. :o

fohadie, wat interessant. Leuk om dat soort weetjes te leren. En ik krijg er trek van :9

Matheno, leuk! Het ziet er nu al mooi uit met de houtsnippers.
Wij hebben vandaag de laatste hand gelegd aan onze tuin. Binnen een uur lagen de graszoden erin. Hatseflats!
Afbeelding

En Kerst begint al vroeg dit jaar. Doordat ik per 1 augustus een nieuwe werkgever heb, krijg ik van mijn vorige werkgever alvast mijn eindejaarsuitkering en vakantiegeld wat ik tot 1 augustus heb opgebouwd. Dit wordt volgende week uitbetaald. En met een dure maand achter de rug is dit wel welkom.
En wij hadden gisteren een adventskalender besteld, eentje waar we beiden plezier aan beleven <<) En omdat we niet echt konden wachten, hebben we vandaag gewoon alvast het eerste doosje opengemaakt. Vanaf volgende week doen we 2 doosjes per week zodat we er gespreid lol van hebben. :D
Foto's in spoiler want, nouja...kinderogen op het forum enzo.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag heb ik een herfstkrans gemaakt voor aan de voordeur. Morgen hangen we hem op. Ik ben gek op de herfst, niet alleen omdat ik dan jarig ben maar ook omdat het dan nooit meer lang duurt tot de kerstdecoratie weer uit de dozen mag.
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 01:05

Wat grappig dat ik mensen nog iets kan leren over zoiets "simpels" als spijs. Heel eerlijk: ik wist het ook niet. Ik werk nu sinds ruim een jaar bij een bakker en ik leer veel dingen die ik in de catering en met mijn cursus voedingsleer ect. nooit geleerd heb.

Lavitabella

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 01:59

Dat van spijs wist ik ook niet! Vind het beide niet lekker. := Speculaas vind ik dan weer super lekker, gewoon de simpele zonder iets erop. Sommige zullen me raar vinden maar ik ben ook helemaaal niet van de sushi!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 02:07

Nee, sushi ben ik ook niet dol op.

Planten/stekjes overleven hier trouwens niet. Ik krijg serieus een cactus nog dood. En dat is niet overdreven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 06:33

Ik doe de deeltijd bij Fontys in Tilburg. Echt heel leuk, maar nog wel een beetje aan het worstelen met de beroepsproducten en de lesvoorbereidingsformulieren enzo.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 07:15

Ik had me ook aangemeld, maar even een paar zeer drukke weken achter de rug op mijn werk (accountantscontrole, terwijl door Corona en het verspreiden van de vakanties een deel van de medewerkers die normaal data aanlevert juist nu nog op vakantie is). We zouden het woensdag afronden, maar dit is uiteindelijk vrijdag geworden. Komende maandag nog wat losse eindjes maar de mega-overuren van de afgelopen paar weken zitten er nu toch echt wel op :roll: . Om te voorkomen dat ik opeens een paar uur *poef* zou zien verdwijnen doordat ik op Bokt interessante topics tegenkom om mee te lezen, mezelf maar gewoon niet op Bokt ingelogd :') .

In 2016 heb ik voor het eerst meegedaan. Geweldige ervaring, veel plezier gehad in mijn speurtocht naar mijn Secret Santa lootje om naast cadeautjes van de top/flop-lijst nog iets onverwachts toe te voegen wat hopelijk wel naar smaak was. Helaas rond Kerst werd mijn moeder onverwachts ernstig ziek en heb ik van de ene op andere dag geen tijd meer gehad om bij de laatste pakketten mee te lezen en te reageren. Zelf vond ik dat onwijs jammer, want ook de laatste lootjes verdienen dezelfde aandacht en enthousiasme van ons over de ontvangen cadeaus. Maar het was helaas even niet anders, mijn hoofd stond er echt niet meer naar. Het jaar erop bewust niet meegedaan, want ik zat helemaal niet lekker in mijn vel en kon de verplichting die je jezelf dan oplegt om actief te zijn op Bokt niet waarmaken en wist ook niet of ik de energie zou hebben om echt een leuk pakket samen te stellen voor iemand. In 2018 weer meegedaan en mega-verrast met mijn pakket! Ik zat nog niet top in mijn vel en mijn Secret Santa heeft me echt geraakt. Vrijwel perfecte cadeaus, super lieve teksten op de kaarten die ik tussendoor en in mijn pakket ontving. Sommige cadeaus zijn tot op de dag van vandaag in gebruik :j . Met het versturen van mijn pakket geprobeerd creatiever te zijn met mijn hint...maar dat is niet mijn sterke kant dus verwacht dit jaar niet teveel :+ . De afgelopen jaren twee keer te laat geweest om me nog in te schrijven, ofwel omdat ik nauwelijks op Bokt was en het topic over het hoofd had gezien, danwel omdat de inschrijving in een paar dagen al vol was en aanmelden geen zin meer had. Ook een jaar gehad waarin ik vantevoren door een baanwissel al wist dat ik onvoldoende tijd zou hebben in okt/nov.

