We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:35

Gelukkig was het vanmorgen niet zo koud.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:49

love_western schreef:
Vriend is weer onderweg naar zijn werk. Waar wij wonen(gemeente hof van Twente) wordt de hele week geen vuilnis gehaald. Maar regio achterhoek gaat gewoon door. Ben benieuwd hoever ze komen!

Hof van Twente... Dat is momenteel hét skigebied van NL, heb ik begrepen. :D

Afbeelding

In de tuin van mijn ouderlijk huis lag gisterochtend ook zo'n skihelling. Garage niet meer toegankelijk via de zijdeur. Blij dat ik daar niet meer woon. Skidioten. :P

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:58

Mijn schoonouders kunnen niet meer weg, teveel sneeuw op de weg nog. Wij wonen helaas net te ver om even te helpen. Hopelijk kan de gemeente nu het niet meer sneeuwt de weg sneeuwvrij maken. Is een doorgaande weg schoonouders hebben in de meer dan 50 jaar dat ze er wonen nog nooit meegemaakt dat daar zoveel sneeuw op lag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:09

Ik rij gewoon langzaam en als mensen dat irritant vinden moeten zij maar thuis blijven. Het is niet dat ik hoor de lol de weg op ga. Ik heb winterbanden maar dan nog. Een witte weg is geen snelheid, jammer dan.

We werden zondag ingehaald door een BMW die zat te duwen en zich zichtbaar ergerde aan onze snelheid. Het kon veilig want wij namen de buitenbaan van de rotonde heel langzaam en hij kon dan de binnenbaan doen. Hij gaf niet onnoemelijk gas ofzo, maar schoot zo de bocht uit en zat vast op de verhoogde scheidingsstrook. Zo goed was z'n auto dus toch ook niet bestemd tegen gladheid. Sukkel. En daarom rijden wij dus voorzichtig. Ik heb geen zin in blik schade of erger, helemaal niet met een kanaal langs de weg zonder vangrail. En m'n paarden moeten toch echt eten.

Overigens heb ik afgelopen dagen met iemand meegereden die een wat hogere en grotere auto heeft. Vandaag ga ik een poging doen met m'n aeygo. Ik vind het best spannend maar de wegen zijn nu wel wat beter dan afgelopen dagen hoop ik.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:18

Heel leuk dat de sneeuwschuivers nu ook de wijk in gaan, maar minder leuk dat al dat sneeuw dan voir je auto beland :')
20 minuten bezig geweest vanmorgen met mn auto uitgraven

En het sneeuwt hier nog steeds (hengelo/almelo) ;(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:22

Hier in Almelo sneeuwt het weer (of nog steeds, gisteravond de auto sneeuwvrij gemaakt en 5 minuten lager lag er alweer een laagje op) en ze halen de hele week geen containers op.
Moet nu naar een afspraak waar ik echt niet onderuit kan en morgen en donderdag werken (zorg, dus moet ook)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:26

Mijn leerlingen nog een dag online onderwijs. Klas 1 t/m 3 werkt sowieso thuis, examenklassen nu ook.

Ik zou zeggen, laat ze heel de week thuis. Het vriest 10 graden en de meeste moeten ruim 10km fietsen om op school te komen. Tel daar een minder goede winterjas bij op of geen wanten hebben...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:27

Hier is de basisschool vandaag wel open, kinderen zijn blij!! Ze gaan wel coulant om met de mensen die verder weg wonen en de kinderen thuis laten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:30

Basisschool was hier gister al open gelukkig, kinderen waren dolblij inderdaad.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:33

Hier begint het zonnetje heerlijk te schijnen. <3
Straks boodschappen doen, erg benieuwd hoe de weg dan is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:37

Hier sneeuwt het nog steeds :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:42

Inderdaad... Het sneeuwt hier nog steeds... :+

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:47

Hier in friesland komt het zonnetje lekker door! Hoor net dat de weg voor stal nu ook gestrooid is dus kan bijna helemaal via een schone weg naar stal rijden *\o/* 2 dagen niet op stal geweest dus vanmiddag eindelijk weer die kant op. Camera mee want ik ga ze even buiten zetten haha

Ik heb wel een sneeuwduin van bijna een meter bij mijn andere ingang haha
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLiez op 09-02-21 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:47

Hier een blauwe lucht _O- (drenthe) Maar wel schapenwolkjes. Mijn auto staat wel onder een laag sneeuw. Straks maar even kijken of ik er uit zou kunnen mocht het onverhoopt nodig zijn. Op mijn balkon ligt een behoorlijke laag sneeuw. Misschien nog even een sneeuwpop bouwen _O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:49

Hier in de Bollenstreek dwarrelden er net nog wat sneeuwvlokjes naar beneden.....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:51

Zo... dochter net met de slee naar school gebracht. Leuk gezicht allemaal van die ingepakte eskimo's.

