Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:43

dromertje2 schreef:
Hier op 2.5 jaar naar kleuterschool, niet verplicht maar na 3 jaar kunnen kinderen niet meer naar creche.
Bij mijn oudste heb ik ondervonden dat hij daar veel geleerd heeft.
Jongste gaat in september, twijfel of hij droog gaat geraken maar hij gaat zowiezo. Gaat meer gestimuleerd worden dan in crèche, vooral op taalgebied aangezien hij nu nog maar paar woorden spreekt.
School is alle dagen van 8.30u tot 15.30, buiten woensdag is het halve dag van 8.30u tot 12u.

Zijn ze in België allemaal zindelijk dan als ze naar school gaan? :=
De mijne wordt overmorgen 4 maar die krijg ik maar niet zindelijk voor de grote boodschap -O-

Hij vindt het KDV/peuterschool trouwens wel echt heel leuk. Toen hij niet meer mocht heeft hij elke dag gevraagd wanneer hij weer naar school mocht. Hij vindt het geweldig. Was ook niet op te lossen met speelafspraakjes. Dat is gewoon anders. Hij heeft behoefte aan z’n school blijkbaar.

PSvanLot

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:46

Oei dat is vervelend. Hoe gaat de school er mee om?

Hier een jongen die ik niet zindelijk kreeg. Gewoon een lamme tak... Op een gegeven moment zei ik: Als je nog een luier aan hebt mag je niet naar school.
Zegt ie: oke dan doe maar uit... Vanaf dat moment nooit meer in zijn broek gedaan en nog nooit een ongelukje in bed oid.
Die vond het gewoon wel lekker makkelijk om in zijn broek te plassen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:48

Hij gaat nog niet naar school, hij gaat na de zomervakantie.

Dat heb ik al heel vaak gezegd, maar interesseert hem niks of hij zegt dat hij dan heus wel mag. Als ik gewoon z’n luier uittrek zit de poep in z’n broek en hij zegt dat dan niet tegen mij. Hij merkt ook niet dat er eraan komt denk ik en hij vindt het blijkbaar niet vies ofzo dat ie dan onder zit. Dus dat doe ik ook niet meer want kon de poep overal vandaan halen.

Plas gaat wel goed, maar als hij een luier aan heeft plast ie gewoon in z’n luier. Als ie geen luier aan heeft gaat ie wel naar de WC.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:51

Als ze er niet vies van zijn dan is het moeilijk zindelijk te krijgen. Hopelijk is er straks met het zicht op school ineens toch een knopje om.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:00

Je hebt gelukkig nog even. Jongens zijn vaker later zindelijk dan meisjes. Geboren viezeriken :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:02

verootjoo schreef:
dromertje2 schreef:
Hier op 2.5 jaar naar kleuterschool, niet verplicht maar na 3 jaar kunnen kinderen niet meer naar creche.
Bij mijn oudste heb ik ondervonden dat hij daar veel geleerd heeft.
Jongste gaat in september, twijfel of hij droog gaat geraken maar hij gaat zowiezo. Gaat meer gestimuleerd worden dan in crèche, vooral op taalgebied aangezien hij nu nog maar paar woorden spreekt.
School is alle dagen van 8.30u tot 15.30, buiten woensdag is het halve dag van 8.30u tot 12u.

Zijn ze in België allemaal zindelijk dan als ze naar school gaan? :=
De mijne wordt overmorgen 4 maar die krijg ik maar niet zindelijk voor de grote boodschap -O-

Hij vindt het KDV/peuterschool trouwens wel echt heel leuk. Toen hij niet meer mocht heeft hij elke dag gevraagd wanneer hij weer naar school mocht. Hij vindt het geweldig. Was ook niet op te lossen met speelafspraakjes. Dat is gewoon anders. Hij heeft behoefte aan z’n school blijkbaar.

Niet allemaal maar wordt wel geapprecieerd als ouders ook er mee bezig zijn.

