Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:27

xmarritw schreef:
Ik vind het echt best wel lelijke flessen. En de fles kan niet in de vaatwasser, wat betekent dat je elke dag die fles speciaal met de hand moet gaan wassen. Daarbij krijg je altijd dat de smaak van je drankje in zo'n fles blijft hangen, dus als je een keer koffie meeneemt proef je dat na drie weken nog. En om de fles goed schoon te maken moet je er nog een speciale borstel bij kopen. Niet doen dus.

Edit: Ik zie dus net dat de flessen met printje 30 euro kosten. Als je echt een thermosfles wil, kijk dan even bij bol.com daar heb je ze voor 10 euro.
Zeker omdat dit van die flessen zijn die je na een jaar of twee weer weggooit of kwijt bent.

Vaatwasser hebben we niet. Dus afwassen moet ik sowieso :') maar ga even bij bol kijken. Ik werd hier gewoon beïnvloed door een influencer

Dammie schreef:
lenaa_tje schreef:
Wie praat mij af van een chilly’s waterfles met leuk printje. https://www.teaandlemonade.nl/c-4609311 ... -editions/

Hoeveel waterflessen heb je al?
Het doel van die dingen is het sparen van het milieu. Als je er meerdere hebt, dan gaat dat nut verloren.
Eentje, en die dan afwassen, dan ben je goed bezig.
Plus, dan doe je jaren ,met zó n fles, over 10 jaar ben je die print echt zat.

Geen! Mijn dopper is helaas gescheurd dus ik had sowieso een flessen zoektocht waar ik dus een fles zoek die het drinken ook echt koel houdt.

Veulen84

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:57

Een kennis van mij heeft zo'n ding. Die krengen zijn rampzalig. Je krijgt ze amper schoon, alleen met zo'n speciale borstel. Ze had er koffie in, de keer daarop smaakte alles naar koffie. Zo warm houden ze de boel ook niet en ik vermoed dat andersom ook niet echt een succes is.

Je kan beter een goedkope thermos kopen. Vooral zo'n handige met beker. Offe je wacht een half jaartje en gaat naar één of andere markt/festival en krijgt dan gratis zo'n bagger dopper.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:59

Die doppers zijn ook niks hoor :(
De mijne stinkt echt altijd, gaat gewoon regelmatig in de vaatwasser en er blijven kalkrandjes aan zitten en een vies geurtje en de binnenkant is glad ofzo heel gek en dan gaat ie ook nog lekken na verloop van tijd.

Dus mocht iemand nog een fles weten die wel functioneel is en niet thermos :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:03

Veulen84 schreef:
Een kennis van mij heeft zo'n ding. Die krengen zijn rampzalig. Je krijgt ze amper schoon, alleen met zo'n speciale borstel. Ze had er koffie in, de keer daarop smaakte alles naar koffie. Zo warm houden ze de boel ook niet en ik vermoed dat andersom ook niet echt een succes is.

Je kan beter een goedkope thermos kopen. Vooral zo'n handige met beker. Offe je wacht een half jaartje en gaat naar één of andere markt/festival en krijgt dan gratis zo'n bagger dopper.

Dankje dit soort advies helpt haha. Ging mij echt om het koude deel. Leek mij heerlijk m’n prikwater met Citroën tijdens het werk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:03

Ik heb een Chilly en hij houdt bij mij het drinken wel goed koud, heb warm nog niet geprobeerd. Maar ik drink alleen water dus dan valt het mee hoe vies die wordt.

Maar
Dit helpt ook niet hè? Haha :+ ik vind het wel een goede investering tegen het milieu.
Laatst bijgewerkt door sureido op 04-06-20 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:04

Lonni schreef:
De mijne stinkt echt altijd, gaat gewoon regelmatig in de vaatwasser en er blijven kalkrandjes aan zitten en een vies geurtje en de binnenkant is glad ofzo heel gek en dan gaat ie ook nog lekken na verloop van tijd.

