Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:22

Nee maar deze term wordt eerder wel gebruikt om de kosten aan te geven.

Ik denk dat het koffiedik kijken is wat dit met vliegen gaat doen. Vliegtuigmaatschapijen verdienen ook aan de stuntprijzen dus zij zullen niet zitten te wachten op een prijsverandering. Hier zal iets op Europees gebied (of eigenlijk wereldwijd) moeten veranderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:28

Als ik kijk bij het hotel in Spanje waar wij heen zouden gaan zijn ze best goedkoper geworden!
Was benieuwd doordat er gezegd wordt dat het duurder zou gaan worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:45

Kan me wel voorstellen dat nu alles nog goedkoop want je weet niet wanneer je weer normaal kan reizen :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:49

verootjoo schreef:
Vliegen voor de elite vind ik nog niet zo’n gek idee milieutechnisch.
Het was toch al van de zotte dat je voor een paar tientjes binnen Europa kan vliegen? :

Ik zag dat bij Air France de korte vluchten eruit gehaald moeten worden binnen Frankrijk.

https://www.parool.nl/wereld/air-france-moet-plaatsmaken-voor-de-trein-korte-vluchten-geschrapt~b65a33e7/?referer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2Fsearch%3Fq%3Dair%2Bfrance%2Bkorte%2Bvluchten%26form%3DEDGTCT%26qs%3DPF%26cvid%3D1a0bc45843624938b2acc7a7d22f4b23%26refig%3D5747f11ebdc84bcaee30fbeac1b01604%26cc%3DNL%26setlang%3Dnl-NL%26plvar%3D0

Dit vind ik een goed idee, eigenlijk zouden de vluchten Amsterdam - Brussel of Amsterdam - Parijs ook geschrapt moeten worden

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:50

Ik las net dat Canada langzaam weer opengaat voor kampeerders en vliegen ook stilaan hervat gaat worden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:50

Ik gebruikte het woord elite. En wat is de elite...? Iemand vond het een vaag begrip.....tja vanaf wanneer ben je ‘rijk’? Het zou jammer zijn maar vroeger was een ticket naar amerika niet te betalen.....Misschien komt dat wel weer als we niet meer massaal mogen/ kunnen reizen. En volgens mij nog heel ontopic voor een vakantie/corona topic.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:53

Autumnn schreef:
Ik las net dat Canada langzaam weer opengaat voor kampeerders en vliegen ook stilaan hervat gaat worden

Waar heb je dat gelezen? :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:54

Denise_Storm schreef:
Autumnn schreef:

Waar heb je dat gelezen? :)

Ik volg op FB het Canada reisforum en daar hebben ze het officiële bericht gepubliceerd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:57

En wat is langzaam? Heb je een screenshot misschien?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:59

Geen idee hoe ik dat doe op m’n iPad maar de FB-pagina heet “Canada reis forum”. Bericht is van 2 uur geleden

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:03

Autumnn schreef:
Geen idee hoe ik dat doe op m’n iPad maar de FB-pagina heet “Canada reis forum”. Bericht is van 2 uur geleden

Het is een besloten groep zo te zien. Ik heb net lidmaatschap aangevraagd.

Ben wel heel benieuwd naar de ontwikkelingen, ik had in de planning om half juni een pup te gaan ophalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:16

Zonnetje81 schreef:
Ik gebruikte het woord elite. En wat is de elite...? Iemand vond het een vaag begrip.....tja vanaf wanneer ben je ‘rijk’? Het zou jammer zijn maar vroeger was een ticket naar amerika niet te betalen.....Misschien komt dat wel weer als we niet meer massaal mogen/ kunnen reizen. En volgens mij nog heel ontopic voor een vakantie/corona topic.

Maar waarom moet alles voor iedereen betaalbaar zijn? Ik zou ook wel een Maserati willen rijden, kan ik ook niet betalen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:54

LadyMadonna schreef:
Zonnetje81 schreef:

Maar waarom moet alles voor iedereen betaalbaar zijn? Ik zou ook wel een Maserati willen rijden, kan ik ook niet betalen...

