[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:59

Gatver... Ik vind jou geen viesneus. Dat is ronduit smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:20

Ieuw... als ze zo omspringen met hun koopwaar wil ik niet weten wat er achter de schermen gebeurd.

Die appel in een zakje in een karretje, zou me rot lachen.

Over dat jongetje: die had inderdaad door dat je dit niet bij elk paard kan. Hij groeit er tussen op ook, daar zit het wel snor mee.
En anders geloven ze toch nooit dat de mijne echt wel koebraaf is :))

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:01

Appel in een zakje in het karretje is een goeie :D

Wat bizar dat je je kind aan de vis laat komen. :r

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 01:19

_San87_ schreef:
Cookies schreef:
Ik stond laatst bij de Jumbo en daar nam zo'n blaag een klein hapje uit een appel. Moeder zag het net te laat en ipv de appel te kopen, nee ging ze de appel zo leggen dat je het hapje niet zag. :(

Oh dan zou ik echt heel hard iets erover zeggen :').

Gatver, daar mag je iemand gewoon direct op aanspreken hoor. Is niet normaal gedrag. Schijnbaar is er bij die moeder dr opvoeding ook iets niet helemaal goed gegaan :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 01:30

Zit me nu te bedenken, heb ooit één leuk kind meegemaakt bij een bijrijdpony... Was het zoontje van de hoefsmid die destijds een jaar of 2 was. Had ook echt strikte instructies van zijn vader om eerst netjes te vragen om paardjes/ponys te aaien voor hij er op af ging.
Dat was echt een lief jongetje, kwam heel rustig erbij staan als ik pony aan het poetsen was en vroeg heel netjes ‘ik even aaien alstublief?’ Liet pony even aan zijn handje snuffelen en aaide dan heel voorzichtig. Die hoefsmid was een voorbeeld voor hoe je je kind opvoed rondom dieren en vooral paarden. Paardjes die hij niet mocht aaien zwaaide hij naar of kregen een handkus. Ik zie het tegenwoordig zo vaak anders... mensen die aangeven dat paard liever niet benaderd wordt door vreemden/kinderen waarna de mamabrigade zwaar beledigd reageert want hoe dúrf je het prinsje of prinsesje iets te weigeren...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 09:34

Zo'n hoefsmid wil z'n kind gewoon niet dood. Sommige paarden gaan tekeer bij de hoefsmid dus kleuter op maaihoogte, kleuter weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:29

Gewoon opvoeding dus :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:41

Precies, het kán dus wel :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:29

Mars schreef:
Zit me nu te bedenken, heb ooit één leuk kind meegemaakt bij een bijrijdpony... Was het zoontje van de hoefsmid die destijds een jaar of 2 was. Had ook echt strikte instructies van zijn vader om eerst netjes te vragen om paardjes/ponys te aaien voor hij er op af ging.
Dat was echt een lief jongetje, kwam heel rustig erbij staan als ik pony aan het poetsen was en vroeg heel netjes ‘ik even aaien alstublief?’ Liet pony even aan zijn handje snuffelen en aaide dan heel voorzichtig. Die hoefsmid was een voorbeeld voor hoe je je kind opvoed rondom dieren en vooral paarden. Paardjes die hij niet mocht aaien zwaaide hij naar of kregen een handkus. Ik zie het tegenwoordig zo vaak anders... mensen die aangeven dat paard liever niet benaderd wordt door vreemden/kinderen waarna de mamabrigade zwaar beledigd reageert want hoe dúrf je het prinsje of prinsesje iets te weigeren...

Ik heb me één keer echt half dood geschrokken van andermans kind en ik werd nog beloont voor mijn adequate reactie met een tirade ook. :\ Toen ik Sam net had, was ie een beetje... Nou, er was werk aan zeg maar. Ik ging bewust op rustige momenten naar de stal maar die stal waar ik stond had ook ponykampen en dan bleven ze overnachten. Ergo: dan waren er geen rustige momenten. :=

Sam was en is een erg nerveus paard en hij steigert snel. In die eerste periode bij mij sloeg hij ook snel uit omwille van angst. Hij werd nerveus van een stofje, besloot dat de hele wereld het op hem gemund had en alles wat bewoog kreeg een mep. Onder het mom van "Eerst trappen, dan kijken of het nodig was." :j Dat was Sam in een notendop.

Dus op een dag komt een moeder met het zusje van één van de ponykampers door de gang waar ze eigenlijk niet eens mochten zijn. Hing ook in het groot op de poort die je door moet om in die gang te komen trouwens. Daar stonden alle pensionpaarden en om de pensionklanten op zijn minst rustig te kunnen laten zadelen mochten de ponykampers en hun aanhang daar dus niet komen. Dat werd hen ook duidelijk mondeling verteld bij de verwelkoming trouwens.. Ik ging al bewust aan de kant staan waar ze passeerden want het ongeluk wil dat Sam een heel aaibaar voorkomen heeft. En ik al vreesde dat ik niet de kans ging krijgen om te zeggen dat ze niet in die gang mochten zijn. Sam stond overigens altijd een soort vrijetijds piaffe te doen dus het was echt wel duidelijk dat het geen rustig type was, ook voor de leek. Ipv haar kind bij zich te houden (wat ik dan zou doen als moeder, helemaal als ik leek was, het zijn immers grote dieren, toch?) zie ik het kind dus inderdaad voor ik mijn zin kon starten onder de "baar" van de poetsplaats duiken. Ik kon nog net de kap van haar trui grijpen en heb haar letterlijk met die kap net op tijd naar achter getrokken om te voorkomen dat ze onder Sam zou eindigen. :x Ik geef toe, dat ging ietwat bruusk maar het was dat of Sam zou bovenop haar gesprongen zijn. :x

en moeder? Moeder begon een tirade hoe ik het durfde om zo ruw met haar kind om te gaan. Kind zelf was trouwens geschrokken maar had geen pijn oid. Ik stond haar gewoon een beetje dwaas aan te kijken omdat ik dacht "ik heb je kind juist verwondingen bespaart... Wat zeik je nou?" Maar mijn stalgenoot die het had zien gebeuren (want ik was nooit alleen met Sam. Ik sprak altijd met iemand af omdat Sam op dat moment gewoon niet safe was om alleen mee te zijn.) had geen last van die verwarring en zei heel droog "Bent u nu eigenlijk boos omdat ze voorkomen heeft dat je kind met de ambulance opgehaald werd omdat u te lui was om op te letten terwijl u in een stalgang bent waar u helemaal niet mag komen?"
Toen werd het stil aan de overkant.

