Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:13

mvdende schreef:
Morrie schreef:
Ik leid al jaren een teruggetrokken bestaan, sinds ik geen paarden meer heb, kom ik nergens meer. Het enige dat ik mis, is af en toe eens ergens lunchen, af en toe naar de (klein)kinderen van mijn echtgenoot gaan en op vakantie naar het buitenland gaan met de caravan, allemaal geen dagelijkse bezigheden en nu véél te riskant, we zitten beide in de risicogroep.

Oef! Je moet het maar willen/ kunnen.

Ik heb 2 jaar geleden juist een hond gekocht om wat meer buiten en onder de mensen te komen. Want ik kwam bijna helemaal nergens meer en ook niet buiten. Alleen naar de supermarkt als er écht niets eetbaars meer in huis was....

Nu met hond kom ik natuurlijk iedere dag een aantal keer buiten en spreek ik ook meer mensen.

Ik mis het "normale" leven eigenlijk best wel, het gewoon kunnen doen en laten wat je wil.

Ik ken ook wel mensen die echt niks laten. Ik vind dat best bizar allemaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:25

safina schreef:
Ja, het is natuurlijk ook een beetje hoe je in elkaar zit. Ik zou me echt eenzaam en opgesloten voelen. En het zouden hele lange dagen voor me worden tussen 4 muren. Maar bij jou past dit blijkbaar gewoon bij je teruggetrokken bestaan.

Ik vind het heerlijk om geisoleerd te leven. Het zijn geen 4 muren, want ik heb 'n tuin en woon aan 't bos. Maar ik vind het helemaal prima om dagenlang niemand te hoeven zien.

Het nadeel van een hond lijkt mij dus juist dat mensen je sneller aanspreken tijdens 'n wandeling en dat je minder makkelijk een ander pad in kan schieten als jouw hond andermans hond ziet en wil begroeten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:32

elnienjo schreef:
safina schreef:
Ja, het is natuurlijk ook een beetje hoe je in elkaar zit. Ik zou me echt eenzaam en opgesloten voelen. En het zouden hele lange dagen voor me worden tussen 4 muren. Maar bij jou past dit blijkbaar gewoon bij je teruggetrokken bestaan.

Ik vind het heerlijk om geisoleerd te leven. Het zijn geen 4 muren, want ik heb 'n tuin en woon aan 't bos. Maar ik vind het helemaal prima om dagenlang niemand te hoeven zien.

Het nadeel van een hond lijkt mij dus juist dat mensen je sneller aanspreken tijdens 'n wandeling en dat je minder makkelijk een ander pad in kan schieten als jouw hond andermans hond ziet en wil begroeten.

Één van de redenen waarom ik juist een hond heb gekocht. Om uit mn isolement te komen en wat meer contact te hebben met andere mensen. Kan geen kwaad voor een autist om nog een beetje onder de mensen te blijven.

Verder bepaal ik waar we wandelen, als ik pad A in wil en mn hond ziet een andere hond bij pad G, dan is het jammer voor hem, dan gaan we toch echt pad A in.

Voordeel is wel dat ik vanaf pup af aan de regel heb: ben je los, dan mag je andere honden begroeten als die ook los lopen. Aan de lijn wordt geen kennis gemaakt of gespeeld met andere honden.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:35

Ik heb me toch knap eenzaam gevoeld toen we binnen moesten zitten met zijn allen. Ik hoop dat ik dit dan ook nooit meer mee hoef te maken.
Maar ik heb dan ook geen balkon of tuin. Eigenlijk niets. En ik heb een buurman die af en toe aardig hard met dingen loopt te gooien. Dus dat stoorde me ook.

Ik hoop daarom ook snel weg te zijn bij mijn huidige woning.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:04

@imaudy ja dat geldt voor iedereen maar ik vind jou opmerking erg onaardig over een 15 jarig meisje wat verder heel erg haar best doet :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:05

elnienjo schreef:
safina schreef:

Ik spreek echt bijna nooit iemand met de hond. Het is maar waar je heen gaat natuurlijk.

