Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:10

ontherun schreef:
Je kunt ook via de app ‘postzegels’ aanmaken en die codes doorgeven, ik denk dat de koper dat wilt. Geen ‘echte’ postzegels eerst opsturen.
Neemt niet weg dat ik het ook vreemd vind dat er dan niet gewoon een pakketlabel aangemaakt wordt

Dan kan je net zo goed een pakketzegel aanmaken...

ontherun

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:14

Ja dat zeg ik dus. Ik zou dan inderdaad gewoon een pakket label aanmaken. Misschien denken ze dat postzegels goedkoper is ofzo? Hoewel ik vind dat die dingen tegenwoordig ook een godsvermogen kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:39

Marije_jiplover schreef:
culaccino schreef:
Maar ik zou het wel op prijs stellen als mij postbode niet al mijn post dubbelvouwt :P (why? :x )

Heb je toevallig een binnenklep of een beetje strak afgestelde buitenklep of een hele stugge tochtborstel in je brievenbus?

Zo ja dan vouwt de postbezorger je post dubbel om deze alsnog met 1 hand door de bus heen te krijgen.

Zo niet, dan hebben je straatgenoten dat mogelijk wel en is 't gewoonte van de postbezorger misschien.

Ah, dat is wel een goede verklaring! Mijn brievenbus duw je gemakkelijk open, maar het kan goed zijn dat mijn straatgenoten dat niet hebben. Hij/zij laat de post ook altijd deels uitsteken, dat vind ik eigenlijk nog irritanter.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:11

Ik gooide net nog een pakket op waar wel 20 postzegels op zaten, als het er niet meer waren :+

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:24

Marije_jiplover schreef:
culaccino schreef:
Heb je toevallig een binnenklep of een beetje strak afgestelde buitenklep of een hele stugge tochtborstel in je brievenbus?

Zo ja dan vouwt de postbezorger je post dubbel om deze alsnog met 1 hand door de bus heen te krijgen.

Zo niet, dan hebben je straatgenoten dat mogelijk wel en is 't gewoonte van de postbezorger misschien.

Ah, dat is wel een goede verklaring! Mijn brievenbus duw je gemakkelijk open, maar het kan goed zijn dat mijn straatgenoten dat niet hebben. Hij/zij laat de post ook altijd deels uitsteken, dat vind ik eigenlijk nog irritanter.

Heel eerlijk ik vind je postbezorger echt enorm asociaal. Ook bij moeilijke brievenbussen kan je post er prima door doen met een hand zonder het dubbel te vouwen. Is idd wat lastiger maar je leert het snel genoeg. En post er half uit laten steken is al helemaal een no go. Mag ook gewoon niet...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:37

Klopt, uitsteken is echt een no-go, dubbelvouwen zou idd ook niet moeten hoeven, maar ik weet dat er enkelen zijn die het op die manier wel doen.

Overigens beseffen sommige mensen niet welk effect sommige brievenbussen op de handen van de postbezorgers hebben.
Mijn man komt bij 1 wijk standaard met kapotte vingers thuis vanwege handetende brievenbussen.
En een keer in gesprek met een bewoner van een huis met een zeer lastige brievenbus, bleek de tochtborstel er gewoon achterstevoren in te zitten.
Die mevrouw heeft de borstel omgedraaid en sindsdien is die brievenbus ineens een stuk gemakkelijker in gebruik.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:50

ontherun schreef:
Je kunt ook via de app ‘postzegels’ aanmaken en die codes doorgeven, ik denk dat de koper dat wilt. Geen ‘echte’ postzegels eerst opsturen.
Neemt niet weg dat ik het ook vreemd vind dat er dan niet gewoon een pakketlabel aangemaakt wordt

Mee hoor want ze vraag duidelijk mijn adres waar ze ze heen moet verzenden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:18

Banyu schreef:
ontherun schreef:

Mee hoor want ze vraag duidelijk mijn adres waar ze ze heen moet verzenden.

Dan vind ik het helemaal raar :+

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:16

Waarom zou je dat willen.. dan betaal je toch juist eerst de verzendkosten voor de postzegels al op te sturen?
En als de postzegels niet aankomen.. wat dan?
Zou bijna denken dat zo iemand ergens werkt waar ze veel postzegels gebruiken, en af en toe een velletje achterover drukt :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 03:41

Peerke_ schreef:
Waarom zou je dat willen.. dan betaal je toch juist eerst de verzendkosten voor de postzegels al op te sturen?
En als de postzegels niet aankomen.. wat dan?
Zou bijna denken dat zo iemand ergens werkt waar ze veel postzegels gebruiken, en af en toe een velletje achterover drukt :+