Weet nog dat ik toen tegen stalgenoot gezegd heb toen ze weg waren; "je zou haast denken dat ze liever had dat ik haar er onder had laten lopen."

Ik Heb daar uiteindelijk een paar maanden gestaan waarvan één zomer dus heel veel ponykampen en eigenlijk zat daar geen enkel leuk kind tussen. :x Wij hebben ons echt meermaals onder mekaar af gevraagd welke opvoeding die kinderen kregen. :\ Die manege/stal leek echt ouders aan te trekken die hun kinderen daar dumpen zoals bij de oppas. En als je daar niet aan mee deed waren ze nog verontwaardigd ook. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:55

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:00

Vanaf je 13e elk jaar een kind :wow: :wow: :wow: :oo :oo :oo :oo :oo

Wel leuke namen trouwens

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:05

Oh dear... :x :')

Denk dat ik ooit wat op tv zag daarover...21 and counting noemde het volgens mij :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:39

Ze wordt ingeleid de 15e...

Vallen ze na 21 kinderen er niet gewoon uit zodra ze af zijn? :?

Die oudste broers en zussen en jongste broers en zussen hebben gewoon al een generatie kloof... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:08

Ja ik snap niet dat die man nog wat voelt :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:23

Holy oliebol, 22 van die mormels %)

En ik was al verwonderd toen ik hoorde dat een kennis van me net zwanger is van haar vierde.
Ze heeft al drie zoons, waarvan 1tje stevig gehandicapt, en nu komt er dus nog eentje bij. Vier verschillende vaders, en met geen van hen heeft ze contact.
Eerlijk is eerlijk, al op de basisschool was (jong) moeder worden van veel kindjes haar grootste wens, dus dat is gelukt, maar ze heeft het ook retezwaar zonder vent. (ik moet daarbij zeggen dat zij echt wel een goede moeder is die alles opoffert voor haar kindjes en ook alles op alles zet om ze zo goed mogelijk op te voeden)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:59

Als dat de definitie is van goede moeder, alles opofferen voor je kinderen, dan heb ik er bij deze nóg een reden bij om GKV te zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:16

Laurora schreef:
Holy oliebol, 22 van die mormels %)

En ik was al verwonderd toen ik hoorde dat een kennis van me net zwanger is van haar vierde.
Ze heeft al drie zoons, waarvan 1tje stevig gehandicapt, en nu komt er dus nog eentje bij. Vier verschillende vaders, en met geen van hen heeft ze contact.
Eerlijk is eerlijk, al op de basisschool was (jong) moeder worden van veel kindjes haar grootste wens, dus dat is gelukt, maar ze heeft het ook retezwaar zonder vent. (ik moet daarbij zeggen dat zij echt wel een goede moeder is die alles opoffert voor haar kindjes en ook alles op alles zet om ze zo goed mogelijk op te voeden)

Daarom heeft ze waarschijnlijk ook geen vent meer als ze alleen maar voor die koters leeft en haar relaties verwaarloost.

Dat stel met die 22 kinderen zou in een gesticht opgesloten moeten worden. Echt niet normaal zo'n fokfabriek!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:17

Ik denk, als je alleenstaande bent met vier kinderen, dat het daar, "when all's said and done" wel op neer komt eerlijk gezegd.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:20

Wacht, die man was dus 18 bij de eerst en zij was 14! mijn goden. dat mens is gewoon een fokkoe voor die man... dat haar familie niet heeft ingegrepen. Ik was aan mijn haren naar een kliniek gesleept om daarna een giga preek te krijgen en toezicht tot mijn 30st vermoed ik zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:20

Christus, dan heb je toch geen leven... Leven om te werken zodat je je kinderen kunt onderhouden.

Ik word al doodmoe en doodongelukkig als ik eraan denk. Fijn voor hen dat zij wel een gelukkig leven hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:28

Had zij ook niet dr eigen show op tv? Heb het volgens mij wel eens gezien, om gek van te worden :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:14

Zou wel moeten toch. Hoe verdien je in godesnaam genoeg geld om 22 kinderen te onderhouden :x.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:17

Deze ouders gaan door tot ze niet meer kunnen, een wereld record zoveel mogelijk kinderen baren en hop naar de volgende

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:53

Vandaag op het werk in de dierenwinkel kwam een moeder met 2 kinderen. Het ene jongetjes was heel rustig en die andere deed alles wat niet mocht. Ze kwamen vissen kopen en ik had daar een trap staan. Kind van 3 jaar ofzo klom zo de trap op, moeder haalde hem er niet af. Kind kon wel op de betonnen vloer vallen met zijn hoofd. Even later stond ik bij de kassa zei die moeder dat dat kind het deurtje van de aquariums had open geschoven en hij had een bakje gepakt en toen zat ie met dat bakkie water te scheppen. Hij had bijna een vis opgeschept. Moeder wou naar huis kind rent terug en wou weer het zelfde spelletje doen bij de aquariums _-:(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:59