Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:05

Ik heb een vouwfiets inderdaad, ik zal niet mensen van hun stoel jagen zodat mijn fiets er kan staan maar een beetje ruimte maken mag wel!

Vouwfietsen zijn ook irritant, maar als je hem goed neerzet valt hij niet zo snel om

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:53

Ik was vandaag geloof ik zelf een ergernis in het OV :o In de Arriva-treintjes heb je altijd maar max 2 vierzits per coupe, en als het even kan ga ik daar altijd zitten. Je hebt meer beenruimte, een tafeltje, het zit gewoon relaxter dan een tweezits. Trein was verder leeg dus ik ga daar zitten, komt er even later een groep opgeschoten jeugd voorbij waarvan er eentje net iets te hard zegt: 'ik vind dat zo dom, als je alleen bent in een vierzits gaan zitten' :O

Sorry vriend, niet mijn probleem := Of ben ik dan heel asociaal bezig?

lor1_1984

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:01

Ik plof ook altijd in een vierzits, willen er mensen bij zitten dan gaan ze hun gang maar. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:35

Heerlijk in een vierzits inderdaad! Beenruimte, tasruimte.... }>

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:39

Laatst nog een ouder iemand die de bus instapte. Het was druk in de bus met schooljeugd. Helaas had de bus schijnbaar zoveel haast dat hij gelijk optrok. De oudere dame kon niet snel genoeg dus naar een plek lopen omdat de jeugd voorin stond.
Dan denk ik echt bij mezelf hoeveel meer tijd ben je kwijt om eventjes een half minuutje te wachten ipv dat het mensje misschien wel dadelijk op de grond ligt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:12

purny schreef:
Laatst nog een ouder iemand die de bus instapte. Het was druk in de bus met schooljeugd. Helaas had de bus schijnbaar zoveel haast dat hij gelijk optrok. De oudere dame kon niet snel genoeg dus naar een plek lopen omdat de jeugd voorin stond.
Dan denk ik echt bij mezelf hoeveel meer tijd ben je kwijt om eventjes een half minuutje te wachten ipv dat het mensje misschien wel dadelijk op de grond ligt

Dat dus, en ik erger me ook dood aan mensen die voorin blijven plakken als de bus achter nog zat plek heeft om te staan. En maar schaapachtig kijken als er iemand door wil.. sjezus.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:14

Dat bus 15 overvol (ongeveer 120 mensen staand) met 50 km/h een bocht neemt en dan de chauffeur maar lachen omdat iedereen op 1 hoop geschoven wordt. Of als ik geen plek heb om mij vast te houden en dus los in de bus sta, zijn wel de grootste ergernissen. Ja ik moet mijn arm zo ongeveer uitrekken om bij de handdingen te komen dus ik kan er niet bij om me hoog vast te houden. Ik kan me ook ergeren aan mensen die niet plek maken voor ouderen.

En laatst in mijn grote bus was er een groep vluchtelingen die achter in stapten en toen maakte iemand bij de voor ingang daar zo'n heisa van dat de bus uiteindelijk een kwartier vertraging had. ...

Mensen die op de stopknop drukken bij elke halte, zodat de buschauffeur gewoon niet stopt als jij drukt omdat je er wel uit wil.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:48

Fennadev schreef:
Dat bus 15 overvol (ongeveer 120 mensen staand) met 50 km/h een bocht neemt en dan de chauffeur maar lachen omdat iedereen op 1 hoop geschoven wordt. Of als ik geen plek heb om mij vast te houden en dus los in de bus sta, zijn wel de grootste ergernissen. Ja ik moet mijn arm zo ongeveer uitrekken om bij de handdingen te komen dus ik kan er niet bij om me hoog vast te houden. Ik kan me ook ergeren aan mensen die niet plek maken voor ouderen.

En laatst in mijn grote bus was er een groep vluchtelingen die achter in stapten en toen maakte iemand bij de voor ingang daar zo'n heisa van dat de bus uiteindelijk een kwartier vertraging had. ...

