Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:48

Keet schreef:
Mindim schreef:
Nou, ik heb de regels overtreden. Geen 1.5 meter met iemand buiten mijn huishouden :')
Een van de geiten is ziek, dierenarts erbij en dat kan niet op die afstand. Maar wat moet je dan in situaties als dit.

Tja, nood breekt wet toch? Neem aan dat jullie zoveel mogelijk geprobeerd hebben om alles in acht te nemen? Soms, soms kan je gewoon eventjes niet anders :(:)
Hopelijk is er niets ernstigs met je geitje :(:)

Ernstige diarree en uitdroging tot gevolg. Ze heeft ontworming en B12 gehad en zakjes rumi actif. Inmiddels eet ze weer en krijgt ze apart van de andere geiten en herten haar voer :) Ze is er nog niet, maar het gaat wel de goede kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:53

_Penotti schreef:
Marie_Anne schreef:
De winkels zijn niet overvol, omdat de meeste mensen zich wel netjes houden aan de oproep om alleen boodschappen te doen.

Nee ligt hier aan het tijdstip.
Wij doen al jaren boodschappen op zaterdag rond een uur of 6, dan is het anders ook niet bomvol.
Of in de ochtend op zondag voor 9. Dan liggen de meeste nog te slapen.

Is nu niet anders.

De winkels zijn hier nooit overvol gelukkig. Op geen enkele tijd. Meeste mensen spreiden het al vanzelf en komen gelukkig alleen.

Mungbean

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:59

Dat sommige mensen samen boodschappen gaan doen gaat echt niet hét grote verschil maken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:00

Sizzle schreef:
Dat sommige mensen samen boodschappen gaan doen gaat echt niet hét grote verschil maken hoor.

Niets gaat het grote verschil maken.
Wat een dooddoener, laten we er maar helemaal over ophouden dan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:02

Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hun concessies doen, de een meer hier, de ander meer daar.
Waar de een samen boodschappen doet, gaat een ander misschien vaker.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:09

Moet je je echt verantwoorden als je samen boodschappen doet
Het moet toch niet gekker worden.
Ben blij dat de winkels minder veroordelen als jullie

Ja wij doen ook samen en ik ga mij niet verantwoorden. Het is zo .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:12

De titel is ook niet: wie is het strengst

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:12

Brainless schreef:
Het voordeel is wel dat nu (bijna) iedereen leeft hoe een autist het graag heeft.
Niemand tegen je aan en (vreemden) geen handen hoeven te schudden :D

Precies! Ik zit nu behoorlijk in mijn comfort zone; lekker stil overal, mensen houden fatsoenlijk afstand en er hoeven geen handen of kussen meer gegeven te worden :D

Overigens sta ik om 8 uur bij de supermarkt voor de deur, dan is het echt heel goed te doen qua rustigheid. En alles is nog goed aangevuld.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:16

Marie_Anne schreef:
wemkelover schreef:
ok.... het azijnpissen gaat nog steeds door ook al lijkt het de goede kant op te gaan!

Weet je, het verschil is een beetje dat er gewoon duidelijk is opgeroepen om alleen boodschappen te gaan doen door Rutte en het RIVM. Dit is niet een zelfverzonnen regel van mij. En het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de supermarkten niet te druk worden.

Heb het toch daar ook niet over. Gaat mij om dat iedereen zo op elkaar lopen te zeuren en gewoon reageren er niet meer bij is. Vond bokt al steeds minder gezellig worden... Maar sinds de corona.. Wordt er allemaal niet beter op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:25

Ik zit met verbazing bij te lezen, wat een gehakketak zeg!
Rutte heeft ook gezegd dat als iemand iets heeft waardoor hij/ niet alleen kan dat ze gewoon met zijn tweetjes boodschappen mogen doen dus snap niet wat hierna moeilijk aan is Marie_Anne.
Mensen die voor hun lol met zijn zessen boodschappen doen is een ander verhaal maar de wereld is nou eenmaal niet zwart wit.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:54

MarlindeRooz schreef:
Mellow schreef:
Lekker veroordelend betreffende klefheid. Ik ging samen met mijn man boodschappen omdat ik heel slecht ertegen kon dat 1.5 meter en wachten op elkaar bij sommige mensen gewoon niet werkt. En dat letterlijk een soort paniek bij mij opleverde. Dus hij ging mee om mij te steunen. Nu ga ik inmiddels wel alleen boodschappen doen maar wel nog met veel moeite. Heb me er wat overheen gezet. Dus het is soms niet uit klefheid.

Of soms doen mensen boodschappen voor meerdere huishoudens.

