[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:28

Giolli schreef:
Vumana89 schreef:
Zo.. dat verhaal van Marja... bizar zeg.. vooral dat iemand met dat masker liep..
Maakt wel indruk.

Ik probeer terug te lezen maar ik zie niemand die Marja heet? :o welke link bedoel je?

Memories had deze geplaatst

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... edood.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:32

Hoorde deze week op de radio dat een jongen van Congolese afkomst na 20 jaar levend en wel is teruggevonden, maar dan onder een andere identiteit. Hij was ten tijde van de verdwijning 14 jaar.
Hij wenste anoniem te blijven want hij is indertijd blijkbaar bewust gevlucht nav huiselijke problematiek, heeft een nieuwe identiteit aangenomen en is gewoon vanaf 0 in een ander land herbegonnen.

Op 500m van de deur is er een aantal maanden terug een vrouw vermoord in haar huis, geloof partnergeweld. Dat is hier om de hoek, vanuit mijn keukenraam (bel-etage, keuken zit op 1e verdiep) kan ik een stukje voorgeven en het dak zien van die woning. Dat dat zo dichtbij kan komen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:34

Toen ik een jaar of 7 was, kwam er bij ons politie aan de deur. Mijn moeder deed open.
Er werd haar medegedeeld dat haar man (mijn stiefvader) helaas was overleden.
Hij was onder verdachte omstandigheden dood gevonden in een bos, enkele tientallen kilometers verderop.
Gelukkig (voor ons) zat mijn stiefvader veilig binnen op de bank. Het bleek te gaan om een man met dezelfde voor en achternaam, en hetzelfde geboortejaar. Omdat het lijk dat ze destijds gevonden hadden niet goed herkenbaar was, zijn ze afgegaan op de gegevens uit de portomonee die de man bij zich droeg. Op die manier waren ze uitgekomen bij ons adres.
Het heeft in de weken daarna ook in de krant gestaan en mijn moeder is regelmatig gecondoleerd omdat mensen dus inderdaad dachten dat het onze stiefvader was die was overleden. Ik was destijds wat jong om het helemaal te begrijpen, maar toen ik ouder werd heb ik er altijd een dubbel gevoel aan overgehouden. ‘Mijn’ vader leefde gelukkig nog, maar die van iemand anders dus niet....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:35

Degene die wss in 1995 (dacht ik, kan ook eerder zijn) twee meisjes vermoord heeft in het dorp en wat niet bewezen is maar wel naar alle waarschijnlijkheid, woont 200 meter van mij af.

Is zelfs bij peter r de vries geweest.

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:44

Willeke Dost (inmiddels 27 jaar vermist) heeft hier vlakbij gewoond. Ik vind het vooral een luguber idee dat ze zomaar ergens zou kunnen liggen waar ik dagelijks langs kom.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:54

Ja dat is hier in de buurt ( koekange) hier word er ook veel over gesproken. Zeker omdat er telkens vermoedens zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:14

Vumana89 schreef:
Giolli schreef:
Zo.. dat verhaal van Marja... bizar zeg.. vooral dat iemand met dat masker liep..
Maakt wel indruk.

Ik probeer terug te lezen maar ik zie niemand die Marja heet? :o welke link bedoel je?

Memories had deze geplaatst

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermi ... edood.html

Wat verschrikkelijk. Is haar angst dus toch terecht geweest. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:23

Ik vind Kim De Gelder ook een verschrikkelijk iets. Zeker nu hij niet meer in de gevangenis zit maar in een instelling.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:30

Jeetje zou die vrouw dan toch terecht bang zijn geweest? Maar waarom wist niemand dan precies waarvoor? Raar verhaal.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:06

Die van die angstige vrouw is idd heel freaky zeg. Zou ze dan toch terecht bang geweest zijn, of heeft ze in haar kwetsbaarheid een verkeerd iemand aangetrokken.
Bizar dat zo veel mensen zulke verhalen uit de buurt kennen. Hier ook, wel al in 1992, jonge vrouw, Lisette vroege. Verdwenen na een potje tennis. Ze is nog gezien voor haar voordeur bij thuiskomst, maar geen teken dat ze daadwerkelijk tot binnen is gekomen. Daarna Spullen in de sloot gevonden, maar nooit zijzelf (levend of dood). Wel werd in die tijd de ijshal gebouwd, dus speculaties zijn dat haar lichaam daar gedumpt is en zo onder het fundament van het gebouw is gegoten.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 09-02-19 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:08

Het blijft me verbazen dat mensen gewoon van de aardbodem verdwijnen.
Zoals die oudere man die met de trein wegging. Hoe kan hij nergens meer gezien zijn?
Zo groot is Nederland niet

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:17

Maar van de andere kant, als iemand zich niet opvallend gedraagt, dan valt hij ook niet op. We zien tijdens een middagje winkelen bijvoorbeeld duizenden mensen, en toch zijn er maar weinig die we bewust bekijken en nog minder die we onthouden.

Maar ik blijf het ook bizar vinden dat mensen gewoon verdwijnen..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:25

Ik had het over Maria van de zande misschien bedoeld ze dat?

Giolli schreef:
Vumana89 schreef:
Maakt wel indruk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:26

Lees al dat er ook een Marja is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:28

Toen ik op mezelf woonde is er om de hoek een kindje vermoord door haar vader of stiefvader. Weet niet meer precies, ze bleek al langer stelselmatig mishandeld te worden. Echt intens zielig.
En ik vind het verhaal van Caroline van Toledo ook nog steeds bizar en luguber. Vermoord en in de kofferbak van de auto gestopt en toen is de boel in brand gestoken. Enige getuige was haar hond. Ze weten wel wie het gedaan heeft, maar er was nogal wat gedoe met te weinig bewijs. Zo vaag die gast woonde gewoon in dezelfde plaats als ik en mijn moeder werkt bij de politie dus die wist ook precies wie het is. Raar idee dat je hem gewoon tegen kon komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:08

Christiene schreef:
Die op dat cruise schip zal die overboord zijn gegaan op de een of andere manier

De vraag is idd hoe. Door een golf, zelf gesprongen of toch een misdaad?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:27

Hebben jullie toevallig de TV zender: Discovery ID? Heerlijke zender met interessante zaken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:34

Jazeker Cayenne! Die staat hier iedere dag aan :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:14

Hier ook! Crime Investigation is ook zo'n goede zender.
Ik vind On The Case, Disappeared en Lake Eerie heel interessante documentaires.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:17

Disappeared kijk ik ook geregeld , ID heeft wel goede series . Ook over ontvoeringen , ook weleens een lugubere kidnapping ervoor gehad .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:26

Disappeared is idd een supergoede serie! Op Reddit kun je ook updates lezen over de zaken die in de serie zijn behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:29

Ik google altijd in de reclame naar die persoon , sommige gevonden en sommige nog steeds verdwenen .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:49

Dat doe ik ook vaak!
Crimes that shook Britain is ook zo'n goede serie.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:12

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:09

Daks schreef:
https://www.hartvannederland.nl/algemee ... gle.com%2F

Met de moeder van dit meisje heb ik ontzettend vaak een borrel gedronken in de locale kroeg hier in de buurt. Als ik toen wist wat ik nu weet. Word er nog beroerd van.

Echt? En het was een hele normale vrouw?