Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 10:39

Ik kreeg meer volgers toen ik mijn account van privé haalde. En echt ging “werken” voor mijn volgers. Meer posten, veel reageren, een overzichtelijk profiel maken waar ik nu eindelijk uit ben :') , afwisseling wat mij niet altijd lukt, #, en veel andere mensen liken en ook veel reageren. Je moet er echt wel wat tijd instoppen het gaat niet vanzelf helaas.

Ik vind het prima om een nieuwe lijst te starten en laat die later bijvoegen. Maar niet meer de oude lijst quoten. We beginnen dan gewoon overnieuw.

JewEmm

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:42

Ik zou graag mee volgers hebben, maar met mijn voltijd baan en maar beperkt tijd hebben om foto's te maken, lukt het mij gewoon niet om genoeg foto's aan te leveren. Erg jammer, maar ik blijf mijn best doen!

Ik lees hier trouwens wel meer dat mensen elke dag 1 of meerdere foto's posten. Ik zou daar als volger helemaal gek van worden, zo veel berichten op een dag! Dat is als volger toch ook niet meer bij te houden, tenzij je elke dag een uur aan instagram besteed? Of ben ik daar gewoon te oud voor :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:42

Ik weet nooit zo goed op wie ik moet reageren. Van jullie bijvoorbeeld zie ik echt leuke foto’s voorbij komen, maar ik ken jullie niet zo goed. Dus dan reageer ik vaak toch maar niet :o Wil ik wel vaker gaan doen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:54

Heb ik soms ook hoor.
Vind t soms zo lastig omdat ik nogal enthousiast kan reageren :').

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:56

JewEmm schreef:
Ik zou graag mee volgers hebben, maar met mijn voltijd baan en maar beperkt tijd hebben om foto's te maken, lukt het mij gewoon niet om genoeg foto's aan te leveren. Erg jammer, maar ik blijf mijn best doen!

Ik lees hier trouwens wel meer dat mensen elke dag 1 of meerdere foto's posten. Ik zou daar als volger helemaal gek van worden, zo veel berichten op een dag! Dat is als volger toch ook niet meer bij te houden, tenzij je elke dag een uur aan instagram besteed? Of ben ik daar gewoon te oud voor :+

Ik verwacht ook niet dat iedere volger alles ziet, dat hoeft denk ik ook niet. En als een volger echt interesse heeft dan gaan ze wel even naar je profiel om te kijken wat er nieuw bij gekomen is. Ik zie soms ook ineens van 1 iemand likes binnenkomen op bijvoorbeeld 15 foto's. Die is dan duidelijk een rondje door de foto's aan het scrollen, dikke prima natuurlijk. Maar eerlijk is eerlijk, een nieuwe foto levert vaak nieuwe volgers op. Omdat ie dan bij de hashtags bovenaan komt te staan binnen de meest recente posts.

enamorada schreef:
Ik weet nooit zo goed op wie ik moet reageren. Van jullie bijvoorbeeld zie ik echt leuke foto’s voorbij komen, maar ik ken jullie niet zo goed. Dus dan reageer ik vaak toch maar niet :o Wil ik wel vaker gaan doen!

Maar waarom zou je schromen om te reageren? Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat het krijgen van reacties nog veel leuker is dan het krijgen van likes. Ik wordt altijd echt blij als ik een tekstberichtje zie langs komen, vind het super tof als iemand op die manier laat blijken echt onder de indruk te zijn van een foto :) Dus schroom niet hoor, als je zin hebt om iets te schrijven, laat je dan vooral niet tegenhouden :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:01

enamorada schreef:

Je kan toch gewoon zeggen leuke foto, of Ooh leuke outfit, mooi paard etc. Denk dat het heel erg gewaardeerd word.

1 foto per dag is echt niet veel. Ik vermoed dat mijn volgers het niet eens allemaal zien. Als je zelf weinig mensen volgt zie jawel alles. Maar ik merk dat ik nu ook lang niet alles voorbij zie komen. Dus het valt niet op dat je er meerdere post.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:03

enamorada schreef:

Ik heb dat ook, maar wil wel vaker reageren.. Ga dat maar gewoon doen denk ik. :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:03

Ik reageer eigenlijk ook nooit op foto's, wel op foto's van bekenden of waar ik veel mee om ga.
Soms kom ik echt een mooie of lieve foto tegen en dan wil ik er wel eens onderzetten: Beautifull of cute of i love this pic. heel saai en cliche, maar zou ook anders echt niet weten wat ik zou moeten reageren :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:04

Ik reageer bijna altijd op foto's, ik volg alleen niet zo heel veel van jullie nog. Ga ik vanavond allemaal doen.

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:39

Hoeveel foto's plaatsen jullie op 1 dag? En wat is veel foto's? Ik heb er vanmorgen 2 op gezet maar ik zie ineens allemaal dingen waarvan ik een foto wil posten. Denk dat dat iets teveel van het goede is haha.