Geen idee, ben niet akkoord ermee gegaan. Nooit van gehoord of gezien. Misschien lukt het wel, geen idee

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:46

Ik hoorde van iemand die voor kerstmis kaartjes besteld had. Ze heeft ze ontvangen... vorige week! Gelukkig had ze al haar geld teruggestort gekregen (stonden al van half december op geleverd).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:09

Ik wacht ook nog op een bestelling van 30 december

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:08

Post.nl is nog steeds niet erg snel met bezorgen, van de week maandag verzonden en vandaag pas bij de ontvanger (aldus de T&T en ontvanger)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:36

Klopt, een hele partij van mij van vorige week vrijdag is nog niet afgeleverd en wordt al dagen vertraagd. Volgens mijn contactpersoon staan er alleen van die dag nog 10.000den pakketten. Per depot gaat het over 100den rolcontainers die nu al meer dan 5 dagen vertraagd zijn.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 05:24

Het is ook nog steeds gigantisch druk ja := En bij ons worden er stelselmatig te weinig mensen ingezet terwijl er genoeg willen werken, dat helpt ook niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:28

Smee__ schreef:
Het is ook nog steeds gigantisch druk ja := En bij ons worden er stelselmatig te weinig mensen ingezet terwijl er genoeg willen werken, dat helpt ook niet :+

Wat stom! -O-

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:08

Smee__ schreef:

Bizar dit! Hier bij ons (depot in België) waren massa's extra chauffeurs (waarvan er helaas intussen al een deel weer werkloos zijn). Ook aan planbalie zijn er bij ons sinds oktober 5 medewerkers bijgekomen. We hebben nu zelfs soms wat tijd over, zelfs aan de eerste balies zijn er al wat dode momenten. En toch mogen we allemaal blijven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:53

Ik ben nu sinds afgelopen woensdag de track and trace code aan het volgen van een pakketje, eerst was het zaterdag, zaterdag werd het dinsdag, vanmorgen was het ineens vandaag voor 11.00 uur en net gekeken wordt het ergens vanmiddag. Spullen die ik gister heb besteld komen volgens die track and trace ook vandaag. Ben heel benieuwd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:55

Nou deze keer was postnl echt snel.
Iemand had gister rond half 5 pakketje weggebracht, en ze stonden vanochtend om 10 uur al voor de deur :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:02

Post.nl is bij mij ook snel nu.

Nu nog 1 pakket van 30-12. Die wordt bezorgd door DPD. Maar uit Engeland dus moet lang geduld hebben.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:47

Ik heb een pakket uit Amerika besteld is bijna een maand onderweg geweest met dhl e-commerce (andere dan onze dhl blijkbaar) nu staat er dat het pakket geleverd is terwijl dat helemaal niet zo is enig idee wat ik ermee moet doen?
DHL zegt contact opnemen met dr verkoper (blendjet) en die zeggen nee je moet bij dhl zijn ... baal echt nu ...

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:57

Helaas een Marktplaats pakket kwijt bij DHL :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:06

candalisa schreef:
Ik heb een pakket uit Amerika besteld is bijna een maand onderweg geweest met dhl e-commerce (andere dan onze dhl blijkbaar) nu staat er dat het pakket geleverd is terwijl dat helemaal niet zo is enig idee wat ik ermee moet doen?
DHL zegt contact opnemen met dr verkoper (blendjet) en die zeggen nee je moet bij dhl zijn ... baal echt nu ...

Volgens mij is het zo dat de verkoper juist onderzoek moet laten starten vanwege overige informatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 07:55

@candalisa, ik had een pakketje voor mijn buurvrouw aangenomen. Ik moest weg en wist dat ze snel thuis zou komen, dus had het bij haar voordeur gezet, binnen ons appartementencomplex. Ze kwam kort daarna thuis en heeft geen pakket gezien, oftewel: gejat door een medebewoner. :x

DHL zei inderdaad: contact opnemen met de verkoper. Die hebben ervoor gekozen om de koper niet te laten tekenen bij ontvangst. En inderdaad: binnenkort maakt Zalando het geld naar haar over. Volgens mij moet je dus inderdaad bij Blendjet zijn, maar wel vervelend dat die je steeds naar DHL verwijzen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:50

Nou ik ben benieuwd. Bezorging stond op vandaag tussen 17.00-19.00 uur. Ik kon het vanmorgen vroeg nog wijzigen in de app dus heb het aangepast naar morgen. Zo staat het nu ook in de app.
Heel benieuwd of ze vanavond toch niet voor de deur staan. Vorige keer was dat wel zo namelijk. Werkt de wijziging vanuit de app niet verwerkt/doorgezet.