Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gizeppie schreef:Ik ben benieuw hoe jullie hierover denken. Ik had een hoofdstel te koop staan. Het hoofdstel was veel meer waard dan mijn vraagprijs. Ik wilde 10 euro hebben voor een croco lakleren hoofdstel. Hij lag namelijk in de weg. Ik kreeg als eerste een reactie van een dame. Zij wilde hem wel hebben, maar of ik hem even langs wilde brengen (45 km verderop), als ik naar mijn werk moest. Ik reageerde: 'Voor tien euro ga ik hem niet langs brengen.' Vervolgens was de vraag of ze dan langs kon komen in de stad waar ik werkte. Nou prima, maar ze wilde gelijk mijn exacte adres. Ik vond dat geen fijn idee.. Ik zou maandag weer aan het werk zijn, dus eerst wilde ze overdag komen, maar ik was aan het werk, dus het kon pas in de avond. Ze wilde het kunnen combineren met een andere afspraak. Ze ging akkoord met na mijn werk af te spreken voor as maandag. Ik vond het contact niet fijn verlopen.
Die zelfde avond kreeg ik een hoger bod. Het contact liep snel en fijn en had besloten het hoofdstel aan haar te verkopen en het geld gelijk ontvangen.
De dame waarmee ik een afspraak had voor maandag was boos. Aan de ene kant snap ik het aan de andere kant had ik risico niet willen nemen dat zij hem niet wilde en ook nog eens meer geld had verdiend..
DeMolenhoek schreef:Euh dat bod moet niet geëvenaard worden. Er is immers een akkoord gegeven. Zou wat zijn als jij wat koopt, een afspraak maakt om het te halen en je opeens meer moet dokken...
DeMolenhoek schreef:En dit is dus het verschil tussen een fijne verkoper en iemand die enkel aan zijn eigen beurs denkt... Als je een afspraak hebt voor de vraagprijs dan mag je toch verwachten dat mensen woord houden.
Daphara schreef:DeMolenhoek schreef:Euh dat bod moet niet geëvenaard worden. Er is immers een akkoord gegeven. Zou wat zijn als jij wat koopt, een afspraak maakt om het te halen en je opeens meer moet dokken...
Ik lees niets over een definitieve deal of prijsafspraak, alleen dat de dame aangegeven had het te willen hebben. Ik heb vaker meegemaakt dat mensen nog gaan onderhandelen over de prijs als ze bij je zijn om het op te komen halen, daarvoor zou ik een gewillige andere koper met een goed bod ook niet laten schieten.
Maar goed, ik reserveer dus ook niets als mensen het willen halen, tenzij vooraf al betaald. Dan is de deal pas rond, in elk geval zou ik de eerste geïnteresseerden altijd de kans geven een ander bod te evenaren.
Anoniem schreef:Ik houd niks vast, in de zin van “ ik heb pas volgende week m’n salaris en dan hoor je van me”.
Als iemand mij zegt “ ik kom het donderdag om 1400 halen”. Ja tuurlijk, dan reserveer ik het voor die persoon want ik ga er vanuit dat diegene dan komt.