Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:34

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:

Zo werkt het natuurlijk niet. Als jij zoiets wil beweren ga je zelf maar op zoek om het te onderbouwen. Als je daar geen zin in hebt, dan roep je maar wat. Dat kun je dan beter op Facebook gaan doen ipv hier.

Ik heb bijvoorbeeld je eerste bewering bekeken, dat RIVM zei dat we geen besmettingen zouden krijgen omdat we geen rechtstreekse vluchten hadden met Wuhan.
Niet waar.
Het RIVM heeft nooit gezegd dat we geen besmettingen zouden krijgen. RIVM heeft in het begin gezegd dat de temperatuur meten van inkomende passagiers op Schiphol geen effectieve maatregel was, omdat we geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan hadden én omdat de temperatuur meten überhaupt niet veel zin heeft. De bron mag je zelf zoeken *D .

Ik moet dus wel overal een bron bij zoeken maar jij hoeft dat blijkbaar niet.

Vanaf het begin was het RIVM erbij dat het in Nederland prima onder controle te houden was. In het begin was de kans klein dat we hier gevallen zouden krijgen en als we dat zouden krijgen dat het virus dan makkelijk onder controle te houden is. We zien nu het resultaat.

Dan zal ik toch even een filmpje tonen van Jaap van Dissel die zo op het internet te vinden was. Over dat carnaval geen enkel probleem was. Het zou makkelijk te achterhalen waar de besmetting vandaan kwam.

https://youtu.be/Ql_0UWpCrMI

Natuurlijk ga ik er niet van ujt dat je dit filmpje serieus neemt omdat het van een TV beeld is opgenomen en omdat de vrouw op de achtergrond lacht als een tokkie. Of omdat het geluid niet goed is.

Inmiddels zijn we weken verder en zien we hoe het uit de hand gelopen is. En ook hoe deze mensen de besmettingen hebben opgelopen zijn niet meer te achterhalen.

Vervelend hè? Dat was eigenlijk een grapje nav jouw bericht dat wij zelf maar moesten zoeken naar bronnen, maar ik zie dat je het niet kunt waarderen. Dit is mijn bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... l-rivm-who

En wat betreft het filmpje: serieus? Een heel klein stukje uit een heel interview geknipt, wat ik ook nog eens niet kan verstaan omdat er een vrouw door heen zit te lachen? Nee, als je nou het hele interview hebt kunnen we er iets van vinden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:35

Dioxide schreef:
@ Belgische Bokkers; jullie grenzen zijn officieel nog open toch?

Ik kreeg bericht van mijn vriend dat er op vliegveld Luik gezegd is dat hij voor een werkverklaring moest gaan zorgen omdat grenzen dicht zijn/gaan, maar lees nergens officiële berichten van gesloten Belgische grenzen?

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat er bij ons ook arbeidstijdverkorting plaats gaat vinden... Gemiddeld 1 dag per week minder werken vanaf nu, maar aangezien de supervisor dit verdeelt en ik 85% van mijn diensten alleen draai (meeste diensten hebben 2 import en 2 export op dienst) gok ik dat ik voornamelijk achter het net ga vissen :+

Zijn gewoon nog open. Ik woon op enkele km's van de grens haha. Komt misschien nog, maar voor nu nog niet van toepassing.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:37

Dioxide schreef:
@ Belgische Bokkers; jullie grenzen zijn officieel nog open toch?

Ik kreeg bericht van mijn vriend dat er op vliegveld Luik gezegd is dat hij voor een werkverklaring moest gaan zorgen omdat grenzen dicht zijn/gaan, maar lees nergens officiële berichten van gesloten Belgische grenzen?

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat er bij ons ook arbeidstijdverkorting plaats gaat vinden... Gemiddeld 1 dag per week minder werken vanaf nu, maar aangezien de supervisor dit verdeelt en ik 85% van mijn diensten alleen draai (meeste diensten hebben 2 import en 2 export op dienst) gok ik dat ik voornamelijk achter het net ga vissen :+

Net de grens over no problemo. Je moet je kunnen verantwoorden waar je heen gaat!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:37

Zij weten toch niet dat jij misschien besmet bent, Karuna? Dus ik snap wel dat ze niet 1,5 meter bij jouw tuin vandaan blijven. Ze zijn aan het werk en die keet is daar neergezet, dus logisch dat ze daar zitten. Hoe weet jij dat ze geen voorzorgsmaatregelen treffen? Jij bent degene die misschien besmet is, dus ik vind het niet raar dat jij dus uit de buurt blijft van mensen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:39

Ben je uberhaupt getest karuna?
Want zowel in dit topic als vorig topic zie ik echt het merendeel klaagberichten van je.. Vanaf moment 1 dacht je dat je besmet was.
Je blijft er maar over doorgaan..
Het stoort me inmiddels een klein beetje.
We weten het nu wel.

