Mindim schreef:Persoonlijk maakt het me niet uit, is een extra stempel in mijn gele boekje. Ook al verplicht de overheid het niet, het kan dan alsnog zo zijn dat bedrijven, festivalorganisaties en vliegmaatschappijen het als eis stellen dat je gevaccineerd bent en dan doe je er niet zoveel aan.
Het is een milde dwang om te vaccineren, maar in principe blijft het nog eigen keus, enkel wel een met consequenties.
Ook even een quote uit het artikel:
Volgens de demonstranten leidt de invoering van de ‘green badge’ tot een zorgwekkende scheiding in de samenleving: die tussen een bevoorrechte gevaccineerde klasse en een lagere klasse die nog niet is ingeënt of fel tegen vaccinatie gekant is.
Ik snap de vergelijking tussen arm en rijk hierin niet?
Ik ook niet. In Nederland krijgt iedereen de uitnodiging om zich te laten vaccineren en ben je principieel anti-vaxxer dan moet je er maar mee leren leven dat je niet overal toegelaten wordt.
Mensen die om medische redenen geen vaccin mogen zullen zeker vrijgesteld worden na indienen medisch bewijs.
En ik weet niet of rijkelui voor zichzelf en hun entourage vaccins hebben kunnen opkopen zodat zij voordat hun leeftijdgroep aan de beurt is zichzelf hebben kunnen laten vaccineren. Wel dat in sommige landen mensen voorgekropen zijn en dat daar afkeurend op gereageerd is. Zal niet om hele grote groepen gaan lijkt me.