Loretta schreef:Marie_Anne schreef:
Zo werkt het natuurlijk niet. Als jij zoiets wil beweren ga je zelf maar op zoek om het te onderbouwen. Als je daar geen zin in hebt, dan roep je maar wat. Dat kun je dan beter op Facebook gaan doen ipv hier.
Ik heb bijvoorbeeld je eerste bewering bekeken, dat RIVM zei dat we geen besmettingen zouden krijgen omdat we geen rechtstreekse vluchten hadden met Wuhan.
Niet waar.
Het RIVM heeft nooit gezegd dat we geen besmettingen zouden krijgen. RIVM heeft in het begin gezegd dat de temperatuur meten van inkomende passagiers op Schiphol geen effectieve maatregel was, omdat we geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan hadden én omdat de temperatuur meten überhaupt niet veel zin heeft. De bron mag je zelf zoeken.
Ik moet dus wel overal een bron bij zoeken maar jij hoeft dat blijkbaar niet.
Vanaf het begin was het RIVM erbij dat het in Nederland prima onder controle te houden was. In het begin was de kans klein dat we hier gevallen zouden krijgen en als we dat zouden krijgen dat het virus dan makkelijk onder controle te houden is. We zien nu het resultaat.
Dan zal ik toch even een filmpje tonen van Jaap van Dissel die zo op het internet te vinden was. Over dat carnaval geen enkel probleem was. Het zou makkelijk te achterhalen waar de besmetting vandaan kwam.
https://youtu.be/Ql_0UWpCrMI
Natuurlijk ga ik er niet van ujt dat je dit filmpje serieus neemt omdat het van een TV beeld is opgenomen en omdat de vrouw op de achtergrond lacht als een tokkie. Of omdat het geluid niet goed is.
Inmiddels zijn we weken verder en zien we hoe het uit de hand gelopen is. En ook hoe deze mensen de besmettingen hebben opgelopen zijn niet meer te achterhalen.
Vervelend hè? Dat was eigenlijk een grapje nav jouw bericht dat wij zelf maar moesten zoeken naar bronnen, maar ik zie dat je het niet kunt waarderen. Dit is mijn bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... l-rivm-who
En wat betreft het filmpje: serieus? Een heel klein stukje uit een heel interview geknipt, wat ik ook nog eens niet kan verstaan omdat er een vrouw door heen zit te lachen? Nee, als je nou het hele interview hebt kunnen we er iets van vinden.