Maar dit jaar heb ik er weer tijd/energie voor en was ik zelfs op tijd met aanmelden om niet op een reservelijst te belanden: ik doe dus weer mee met de editie van 2021 *\o/* . Ik zal er voor zorgen dat ik komende tijd naast het meelezen wat ik heel veel doe op Bokt, ook weer wat actiever ga posten om mijn Secret Santa nog wat meer te helpen met tops en flops. Ik heb een lijstje meegestuurd bij mijn inschrijving, maar sluit me ook aan bij Marjo dat ik het leuk vind om verrast te worden maar dat tegelijkertijd spannend vind. Straks steekt iemand super veel moeite in een pakket en kun je er niets mee. Zie het dus vooral als richtlijnen en wat echte no go zijn hier, verder vind ik de moeite die iemand er in heeft gestoken belangrijker en zul je mij niet snel horen over een cadeau. Zelfde vind ik overigens voor het lootje dat ik ga ontvangen...altijd blij met wat hints, ook al vind ik stalken ook leuk 8-) . Maar tot het moment dat je lootje het pakket post en daarbij schrijft wat hij/zij vindt, blijft het spannend of je het wel goed hebt gekozen.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 07:24

We gaan weer heel hard
Wat jammer dat het nog zo lang duurt voordat het lootje komt ik ben zo benieuwd!
Ik las net iets over witte chocolade rozijn <3 kan die dingen alleen bijna nergens vinden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 07:56

rockwitch schreef:
Ik doe de deeltijd bij Fontys in Tilburg. Echt heel leuk, maar nog wel een beetje aan het worstelen met de beroepsproducten en de lesvoorbereidingsformulieren enzo.

Je mag me gerust pben, ik denk graag met je mee :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:33

irisskib schreef:
We gaan weer heel hard
Wat jammer dat het nog zo lang duurt voordat het lootje komt ik ben zo benieuwd!
Ik las net iets over witte chocolade rozijn <3 kan die dingen alleen bijna nergens vinden

Witte chocolade rozijn? Nooit van gehoord… :o maar witte chocolade klinkt goed :D
Ik zou de lootjes ook wel eerder willen hoor… zou meer tijd geven om te shoppen enzo :D maar ik snap het, dat dat niet mogelijk is…

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:35

Mijn voorstelrondje!

Ik ben Bianca, 28 jaar (volgende maand 29) en woon nu 1,5 jaar met mijn vriend en 2 katten in Veenendaal.

Sok:
Afbeelding

Pip:
Afbeelding

Ik werk parttime bij het Kruidvat en daarnaast besteed ik tijd aan mijn hobby’s.
- fotografie
- Onderhouden van onze aquariums
- Diamond painting, schilderen op nummer, kleuren, haken, legpuzzels
- F1 fan (Max)
Daarnaast doen wij ook aan Geocaching! Toevallig vorige week mijn 2000ste gevonden.

Ik ben een echte koukleum, dus warme spullen voor in de winter zijn altijd welkom (schoenmaat 38).

Ik heb helaas geen bad en spulletje voor onder de douche krijg ik altijd voldoende.

Zelfgemaakt en tweedehands is welkom!
Ik drink geen koffie, thee daarin tegen wel! Vooral fan van verse thee.
Chocolade ben ik gek op. Vooral de melk! Puur vind ik niet zo lekker en witte chocolade triggerd bij mij migraine helaas (1 stukje kan wel gelukkig!).

Verder zal ik vanaf nu wat meer gaan meepraten en reageren op dingen :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:44

ff googlen op witte chocolade rozijnen.