Oudste heb ik een maandje later naar school laten gaan omdat hij nog niet zindelijk was. Er niet van gekomen door verhuis, nieuw huis dat nog niet klaar was, hoogzwanger en bevalling half januari. Op 2 weken droog en 1 februari naar school, zal zo vlot niet gaan bij de jongste :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:18

Mijn dochter was ook pas laat zindelijk uit faalangst en perfectionisme.
No-way dat ik daar vaart achter gezet had, de faalangst reguleren was op die leeftijd al ingewikkeld genoeg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:22

Sizzle schreef:
No-way dat ik daar vaart achter gezet had, de faalangst reguleren was op die leeftijd al ingewikkeld genoeg.

Nou hij is dus ook geen kind wat je onder druk moet zetten en ik vind hem ook faalangstig. Hij doet vaak pas iets als ie zeker weet dat ie het kan, hij probeert niks waarbij er risico is dat het fout gaat.

Maar bij jouw kind is het vanzelf goedgekomen dan?
Ik vind het ook sneu als ie straks met luier naar de basisschool moet met oog op pesten enzo. Maar hij wil wel heel graag naar school.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:24

Blijkbaar was mijn oudste wel zindelijk aangezien bij pamper uitdoen amper ongelukjes had. Denk dat hij gewoon in zijn pamper bleef doen als hij die aanhad.

Jongste doet zelfs nog pipi en kaka in bad =:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:26

Ik vroeg het regelmatig en dan zei: nee mama ik ben nog klein.
En toen ineens in de zomer met 3,5 zei ze smorgens: vandaag wil ik een onderbroek aan. Heel (on)praktisch de dag voor dat we op vakantie gingen maar op een paar kleine ongelukjes na is meteen alles goed gegaan.
Ze is nooit op het potje geweest, gelijk alles op de WC.

Vanwege de faalangst is ze pas met 5 naar de kleuterschool gegaan, ze wilde echt niet. Ben blij dat ik er naar geluisterd heb, een jaar later was ze er precies klaar voor en super gemotiveerd.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:31

verootjoo schreef:
Sizzle schreef:

Nou hij is dus ook geen kind wat je onder druk moet zetten en ik vind hem ook faalangstig. Hij doet vaak pas iets als ie zeker weet dat ie het kan, hij probeert niks waarbij er risico is dat het fout gaat.

Maar bij jouw kind is het vanzelf goedgekomen dan?
Ik vind het ook sneu als ie straks met luier naar de basisschool moet met oog op pesten enzo. Maar hij wil wel heel graag naar school.

Houd er wel rekening mee dat een school een kind weigert met een luier aan. Ze moeten echt zindelijk zijn. Wij hebben echt geen tijd om kinderen te verschonen plus dat we het niet eens mogen doen.
Iets om even goed voor ogen te houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:32

Hier mogen de kinderen wel naar school met een luier maar zijn ouders verplicht om het kind te komen verschonen. Rete onhandig natuurlijk!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:33

Bij onze stichting worden ze geweigerd. Per stichting verschillend dan blijkbaar. Het verschonen is altijd voor de ouders, ook bij een ongelukje op school als het kind dit niet zelf kan.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:34

Hier mocht met hoge uitzondering een kind met luier aan wel naar school. Een ouder of familielid moest wel iedere keer de luier komen verschonen. Terecht ook...we zijn leerkrachten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:36

Ik zou ook geen kind in luier naar school laten gaan, dat is echt geen doen in de klas. Maar als hij echt graag wil is dat waarschijnlijk genoeg motivatie.

Mijn broer moest vroeger met zijn faalangst gewoon mee in het ritme en die lijdt daar nog onder.
Door deze ervaring ben ik er echt voorzichtig mee en het werkt goed, thuis heeft ze nooit meer iets wat ze niet durft te proberen, ze voelt zich nu veilig om fouten te mogen maken en daar ben ik heeeeel blij om.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:21

Een luier is ook pure luxe en het is voor het kind ook te makkelijk. Dit weer is perfect zindelijk maak-weer. Die van mij vond het ook wel makkelijk zo in een luier, maar met warm weer liet ik lekker in haar blote kont of met alleen een dun onderbroekje aan lopen. Binnen no time was ze zindelijk.
Soms gaat het niet vanzelf en moet je het echt trainen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:24

Suzanne F. schreef:
Een luier is ook pure luxe en het is voor het kind ook te makkelijk. Dit weer is perfect zindelijk maak-weer. Die van mij vond het ook wel makkelijk zo in een luier, maar met warm weer liet ik lekker in haar blote kont of met alleen een dun onderbroekje aan lopen. Binnen no time was ze zindelijk.

