Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Nou ik heb nu nog op het meeste winst, ben bang dat dit grotendeels gaat verdampen!
We hebben ook een deel bij de Rabobank lopen, hebben we nu nog 12% rendement op. Was in december nog bijna 20%! Ja laten we dat nu gewoon doorlopen, of gaan we het opnemen... Het verdampt nu wel erg hard..
Doubtless schreef:Citaat:Nou ik heb nu nog op het meeste winst, ben bang dat dit grotendeels gaat verdampen!
We hebben ook een deel bij de Rabobank lopen, hebben we nu nog 12% rendement op. Was in december nog bijna 20%! Ja laten we dat nu gewoon doorlopen, of gaan we het opnemen... Het verdampt nu wel erg hard..
12% winst is ook mooi toch? Als je winst hebt zou ik (persoonlijk) verkopen overwegen. Maar ik weet (theoretisch) dat het voor de lange termijn strategie geen aanrader is.
Ik heb in december mijn winst al gepakt en bijna alles verkocht (38% winst in totaal). Sta nu op alles in het rood, maar die aandelen zijn ook allemaal al gekocht toen ze aan het dalen waren, dus dat is nog niet zo spannend.
8nnemiek schreef:Hoe meer er zakt hoe beter als je het mij vraagt, kunnen we weer eens wat bijkopen.
Nu verkopen zou ik zeker niet doen, tenzij je aandelen bezit die nog steeds veel te duur zijn en flink in de plus staan.
tita schreef:8nnemiek schreef:Hoe meer er zakt hoe beter als je het mij vraagt, kunnen we weer eens wat bijkopen.
Nu verkopen zou ik zeker niet doen, tenzij je aandelen bezit die nog steeds veel te duur zijn en flink in de plus staan.
Jij bent echt meeste egoïstisch persoon hoe kun je dit nou zo zeggen.
Bijkopen over de ellende van een ander bah
tita schreef:8nnemiek schreef:Hoe meer er zakt hoe beter als je het mij vraagt, kunnen we weer eens wat bijkopen.
Jij bent echt meeste egoïstisch persoon hoe kun je dit nou zo zeggen.
Bijkopen over de ellende van een ander bah
Doubtless schreef:Regel nummer 1 als het om beleggen gaat: Laat je niet leiden door emoties.
Ik vind het niet netjes dat je dit zo zegt over 8nnemiek. Je mag er best anders over denken, maar hou je oordelen voor je.
@Naath: "Je kunt een daling van de koersen niet voorkomen bij beleggen. Wat wel helpt, is het hebben van een lange beleggingshorizon. Die zorgt ervoor dat je de tijd hebt om je verlies weer goed te maken. Na een koersdaling, is er altijd herstel."
Je kunt ook even Googelen op "beleggen lange termijn strategie"