Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:03

Memories schreef:
En wat dacht je van al die plastic handschoentjes en andere beschermingsmaterialen die mensen nu massaal van zich afflikkeren in de vrije natuur ;( :r

Als men gewoon hun troep netjes zou weggooien, scheelt dat enorm.
Helaas doordat het nu rustiger is, is er dus ook minder sociale controle -O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:12

Olle schreef:
Memories schreef:
En wat dacht je van al die plastic handschoentjes en andere beschermingsmaterialen die mensen nu massaal van zich afflikkeren in de vrije natuur ;( :r

Als men gewoon hun troep netjes zou weggooien, scheelt dat enorm.
Helaas doordat het nu rustiger is, is er dus ook minder sociale controle -O-

Klopt, ik denk dat plastic de komende jaren een groot probleem gaat worden.

Maar mijn punt was vooral dat het milieu nu soms even niet voorop zal kunnen staan, maar vooral dat mensen eens moeten leren dat ze niet alles kunnen doen wat ze graag zouden willen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:14

Als de kinderen na de vakantie weer naar school mogen (ik heb 2 kleuters) dan mogen ze van mij gaan. Ik weet wel dat de juf en meester van de onderbouw die ik vorige week aan de telefoon had tijdens het wekelijkse bel moment dat zij die 1,5 erg moeilijk zouden kunnen aanhouden, als een kleuter valt moet het getroost worden, als ze het even moeilijk hebben als mama of papa weggaat, moeten ze getroost worden. Dat kan niet op 1,5 meter afstand.
Misschien zie ik het wel te rooskleurig en ben ik naief, maar school mag van mij wel weer.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:16

SusanH schreef:
LadyMadonna schreef:
Er is nog helemaal niks bekend en ouders staan al direct op hun achterbenen: mijn kind blijft thuis!

Net vol verbazing een draadje op fb zitten lezen....

Idd ik zag ook al van alles voorbij komen. Heel erg vanuit de onderbuik. Dingen als mijn kinderen zijn geen proefkonijn.

En zolang jij de achterliggende gedachte van deze redenering niet kent stel ik voor om vooral binnen je eigen referentiekader te blijven reageren en geen last te krijgen ( lees: nare sensatie reacties te plaatsen).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:16

Kaja schreef:
pmarena schreef:
Nou ik hoop dat het eind mei wordt dan, want wij gaan die kleine echt nog niet naar school sturen nu.

Mocht er een versoepeling komen om basisschoolkinderen weer naar school te laten na de meivakantie dan blijven onze kinderen ook thuis. Het eerste deel van het RIVM onderzoek is nauwelijks afgerond dus op basis van wat nemen ze de beslissing? Mijn kinderen zijn geen proefkonijn! Onderwijs op afstand bevalt prima dus daar houden wij het voorlopig bij.

Besef je wel dat dat niet voor alle kinderen zo is. Armere gezinnen met maar 1 computer thuis en niet eens op een rustige plek. Kinderen die het niet zo prettig hebben binnen de gezinssituatie.

Als de regering besluit dat kinderen weer naar school mogen dan is dat niet omdat ze als proefkonijn worden gezien maar omdat de voordelen dan opwegen tegen de nadelen. Volgens de WHO hoefden de scholen in eerste instantie al niet dicht, maar vanwege volksdruk is het wel gebeurd.

Hoe kom je er trouwens bij dat journalisten geen ouders spreken? Dat ze geen contact op hebben genomen met jou of een bekende van je wil niet zeggen dat het niet is gebeurd.

Overigens, dat het onderzoek nog niet 100% is afgerond wil niet zeggen dat er geen -op data gebaseerde- conclusies gedaan kunnen worden.

Sommige mensen doen echt alsof de regering moedwillig mensen in gevaar wil brengen. Kom op nou... hoe je het ook bekijkt, de regering heeft baat bij een goede gezonde bevolking.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:18

Waarom zetten ze geen militairen in (jong en fit) om orde in de klas te bewaren terwijl de leraren veilig achter 'n plexiglaswand kunnen blijven zitten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:18

Ik had (niet slim) een reactie onder zo'n facebook bericht geplaatst, heel neutraal bewust. Maar gelijk boze/angstige moeder die terug reageert dat haar kinderen thuis blijven etc etc. Met mijn naam erin getagd. Alsof ik er voor kan zorgen dat haar kinderen niet naar school hoeven en het mijn schuld is allemaal. Bijzonder :')

En ook bijzonder dat er meteen vanuit word gegaan dat ik sensatie reacties plaats.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:20

elnienjo schreef:
Waarom zetten ze geen militairen in (jong en fit) om orde in de klas te bewaren terwijl de leraren veilig achter 'n plexiglaswand kunnen blijven zitten?

