Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:15

Geen idee. Weet wel dat wanneer je de ander niet hebt beoordeeld je 14 dagen moet wachten voor je het zien.

pillow

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:16

gelukt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:06

Vraagje: als jullie een afspraak hebben om iets op te halen via mp, en de verkoper is niet thuis op moment van afspraak, hoe lang wachten jullie dan?

Ik zou gister namelijk wat levende have ophalen om zeven uur.
ik was er netjes om vijf voor zeven, maar toen ik aanbelde bleek er niemand thuis te zijn. Vervolgens hebben we nog ruim een kwartier gewacht alvorens maar weer richting huis te gaan.
zijn we onderweg terug, krijg ik van de verkoper een heel verontwaardigd berichtje waar ik blijf, want we hadden toch om zeven uur afgesproken? Ik geef aan bij zn deur te hebben gestaan maar dat er niemand was. Hij bood meteen zn excuses aan en vertelde dat hij wat verlaat was en ons waarschijnlijk net gemist had. We waren nog niet zo ver dus we zijn weer teruggereden en hebben alsnog de koop gesloten.
maar ik vond het wel heel vreemd dat degene die te laat is mìj gaat vragen of ìk de afspraak ben vergeten, grapjas. 8)7

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:09

Tenzij ik iets héél graag wil hebben laat ik de koop dan voorbij gaan. Zonder bericht dat het later wordt in ieder geval. Iedereen kan pech hebben en in de file komen, maar stuur dan wel even een berichtje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:23

Ik wacht een kwartier ongeveer en ga dan weer naar huis. Je wilt iets kopen / verkopen of niet.
Geef dan in elk geval bericht dat je later bent of iets.
Gewoon mensen zo maar laten wachten ( en dan ook nog boos worden :') ) vind ik echt aso

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:23

Ik wissel wel altijd telefoon nummers uit, dan kun je in zo’n geval even bellen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:38

Tja, ik stuur altijd een bericht wanneer er niet open wordt gedaan en ik wel op tijd ben. Wacht dan tot iets na de afgesproken tijd, en dan bericht ik tot hoelang ik heb gewacht en weer huiswaarts ga.

Niet vaak voorgekomen, maar dus wel eens dat bleek dat ze de bel niet hoorden en wel thuis waren, of dat ze idd verlaat waren maar net aankwamen.

Dus in deze snap ik niet dat je zelf geen bericht hebt gestuurd?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:01

Ik was mijn bericht naar koper al aan het typen toen ik zijn bericht kreeg. Er zat ongeveer vijf minuten tussen mijn weggaan en zijn bericht.
(ik heb geen internet op mijn telefoon dus we reden naar de McDonald's om daar via de wifi een bericht te sturen)
Normaal vind ik telefoonnummers uitwisselen niet zo nodig, maar dat doe ik voortaan toch maar wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:20

Ook een mooie.
Iemand biedt een bedrag, aangegeven dat ik via Facebook een hoger bod heb gehad van x euro.
Krijg ik terug 'dan bied ik hetzelfde'.

Huh? :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:30

Ja hetzelfde bedrag als diegene van Facebook denk ik :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:43

Ja maar wat heb je daar aan als verkoper?
Ik ga dan toch in zee met degene die als eerste dat hogere bod heeft gedaan hoor, zeker als die ander zo raar communiceert :')

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:26

hagelslag schreef:
Mensen die kwamen kijken voor de sauna. En dan gewoon het de normaalste zaak vd wereld vinden dat ze binnen mogen roken.
Ehm no..... De 2 jongeren deden netjes uit. De oude kerel wou t eerst niet |o

Nou Ja zeg!!! wat is dat nou voor aso gedrag -:(-

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:03

Ik ben benieuw hoe jullie hierover denken. Ik had een hoofdstel te koop staan. Het hoofdstel was veel meer waard dan mijn vraagprijs. Ik wilde 10 euro hebben voor een croco lakleren hoofdstel. Hij lag namelijk in de weg. Ik kreeg als eerste een reactie van een dame. Zij wilde hem wel hebben, maar of ik hem even langs wilde brengen (45 km verderop), als ik naar mijn werk moest. Ik reageerde: 'Voor tien euro ga ik hem niet langs brengen.' Vervolgens was de vraag of ze dan langs kon komen in de stad waar ik werkte. Nou prima, maar ze wilde gelijk mijn exacte adres. Ik vond dat geen fijn idee.. Ik zou maandag weer aan het werk zijn, dus eerst wilde ze overdag komen, maar ik was aan het werk, dus het kon pas in de avond. Ze wilde het kunnen combineren met een andere afspraak. Ze ging akkoord met na mijn werk af te spreken voor as maandag. Ik vond het contact niet fijn verlopen.

Die zelfde avond kreeg ik een hoger bod. Het contact liep snel en fijn en had besloten het hoofdstel aan haar te verkopen en het geld gelijk ontvangen.

De dame waarmee ik een afspraak had voor maandag was boos. Aan de ene kant snap ik het aan de andere kant had ik risico niet willen nemen dat zij hem niet wilde en ook nog eens meer geld had verdiend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:05

Vind het niet netjes van je nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:07

Dan had je hem niet te koop moeten zetten voor €10. Snap de dame erg goed.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:08

Gizeppie schreef:
Ik ben benieuw hoe jullie hierover denken. Ik had een hoofdstel te koop staan. Het hoofdstel was veel meer waard dan mijn vraagprijs. Ik wilde 10 euro hebben voor een croco lakleren hoofdstel. Hij lag namelijk in de weg. Ik kreeg als eerste een reactie van een dame. Zij wilde hem wel hebben, maar of ik hem even langs wilde brengen (45 km verderop), als ik naar mijn werk moest. Ik reageerde: 'Voor tien euro ga ik hem niet langs brengen.' Vervolgens was de vraag of ze dan langs kon komen in de stad waar ik werkte. Nou prima, maar ze wilde gelijk mijn exacte adres. Ik vond dat geen fijn idee.. Ik zou maandag weer aan het werk zijn, dus eerst wilde ze overdag komen, maar ik was aan het werk, dus het kon pas in de avond. Ze wilde het kunnen combineren met een andere afspraak. Ze ging akkoord met na mijn werk af te spreken voor as maandag. Ik vond het contact niet fijn verlopen.

