Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:13

lenaa_tje schreef:
De regels gaan in vanaf 14 dagen. Is er straks een Corona besmetting kan hij in quarantaine. Ook met masker op.
Ik blijf er bij dat ik het krom vindt. Eerst je lakse leeftijdsgenoten al en nu nog een groep die mag vervroegen.
Als je met Pfizer geprikt wordt kan jou prik ook prima vervroegd worden.

Met lakse leeftijdsgenoten neem ik aan dat je bekenden om je heen bedoeld waar van je precies weet wat ze wel en niet doen? Want ik vind dat nogal wat om mensen zo te veroordelen.

Tja met ffp2 masker is de kans dan echt nihil, dus dan zal hij na 5 dagen weer uit quarantaine zijn. Dat zou dan vervelend zijn, maar toch geen grote ramp? En besef ook dat juist doordat de 12-17 jarigen hun prik kunnen vervroegen de kans op besmettingen ook weer omlaag kan gaan. En je kunt wel stellen dat je weet dat veel zich niet laten vaccineren, maar dat weet je natuurlijk niet. Ze hoeven het je niet (eerlijk) te vertellen en het is nu vakantie dus wellicht beslissen kinderen die het eerst niet wilden nu toch een vaccinatie te nemen.

Ben gewoon blij dat er überhaupt groepen kunnen vervroegen. Bij ons kon het. Als het niet kon, jammer maar ook prima. Ik ga daar geen drama van maken. Feit blijft dat we allemaal in de komende weken aan de beurt komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:14

Ik reageerde misschien ook wat fel maar ik vind het gewoon irritant dat er soms een beetje gedaan wordt alsof Janssen een B merk is :P niet alleen hier maar ook in mijn omgeving.

Ik ben sowieso benieuwd wanneer we opnieuw moeten prikken, of dat moet en hoelang het werkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:15

Na een jaar vol quarantaines en onzekerheid wil je ook wel eens weten waar je aan toe bent en leuke dingen kunnen doen doordeweeks. Quarantaine is misschien niet zo erg als het 1 of 2 keer gebeurt, maar vrijwel elke week je privéleven stilleggen vanwege je werk is een beetje k*t :').

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:15

@MWM:…En alle andere mensen met een goede reden, sorry, had niet verwacht dat ik alle mitsen en maren zou moeten gaan uitschrijven.

Als je door jou arts wordt afgeraden een bepaalde prik te nemen heb je voldoende reden om hem af te slaan idd.
Dit speelt bij mij en een heleboel mensen in deze samenleving niet, dus die mensen zouden imo geen reden hebben om Janssen af te slaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:17

@vayo Genoeg leeftijdsgenoten die niet direct een afspraak gingen maken maar door de veranderende regels nu eerder klaar zijn. Ik vind dat gewoon raar en niet terecht. Ze hoefde geen afspraak meer te maken en hebben na 3 week de 2e binnen.
Dus ja dat mag ik best vinden. Ik vind gewoon dat iedereen de mogelijkheid hadden moeten bieden ook je tweede prik te kunnen vervroegen.
Ik geef les in een gemeente waar 1 Corona voor Drentse begrippen flink om zich heen heeft geslagen maar ook de prik bereidheid niet hoog is. Dat heeft gewoon te maken met de plek waar ik werk.

En inderdaad wat Sheran zegt en dat is voor je werk ook nog heel vervelend want je wil als docent met je groep het jaar ook gewoon goed starten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:19

sureido schreef:
Ik reageerde misschien ook wat fel maar ik vind het gewoon irritant dat er soms een beetje gedaan wordt alsof Janssen een B merk is :P niet alleen hier maar ook in mijn omgeving.

Ik ben sowieso benieuwd wanneer we opnieuw moeten prikken, of dat moet en hoelang het werkt.

Ik begrijp jouw felle reactie ergens wel, hoor… Het is nl echt niet zo dat Janssen of AZ rommel is. Als dat zo zou zijn geweest, zouden ze die prikken niet uitgedeeld hebben nl.

