lenaa_tje schreef:De regels gaan in vanaf 14 dagen. Is er straks een Corona besmetting kan hij in quarantaine. Ook met masker op.
Ik blijf er bij dat ik het krom vindt. Eerst je lakse leeftijdsgenoten al en nu nog een groep die mag vervroegen.
Als je met Pfizer geprikt wordt kan jou prik ook prima vervroegd worden.
Met lakse leeftijdsgenoten neem ik aan dat je bekenden om je heen bedoeld waar van je precies weet wat ze wel en niet doen? Want ik vind dat nogal wat om mensen zo te veroordelen.
Tja met ffp2 masker is de kans dan echt nihil, dus dan zal hij na 5 dagen weer uit quarantaine zijn. Dat zou dan vervelend zijn, maar toch geen grote ramp? En besef ook dat juist doordat de 12-17 jarigen hun prik kunnen vervroegen de kans op besmettingen ook weer omlaag kan gaan. En je kunt wel stellen dat je weet dat veel zich niet laten vaccineren, maar dat weet je natuurlijk niet. Ze hoeven het je niet (eerlijk) te vertellen en het is nu vakantie dus wellicht beslissen kinderen die het eerst niet wilden nu toch een vaccinatie te nemen.
Ben gewoon blij dat er überhaupt groepen kunnen vervroegen. Bij ons kon het. Als het niet kon, jammer maar ook prima. Ik ga daar geen drama van maken. Feit blijft dat we allemaal in de komende weken aan de beurt komen.