[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:48

Hahaha die mannen foto’s.//

Ohja die nikszeggende baby kwijl foto’s.
Kan ik ook weinig mee.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:52

Ik zit in de generatie dat niemand nog kinderen krijgt :p
Mijn neven zijn er nog niet mee bezig(zover ik weet), mijn broer en zus ook niet.
En de rest van die kant van de familie heeft geen kinderen en is nu de leeftijd voorbij of ze hebben kinderen maar dat zijn de eerder genoemde neven :P
Andere kant van de familie heb ik geen contact mee

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:52

lor1_1984 schreef:
Een hele hoop speelgoed voor kinderen vind ik op zich geen probleem, maar laat een groot deel ervan dan ook bestaan uit creatief spul zoals puzzels, klei/magic sand, strijkkralen, ministeck, hamertje tik, blokken, k'nex, lego techno, knutselspullen etc en niet alleen maar herriespul wat je met een knopje bedient.

Hahah ik moet bekennen dat ik weleens batterijtjes uit een irritant speelgoedje heb gehaald bij een oppas kind. :')
Het waren van die kleine ronde knoop-batterijtjes en het luikje zat met een schroefje dicht.
Toen deed het ding het dus 'opeens' niet meer. O:)
Kind komt er natuurlijk mee aan. Ik er naar kijken: 'Sorry, deze kan ik niet open maken. Speel er maar mee zonder geluidje, ok?'
Gelukkig was dat ook geen probleem.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:56

Haha mairead :')

Ik moest gisteren lachen om de nieuwe bol reclame. Kind heeft ook een nogal irritant speeltje gehad, zogenaamd van de Sint, en hoe die ouders dan kijken :+
Heel waarheidsgetrouw :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:57

Zondag komt mijn neefje. Zie er al de hele week tegenop..
Kind is bijna 2 (denk ik) en die moeder zegt zelf dat die altijd heel aggressief doet naar dieren. En laten wij nou net 2 honden en een kitten hebben ^)
Ik knijp hem dus nu al.. want kind wordt niet gecorrigeerd omdat die volgens mama te jong is. Doet dus alles wat niet mag..

Ook moet dan weer het hele huis verbouwd worden want alles wat die kan grijpen gooit die op de grond. Alle bloempotten weg -en wij hebben echt een huis vol planten- alle glazen enzo van tafel. Ja joepie echt zin in.. #)

Vorige keer gingen ze hem achter bij ons op de eettafel verschonen. Er is denk ik een liter Dettol overheen gegaan daarna. Brrrrr.

Ik hoop maar dat ik het overleef.. overal kwijlhandjes en snothandjes net als iedere keer dat ze geweest zijn. Help |(

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:07

Sanso: Niemand komt aan mijn dieren dus als iemand zegt dat zijn/haar kind agressief doet tegen ze dan komt 'ie er niet in. Heel simpel. Weigeren die handel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:11

Idem. Ofwel kind thuislaten ofwel gelijk laten merken dat dat hier niet gedaan wordt.
Zelfde ook met spullen op de grond trekken en overal aan zitten. Thuislaten of manieren leren.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:12

Pff ben nu al aan het bedenken hoe ik onder kerst bij de schoonfamilie uit kan komen. 4 kleine kinderen in de leeftijd 0 tot 4. Afgezien van dat kan ik sowieso niet heel goed met de schoonfamilie door 1 deur.
Had bedacht 1 dag thuis en de andere dag vriend naar zijn familie en ik naar de mijne

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:13

Ik ben ze al ongeveer een jaar aan het afhouden..
er moeten nu lootjes getrokken worden voor de suprise en ze willen de kitten zien.
Ze weten wel dat wij geen kinderen willen en respecteren dat.
Ik ga mega goed op letten en heb mij zelf al voorgenomen dat als het dreigt mis te gaan dat ik hem dan wél corrigeer. Want het is in mijn huis met mijn regels. Ik hoop maar dat het allemaal mee valt.

Edit;
Ja met kerst hebben we wel geluk. Wij gaan daar namelijk pas eten als het kind heeft gegeten en naar alle waarschijnlijkheid op bed ligt. Vorig jaar was het niet zo’n succes met hem erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:16

Hier 2 kinderen van intussen 6 en 8 en dan de bejaarde jack Russel van mijn schoonouders.
Hou elk jaar mijn hart vast. Hond zoekt de kinderen op en wil dan hun oren likken als ze op de grond zitten. Iedereen vindt dat zoooo schattig! Ik ben elke keer blij dat ie niet gewoon vol in hun gezicht bijt. Want daar is de kegge helaas wel prima toe in staat.