En dingen laten tja dat is wat je normaal doet. Ik heb niet het gevoel dat ik dingen moet laten. Maar ik ben geen dag naar een stad gedaan in de vakantie maar in plaats daarvan heb ik gewoon wat anders gedaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:18

Ik ben ook niet zo van het socializen :')
Maar mijn zus en ouders wonen hier in het dorp, met broer heb ik wel contact via de app net als anders.
De mensen die ik normaal spreek zie ik nu nog steeds maar dan op afstand.
Op stal ben ik bijna altijd alleen (toerbeurten) en vind ik juist heerlijk.
Door het volledige thuiswerken heb ik ook veel meer tijd met mijn gezin.

Kan me wel voorstellen dat wanneer je alleen woont, het wel erg eenzaam is als je je afzondert.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:37

Ik vind een hond ook heerlijk, die dwingt mij om een ritme aan te houden.

@elnienjo: ligt aan je hond. Die van mij zet tegen alle vreemden die naar mij toelopen de haren overeind en blaft. Heel makkelijk om met die hond anderhalve meter aan te houden }:) ~~}>

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:20

_Cathalijne schreef:
Ik vind een hond ook heerlijk, die dwingt mij om een ritme aan te houden.

@elnienjo: ligt aan je hond. Die van mij zet tegen alle vreemden die naar mij toelopen de haren overeind en blaft. Heel makkelijk om met die hond anderhalve meter aan te houden }:) ~~}>

Die van mij doet niks, maar heeft uiterlijk mee om afstand te houden haha. Zeldzaam dat mensen me aanspreken.

Misschien heeft dat met mijn gezichtsuitdrukking te maken :') maar die zwarte Duitse herder werkt wel mee

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:24

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:28

Totally off topic, maar Zwarte Duitse Herders <3. Ik heb al een aantal keer gehad dat ik op een veldje aan het trainen was met de bovenste hond en mensen stonden te kijken. Goh wat een leuke hond, en zo goed luisterend. Totdat ze op me afliepen met de vaag of ze haar mochten aaien, dan wordt ze toch een monster }:)

Afbeelding
Afbeelding

Overigens zo lijken ze heel leuk en lief en pluizig, maar beiden hebben toch echt een grondige hekel aan vreemden. Stelletje kluizenaar honden :o
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 18-08-20 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:29

Pandora2 schreef:
Ik bedacht mij zonet nog dat bij chirurgische ingrepen het wel degelijk bewezen werkt dat het masker verhindert dat er virussen of bacteriën van de chirurg naar de patient gaan.
Dus het zal toch best wel enig nut hebben ook in het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus.
[/quote]
Dat zijn medische mondkapjes...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:44

_Cathalijne schreef:
Totally off topic, maar Zwarte Duitse Herders <3. Ik heb al een aantal keer gehad dat ik op een veldje aan het trainen was met de bovenste hond en mensen stonden te kijken. Goh wat een leuke hond, en zo goed luisterend. Totdat ze op me afliepen met de vaag of ze haar mochten aaien, dan wordt ze toch een monster }:)

[ [url=m/g5Q0Hf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a7fHoQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens zo lijken ze heel leuk en lief en pluizig, maar beiden hebben toch echt een grondige hekel aan vreemden. Stelletje kluizenaar honden :o

Oooh het ligt aan de kleur (hier bij verre een herder) maar van andere mensen moet ze niks hebben haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:49

Wat een gave honden Cathelijne

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:52

Ik spreek ook weinig mensen meer doordat ik een hond heb, wel is het heerlijk om iedere dag door de bossen te wandelen. Mijn hond zorgt overigens ook goed voor de 1,5 meter, heeft er een handje aan te blaffen tegen mensen die we tegenkomen. :))

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:56

gelukkig hier de mogelijkheid om ergens heen te gaan waar je echt niemand tegenkomt :)) maar mijn honden worden vaak wolf genoemd dus ze lopen er toch wel met een boog omheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:59

SinneJ schreef:
Nee niet echt. Er zijn er weinig andere maatregelen genomen, wat kleinere groepen, maar ik merk weinig verschil, want events mochten toch al niet. Verder is horeca open, gewoon niet snachts.