Mensen die op de stopknop drukken bij elke halte, zodat de buschauffeur gewoon niet stopt als jij drukt omdat je er wel uit wil.

dat ja, al best vaak meegemaakt, ton werd er in de bus omgeroepen dat je maar naar de chauffeur moest lopen om te zeggen atr je er uit wou bij de volgende halte.. fijn voor de mensen die later instappen en dat dus niet weten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:51

Mensen doe weigeren voor je op te staan... ik weet dat heel veel een onzichtbare aandoening hebben zoals ik... maar echt niet de hele trein :(

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:48

Foaly schreef:
Ik was vandaag geloof ik zelf een ergernis in het OV :o In de Arriva-treintjes heb je altijd maar max 2 vierzits per coupe, en als het even kan ga ik daar altijd zitten. Je hebt meer beenruimte, een tafeltje, het zit gewoon relaxter dan een tweezits. Trein was verder leeg dus ik ga daar zitten, komt er even later een groep opgeschoten jeugd voorbij waarvan er eentje net iets te hard zegt: 'ik vind dat zo dom, als je alleen bent in een vierzits gaan zitten' :O

Sorry vriend, niet mijn probleem := Of ben ik dan heel asociaal bezig?

Als dat groepje daardoor zich moest verdelen over de tweezits vind ik inderdaad dat je erg asociaal bezig bent. Als dat niet zo is en ze nog ergens anders in zo'n 4 zits konden zitten vind ik het niet asociaal.

Ik heb dat vaak in een restaurant. Pas nog wilde ik met 5 vriendinnen wat gaan drinken, maar er waren alleen nog tafeltjes voor 2 personen. En dan zie je mensen alleen of met zijn tweeen aan een tafel voor 4 of 6 personen zitten. Daar erger ik me ook mateloos aan.

Verder snap ik je opzich wel hoor, het is geen aanval naar jou toe.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:50

Ik vind dat dus van niet. Iedereen heeft het recht om overal waar plek is te gaan zitten als die plek beschikbaar is. Dat je liever met je vrienden daar zit snap ik, maar erover zeuren vind ik onnodig.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:50

Gianti schreef:
Mensen doe weigeren voor je op te staan... ik weet dat heel veel een onzichtbare aandoening hebben zoals ik... maar echt niet de hele trein :(

Ja dat vind ik ook altijd erg. Ik let altijd wel op dat er geen oudere man of vrouw hoeft te staan. Dan bied ik aan om op te staan.

Maar pas moest ik zelf in de trein staan en stond naast iemand die zijn been in het gips had. En echt niemand die voor hem opstond... :n
Eigenlijk wilde ik er wat van zeggen, maar weet niet of die jongen daar nou op zat te wachten, dus heb het maar gelaten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:55

snuffie123 schreef:
Gianti schreef:

Ja dat vind ik ook altijd erg. Ik let altijd wel op dat er geen oudere man of vrouw hoeft te staan. Dan bied ik aan om op te staan.

Maar pas moest ik zelf in de trein staan en stond naast iemand die zijn been in het gips had. En echt niemand die voor hem opstond... :n
Eigenlijk wilde ik er wat van zeggen, maar weet niet of die jongen daar nou op zat te wachten, dus heb het maar gelaten.

Daar kan ik al helemaal niet met mijn kop bij...

Ik heb zelf vaak enorm veel pijn in mijn knieën heup en hielen en vooral andere lange dag kan ik echt amper staan meer.. en ben wel eens gewoon uitgescholden omdat ik bleef zitten.. want ik was een 'jonge meid die best kon staan'...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:58

Jeetje dat is wel heel aso ja! Als iemand het vraagt, wil ik best opstaan of als het zichtbaar is :) ik kan me echt ergeren aan mensen die hun muziek zonder oortjes/koptelefoon aan hebben staan :n

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:00

zolang mensen niet aan mij vragen of ze op mijn plak mogen zitten sta ik niet op.