Ik heb ze nu weg bij de pindakaas boer uit - ik dacht Den Haag-

Nog wat andere lekkernijen erbij besteld zoals gedroogd fruit, Witte chocolade pinda's en noten mix en toen was het verzenden ook gratis :+

Wat is het leuk om iedereen zijn en haar verhalen/motivaties te lezen.
Ik ben niet goed erin om op iedereen te reageren maar dat gevoel van saamhorigheid vind ik altijd zo fijn. <3

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:47

hier ook weer bij gelezen
de gezellig heid zit er al goed in supper leuk om alles bij bij te lezen ook steeds

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:09

Jolien haha wat een leuke kalender.
Die kende ik nog niet.

Zag 2 tuinen jullie zijn goed bezig geweest!
En zag er 1 met voer voor vogels.

Hier geen huisdieren maar wel veel vogels en een eekhoorn die regelmatig komt buurten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:48

Jolien87 schreef:
rockwitch schreef:

Je mag me gerust pben, ik denk graag met je mee :)

Mij ook hoor! Die lesbeschrijvingen kan ik dromen.

Wat een leuke adventskalender, nooit geweten dat zulke bestaan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:02

@ Jolien.

Wij hadden die kalender vorig jaar.

Vraagje,wat jullie niet gebruiken/dubbel hebben etc ga je dat naar je lootje sturen?? :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:08

fohadie schreef:
Wat grappig dat ik mensen nog iets kan leren over zoiets "simpels" als spijs. Heel eerlijk: ik wist het ook niet. Ik werk nu sinds ruim een jaar bij een bakker en ik leer veel dingen die ik in de catering en met mijn cursus voedingsleer ect. nooit geleerd heb.

Als kleindochter van een banketbakker vind ik het dan weer heel bijzonder dat mensen dit niet weten :o .

Ik lees iets over vogelvoer. Dat is hier een flop met 2 katten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:30

Het topic gaat weer hard !

Mooie tuinen komen er voorbij <3
Wij zijn ook een klein beetje bezig met de tuin. Maar we hebben het nog veel te druk :=
Er blijven maar klussen bij komen |o

Gevulde speculaas hmm! Maar dan idd wel de echte en het liefst zelf gemaakt :D

Chocolade rozijnen mjam!

Hier trouwens ook weer fanatiek aan het rijden sinds een tijdje met m’n ukkepony.
Iedere vrijdag les.

Heb jaaaren niet in de bak gereden. En 2 weken geleden gewoon eerste geworden op een onderlinge wedstrijd bij ons op de club =:)

Heb zo’n zin in het lootjes verdelen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:07

Banjer schreef:
irisskib schreef:
We gaan weer heel hard

Witte chocolade rozijn? Nooit van gehoord… :o maar witte chocolade klinkt goed :D
Ik zou de lootjes ook wel eerder willen hoor… zou meer tijd geven om te shoppen enzo :D maar ik snap het, dat dat niet mogelijk is…

Yoghurt rozijntjes van de Hema lijken er heel sterk op! Vind die stiekem nog lekkerder..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:08

Als mijn chromebook volledig opgeladen en opgestart is probeer ik eens uitgebreid te reageren :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:08

Heeeerrrrlijk chocolade rozijnen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:18

irisskib, gefeliciteerd!

Lootjes zouden van mij ook eerder mogen, kan niet wachten. :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:28

Daan13 schreef:
@ Jolien.

Vraagje,wat jullie niet gebruiken/dubbel hebben etc ga je dat naar je lootje sturen?? :D

Whahahaha ik ben bang dat ik dan boven het budget zit _O-
Ik ben heel benieuwd naar de rest van de inhoud.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:58

Jolien87 schreef:
Daan13 schreef:
@ Jolien.

Whahahaha ik ben bang dat ik dan boven het budget zit _O-
Ik ben heel benieuwd naar de rest van de inhoud.

Je kan niet boven het budget zitten :n
Je kan alleen onder het budget zitten :o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:32

Daan13 schreef:

Dat hangt er vanaf. Als mijn lootje heeft aangegeven tweede hands spullen niet erg te vinden en ik iets in huis in overvloed heb dan misschien wel. Zoals fleecekleedjes. Ik heb er zeker wel tien en gebruik er maar een. Mocht iemand nu n dit topic een fleecedeken en tweedehands willen, dan ben ik er weer eentje kwijt. :+