Die zelfde avond kreeg ik een hoger bod. Het contact liep snel en fijn en had besloten het hoofdstel aan haar te verkopen en het geld gelijk ontvangen.

De dame waarmee ik een afspraak had voor maandag was boos. Aan de ene kant snap ik het aan de andere kant had ik risico niet willen nemen dat zij hem niet wilde en ook nog eens meer geld had verdiend..

Ik had de eerste koper de kans geboden het bod te evenaren en meteen te betalen via betaalverzoek. Wanneer ze het dan wel of niet ophaalt is bijzaak.
Had ze geweigerd, dan had je de deal ongedaan kunnen maken en vrij door kunnen gaan met de 2e bieder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:09

Euh dat bod moet niet geëvenaard worden. Er is immers een akkoord gegeven. Zou wat zijn als jij wat koopt, een afspraak maakt om het te halen en je opeens meer moet dokken... :n

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:15

DeMolenhoek schreef:
Euh dat bod moet niet geëvenaard worden. Er is immers een akkoord gegeven. Zou wat zijn als jij wat koopt, een afspraak maakt om het te halen en je opeens meer moet dokken... :n

Ik lees niets over een definitieve deal of prijsafspraak, alleen dat de dame aangegeven had het te willen hebben. Ik heb vaker meegemaakt dat mensen nog gaan onderhandelen over de prijs als ze bij je zijn om het op te komen halen, daarvoor zou ik een gewillige andere koper met een goed bod ook niet laten schieten.

Maar goed, ik reserveer dus ook niets als mensen het willen halen, tenzij vooraf al betaald. Dan is de deal pas rond, in elk geval zou ik de eerste geïnteresseerden altijd de kans geven een ander bod te evenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:18

En dit is dus het verschil tussen een fijne verkoper en iemand die enkel aan zijn eigen beurs denkt... Als je een afspraak hebt voor de vraagprijs dan mag je toch verwachten dat mensen woord houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:20

Ik houd niks vast, in de zin van “ ik heb pas volgende week m’n salaris en dan hoor je van me”.
Als iemand mij zegt “ ik kom het donderdag om 1400 halen”. Ja tuurlijk, dan reserveer ik het voor die persoon want ik ga er vanuit dat diegene dan komt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:33

DeMolenhoek schreef:
En dit is dus het verschil tussen een fijne verkoper en iemand die enkel aan zijn eigen beurs denkt... Als je een afspraak hebt voor de vraagprijs dan mag je toch verwachten dat mensen woord houden.

Misschien is het iets Nederlands, maar hier probeert men heel vaak gewoon nog te onderhandelen bij het ophalen.
Maar ik ben het met je eens, deal is deal en als er een deal is, dan reserveer je het artikel tot het afgesproken moment van ophalen.

Ik reserveer dus niets en meld dat ook gewoon. Nou heb ik het dan wel over artikelen voor kleine bedragen, die gewoon verzonden kunnen worden.
Zoals een hoofdstel voor €10
Laatst bijgewerkt door Daphara op 13-02-20 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:34

Daphara schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik lees niets over een definitieve deal of prijsafspraak, alleen dat de dame aangegeven had het te willen hebben. Ik heb vaker meegemaakt dat mensen nog gaan onderhandelen over de prijs als ze bij je zijn om het op te komen halen, daarvoor zou ik een gewillige andere koper met een goed bod ook niet laten schieten.

Maar goed, ik reserveer dus ook niets als mensen het willen halen, tenzij vooraf al betaald. Dan is de deal pas rond, in elk geval zou ik de eerste geïnteresseerden altijd de kans geven een ander bod te evenaren.

Ik heb geen definitieve deal gemaakt. Ze wilde eerst kijken of ze hem wilde hebben. Dus er was geen deal.. Ze heeft nooit gezegd dat ze hem gelijk mee wilde nemen en er was geen geld overgemaakt.

Ik heb inderdaad ook de ervaring dat mensen het niet komen ophalen of alsnog gaan onderhandelen. Daar heb ik geen zin in voor die tien euro..

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:36

Weg is peg en zolang niks betaald is is het niet weg te vaak mee gemaakt dat ik een week wacht en vervolgens niemand hoorde en kon fluiten naar me geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:39

Je spreekt jouzelf wel tegen Gizeppie. In jou eerste post schrijf je dit: Zij wilde hem wel hebben.

Maar goed...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:40

Anoniem schreef:
Ik houd niks vast, in de zin van “ ik heb pas volgende week m’n salaris en dan hoor je van me”.
Als iemand mij zegt “ ik kom het donderdag om 1400 halen”. Ja tuurlijk, dan reserveer ik het voor die persoon want ik ga er vanuit dat diegene dan komt.

Heb al meerdere keren gehad dat mensen niet op komen dagen.
Dus ik hou het product vast als er echt betaald is of een deel. Zo weet ik dat ze wel op komen dagen. Scheelt veel frustratie en tijd