Haha mag hopen dat dit geen serieuze opmerking is?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:20

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:21

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:21

elnienjo schreef:

Arme kinderen en arme militairen (hoe zo moeten die voor zo iets ingezet worden ook)

Dit meen je toch niet serieus?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:22

Hoe ga je dat regelen?
Groepje 1 van 0830/1000
Groepje 2 van 1030/1200
Groepje 3 van 1230/1400
Groepje 4 van 1430/1600?

Sta je als leraar iedere dag 4x exact hetzelfde te doen, geen tijd om een kind wat juist wat extra hulp nodig heeft te helpen?

ehhh je hebt nog steeds dezelfde aantallen kids in de klas, die nu ook allemaal hetzelfde te leren krijgen en ook allemaal dezelfde soort vragen hebben lijkt mij alleen beetje aanpassing

Gezinnen met meerdere kinderen op hetzelfde tijdstip of juist kinderen op niveau op hetzelfde tijdstip?

Vakantie inkorten? Waarom? Wat heeft dat voor meerwaarde?
[/quote]

Of:

groepje 1 maandag
Groepje 2 dinsdag
Groepje 3 woensdag.
Groepje 4 donderdag

En dan verder online/huiswerk.[/quote]

Of dan moet de docent dus een vierdubbele baan draaien? alles voor de klas uitleggen en de rest van de dagen online?
Of dan krijgen kinderen 1 dag pw onderwijs.[/quote]

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:22

Maar ik kan het leed van de wereld niet dragen Imandra. Het feit dat mijn kinderen in deze gezinssituatie zijn geboren en wij rijkdom en liefde kennen, waardoor onderwijs op afstand geen probleem is, maakt toch ook niet dat ik me elke dag af moet vragen waarom ik niet voor een minimum loon werk? Ik wil niets of niemand kwetsen en toon diep respect voor de beslissingen die de overheid moet maken maar als ik mijn kinderen wil beschermen en een grens trek dan is dat toch aan mij?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:24

speurneusc schreef:
Hoe ga je dat regelen?
Groepje 1 van 0830/1000
Groepje 2 van 1030/1200
Groepje 3 van 1230/1400
Groepje 4 van 1430/1600?

Sta je als leraar iedere dag 4x exact hetzelfde te doen, geen tijd om een kind wat juist wat extra hulp nodig heeft te helpen?

ehhh je hebt nog steeds dezelfde aantallen kids in de klas, die nu ook allemaal hetzelfde te leren krijgen en ook allemaal dezelfde soort vragen hebben lijkt mij alleen beetje aanpassing

Gezinnen met meerdere kinderen op hetzelfde tijdstip of juist kinderen op niveau op hetzelfde tijdstip?

Vakantie inkorten? Waarom? Wat heeft dat voor meerwaarde?

Of:

groepje 1 maandag
Groepje 2 dinsdag
Groepje 3 woensdag.
Groepje 4 donderdag

En dan verder online/huiswerk.[/quote]

Of dan moet de docent dus een vierdubbele baan draaien? alles voor de klas uitleggen en de rest van de dagen online?
Of dan krijgen kinderen 1 dag pw onderwijs.[/quote][/quote]

hier snap ik niks van...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:24

SusanH schreef:
Ik had (niet slim) een reactie onder zo'n facebook bericht geplaatst, heel neutraal bewust. Maar gelijk boze/angstige moeder die terug reageert dat haar kinderen thuis blijven etc etc. Met mijn naam erin getagd. Alsof ik er voor kan zorgen dat haar kinderen niet naar school hoeven en het mijn schuld is allemaal. Bijzonder :')

En ook bijzonder dat er meteen vanuit word gegaan dat ik sensatie reacties plaats.

Onder Facebook berichten moet je gewoon geen reacties plaatsen. :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:25

Elnienjo, serieus? Uberhaupt die plexiglas schermen, over welke leeftijd heb je het dan? En militairen inzetten in de klas? Lekker traumatiserend voor die kinderen...

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:27

Klopt het dat er vanavond weer een pers conferentie is?
Ik verwacht dat ze de maatregelen gaan opheffen of afschalen.

Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.

Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:29

Blussem schreef:

Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.

Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.

Dan moet je even over heel het internet kijken, want dan heb je nogal wat gemist ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:30

MoniqueT schreef:
Klopt, ik denk dat plastic de komende jaren een groot probleem gaat worden.

Maar mijn punt was vooral dat het milieu nu soms even niet voorop zal kunnen staan, maar vooral dat mensen eens moeten leren dat ze niet alles kunnen doen wat ze graag zouden willen.