Haha en voor mij dus ook! Mijn Dopper is dus gescheurd... geen aanrader

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:23

Lonni schreef:

Ik vind doppers ook niks. Noemde ze niet voor niks bagger. Heb een la vol met die dingen, wat moet je er mee. Het enige waar ik gek mee ben is mijn hema thermobekerfles.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:58

Ik gebruik dagelijks doppers en ze gaan al een flink aantal jaren mee;- alleen voor water- dat wel. Maar goed, dat is een beetje off-topic.
Het goed schoon kunnen maken is wel een voorwaarde voor een reusable flesje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 00:07

Doppers hier ook geen succes. Stinken, gaan lekken na een tijdje... ik probeer het steeds weer maar kom toch weer bij mijn chilly uit :'). Mijn chilly bevalt erg goed, maar net als sureido heb ik er alleen koud water in. MAAR. Ik denk dat een goedkopere thermosfles echt precies hetzelfde doet. Daar heb je echt geen chilly voor nodig. En dan kun je hem tenminste ook nog eens kwijtraken of laten vallen. Of een nieuwe kopen als hij stinkt en lekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 05:39

Ik heb deze voor water (ja, vet groot, anders drink ik niet genoeg :')), en een thermos beker van UA voor koffie enzo.

Jaren geleden ook een dopper gehad, vies stinkend ding. :=

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:57

Ben ik de enige die eigenlijk nog nooit problemen heeft gehad met doppers? :') :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:20

De plastic doppers gaat idd zon smaak aan zitten op den duur, die moet je eigenlijk alleen voor water gebruiken. Ik heb nu 2 metalen, een gewone en een thermosdopper. Die zijn wel prima schoon te maken en nemen geen smaak aan van de inhoud.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:08

Is die chilly wel makkelijk schoon te maken? Want ik word echt heel vervelend van mn doppers :') en zijn aan vervanging toe want ze elke keer in de vriezer leggen om de stank eruit te krijgen is ook niks.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 09:12

Chilly is veel te duur.

Andere tip: kunstgebitbruistabletten.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:17

Sheran schreef:
Chilly is veel te duur.

Andere tip: kunstgebitbruistabletten.

Ik heb alleen geen kunstgebit :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 09:21

Oh :')

Nee je kunt ze in je flesjes doen _O- dan bruist de viezigheid eruit :)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:33

Werkt dat ook voor de doppen van die reisbekers? Ik gebruik mijn Tefal thermosbeker voor koffie, maar de dop stinkt echt -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 10:36

Zeker!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:38

Ik heb een waterfles van Tupperware. Echt heel fijn vast te houden ook omdat hij wat dunner is in het midden (ik heb kleine handen) met inkepingen. Niet in de vaatwasser doen want dan hou je zo’n raar smaakje (maar dat is met al het plastic zo geloof ik). Dopper was bij mij ook geen succes, lekkend kreng. Hij was me ook te klein (450 ml) en degene die ik nu heb is 750 ml. Zijn op de markt iets van €12. https://www.tupperware.com/medium-eco-w ... mmer-2020/

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:25

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:11

gerlindie schreef:
https://www.blokker.nl/p/sistema-drinkf ... cl/2396943

Hier ook altijd ruzie met doppers, nu al drie jaar deze naar tevredenheid :D
Ik gebruik hem alleen voor water, af en toe gaat hij in de vaatwasser.
En er past ook 650 ml in :j

Krijg je die dop ook schoon? Of doe je die ook in de afwasmachine?

Hier heb ik de fles maar op m’n verjaardagslijstje gezet :') wie weet haha

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:26

lenaa_tje schreef:
Veulen84 schreef:

Dankje dit soort advies helpt haha. Ging mij echt om het koude deel. Leek mij heerlijk m’n prikwater met Citroën tijdens het werk.

Niet kopen, veel te klein, daar past geen Citroën in...

Sorry kon het niet laten ;-)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:08

:') Autocorrect een ci troen ..

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:28

Beetje off topic nog een anti geurtjes tip voor drinkflessen: warm water met scheutje gewone 'witte' azijn erin, kort laten staan en dan goed spoelen, werkt hier mega goed :j

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:36

lenaa_tje schreef:
gerlindie schreef:
https://www.blokker.nl/p/sistema-drinkf ... cl/2396943

Hier ook altijd ruzie met doppers, nu al drie jaar deze naar tevredenheid :D
Ik gebruik hem alleen voor water, af en toe gaat hij in de vaatwasser.
En er past ook 650 ml in :j

Krijg je die dop ook schoon? Of doe je die ook in de afwasmachine?

Hier heb ik de fles maar op m’n verjaardagslijstje gezet :') wie weet haha

Je kan hem uit elkaar schroeven en in de afwasmachine doen *D