Hond heeft tijdje terug "iets" gehad en kreeg cortisone. Hij is verdikt, minder mobiel en volgens mij doof aan het worden en slechtziend. Als hij schrikt valt hij uit, is overdraagzamer etc, ook naar zijn baasjes.

Zie het zo gebeuren dat het een keer misgaat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:17

Zou ik snel klaar mee zijn. Kind vervelend naar de dieren? Gewoon zelf een tik geven. En leg maar uit aan mama dat een hondenbeet meer pijn doet.
Kind verschonen op een eettafel? Zijn ze wel lekker? Bij aankomst meteen al even melden dat als het kind verschoond moet worden, ze even naar de badkamer kunnen.
En laat ergens iets staan dat relatief zwaar of scherp is maar onbreekbaar, en dan maar wachten tot het kind het over zich heen trekt en een paar vingers afklemt.

Sorry hoor, maar ouders die niet opvoeden? Dan doe ik het wel.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:21

Kind wordt echt een dramaqueen later. Dat weet ik wel. Een on opgevoede dramaqueen.
Ergste is nog wel dat de moeder zelf gezegt had een tijdje terug dat ze voorlopig niet op de koffie komen ivm het gedrag van zoonlief.. lekker dan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:21

Ik had een klein neefje (inmiddels groot) die steeds als moeders even niet keek de kat flink aan zijn staart trok.
En dan janken als de kat uithaalde. Kreeg de kat weer een oplawaai en werd naar buiten geschopt.
Je kon wel zeggen dat het jongetje het zelf uitlokte, maar volgens mams mogen dieren nooit en te nimmer hun klauwen of tanden gebruiken. En een dier in huis was zooooo goed voor de ontwikkeling van Reuben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:27

oh, ik ken ook dergelijke mensen. Mijn hond zou alles maar moeten tolereren en nooit mogen uithalen, want dan is het een valse hond. Ook niet als vreemde mensen haar willen aanraken, in haar ruimte komen of haar gaan fixeren. Nou, jammer, zo werkt het bij de mijne niet :D
Ik neem uiteraard wel mijn voorzorgsmaatregelen (ik hou ruimte, jaag mensen weg en doe ze een muilkorfje om indien nodig.).
Maar kinderen in MIJN huis of in de buurt van MIJN hond/katten/paarden/spullen? Die volgen MIJN regels en anders worden ze gecorrigeerd (verbaal, of indien nodig pak ik ze wel even op en plant ze naast mama of papa op de sofa en kunnen ze daar blijven zitten.). Gaan mama of papa niet akkoord? Weten ze gauw de voordeur zijn...
No way dat ik die koters maar laat doen, en achteraf voor de gevolgen mag opdraaien als mijn hond ze zou bijten of mijn paarden ze een mep zou geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:29

Ik corrigeer zelf wel. Laat m’n dieren niet als speelgoed gebruiken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:37

:(
Snap dat soort mensen nooit... je leert toch je kind dat je een dier met rust laat en als je een dier wil aaien dat je dat je dat eerst moet vragen. En bij ons is de regel .. als de hond in de mand ligt dan blijf je er gewoon weg. En ja daar zit tijd en energie in. Maar dat is gewoon basis.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:39

Quera, wat jij zegt lijkt me ook logisch maar als ik de berichten erboven lees is het niet vanzelfsprekend helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:39

Als peuter/kleuter moesten we ze idd in de gaten houden. Met hun eigen hond (ook een JR) konden ze alles. Heeft even geduurd eer ze doorhadden dat niet elke hond even lief is.
Het gaat erom dat de hond hen zelf opzoekt. Hij dringt zich op (probeert ie sowieso) en ik vrees ervoor dat als ze hem van hun gezicht willen wegduwen of tegenhouden algemeen, dat ie nu effectief zou happen/bijten.

De hond is nogal rotverwend en nu als oudje komt dat nog meer naar boven.
Ik zou hem gewoon afzonderen in de keuken/bijhok/tuin. Plek zat dat ie kan rondhuppelen en in de keuken heeft ie sowieso zijn eten/drinken/eigen bank.

Maar nee. Hond hoort erbij. En als hij tussen de gerechten door op een lege stoel aan tafel wil, dan mag hij dat gewoon.
Net zoals dat hij mag grommen/tanden tonen als je sommeert dat hij er weer af moet.