Moet nog wel even leren welke hashtags goed zijn en ik gooi overal een filter overheen. Hoezo beginner xD
@life_of_xlyssii

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:41

Je kan ook zo denken: Als ik al die foto's nou in m'n concepten zet en er per dag 2 post, heb je t overzichtelijker dan wanneer je alles in 1x post! Ik post meestal maximaal 3 foto's per dag of ik maak een soort "selectie" waarin je dus meerdere foto's in 1 post hebt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:43

Ik plaats meestal maar 1 foto per dag, en niet altijd elke dag (merk wel dat sinds dit topic ik meer foto's plaats)
Maar af en toe doe ik ook 2 foto's zoals gisteren, maar dan moet het echt een leuke foto zijn waarvan ik denk ja die moet op insta.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:43

Ik post vrij weinig, misschien 2/3x per week en soms ook wel eens een hele tijd niets omdat ik gewoon geen leuke foto's heb. :') Ik wil niet posten om het posten, ik wil graag goede foto's maken en plaatsen. Dat lukte me echt niet om 3x per dag ofzo te doen.

Edit: OMG _/-\o_ Wie is de bokker die net rennende schapen met een man erachteraan in haar story heeft geplaatst _O-
Laatst bijgewerkt door Fair op 18-10-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:44

Sinds het topic ben ik ook weer actiever :) Zakelijk post ik 1x/2x per dag, privé probeer ik ook 1 foto per dag te plaatsen. Levert toch heel wat nieuwe volgers op!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:46

Ik meestal 1x per dag, maar soms ook 2x of een paar dagen niet. Hangt er van af of ik iets leuks zie om een foto van te maken. :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:46

Fair schreef:
Ik post vrij weinig, misschien 2/3x per week en soms ook wel eens een hele tijd niets omdat ik gewoon geen leuke foto's heb. :') Ik wil niet posten om het posten, ik wil graag goede foto's maken en plaatsen. Dat lukte me echt niet om 3x per dag ofzo te doen.

Edit: OMG _/-\o_ Wie is de bokker die net rennende schapen met een man erachteraan in haar story heeft geplaatst _O-

Doanique aas dat ik lag echt helemaal dubbel _/-\o_ :')

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:51

enamorada schreef:

Vaak reageer ik dan met een opmerking over een bepaald kleding stuk of bepaalde kleur dat die goed staat of waar die vandaan komt. Heel simpel maar ik denk dat het iemand best blij kan maken. Zelf vind ik het ook leuk om positieve reacties te krijgen of vragen over me kleding oid.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:51

Elke dag posten met een tekenaccount zou ik wel willen, maar is niet echt haalbaar. Vaak 3-4x per week tijd om te tekenen. Maar kan misschien wel vaker throwbackthursday erin gooien.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:53

xLyssii schreef:
Hoeveel foto's plaatsen jullie op 1 dag? En wat is veel foto's? Ik heb er vanmorgen 2 op gezet maar ik zie ineens allemaal dingen waarvan ik een foto wil posten. Denk dat dat iets teveel van het goede is haha.

Moet nog wel even leren welke hashtags goed zijn en ik gooi overal een filter overheen. Hoezo beginner xD
@life_of_xlyssii

Wat ik sinds dit topic heb gemerkt is dat 1 a 2 keer posten zat is. Dat een mooie lay-out hebben heel goed werkt. Dus overal hetzelfde filter, zelfde bewerkstijl en zelfde soort foto’s. Deed dit zelf ook niet maar nu ik het wel doe krijg ik meer actie op mijn account.
Tips:
- zorg dat je foto’s van redelijke kwaliteit zijn
- # die bij de foto passen
- blijf bij een stijl
- niet te veel selfies
- welke doelgroep wil je aanspreken
- kijk veel bij andere wat zij doen
- en zet kleine doelen waar je naartoe kan werken
- de quote moet bij de foto passen
- geen lange verhalen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:58

Ik heb geen moeite met reacties/complimenten aan anderen geven, geef wel meer complimenten aan vrouwen dan aan mannen want mannen willen het nog weleens als geflirt opvatten.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:59

Hmmm ik heb net een foto bewerkt en eigenlijk wil ik die wel posten op insta, maar toch weer twijfels. Ugh :roll:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:00

Nessie schreef:
Ik heb geen moeite met reacties/complimenten aan anderen geven, geef wel meer complimenten aan vrouwen dan aan mannen want mannen willen het nog weleens als geflirt opvatten.

Yup dat ja :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 12:00

Kashmino schreef:
Hmmm ik heb net een foto bewerkt en eigenlijk wil ik die wel posten op insta, maar toch weer twijfels. Ugh :roll:

Gewoon doen!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:02

Ik probeer 1x per week te posten. Zit in mijn examenjaar en heb het gewoon hartstikke druk, dus ik kom er nooit echt aan toe om mooie foto’s te maken. Respect hoor voor de mensen die er zo veel moeite/tijd in steken!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:02

Kashmino schreef:

Niet te veel over nadenken. Het mooie aan Instagram is juist dat het laagdrempelig is.
Ik heb zelf een "poezie" account en dat zijn echt teksten die ik normaal never nooit online zou durven te zetten. Juist op Instagram is er ruimte voor.