Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
love_western schreef:Vriend is weer onderweg naar zijn werk. Waar wij wonen(gemeente hof van Twente) wordt de hele week geen vuilnis gehaald. Maar regio achterhoek gaat gewoon door. Ben benieuwd hoever ze komen!

2 dagen niet op stal geweest dus vanmiddag eindelijk weer die kant op. Camera mee want ik ga ze even buiten zetten haha
Jeika schreef:Mijn fretje was vandaag helemaal ingesneeuwd..gelukkig had ik als voorzorgsmaatregel een huisje voor hem gemaakt, zodat hij alsnog lekker warm bleef.[ [url=m/nBJFRS.png]Afbeelding[/url] ]
ons fretje ligt hele dagen lekker op schoot te slapen, die peinst er niet over de warme dekentjes te verlaten
NRC schreef:Zodra de sneeuwschuivers bij Abcoude afslaan worden twee paden zichtbaar op de brede A2: eentje rechts, voor de voorzichtige chauffeurs. En eentje links voor hen die denken dat het wel meevalt met de risico’s en sneller dan 80 willen.
Het is moeilijk in te schatten op welke rijbaan je als de chauffeur de grootste risico’s loopt. Zijn voorzichtige mensen betere chauffeurs, of banger? En overschatten snelle automobilisten – vaak met SUV, grotere banden en vierwielaandrijving – de kwaliteit van auto en stuurkunst?
NRC schreef:Op de snelweg komen de twee menselijke driften samen die hoogleraar sociale wetenschappen Hans Boutellier ooit ving in de term ‘veiligheidsutopie’. Het streven naar maximale individuele zelfontplooiing botst met het verlangen naar veiligheid, stelt Boutellier. Maar het idee dat ultieme vrijheid en maximale veiligheid samengaan, is een utopie. Op enig moment komen die twee stromen auto’s weer samen, ook op de A2 zondagmiddag.
Het gaat goed maar wat als er een ongeluk was gebeurd? Wie had dan de schuld gekregen? Gingen de chauffeurs op de linkerbaan te hard of die op de rechterbaan te langzaam? Het leidt vaak tot discussies waarbij de eigen dikke ik veelal onschuldig is. En als we er niet uitkomen is er altijd nog de overheid als zondebok: waarom zijn er zo weinig sneeuwschuivers en wordt er niet meer gestrooid?
verootjoo schreef:Persoonlijk denk ik niet dat die vrachtwagens naar links gaan omdat ze even lekker willen doorrijden maar gewoon omdat het op de rechterbaan veel te vol was. Juist omdat ze om andermans leven geven kunnen ze beter links gaan rijden, zodat er geen mafkezen van de oprit vlak voor hun gaan invoegen of überhaupt onnodig remmen en zij op de rem moeten. Dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
En ja, echt de meest bange mensen rijden 40 op de snelweg rechts, zelf gezien vanochtend. Levensgevaarlijk om daar met je vrachtwagen achter te rijden. Mensen hebben geen flauw idee van de massa van zo’n vrachtwagen en voegen te kort voor erin.
En als je pech hebt grijp je vrachtwagen zelf in omdat iemand er te kort voor jou invoegt, en ramt ie zelf op de rem.