Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:19

+11% deze maand tot nu toe, en de verwachtingen zijn hoog voor komende maanden. De beweging van growth naar value had ik eigenlijk een paar maanden eerder verwacht maar sinds die trend nog wel wat maanden/jaren zal duren zit ik goed.

Mocht alles rondom de Oekraine uit de hand lopen dan kan het wel eens heel snel omhoog gaan.

tita

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:23

Snap het wel hoor ik had asmi al op 100€ en op zijn top was ie 434 en nu is ie 276 tel uit je winst die verdampt heb er 10 verkocht nog 50 in bezit maar leuk is anders

Als Poetin domme dingen gaat doen verdampt alles heel snel

Heb er ook een die nergens wat van aantrekt ondergewaardeerd aandeel maar blijft zeer stabiel licht stijgen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:30

In rode cijfers verkopen is per definitie geen slecht idee want kan altijd dieper en verder zakken
-30% doet pijn maar -65 meer

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:02

Citaat:
Nou ik heb nu nog op het meeste winst, ben bang dat dit grotendeels gaat verdampen!

We hebben ook een deel bij de Rabobank lopen, hebben we nu nog 12% rendement op. Was in december nog bijna 20%! Ja laten we dat nu gewoon doorlopen, of gaan we het opnemen... Het verdampt nu wel erg hard..

12% winst is ook mooi toch? Als je winst hebt zou ik (persoonlijk) verkopen overwegen. Maar ik weet (theoretisch) dat het voor de lange termijn strategie geen aanrader is.
Ik heb in december mijn winst al gepakt en bijna alles verkocht (38% winst in totaal). Sta nu op alles in het rood, maar die aandelen zijn ook allemaal al gekocht toen ze aan het dalen waren, dus dat is nog niet zo spannend.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:19

Ik had mijn korte termijn etf net op tijd verkocht voor de daling echt in zette. Hadden we nodig voor onze investering in een huis op Curaçao.

Lange termijn etf en losse aandelen blijven gewoon staan.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:22

Ik verkoop niks, want probeer de markt niet te timen. Ik sta sinds begin dit jaar op -7,1%. Vorig jaar had ik een rendement van 27%, dus eigenlijk staat het er nog steeds prima voor :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:23

Doubtless schreef:
Citaat:
Nou ik heb nu nog op het meeste winst, ben bang dat dit grotendeels gaat verdampen!

We hebben ook een deel bij de Rabobank lopen, hebben we nu nog 12% rendement op. Was in december nog bijna 20%! Ja laten we dat nu gewoon doorlopen, of gaan we het opnemen... Het verdampt nu wel erg hard..

12% winst is ook mooi toch? Als je winst hebt zou ik (persoonlijk) verkopen overwegen. Maar ik weet (theoretisch) dat het voor de lange termijn strategie geen aanrader is.
Ik heb in december mijn winst al gepakt en bijna alles verkocht (38% winst in totaal). Sta nu op alles in het rood, maar die aandelen zijn ook allemaal al gekocht toen ze aan het dalen waren, dus dat is nog niet zo spannend.

Waarom is het voor de lange termijn geen aanrader?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:24

Omdat je dan bezig bent met het timen van de markt, en dat is nagenoeg onmogelijk. Voor de meeste mensen levert het meer op om het geld te laten zitten.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 06:49

Alle cryptos zijn vannacht als een blok gedaald door de aanval van Poetin

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:00

Ongelofelijk dit gaat helemaal mis

Ik denk jongens dat de echte winsten die jullie hebben gewoon gelijk om 09:00 eruit moeten doen en wachten.
Paniekmaatregelen de slechte raadgever maar dit gaat niet iets goed doen.

Ik weet het niet wat ik ga doen paar aandelen sowieso houden zoals bv acomo die gaat wel door na de oorlog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:04

Hoe meer er zakt hoe beter als je het mij vraagt, kunnen we weer eens wat bijkopen.
Nu verkopen zou ik zeker niet doen, tenzij je aandelen bezit die nog steeds veel te duur zijn en flink in de plus staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:09

8nnemiek schreef:
Hoe meer er zakt hoe beter als je het mij vraagt, kunnen we weer eens wat bijkopen.
Nu verkopen zou ik zeker niet doen, tenzij je aandelen bezit die nog steeds veel te duur zijn en flink in de plus staan.