Ik ben ook ziek geweest... Longontsteking.. Koorts.. Hoesten.. Benauwd...
Corona? Geen idee...
Ik ben weer beter, dikke prima.

Maak niet zo'n drama, en blijf binnen en neem al je voorzorgsmaatregelen.

En dit is geen aanval of rot bedoeld..
Maar heb lang genoeg op mn handen gezeten nu...

Er is vandaag weer overleg in het kabinet las ik op tv (nos)
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 18-03-20 09:43, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:40

Het topic gaat Zo hard dat het onmogelijk is alles goed terug te lezen in rust.

Had iemand toevallig een goede bron/link mbt wat ibuprofen momenteel doet met het virus? M'n zusje vroeg ernaar en zei dat het fake news was, dus ik wil haar even een goede bron laten zien, maar kan het zo 1,2,3 niet terug vinden.

Hier ook toenemende hoest sinds gisteren. Al een paar dagen een beetje last van de longen/ademen, waarvan ik dacht dat het kwam door wat pittigere wandelingen in het Heuvelland (slechte conditie). Maar het hoesten wordt steeds erger en gisteravond ook lichte keelpijn erbij. Dus maar even echt zorgen dat we nergens naartoe gaan waar we ook maar een beetje kort in de buurt kunnen komen van anderen. Gelukkig genoeg eten nog in voorraad en boodschappen die voor vrijdag besteld zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-03-20 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:
Hier zitten de groenwerkers ook gewoon dicht bij elkaar te geinen in de pauze en grapjes maken in de trend van ah mag ik een hapje van jou broodje virus :n hun schaftkeet staat pal achter mijn tuin al een paar dagen dus ik krijg alles mee. Ik geloof dat ie vandaag weer verkast *\o/* en van meer mensen hoor en lees ik dat ze het alleen maar lollig vinden alle heisa. 8)7

Nou heel eerlijk grapjes kunnen ook een houding zijn. Hier maken we er grapjes over want meer dan dat kan je niet doen.

Inderdaad. Heel menselijke reactie lijkt me, grappen maken en lachen. Best gezond ook denk ik. Het hoeft ook helemaal niet te betekenen dat de maatregelen niet serieus worden genomen.

Dioxide

k_m schreef:
Net de grens over no problemo. Je moet je kunnen verantwoorden waar je heen gaat!

Top! Bedankt!

Hij werkt ook in de luchtvracht, maar moet dus bijna altijd beginnen en eindigen in Luik en dan weer naar huis. Dusja, zou fijn zijn als hij dat mag blijven doen :D

Laurievc schreef:
Zijn gewoon nog open. Ik woon op enkele km's van de grens haha. Komt misschien nog, maar voor nu nog niet van toepassing.

*\o/*

Ik woon zelf ook maar een paar KM van zowel Belgische als Duitse grens, maar toch een fijne gedachte.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:41

De grenzen in België zijn idd nog open, maar zowat alle vluchten worden geschrapt. Het is hier al dagen bijzonder stil op dat vlak, ik woon onder een drukke vluchtroute. Laatste vliegtuig dat me opviel was, ik denk, drie dagen geleden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:41

Ik ga nu dagelijks door het bos wandelen met ‘n vriendin (dezelfde) en wij komen ook misschien op 2 uur tijd 2 mensen tegen :+ dus zie daar echt het probleem niet van in. En ik woon 100 meter van het bos af dus ik belast er ook niemand mee. Maar zij woont wel net over de grens in België en heeft ook hier d’r paard staan en werkt ook hier (defensie). Dus die zal wel de grens over blijven mogen komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:42

cursebreaker schreef:

Had iemand toevallig een goede bron/link mbt wat ibuprofen momenteel doet met het virus? M'n zusje vroeg ernaar en zei dat het fake news was, dus ik wil haar even een goede bron laten zien, maar kan het zo 1,2,3 niet terug vinden.