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, ik geloof dat de pilotgroepen van Pfizer, Moderna en AZ al langer dan een jaar geleden hun vaccins hebben gehad, maar ben daar nog niets over tegengekomen. Janssen was sws wat later dan de andere drie toch?

Voor het onderwijs zou het echt heel erg fijn zijn als over de hele linie het vaccineren voor de start van het nieuwe jaar klaar is, constant het privéleven on hold omdat je op je werk ergens tegenaan loopt werkt niet positief op je gemoedsrust zeg maar…

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:21

sureido schreef:

Dat vraag ik me ook heel erg af! Ik heb natuurlijk al in januari en februari mijn prikken gehad. En telkens als ik een festival oid had mocht het niet doorgaan. Straks wordt mijn vaccinatiebewijs teruggetrokken voor ik er gebruik van heb kunnen maken :') :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:27

AmyII schreef:
@MWM:…En alle andere mensen met een goede reden, sorry, had niet verwacht dat ik alle mitsen en maren zou moeten gaan uitschrijven.

Als je door jou arts wordt afgeraden een bepaalde prik te nemen heb je voldoende reden om hem af te slaan idd.
Dit speelt bij mij en een heleboel mensen in deze samenleving niet, dus die mensen zouden imo geen reden hebben om Janssen af te slaan.

Ik denk dat haar reactie vanuit mij komt dat ik zeg dat je via Janssen sneller klaar bent als Pfizer, uiteraard bedoel ik ook niet de mensen die zo’n Janssen niet kunnen nemen. Maar die groep is natuurlijk klein.

Quarantaine is inderdaad echt heel vervelend.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:50

sureido schreef:

Volgens mij is J&J zelfs een heel goed vaccin. Ik zag nog gister op tv de internationale zeelieden die hier in BE nu allemaal dit vaccin krijgen. Een schip wat aan de kade moet blijven liggen door een corona-uitbraak, kost handenvol geld.
Oké, er is maar 1 prik nodig, dat speelt natuurlijk ook mee want die zeemensen zijn na een paar dagen ook weer weg voor lange tijd.
Maar toch :P

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:31

Net die documentaire waar pien het over had terug gekeken. Heftig om dit allemaal terug te zien. Hoe corona begon.
Komt donderdag deel 2 ? Want ik wil dit wel af kijken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:07

https://nos.nl/artikel/2391092-omt-verw ... -september
OMT wilde de reisversoepelingen pas vanaf september. Ik snap dan niet waarom de adviezen van het OMT steeds weerlegd moeten worden.

Ik zie dat inderdaad deel 2 donderdag a.s. Is van Pandemic. Zelf heb ik NL ziet (volgens mij gratis proefmaand mogelijk) en daar is hij nu al vooruit te zien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:08

https://nos.nl/artikel/2391137-veruit-d ... vaccineerd

Van de opgenomen corona patiënten is slechts 9% volledig gevaccineerd. Dan is er ook nog een groep van 5% die wel gevaccineerd is, maar waarvan ze al wisten dat ze geen of voldoende afweerstoffen aanmaken. Het zijn dus echt veruit patiënten die niet (volledig) gevaccineerd zijn. Ook met de Deltavariant gewoon goed nieuws voor de vaccins!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:14

Vayo schreef:
https://nos.nl/artikel/2391137-veruit-d ... vaccineerd

Van de opgenomen corona patiënten is slechts 9% volledig gevaccineerd. Dan is er ook nog een groep van 5% die wel gevaccineerd is, maar waarvan ze al wisten dat ze geen of voldoende afweerstoffen aanmaken. Het zijn dus echt veruit patiënten die niet (volledig) gevaccineerd zijn. Ook met de Deltavariant gewoon goed nieuws voor de vaccins!!!

Ja mee eens . En een vaccinatie werk niet 100% hè dus dat is ook nog een paar procent. Je bent echt beter af gevaccineerd. Maar dat zeg ik maar niet hard op. ( vriendlief wil niet vaccineren)
En ik ken helaas veel mensen die niet willen.