En je man kan niet in zijn eentje boodschappen doen? :+

Mijn man werkt 6 dagen in de week en is een aantal keren met mij mee geweest want ik wilde het zelf weer kunnen doen. En dat lukt nu gelukkig. Dus ja hij kan zelf boodschappen doen.

En ik nu dus ook weer zelf. En bezorgen vind ik voor mensen die het harder nodig hebben dan mij. Ik ben er inmiddels wat harder in kunnen worden.

Kijk weet je, die 1.5 meter doe ik niet voor mijzelf maar voor mensen om mij heen. Maar als een ander daar schijt aan heeft en niet netjes wacht kon me dat zo aangrijpen. Dat heb ik nu een beetje los kunnen laten. Maar de ikke ikke ikke cultuur. Bah zeg, we moeten allemaal op elkaar wachten en rekening houden met elkaar. En ja die tokkies die terwijl jij netjes 1.5 meter probeert te houden je voorbij vliegen, in je buurt komen. Dat maakte mij van streek, en nu? Ik laat ze dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:14

chanicha schreef:
Rutte heeft ook gezegd dat als iemand iets heeft waardoor hij/ niet alleen kan dat ze gewoon met zijn tweetjes boodschappen mogen doen dus snap niet wat hierna moeilijk aan is Marie_Anne.
Mensen die voor hun lol met zijn zessen boodschappen doen is een ander verhaal maar de wereld is nou eenmaal niet zwart wit.

Als iemand niet alleen kan kun je beter voor iemand boodschappen gaan doen ipv met iemand lijkt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:17

Mellow schreef:
Mijn man werkt 6 dagen in de week en is een aantal keren met mij mee geweest want ik wilde het zelf weer kunnen doen. En dat lukt nu gelukkig. Dus ja hij kan zelf boodschappen doen.

En ik nu dus ook weer zelf. En bezorgen vind ik voor mensen die het harder nodig hebben dan mij. Ik ben er inmiddels wat harder in kunnen worden.

Kijk weet je, die 1.5 meter doe ik niet voor mijzelf maar voor mensen om mij heen. Maar als een ander daar schijt aan heeft en niet netjes wacht kon me dat zo aangrijpen. Dat heb ik nu een beetje los kunnen laten. Maar de ikke ikke ikke cultuur. Bah zeg, we moeten allemaal op elkaar wachten en rekening houden met elkaar. En ja die tokkies die terwijl jij netjes 1.5 meter probeert te houden je voorbij vliegen, in je buurt komen. Dat maakte mij van streek, en nu? Ik laat ze dan maar.

Dat snap ik op zich dan weer wel, als het doel is om weer alleen boodschappen te kunnen doen. Ellendig dat je dat zo voelt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:17

Marie_Anne schreef:
chanicha schreef:

Als iemand niet alleen kan kun je beter voor iemand boodschappen gaan doen ipv met iemand lijkt me :)

Echt waarom??
Ik geloof er niets van dat bij jou in de winkel de mensen ineens zo in de weg staan.
Hier ontwijkt iedereen elkaar als een malle.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:19

Marie_Anne schreef:
chanicha schreef:

Nou wat een.kul
Ik kan hier niet eens bestellen omdat alles vol zit
Mensen die dus normaal naar de winkel kunnen bestellen massaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:31

Sizzle schreef:
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hun concessies doen, de een meer hier, de ander meer daar.
Waar de een samen boodschappen doet, gaat een ander misschien vaker.

Ik probeer me zelf wel goed te houden aan de dingen die echt benoemd worden in de persconferenties of door het RIVM. En eigenlijk verwacht ik dat iedereen dat doet :o , maar ja. Zo moeilijk zijn ze niet.

Ik ben allergisch voor alle zelfverzonnen regels van mensen. Dat niemand naar een bouwmarkt mag terwijl ze open zijn bijvoorbeeld. Of dat mensen hun frisse neus niet te paard in een rustige omgeving mogen halen ( stel dat je valt!). Of dat iemand niet thuis toch even een familielid een knuffel mag geven. Of dat iemand niet even naar een rustig plekje aan de kust mag zoeken om met haar dochter heen te gaan die het moeijk heeft. Of dat niemand bezoek mag ontvangen, ook niet een persoon.

Dat vind ik onnodig gezeur. Maar je gewoon aan de regels houden, tja.

Maar de mensen die per se met zijn tweetjes willen, moeten dat vooral doen hoor. Het wordt nu een heel ding. En eigenlijk boeit het me maar matig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:33

Echwel schreef:
Marie_Anne schreef:

Nou wat een.kul
Ik kan hier niet eens bestellen omdat alles vol zit
Mensen die dus normaal naar de winkel kunnen bestellen massaal.