Ik heb heel veel berichten gezien dat de aarde dit moment als rustmoment pakt. Gezien de minder vlieguren, minder auto verkeer, minder COdingen, minder concentraties van mensen, de natuur pakt de steden terug (de dieren weer in de stad) en meer van dat soort jubel verhalen :j

Echt supersneu dat diezelfde aarde tegelijkertijd met kilo's en kilo's aan plastic wordt vervuild en daar dan niets aan te doen zou zijn
(zomaar een losse gedachtenflodder hoor :) )

@Blussem: :')
Ga jij protesteren toevallig de 28ste?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:30

Wauw is dit serieus Blussem?

Omdat jij niemand kent is het meteen ook niet waar of overdreven?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:32

MoniqueT schreef:
Cer schreef:
En ik vind het ook bijzonder dat we nu ineens lijken te wisselen van "ga met de trein, goed voor het milieu!" naar "jij denkt toch niet dat je zomaar met de trein kan als je een auto hebt!!! Ga met die auto!".. toen ik dat gisteren las viel ik helemaal van mn stoel :')

Je moet dat wel even in de context lezen waarin het gezegd is. Het ging over Mvdende die naar de dierentuin wilde of ergens op een uur of meer van huis wilde gaan wandelen. Ze wil daar dan met de trein heen en was boos dat er vanwege de 1,5 meter afstand wellicht beperkingen zijn over wie met de trein zou mogen gaan.

Ik was een van degenen die zei dat ze dan maar met de auto moest gaan, maar eigenlijk beter nog gewoon in de buurt kon blijven. Haar afweging van trein of auto ging nooit over het milieu, maar vooral over het verschil in kosten én het feit dat ze niet langer dan 20 minuten durfde rijden.

Ik vind dat men inderdaad bij noodzakelijke dingen beter met de auto kan gaan, dan hutje mutje bij elkaar in de trein gaan zitten. Maar ik heb er ook bij gezet dat het geldt voor dingen die echt moeten, niet om een uur verderop een boswandeling te maken. Zoals ik net hier ook al iemand zie zeggen dat ze heel Nederland rondrijden om foto´s te gaan maken omdat ze zich vervelen in het weekend.

Er zullen misschien wel meer dingen wat minder milieu-gericht kunnen in verband met dit virus, denk alleen maar aan de enorme hoeveelheden plastic die nodig zijn voor beschermingsmiddelen nu. Tonnen met plastic afval alleen al uit de ziekenhuizen. Daar zeg je toch ook niet van dat ze maar zonder moeten werken voor het milieu?

Als het over een maand of 2 weer toegestaan is om te kamperen en om op terrasjes te zitten enz. Dan gaan er echt heel veel mensen zich weer verplaatsen.

Die hebben de natuur in hun directe omgeving dan wel gezien.

Over het algemeen ga je ook op "vakantie" om in een ander omgeving dan thuis te kunnen zijn. Of die vakantie nu 2 weken is of een weekendje weg.

Ook een "dagje weg" doe je normaal gesproken om even iets anders te zien dan je eigen gemeente.

Dus zodra vakantie en dagje weg weer goedgekeurd worden door het kabinet, dan ga ik ook weer de hort op.

Voor een heel weekend met eigen autotje, voor een dagje weg met de trein.

En helemaal verbieden met de trein te reizen kunnen ze nooit, dan trekken ze gelijk de NS failliet.

Ik gebruik zelf nu echt geen plastic handschoenen oid. Dat mensen dat wel willen, best. Maar ik vraag me af hoe nuttig die dingen zijn als mensen ook met handschoenen aan, aan hun gezicht gaan zitten...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:32

Blussem schreef:

Ik nodig je hier graag uit, kun je wellicht nog de uitvaart van de buurman 4 deuren verderop bijwonen, en wellicht ook de buurvrouw van 6 deuren verderop op de IC bezoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:33

Waar woon jij dan blussem?

Ik ken nu zelf al 2 mensen die overleden zijn, en een van hun was al de derde in die straat ;(

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:35

djinnie schreef:
Elnienjo, serieus? Uberhaupt die plexiglas schermen, over welke leeftijd heb je het dan? En militairen inzetten in de klas? Lekker traumatiserend voor die kinderen...

Wat is er in hemelsnaam traumatiserend aan militairen?
Ben je wel 'ns naar opendagen van land- of luchtmacht geweest bijv?
Ze zijn nu toch niet uitgezonden en leraren (vast vaak ook 50-plussers) zijn bang het virus op te lopen van al die krioelende bacillenbommetjes.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:35

Olle schreef:
Wauw is dit serieus Blussem?

Omdat jij niemand kent is het meteen ook niet waar of overdreven?

Je moet toch echt onder een steen leven om dit nog te ontkennen ... 2,4 miljoen gevallen en 169.000 mensen die dood gaan aan dezelfde ziekte in drie maanden tijd!

De hele wereldeconomie op zijn gaat, talloze mensen die hier op Bokt en zelfs in dit topic hun verdriet delen omdat ze een geliefde verloren zijn aan deze ziekte en Blussem vindt het een hype???