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:21

Ik ken er ook genoeg die het niet willen. Ja, het is in principe eigen keuze maar zodra de ziekenhuizen volstromen dit najaar met ongevaccineerden dan vind ik dat toch wel moeilijk als er dan nieuwe maatregelen komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:31

Ik heb er moeite mee als in dat mijn moeder niet gaat. Tuurlijk is de kans dat ik als gevaccineerde besmet raak zeker aanwezig. Nu vindt ik het zeer vervelend dat iemand bij mij thuis dan gewoon nog erg ziek kan worden en ik daarvoor in quarantaine moet ( mijn werk heeft dat liever van wel , ik werk met een hele kwetsbare doelgroep) en dus met mijn contract geen geld krijg als ik thuis zit. Daar maak ik mij oprecht wel veel zorgen om! Niet dat alles om geld gaat , maar ik moet wel mijn kosten betalen.

Of dan hoop ik dat ik het ook maar krijg , dan is de quarantaine korter dan dat je het niet krijgt. Dan mag je immers na 7 dagen en volledig herstel weer naar buiten. Als je het niet krijgt tuurlijk na 5 , maar als een huisgenoot het heeft komt je elke dag weer opnieuw in aanraking....

Vindt het erg lastig allemaal...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:46

Suzanne F. schreef:
Ik ken er ook genoeg die het niet willen. Ja, het is in principe eigen keuze maar zodra de ziekenhuizen volstromen dit najaar met ongevaccineerden dan vind ik dat toch wel moeilijk als er dan nieuwe maatregelen komen.

Daar heb ik ook echt problemen mee. Ik zou het dan zeer oneerlijk vinden dat ook gevaccineerden zich hierdoor aan maatregelen moeten houden of dat dingen afgelast worden i.p.v. alleen toegang voor gevaccineerden.

Zebrastreep dat vind ik wel een slechte zaak dat ze wel van je verwachten dat je in een dergelijke situatie in quarantaine gaat, maar je die dagen niet uitbetaald krijgt. Dan moet je er niet van staan te kijken dat mensen toch maar dat risico nemen, het verzwijgen en gaan werken omdat ze afhankelijk zijn van hun loon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:56

Vayo schreef:
Suzanne F. schreef:

Daar heb ik ook echt problemen mee. Ik zou het dan zeer oneerlijk vinden dat ook gevaccineerden zich hierdoor aan maatregelen moeten houden of dat dingen afgelast worden i.p.v. alleen toegang voor gevaccineerden.

Zebrastreep dat vind ik wel een slechte zaak dat ze wel van je verwachten dat je in een dergelijke situatie in quarantaine gaat, maar je die dagen niet uitbetaald krijgt. Dan moet je er niet van staan te kijken dat mensen toch maar dat risico nemen, het verzwijgen en gaan werken omdat ze afhankelijk zijn van hun loon.

Nadeel van een 0 urencontract... Volgens mij is het nu tegenwoordig een 3 uren contract trouwens , maar dat is natuurlijk niks als je dat betaald krijgt. We zijn nogal een hecht team wat dat betreft en helemaal nadat we een positief iemand hadden die al wel 2x gevaccineerd was ( zeker niet ziek ervan geweest , merkte het niet eens) is iedereen wel voorzichtig. Ik zoek het daarom ook zeker niet op , nu ik vakantie heb zou ik het minder erg vinden als ik nu corona zou krijgen. Ik wil mijn collega's en de cliënten zeker niet ziek maken , al is het maar licht.

Plus ik zou zelf niet eens willen werken met een collega met klachten. En andersom zou een collega dat ook niet willen. Helemaal met de Deltavariant zijn we er niet gerust op , minder als een tijd geleden toen de gewone variant hier nog heerste.

Ik woon gelukkig nog thuis dus geen hele zware kosten , zal vooral gaan om zorg , stalling en autokosten. En als ik echt een keer heel krap kom te zitten zullen mijn ouders wel eens de autoverzekeringen willen betalen.