Echt enkel in Nederland heerst deze opvatting zo sterk.

Zeker niet. Dat wordt vaak gezegd, maar is gewoon niet waar. Scandinavië is vergelijkbaar met Nederland.

Er was een avondklok in Antwerpen toch? Vrij drastische maatregel.
.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:01

_Cathalijne schreef:

:+: ja, die langharige zijn nog wel aantrekkelijk heb ik gemerkt. Ik lieg trouwens, die van mij is zwart geel, maar vooral zwart.

Hier kijkt die heel blij, want ik maak de foto en was op trainingsveld haha
Afbeelding

Deze liep er eerst ook nog bij, maar is ingeslapen. (En nog een derde, maar die is al aantal jaar met ex mee)
Afbeelding

Sorry voor het offtopic gaan! Hoewel wij dus beide erg gehecht zijn aan minimaal 1,5 meter als we ergens lopen. Binnen doe 1,5 meter alleen voor mensen die we lief vinden

Pandora2

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:
Ik bedacht mij zonet nog dat bij chirurgische ingrepen het wel degelijk bewezen werkt dat het masker verhindert dat er virussen of bacteriën van de chirurg naar de patient gaan.
Dus het zal toch best wel enig nut hebben ook in het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus.

Dat zijn medische mondkapjes...[/quote]

Deze ?
https://optiphar.com/online-apotheek/ch ... r-50-stuks

Die worden toch ook door chirurgen, anesthesisten en co gedragen ?
Onder medische mondmaskers kom ik trouwens op dezelfde afbeeldingen uit :P

mariekeooJarig

weer geen Irma :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:03

_Cathalijne schreef:

[ [url=m/g5Q0Hf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a7fHoQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb jaren zwarte duitse herders gehad ! <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:07

mariekeoo schreef:
weer geen Irma :(

Echt he

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:09

Marie_Anne schreef:
SinneJ schreef:
Nee niet echt. Er zijn er weinig andere maatregelen genomen, wat kleinere groepen, maar ik merk weinig verschil, want events mochten toch al niet. Verder is horeca open, gewoon niet snachts.

Echt enkel in Nederland heerst deze opvatting zo sterk.

Zeker niet. Dat wordt vaak gezegd, maar is gewoon niet waar. Scandinavië is vergelijkbaar met Nederland.

Er was een avondklok in Antwerpen toch? Vrij drastische maatregel.
.

Heeft men in Scandinavië ook zo'n afkeer tegen mondmaskers en bewijs dat het niet werkt? Kan zijn hoor, maar ik ken iig veel meer landen waar men ervan uit gaat dat het helpt, dan landen waar men tegen is.

We hadden inderdaad een avondklok (23u30 tot 6u), dat is ondertussen een nachtklok geworden (1u30 tot 5u). Ben het helemaal met je eens dat dat een drastische maatregel is. Blijkbaar omdat men samenscholingsverbod te moeilijk vond om in een maatregel te gieten... best eng dat dat zomaar kan. Ik begrijp ook wel dat men het eng vindt dat een mondmaskerplicht zomaar kan hoor, maar ik begrijp niet dat men doet alsof het zeker weten geen nut heeft en men het persoonlijk echt niet wil doen voor de medemens of doet alsof het het einde van de wereld is dat het even aan moet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:10

Zou Irma nog vakantie hebben?
Misschien de volgende keer weer Irma?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:12

Wat maakt die doventolk nou uit :?

Maar even weer op scherp dus. Ik hoop echt dat we het najaar doorkomen zonder grote piek.