Even Femke_Tweety haar berichten terug zoeken, die heeft het met bron gemeld ergens geloof ik. Het is ook niet zeker.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:43

cursebreaker schreef:

Ik heb zo geen bron voor je, maar ibuprofen verergerd in elk geval niet de symptomen van corona, maar paracetamol is beter omdat het ook koortsverlagend werkt. Ibuprofen is alleen een pijnbestrijder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:44

Ggd heeft inmiddels gemeld dat ik er vanuit kan gaan dat ik besmet ben, nadat zij nieuwe info hebben gekregen. Testen doen ze niet want ik zit toch al thuis even helemaal. Had ik al neergezet eerder.

En nee de werkmannen hebben geen extra maatregelen genomen want ze vinden alles aanstellerij, hysterie en nergens voor nodig. En liepen te vertellen dat ze de feestjes nu wel thuis gaan houden. Helaas hoor ik dat van meer mensen in de buurt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-03-20 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:45

Jolliegirl schreef:
Ben je uberhaupt getest karuna?
Want zowel in dit topic als vorig topic zie ik echt het merendeel klaagberichten van je.. Vanaf moment 1 dacht je dat je besmet was.
Je blijft er maar over doorgaan..
Het stoort me inmiddels een klein beetje.
We weten het nu wel.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Niks meer aan toe te voegen. Alles in die berichten is klaag, mits, maar, misschien en (on-)mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 18-03-20 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:45

LWDaisy schreef:
The_Cat schreef:

Stomme foto die alles uit zijn context haalt. Je mag gaan joggen, alleen of met mensen die onder hetzelfde dak wonen, NIET met vrienden. Fabrieken mogen enkel open blijven indien ze de minimale regels van afstand kunnen respecteren, kunnen ze dat niet moeten ze sluiten. Ik zie de laatste dagen veel van deze domme dingen voorbij komen. Onze regering begint eindelijk zijn verantwoordelijkheid te nemen en nog heb je van die klagers :roll:

Natuurlijk klaag ik, want ik wordt door mijn werkgever uit totaal niet beschermd.
De kapper is nog steeds open. De markt gaat vanochtend ook gewoon door.
Je mag je enkel verplaatsen voor dingen die noodzakelijk zijn, maar ik mag wel gezellig gaan wandelen. Als ik alleen zou wonen, mag ik wel met vrienden gaan joggen.

Belachelijk vind ik het.

1) Niet de schuld van de Belgische regering, maar van je werkgever. Ga naar je vakbond, onderneem stappen. De vakbond heeft DAF ook dicht gekregen, ik betwijfel of je werkgever groter is dan DAF.
2) Tja, de meeste kappers in mijn buurt sluiten van zichzelf. Wees dan zelf verstandig en ga niet naar de kapper. De markt moet normaliter toch sluiten? Die van ons is in ieder geval al afgeschaft.
3) Wandelen doe je alleen en niet in een groep. Als jij met vrienden gaat joggen is dat een beslissing die je zelf neemt, en 1 die niet mag. En ongelooflijk dom zou zijn en dan zou je zelf aan de grond liggen van alle problemen. Weer niet de schuld van de regering maar van mensen die dit doen dus.

Ik vind eigenlijk reacties van 'ik zou het dan met mijn vrienden doen' belachelijk. Dat is net de oorzaak, stop daar gewoon mee! Dat is niet je sociale contacten beperken en NIET wat de regering gisteren zei..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:46

Petpa schreef:
Ik lees dat een mevrouw in Wijk aan Zee al 2 weken corona heeft.
Dit is nooit in het nieuws geweest, terwijl zij wel getest is.
Bijzonder!

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... voorstelle

Bij mijn moeder in het dorp (Muiderberg) zit een hele familie in quarantaine vanwege besmetting (getest) Komt toch ook niet in het nieuws!?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:48

nynke55 schreef:
cursebreaker schreef:

Ik heb zo geen bron voor je, maar ibuprofen verergerd in elk geval niet de symptomen van corona, maar paracetamol is beter omdat het ook koortsverlagend werkt. Ibuprofen is alleen een pijnbestrijder.

Nee, zowel paracetamol als Ibuprofen zijn pijnbestrijders en koortsverlagers. Alleen Ibuprofen is ook nog ontstekingsremmer maar schijnt in te werken op Ace-receptoren, wat niet gunstig schijnt te zijn bij Corona.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:48

Maar ik vraag me oprecht af, nu gaan die landen in lockdown en je mag geen vrienden meer zien, voor hoelang die dat denken te gaan doen. 1 week? 2 weken? 1 maand? Dat is toch niet vol te houden? Als in: mensen gaan echt wel nog een keer in protest als het ze te lang gaat duren. En dan mag dadelijk alles weer en dan komt het gewoon weer terug? Wat voor zin heeft dat dan.. het is natuurlijk moeilijk maar denk dat het Nederlandse beleid meer zin heeft dan het Belgische. Vind trouwens dat alles hier door elkaar loopt kwa maatregelen ook best irritant.