Wat heeft dat met mijn reactie te maken :? Ik heb het niet over bestellen?

Ik bedoel als je iemand die slecht ter been is wilt helpen, kun je beter voor haar boodschappen doen, dan met haar samen gaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:36

Wij doen ook nog steeds met z'n beide de boodschappen, hij voor zijn moeder en wat dingen die hij alleen eet en ik voor ons beide. We doen de boodschappen bij de Jumbo dicht bij zijn moeder, zodat we die direct kunnen brengen, aangezien we niet in de buurt wonen. Het is het gemakkelijkst en het gaat het snelst. Dus hoewel ik de regels prima begrijp en er ook achter sta, kun je het ook moeilijker maken dan het is. Vorige week moest ik dus buiten wachten tot mijn man er uit was, en dat is natuurlijk kolder.

Ik probeer wel anderhalve meter afstand te houden, maar dan moeten ze geen kassa's naast elkaar open doen, terwijl er andere kassa's verder weg gesloten waren.

En vanmiddag kwam post.nl een pakketje brengen, ik was achter het huis en loop richting deur. Op 5 meter afstand blijf ik staan, maar komt de postbode gezellig naast me staan te kletsen....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:38

In een ander topic benoemde je mij als iemand die er maar uit moest stappen omdat ik me zo druk maakte, toch krijg ik de indruk dat jij je veel meer druk maakt :D

Zoals ik hier lees gaan mensen niet met zijn tweetjes, houden zich dus prima aan de regels.
Wel geven die mensen aan dat dit voor hun wel een opgave in de regels is, daar waar dat voor andere niets voorsteld.
Om begrip te kweken, wat er dus niet komt, worden de persoonlijke verhalen gedeeld.
Maar eigenlijk heb je er geen bal mee te maken en is het te gek dat mensen zich gaan "verdedigen" als er toch geen enkel begrip daaruit voortvloeit.

Ik sluit me dus aan bij IHN
IHN schreef:
en niemand zietin hoe gek iedereen doet?? Moet iemand zich serieis 2 pagina's verantwoorden waarom de man mwegaat boodschappen doen? Doe toch es normaal

IHN schreef:
sorry, maar of er nu 2 mensen uit verschillende gezinnen lopen of man en vrouw met elk een wagentje maakt geen bal uit.
en of een man alkeen boodschappen kan doen of niet is al helenaal niet aan jou om over te oordelen.

En ga het er bij laten, je wilt het toch niet weten hoe het voor andere is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:38

_Penotti schreef:
Marie_Anne schreef:

Echt waarom??
Ik geloof er niets van dat bij jou in de winkel de mensen ineens zo in de weg staan.
Hier ontwijkt iedereen elkaar als een malle.

Omdat Rutte heeft gevraagd alleen boodschappen te gaan doen? Pff, is het nou zo lastig?

Ik heb nergens gezegd dat de mensen "ineens zo in de weg staan". Ik heb gezegd dat ik stelletjes irritant vind omdat ze niet goed opletten en het pad vaker blokkeren.
En hier ontwijkt iedereen elkaar niet als een malle helaas. Sommige mensen wel, sommige lijken nog nooit van corona gehoord te hebben.

Ik vind dit eigenlijk echt een oninteressant onderwerp.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:41

Ik kan niet alleen
Kan niet bestellen
Dus hoppa met 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:48

_Penotti schreef:
In een ander topic benoemde je mij als iemand die er maar uit moest stappen omdat ik me zo druk maakte, toch krijg ik de indruk dat jij je veel meer druk maakt :D

.

Pardon?

Je suggereert nu voor mensen die het topic niet kennen dat ik tegen iemand zou zeggen dat die er maar uit moet stappen? Daar was jij druk mee bezig in dat topic als ik me niet vergis.
Ik wilde dat jij uit dat topic weg ging ja, waar jij iets aan het doen was dat heel sterk op pesten leek.

Wat een kinderachtige reactie dit :n . Echt triest. Als je inhoudelijk niets hebt ga je maar zo beginnen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:53

Van Rutte mag je ook met iemand mee die het niet in zijn eentje kan dus snap jou probleem niet, echt.
Alsof de hele wereld niet alleen kan en dus samen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:56

Echwel schreef:
Ik kan niet alleen
Kan niet bestellen
Dus hoppa met 2
.
Ik zou er zelf voor kiezen om dan niet mee te gaan. Maar zo'n ding als er hier nu van gemaakt wordt, en de reacties, dat slaat nergens op. Eigenlijk vind ik het niet zo interessant. Dus gaan met die banaan zou ik zeggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:04

Jij maakt er een ding van, niemand zegt dat haar man niet mee kan gaan omdat Rutte het zegt.