Ik zou niet willen weten hoe laks ze dan gaan zijn met een kleinkind als dat er ooit komt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:42

sanso schreef:
Ik ben ze al ongeveer een jaar aan het afhouden..
er moeten nu lootjes getrokken worden voor de suprise en ze willen de kitten zien.
Ze weten wel dat wij geen kinderen willen en respecteren dat.
Ik ga mega goed op letten en heb mij zelf al voorgenomen dat als het dreigt mis te gaan dat ik hem dan wél corrigeer. Want het is in mijn huis met mijn regels. Ik hoop maar dat het allemaal mee valt.

Kind is agressief naar dieren toe, maar mag wel op bezoek bij een kitten? Straks gaat ie er mee gooien ofzo!
Eerst maar eens aan dat kind leren dat je dieren geen pijn mag doen of bang mag maken.
En als de ouders graag de kitten willen zien dan laten ze hun kind maar thuis.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:44

Hilli schreef:
Quera, wat jij zegt lijkt me ook logisch maar als ik de berichten erboven lees is het niet vanzelfsprekend helaas.

En ondanks dat ik de hond van mijn ouders vertrouw en mijn dochter zijn ze nooit alleen samen. Want het blijven kinderen en het blijven dieren. Maar er is nog nooit gehapt of gesnapt en nog nooit in ogen oren geprikt oid. Heel in het begin met aaien dat ze af en toe greep i.p.v. aaide. Maar als je daar op zit dan kan je dat begeleiden. Maar heb het idee dat ouders liever op de telefoon of voor de tv zitten...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:48

Mijn honden zijn supervriendelijk naar mensen en kinderen. Als mijn vader die slecht ter been is langskomt doe ik ze even apart omdat ik niet wil dat ze hem per ongeluk omver lopen, vervolgens zie ik mijn familie kijken dat dat ook wel handig is als zij of de (al grotere) kinderen komen. Nou nee, echt niet. Is mijn honden hun huis en jonge, gezonde mensen/kinderen leren zich maar aanpassen ;)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 08-11-18 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:51

quera schreef:
:(
Snap dat soort mensen nooit... je leert toch je kind dat je een dier met rust laat en als je een dier wil aaien dat je dat je dat eerst moet vragen. En bij ons is de regel .. als de hond in de mand ligt dan blijf je er gewoon weg. En ja daar zit tijd en energie in. Maar dat is gewoon basis.

Je wil niet weten hoe vaak volwassenen, meestal mannen, in het voorbij lopen even een hond aaien. Mijn vriendin moet altijd vreselijk alert zijn met haar Beauceron, want zo'n aai in het voorbijgaan betekent dat hij aanvalt.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:05

Sorro schreef:
Pff ben nu al aan het bedenken hoe ik onder kerst bij de schoonfamilie uit kan komen. 4 kleine kinderen in de leeftijd 0 tot 4. Afgezien van dat kan ik sowieso niet heel goed met de schoonfamilie door 1 deur.
Had bedacht 1 dag thuis en de andere dag vriend naar zijn familie en ik naar de mijne

Precies mijn tactiek :=

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:35

Ben bang dat ik dan ook weer als antisociale regelbrekende trut wordt gezien.

Mijn huis mijn regels zal in de toekomst vast ook problemen gaan geven. Maar no wat dat kinderen zo maar aan mijn dieren mogen zitten.
Ik ben zelf opgegroeid met 3 katten en vanaf mijn 6de kwamen daar de honden bij. Als de pup slaapt dan blijf je er vanaf, als de kat wegloopt dan laat je hem met rust.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:37

Mijn ex' hond die inmiddels alweer een tijdje is gaan hemelen was echt extreem lief voor kinderen. Hij had twee nichtjes waarvan een het leuk vond om zichzelf omver te laten lopen door de hond. Dus dat deed ze dan. :') Niet hard hoor, toen dat meisje 3-4-5 was stoeiden ze vaak samen en ze kon echt alles doen.
Maarrrr dat leidt er dan wel toe dat elke keer dat hond een klein meisje zag dacht dat die allemaal graag omver gelopen worden, waardoor de volwassene ernaast dacht dat ik een staatsgevaarlijke hond bij me had :')
Kun je op anticiperen maar soms komt zo'n duo ineens de hoek om of ben je net even in gedachten verzonken... := Het was zo'n lief dier.