Dat die tuinders grappen maken is toch normaal? Misschien zijn die al zolang samen aan het werk, dan is dat toch logisch.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:49

Ik kan echt ZO boos worden van mensen. Bij m’n moeder op het werk is nu de eerste besmetting, kwetsbare ouderen, afdeling is gesloten en nu willen ze dat iedereen daar extra komt werken en zijn ze nu in overleg met iedereen om dat te doen. Maar ze luisteren niet naar het feit dat mijn moeder in een risicogroep behoord, de mensen die in contact zijn geweest met die man hoeven niet in thuis isolatie. Ik ben echt geneigd om m’n fiets te pakken en er naar toe te gaan.
Het feit dat ze überhaupt mensen uit een risicogroep dit durven te vragen, bah.
Even ter verduidelijking; duidelijk gemaakt naar m’n moeder dat ze dit mag weigeren en niet hoeft te doen. Ik race er gelijk naar toe als ik merk dat dit anders is -:(-
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 18-03-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:49

Marie_Anne schreef:
Vervelend hè? Dat was eigenlijk een grapje nav jouw bericht dat wij zelf maar moesten zoeken naar bronnen, maar ik zie dat je het niet kunt waarderen. Dit is mijn bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... l-rivm-who

En wat betreft het filmpje: serieus? Een heel klein stukje uit een heel interview geknipt, wat ik ook nog eens niet kan verstaan omdat er een vrouw door heen zit te lachen? Nee, als je nou het hele interview hebt kunnen we er iets van vinden.

Inderdaad heel vervelend vooral omdat gisteren een link van RTL nieuws nog afgedaan werd als minder betrouwbaar.
Maar de kans op besmetting werd inderdaad nihil genoemd door het RIVM.

https://www.nu.nl/binnenland/6025578/sc ... virus.html

Allemaal leuk en aardig maar op dat moment hebben veel bezorgde burgers waaronder ikzelf zich al afgevraagd waarom niet het complete luchtvaartverkeer met Azie werd stil gelegd. Was allemaal niet nodig. Het was zelfs onmogelijk.
Nu anderhalve maand is opeens alles mogelijk. Complete landen zijn in volledige lockdown.

Nederland kan het nog een paar dagen uitzingen maar uiteindelijk zal Nederland ook niks anders resten dan in lockdown gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:51

Afbeelding

Dit snap ik oprecht niet. Je leest landen op slot, vluchten gecancelled, maar deze vliegtuigen zijn op dit moment in de lucht. Niet veel minder dan anders lijkt -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-03-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:51

Hier houdt de GGD vinger aan de pols bij de risicogroep.
Zodra je iets voelt aankomen verwijzen ze je naar het ziekenhuis, wat best een geruststellende gedachte is.

Maar... vriendin en ik maken daar ook grapjes over, wie eerst welk ziekenhuis, feestje enz.
In de 55+flat hier maken we er ook best grapjes over, denk een soort overlevingsstrategie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:53

Welke landen zijn in complete lockdown en wat doen ze dan precies? Want voor ieder land wordt dat anders ingevuld..

Overigens, ben ik nog steeds heel benieuwd naar een bron/bewijs van een dubbele besmetting..

En, ik vind dat sommige mensen wel heel goed in de toekomst kunnen kijken :+ Volgens mij geeft de overheid aan dat ze alles per dag aankijken en per dag kunnen aanpassen.. niets is 'set in stone' op dit moment..
Ook, over dat te weinig testen... Waar moeten ze die testen vandaan halen dan?
En ik kan nergens vinden dat Nederland het overall heel slecht doet, en op de vingers getikt wordt... ? Volgens mij gaat het nergens écht héél goed momenteel, helaas... -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:53

Karuna, er moeten ook mensen nog terug komen hè. Kennis van me komt vandaag terug uit Tenerife, klant vliegt vannacht terug uit Egypte (eerder dan gepland)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:54

karuna schreef:
[ [url=m/XaLpFS.png]Afbeelding[/url] ]

Dit snap ik oprecht niet. Je leest landen op slot, vluchten gecancelled, maar deze vliegtuigen zijn op dit moment in de lucht. Niet veel minder dan anders lijkt -O-

Vrachtvervoer gaat wel gewoon door.