Ik train het ook. Tenminste dat probeer ik.
Maar zonder luier zat de poep overal en had ik een overstuur kind.
Hij is heel bang zonder luier en huilt aan een stuk door als ik m geen luier om geef. Zo bang is hij dat er weer een poep in z’n broek komt :( terwijl hij het echt niet merkt dat er een aankomt. Hij zegt het ook niet altijd als er poep in de luier zit.
Vind het gewoon sneu. Hij is zo bang om het verkeerd te doen terwijl we hem nog nooit op z’n kop hebben gegeven ofzo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:26

Gup was een week voor zijn 4de verjaardag zindelijk. Daarvoor heeft ie er geen enkele interesse in getoond. Maar ivm school hebben we het toch maar een kans gegeven. Stickervel met een paar cadeautjes onderweg en een grote op het einde.

Mup proberen we nu buiten wel op het potje te laten plassen maar dat lijkt nog wat te vroeg :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:31

verootjoo schreef:
Suzanne F. schreef:

Hij is heel bang zonder luier en huilt aan een stuk door als ik m geen luier om geef. Zo bang is hij dat er weer een poep in z’n broek komt :( terwijl hij het echt niet merkt dat er een aankomt. Hij zegt het ook niet altijd als er poep in de luier zit.
Vind het gewoon sneu. Hij is zo bang om het verkeerd te doen terwijl we hem nog nooit op z’n kop hebben gegeven ofzo.

Wat zegt de huisarts hiervan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:31

verootjoo schreef:
Suzanne F. schreef:

Dan zorg je dat je altijd een potje binnen handbereik hebt. Dan hoeft hij niet bang te zijn maar kan hij zo het potje op. Dus naar de achtertuin, potje mee. Naar binnen, potje mee.
En niet altijd meegaan in dat oversture gedoe want dan denkt hij dat er ook werkelijk iets is om overstuur over te zijn. Grote jongen zijn, baby’s hebben een luier, jij bent te groot voor een luier, tranen weg, hier heb je je potje.
En als het dan een keer lukt dan prijs je hem de hemel in, en uiteraard niet boos worden als het niet meteen lukt. Maar jij/jullie moeten een stabiele rots in de branding zijn en rustig vertellen hoe we het gaan doen.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:00

Lui-er!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:07

Onze dochter durfde de grote boodschap niet te doen op de wc. Was ook laat zindelijk. Voor de grote boodschap met een beloningssysteem gewerkt. Toen lukte het wel binnen een week.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:34

koend schreef:
Lui-er!

?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:35

Is een woord grapje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:45

Ik zou dan kijken of het wat is om zo'n jochie te stimuleren om als eerste stap met luier op de WC te gaan zitten poepen.

Die van ons wilde ook niet uit zichzelf zindelijk worden. Die moet overal voor gestimuleerd worden want anders had hij nu nog met een luier om door het huis gekropen :P En het is niet zo dat hij niet alle kans krijgt om het zelf te willen.... ging pas met anderhalf jaar los lopen en met 4 jaar nog niet zindelijk.

Die interesseerde het ook niks als hij met een vieze luier rond liep en was ook niet gevoelig voor het verhaal van babies / grote jongens. Of beloningssystemen ofzo en school daar had hij ook weinig behoefte aan. Dus dan heb je ook weinig motivatie :P

Ik dacht ook: met 2 jaar lekker in blote kont laten lopen en overal potjes neerzetten. Nou dat werkte voor geen meter want hij plaste gewoon waar hij stond en dan was het "oeps, nasssss!". Met 3 jaar nog hetzelfde.... alleen praatte hij toen beter :P