Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Cookies schreef:Ik stond laatst bij de Jumbo en daar nam zo'n blaag een klein hapje uit een appel. Moeder zag het net te laat en ipv de appel te kopen, nee ging ze de appel zo leggen dat je het hapje niet zag.
Oh dan zou ik echt heel hard iets erover zeggen.
Mars schreef:Zit me nu te bedenken, heb ooit één leuk kind meegemaakt bij een bijrijdpony... Was het zoontje van de hoefsmid die destijds een jaar of 2 was. Had ook echt strikte instructies van zijn vader om eerst netjes te vragen om paardjes/ponys te aaien voor hij er op af ging.
Dat was echt een lief jongetje, kwam heel rustig erbij staan als ik pony aan het poetsen was en vroeg heel netjes ‘ik even aaien alstublief?’ Liet pony even aan zijn handje snuffelen en aaide dan heel voorzichtig. Die hoefsmid was een voorbeeld voor hoe je je kind opvoed rondom dieren en vooral paarden. Paardjes die hij niet mocht aaien zwaaide hij naar of kregen een handkus. Ik zie het tegenwoordig zo vaak anders... mensen die aangeven dat paard liever niet benaderd wordt door vreemden/kinderen waarna de mamabrigade zwaar beledigd reageert want hoe dúrf je het prinsje of prinsesje iets te weigeren...
Toen ik Sam net had, was ie een beetje... Nou, er was werk aan zeg maar. Ik ging bewust op rustige momenten naar de stal maar die stal waar ik stond had ook ponykampen en dan bleven ze overnachten. Ergo: dan waren er geen rustige momenten. 
Dat was Sam in een notendop.
Ik geef toe, dat ging ietwat bruusk maar het was dat of Sam zou bovenop haar gesprongen zijn.
Wij hebben ons echt meermaals onder mekaar af gevraagd welke opvoeding die kinderen kregen.
Die manege/stal leek echt ouders aan te trekken die hun kinderen daar dumpen zoals bij de oppas. En als je daar niet aan mee deed waren ze nog verontwaardigd ook.

Laurora schreef:Holy oliebol, 22 van die mormels
En ik was al verwonderd toen ik hoorde dat een kennis van me net zwanger is van haar vierde.
Ze heeft al drie zoons, waarvan 1tje stevig gehandicapt, en nu komt er dus nog eentje bij. Vier verschillende vaders, en met geen van hen heeft ze contact.
Eerlijk is eerlijk, al op de basisschool was (jong) moeder worden van veel kindjes haar grootste wens, dus dat is gelukt, maar ze heeft het ook retezwaar zonder vent. (ik moet daarbij zeggen dat zij echt wel een goede moeder is die alles opoffert voor haar kindjes en ook alles op alles zet om ze zo goed mogelijk op te voeden)
DeMolenhoek schreef:Iemand is bezig met jullie kinderloze wens te compenseren![]()
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/moed ... ~ae697e88/