Vindt het alleen vervelend dat ik eigenlijk nog moet denken om de persoon die niet gevaccineerd wil worden bij ons thuis. Maar zelf gaat ze ook overal heen , want ze gelooft dat je met een goede weerstand niet zo ziek wordt van corona. Dus soms denk ik ook van tja als mijn vader en ik het hebben en wij zijn licht ziek en jij zwaar omdat je er niet zo in gelooft wil ik geen gezeur dat je je zo ziek voelt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:28

Ik woon in een huis met vriend en schoonmoeder. Die hebben afgelopen januari allebei Corona gehad. Ik niet. Tig keer getest en moest uiteindelijk 3 weken in quarantaine. Omdat ik op moest wachten tot mijn schoonmoeder (89 jaar) klachten vrij was.
Met een eigen zaak was dat behoorlijk lastig. Maar goed je hebt geen keuze.

En nu vertikken ze allebei de vaccinatie. Zucht.
Mijn schoonmoeder nou ja maar mijn vriend.
Als die het weer krijgt kan ik weet alles alleen doen. Ik vind het egoïstisch. Sorry moet het ff van me afschrijven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:38

Het aantal besmettingen in de UK daalt al dagen. Ik hoop zo dat zij kunnen aantonen dat de huidige manier gewoon geen leven meer is straks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:41

Als iemand het al gehad heeft dan snap ik dat ergens wel eerlijk gezegd. Het blijft redelijk zeldzaam om het 2x te krijgen.

Ik las net een Duits onderzoek bij jonge kinderen (basisschool) dat niet alleen de besmettingsgraad veel lager was maar 45% blijft ook volledig symptoomloos en de rest (van de ongeveer 300) kwam er met minimale klachten vanaf. Tevens was de antilichaam titer vele mate hoger en stabieler. Dat vind ik toch wel positief hoor.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-07-21 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:43

Sizzle schreef:
Als iemand het al gehad heeft dan snap ik dat ergens wel eerlijk gezegd. Het blijft redelijk zeldzaam om het 2x te krijgen.

Ik ken er anders wel een paar. Ik vind dat hij best die ene prik had kunnen halen. Maar ja

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:44

Ik denk dat het vooral vervelend gaat worden als je een vaccin nodig hebt voor reizen of toegang.. Dan kun je niets samen ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:46

baudyh schreef:
Ik woon in een huis met vriend en schoonmoeder. Die hebben afgelopen januari allebei Corona gehad. Ik niet. Tig keer getest en moest uiteindelijk 3 weken in quarantaine. Omdat ik op moest wachten tot mijn schoonmoeder (89 jaar) klachten vrij was.
Met een eigen zaak was dat behoorlijk lastig. Maar goed je hebt geen keuze.

En nu vertikken ze allebei de vaccinatie. Zucht.
Mijn schoonmoeder nou ja maar mijn vriend.
Als die het weer krijgt kan ik weet alles alleen doen. Ik vind het egoïstisch. Sorry moet het ff van me afschrijven.

Ik snap je heel goed, heb je dat ook zo tegen hem gezegd?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:47

Er zullen ook mensen met een inenting zijn die het alsnog krijgen. Ik ben echt wel pro vaccinatie maar dat iemand die het al doorgemaakt heeft niet gaat kan ik gewoon prima inkomen. Ook daar krijg je een groen vinkje voor.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:49

ingedebruijn schreef:
Het aantal besmettingen in de UK daalt al dagen. Ik hoop zo dat zij kunnen aantonen dat de huidige manier gewoon geen leven meer is straks.

Inderdaad! En dat dit bewijst dat met zo´n vaccinatiegraad het verantwoord is om extra immuniteit op te bouwen door alles open te gooien.

Sizzle schreef:

Ik las net een Duits onderzoek bij jonge kinderen (basisschool) dat niet alleen de besmettingsgraad veel lager was maar 45% blijft ook volledig symptoomloos en de rest (van de ongeveer 300) kwam er met minimale klachten vanaf. Tevens was de antilichaam titer vele mate hoger en stabieler. Dat vind ik toch wel positief hoor.

Maar hoe zit het als iemand de Britse variant heeft gehad? Ben je dan door die antistoffen ook (deels) beschermt tegen de Deltavariant? Stomme vraag misschien, maar dit vraag ik me nu af.

Dat is goed nieuws dat onderzoek! Is dit onderzoek n.a.v. de vaccinaties?