Op weg naar huis nog iemand geholpen die met de auto de weg niet meer op kon komen.

Vanmiddag lopend boodschappen doen denk ik en verder hoeven we gelukkig niks.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:00

Jeika schreef:
Mijn fretje was vandaag helemaal ingesneeuwd.. := gelukkig had ik als voorzorgsmaatregel een huisje voor hem gemaakt, zodat hij alsnog lekker warm bleef.[ [url=m/nBJFRS.png]Afbeelding[/url] ]

Och het dutske <3 ons fretje ligt hele dagen lekker op schoot te slapen, die peinst er niet over de warme dekentjes te verlaten :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:02

De AH stond gister om 23 uur voor de deur met de boodschappen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:06

Stond een mooi artikel in het NRC Handelsblad over sneeuw en gladheid en transport.

Paar citaten:

NRC schreef:
Zodra de sneeuwschuivers bij Abcoude afslaan worden twee paden zichtbaar op de brede A2: eentje rechts, voor de voorzichtige chauffeurs. En eentje links voor hen die denken dat het wel meevalt met de risico’s en sneller dan 80 willen.

Het is moeilijk in te schatten op welke rijbaan je als de chauffeur de grootste risico’s loopt. Zijn voorzichtige mensen betere chauffeurs, of banger? En overschatten snelle automobilisten – vaak met SUV, grotere banden en vierwielaandrijving – de kwaliteit van auto en stuurkunst?

NRC schreef:
Op de snelweg komen de twee menselijke driften samen die hoogleraar sociale wetenschappen Hans Boutellier ooit ving in de term ‘veiligheidsutopie’. Het streven naar maximale individuele zelfontplooiing botst met het verlangen naar veiligheid, stelt Boutellier. Maar het idee dat ultieme vrijheid en maximale veiligheid samengaan, is een utopie. Op enig moment komen die twee stromen auto’s weer samen, ook op de A2 zondagmiddag.

Het gaat goed maar wat als er een ongeluk was gebeurd? Wie had dan de schuld gekregen? Gingen de chauffeurs op de linkerbaan te hard of die op de rechterbaan te langzaam? Het leidt vaak tot discussies waarbij de eigen dikke ik veelal onschuldig is. En als we er niet uitkomen is er altijd nog de overheid als zondebok: waarom zijn er zo weinig sneeuwschuivers en wordt er niet meer gestrooid?

Waarvan akte :+

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:10

verootjoo schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat die vrachtwagens naar links gaan omdat ze even lekker willen doorrijden maar gewoon omdat het op de rechterbaan veel te vol was. Juist omdat ze om andermans leven geven kunnen ze beter links gaan rijden, zodat er geen mafkezen van de oprit vlak voor hun gaan invoegen of überhaupt onnodig remmen en zij op de rem moeten. Dan krijg je pas gevaarlijke situaties.
En ja, echt de meest bange mensen rijden 40 op de snelweg rechts, zelf gezien vanochtend. Levensgevaarlijk om daar met je vrachtwagen achter te rijden. Mensen hebben geen flauw idee van de massa van zo’n vrachtwagen en voegen te kort voor erin.

Jij gaat door voor de koelkast :o En als je pech hebt grijp je vrachtwagen zelf in omdat iemand er te kort voor jou invoegt, en ramt ie zelf op de rem.

En iedereen die hier elkaar dood wenst en weet ik wat niet meer, doe is lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:19

Mijn route vannacht (Ruinerwold Wapse Elsloo Oosterwolde haulwerwijk bovensmilde Smilde hoogersmilde) was pittit maar te doen. Wegen waren grotendeels schoon. Alleen ja ik kan in et donker niet zien waar et ongeveer glad is, dus was beetje aftasten. Heb zelfs nog gwn dik 80 gereden op de 80 weg terug naar Meppel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:20

Nou vandaag weer naar kantoor. Was even spannend met al die sneeuw op de parkeerplaats en ik moet het weggetje omhoog. Ietsje slippen op het weggetje, maar daarna keurig omhoog. De snelwegen waren netje schoon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:20

Het sneeuwt weer... nu grotere vlokken

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:21

Ja hier sneeuwt het ook weer, ik dacht dat het niet meer zou sneeuwen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:23

Zon!!!! De zon komt erdoor! (ols/wijhe)
En sloot??? waar??
Afbeelding