Jij bent echt meeste egoïstisch persoon hoe kun je dit nou zo zeggen.
Bijkopen over de ellende van een ander bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:10

tita schreef:
8nnemiek schreef:

Joh overdrijf niet, zo werkt de aandelenmarkt toch?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:13

Ik snap niet waarom je nu ineens besluit om alles te verkopen? De oorlog is al naderende sinds wannneer, begin dit jaar? Waarom is dan nu het moment?
Ik snap annemiek wel, hun beleggingsstrategie is gewoon anders, zij profiteren van crisissen/onderwaardering en jij profiteert van groei.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:18

tita schreef:
8nnemiek schreef:

:')
Hoezo ellende? Als je er niet tegen kan dat je aandelen af en toe flink zakken dan moet je niet gaan beleggen.
En zo lang je niets verkoopt en het bedrijf niet failliet gaat is er helemaal niets aan de hand. Lekker wachten tot het weer stijgt, en tussendoor kun je mooi profiteren van de lage prijzen en bijkopen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:19

Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar had hier zelf nog niks gepost.

Heb vorige week dinsdag al mijn aandelen verkocht. Niet dat ik nu mega veel had, heb in 3 jaar van 600€ 950€ gemaakt. Dat nu als winst genomen, alles verkocht. En als alles dan weer goed laag staat koop ik wel weer :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:26

Tita, een voorbeeldje: wij hebben ooit Boeiing gekocht, net na die crashes met de Max, want toen was ie flink ingezakt. Kwam ineens corona er overheen, en onze aandelen van boeiing stonden uiteindelijk 70% in de min.. Op het dal hebben we flink bijgekocht, en uiteindelijk met heel veel winst kunnen verkopen.
Zo moet je zo’n dip of crisis zien: een goed moment om van te profiteren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:35

Gaat om de oorlog duizenden slachtoffers op deze manier hoef ik geen koopjes

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:51

Regel nummer 1 als het om beleggen gaat: Laat je niet leiden door emoties.
Ik vind het niet netjes dat je dit zo zegt over 8nnemiek. Je mag er best anders over denken, maar hou je oordelen voor je.

@Naath: "Je kunt een daling van de koersen niet voorkomen bij beleggen. Wat wel helpt, is het hebben van een lange beleggingshorizon. Die zorgt ervoor dat je de tijd hebt om je verlies weer goed te maken. Na een koersdaling, is er altijd herstel."
Je kunt ook even Googelen op "beleggen lange termijn strategie"

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:53

Ik ben het eens met doubtless. Ik snap ook niet wat duizenden slachtoffers te maken heeft met het al dan niet kopen van extra aandelen. Het is niet zo dat er meer of minder slachtoffers gaan vallen door het al dan niet kopen van aandelen.

De enige schuldige hierin zijn degenen die de bommen sturen en schieten.

En dan koop jij toch gewoon niet als je je er niet goed bij voelt? Hoef je een ander niet voor te veroordelen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:55

Bijkopen in een dip gaat, als je er zo naar kijkt, altijd over de ellende van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:59

Doubtless schreef:
Bijkopen in een dip gaat, als je er zo naar kijkt, altijd over de ellende van een ander.

Precies, corona crisis was ook zo'n dip en ook met veel doden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:04

tita schreef:
Gaat om de oorlog duizenden slachtoffers op deze manier hoef ik geen koopjes

Ik zie m'n aandelen wel los hier van dus kansen ga ik ook zeker kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:07

Die oorlog is natuurlijk vreselijk, maar dat zie ik inderdaad ook los van de aandelenmarkt.
Het is echt niet zo dat je mensenlevens red als je nu geen aandelen meer koopt. Sterker nog, als iedereen nu gaat verkopen en er komt een giga crisis dan raakt dat nog veel meer mensen over de hele wereld. Beter gewoon blijven investeren in goede bedrijven zodat die door kunnen blijven draaien.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:00

Doubtless schreef:
Regel nummer 1 als het om beleggen gaat: Laat je niet leiden door emoties.
Ik vind het niet netjes dat je dit zo zegt over 8nnemiek. Je mag er best anders over denken, maar hou je oordelen voor je.

@Naath: "Je kunt een daling van de koersen niet voorkomen bij beleggen. Wat wel helpt, is het hebben van een lange beleggingshorizon. Die zorgt ervoor dat je de tijd hebt om je verlies weer goed te maken. Na een koersdaling, is er altijd herstel."
Je kunt ook even Googelen op "beleggen lange termijn strategie"

Dat is ook ons plan hoor voor de lange termijn en ik snap het wel. Maar als ik het er nu uithaal heb ik nog een paar duizend euro winst. Dan kan ik altijd als het weer rustiger wordt geld opnieuw er instoppen. Dan heb ik naar mijn idee meer winst dan als ik het nu laat staan en misschien verlies krijg. En ik weet het, die onzekerheid is beleggen. Vandaar dat we ook het grootste deel gewoon via de Rabobank hebben lopen. :+ En we kunnen het op de lange termijn ook wel missen, maar hoe zuur is het dat je nu al je winst ziet verdampen en weer opnieuw moet beginnen naar mijn idee. :+