Vrijdag zat ik in de trein opweg naar stage (kwart over 6 sochtens)
zijn er een stel spanjaarden die lopen te schreeuwen en om dat tijdstip al pasta (dus wat je bij julia's haalt) aan t eten, t meurde verschrikkelijk, gelukkig moest ik van amsterdam cs naar amsterdam sloterdijk

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:05

@lianneputzy ook niet als je iemand ziet met gipsbeen etc. Dus duidelijk moeilijk/slecht ter been?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:07

Gianti schreef:
@lianneputzy ook niet als je iemand ziet met gipsbeen etc. Dus duidelijk moeilijk/slecht ter been?

dan wel, maar als t niet duidelijk is moet diegene t maar vragen, ik heb geen rontgenogen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:09

LiannePuthzy schreef:
Gianti schreef:

dan wel, maar als t niet duidelijk is moet diegene t maar vragen, ik heb geen rontgenogen

Nee tuurlijk dat snap ik. Maar 99% staat ook niet op als je het vraagt daar ging het mij om

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:11

friendly schreef:
Ik vind dat dus van niet. Iedereen heeft het recht om overal waar plek is te gaan zitten als die plek beschikbaar is. Dat je liever met je vrienden daar zit snap ik, maar erover zeuren vind ik onnodig.

Hhhm, dat is natuurlijk jouw mening en heb ik verder niets tegenin te brengen, maar ben wel erg benieuwd waarom je vind dat mensen daar niet over mogen klagen?
4 zits zijn (lijkt mij) niet bedoeld voor mensen alleen, maar juist voor groepjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:14

snuffie123 schreef:
friendly schreef:

Hhhm, dat is natuurlijk jouw mening en heb ik verder niets tegenin te brengen, maar ben wel erg benieuwd waarom je vind dat mensen daar niet over mogen klagen?
4 zits zijn (lijkt mij) niet bedoeld voor mensen alleen, maar juist voor groepjes.

Omdat het menseigen is dat als je alleen reist je ook een plek zoekt waar je alleen kan zitten. Zijn alle tweezits bezet dan ga je op de vierzits zitten. Logisch... Het is openbaar vervoer. Voor iedereen bedoeld. Wil je in een groepje reizen en zitten had je maar met auto moeten reizen :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:18

Gianti schreef:
snuffie123 schreef:

Daar kan ik al helemaal niet met mijn kop bij...

Ik heb zelf vaak enorm veel pijn in mijn knieën heup en hielen en vooral andere lange dag kan ik echt amper staan meer.. en ben wel eens gewoon uitgescholden omdat ik bleef zitten.. want ik was een 'jonge meid die best kon staan'...

Ohh jeetje mensen oordelen ook zo snel he.

Ik heb ook pijn in mijn rug, benen, nek en schouders. Er zit in mijn nek iets niet goed en dat straalt door naar mijn ene schouder/arm en rug. Ik heb ook een hele lage bloeddruk, waardoor ik vaak zwart zie en sta te trillen op mijn benen.
Dus zit ook liever, maar helaas staan andere mensen nooit op waardoor ik dan toch maar weer opsta. En inderdaad ik heb ook weleens van iemand gehoord dat ze altijd raar aangekeken wordt of uitgescholden als ze niet opstaat. Maar ook zij heeft een aandoening die je niet kunt zien...
Als het niet gaat gewoon lekker blijven zitten hoor en niets van aantrekken.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:20

lifaya schreef:
snuffie123 schreef:

Omdat het menseigen is dat als je alleen reist je ook een plek zoekt waar je alleen kan zitten. Zijn alle tweezits bezet dan ga je op de vierzits zitten. Logisch... Het is openbaar vervoer. Voor iedereen bedoeld. Wil je in een groepje reizen en zitten had je maar met auto moeten reizen :+

Tuurlijk dan is het logisch dat je daar gaat zitten! Maar in dit geval ging het erover dat de trein verder leeg was en ze dus ook nog op een tweezits kon gaat zitten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:22

So what? Sommige mensen willen graag meer beenruimte of zitten daar gewoon lekkerder... Mogen ze toch geheel zelf weten? :+ iedereen betaald om te reizen met de trein.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:22

Ik ga dan ook gewoon in een vierzits zitten hoor.. Zit inderdaad lekkerder, meer ruimte. Staan geen namen op de stoelen dus iedereen is vrij om te zitten waar hij/zij wil.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:26

ik zit ook 9 vd 10x op een 4 zits, tenzij er een eenzits vrij is (voortrijdend, achteruitrijdend word ik misselijk) er staat nergens een verbod bordje dat iemand die alleen reist niet op een 4 zits mag zitten)
waar ik mij soms ook aan erger zijn de toeristen die vanaf schiphol naar amsterdam cs reizen en allemaal op 1 plek van t perron gaan staan bij elkaar en dus ook allemaal door 2 of 4 deuren naar binnen willen.