Ik zeg niet dat dat moet. Dat waren anderen. Ik zou het ergens wel goed vinden. Misschien dat mensen dan meer terug naar de basic gaan. Ik denk dat dit alles voor veel mensen goed is, even niks moeten en geen race tegen de klok, opboksen via social media met een nog mooiere foto van een vakantie of festival. Ik vind het op dat vlak erg rustgevend. Ik hoef geen nee te zeggen omdat ik liever een avond niks doe. Ik ben mezelf al ooit tegen gekomen door alles te moeten willen en geen rust te pakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:14

Mondkapjes worden verplicht bij reizen in de VS met het vliegtuig en bij Lufthansa ook. Dit zou ook een goed idee kunnen zijn bij andere vluchten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 11:16

Autumnn schreef:

You made my day, als dit waar is. Heb ook een lidmaatschap verzoek naar die fb groep verstuurd.
Wij zouden deze maand gaan, maar hebben het verzet naar september.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:17

Voelt wel dubbel, ik wil met de tent kamperen, maar kan de grens volgens mij nog niet over, maar vliegen naar Canada zou wel kunnen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:01

Ook als je Canada binnenkomt moet je vooralsnog in quarantaine, dus het lijkt me dat onbezorgd vakantie vieren er ook daar nog niet in zit.

https://www.canada.ca/en/public-health/ ... sheet.html

www.canada.ca schreef:
Mandatory quarantine
The Government of Canada has put in place emergency measures to slow the introduction and spread of COVID-19 in Canada. You MUST quarantine for 14 days and monitor yourself for symptoms subject to the Minimizing the Risk of Exposure to COVID-19 in Canada Order (Mandatory Isolation) No. 2.

Your compliance with this Order is subject to monitoring, verification and enforcement. Those in violation may face detention in a quarantine facility as well as fines and/or imprisonment.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:09

Een aanvulling op Canada: dat land zit momenteel nog in level 3. Dat houdt in: 'avoid non-essential travel'.

https://travel.gc.ca/travelling/health- ... otices/221

Citaat:
On April 15, 2020, an update to the Order was issued.

Travel to Canada is also currently being restricted for all foreign nationals coming from any country. These new restrictions prohibit foreign nationals, including U.S. nationals, from entering Canada for non-essential travel. Exemptions to the prohibition exist for certain groups of foreign nationals, for example, temporary foreign workers, some students, and persons delivering urgent medical supplies, as long as they do not exhibit symptoms of COVID-19.

If you must travel, please visit the Government of Canada's travel advice and advisories page for your destination(s) regularly to verify travel health recommendations and safety and security information.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:11

Klopt, dit is alvast een positieve stap 1 :)
Stap 2 is hoe we er komen :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:36

Voor mensen die al in Canada zijn of er wonen is het idd een heel positieve stap. :j

Ik reageerde vooral op de opmerking dat je de grens nog niet over kunt, maar wel naar Canada kunt vliegen. Je kunt idd naar Canada vliegen en mag het land in als je daar een heel goede reden voor hebt, maar (nog) niet voor 'non-essential travel' zoals een (kampeer)vakantie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:03

Ik hoop zo van de zomer nog de Duitse grens over te mogen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:48

Hoorde net dat er bij venlo massaal Duitsers over de grens komen om te winkelen etc. Die hebben t ook niet echt begrepen dan.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:50

miccamaaike schreef:
Hoorde net dat er bij venlo massaal Duitsers over de grens komen om te winkelen etc. Die hebben t ook niet echt begrepen dan.

Gebeurt toch al weken dat Duitsers de grens overkomen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:02

miccamaaike schreef:

Nou massaal... vroeger voor corona inderdaad. Maar nu zijn het er echt niet zo veel meer.
Op dagen als deze kwam je meer Duitsers tegen dan Nederlanders maar dat is nu zeker niet zo.

Gewoon de mensen die boodschappen komen doen. Net als dat er nog steeds Nederlanders de grens over gaan voor benzine en boodschappen. Soms is de winkel net over de grens dichterbij dan in eigen land.

Het wordt vooral erg opgeblazen. De meeste houden zich netjes aan de regels en blijven gewoon thuis of in eigen land. Zowel Nederlanders als Duitsers.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:10

Mijn vader doet ook gewoon boodschappen in Duitsland.