Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:42

Dat is wel een goede tink89, om per 'la' of klein onderdeel te beginnen met inpakken. Helaas geen laptoptas in de aanbieding!

In mijn appartement zit al heel veel in, ik moet alleen een extra vriezer en wasmachine meenemen. En een boekenkast (1.60m breed en 1.80m hoog) en garderobekst. Voor de rest zijn het vooral wat kleinere dingen/kastjes.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:30

Dat klinkt alsof het te doen moet zijn, Rena.

Ik heb inmiddels bijna ingepakt. Alleen de keukenspullen en de kledingkasten nog en nog wat kleine dingetjes, zoals de kaarsjes die naast de tv staan enzo. Met nog 18 dagen te gaan, niet slecht :D Wel de hele week bomvol afspraken, dus deze week geen tijd om in te pakken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:58

Tink89 schreef:
Moska schreef:
Het is wel een mooie gelegenheid om dingen op te ruimen! En mijn ervaring is dat als je dingen in fases doet, het minder erg is.

Precies. Ik ben dus beetje bij beetje al 160 dagen aan het inpakken en weggooien. Alles uitzoeken is een berg werk. Eén lade uitzoeken is lang niet erg niet. Kleine beetjes tegelijk doen en steeds tussentijdse doelen stellen en het is echt zo klaar. Sowieso: als je er nu 8 maanden woont, kun je je afvragen welke spullen je de afgelopen 8 maanden niet nodig gehad hebt. Misschien kan dat wel gewoon weg?

59 dagen tot nieuwjaar en zo te zien blijft hier alles op schema *\o/*

Ivm stukje bij beetje: Toen ik van kamer verhuisd ben in 't ouderlijk huis heb ik al mijn kleren opgehangen en de kapstok met het uiteinde naar me toe gehangen.
Alles wat ik ondertussen gedragen heb hangt met het uiteinde van me weg. Alles wat nu nog 'verkeerd' hangt heb ik dus het afgelopen .... anderhalf? twee? jaar niet gedragen en mag dus weg!
Ik ga hier eerst een vriendin, mijn zus en misschien dochter van een collega uit mijn oude kleren laten kiezen voor ze naar spullenhulp gaan. Zoveel kleren die mij niet meer passen (ik heb behoorlijk wat bijgekregen in the titty department) maar nog prima zijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:11

Komt goed Rena :D , moet te happen zijn!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:13

Goed bezig Optiwolk!

Ik ga vanavond weer even een doos inpakken, maar ook even niksen. Heb een stikdrukke week en kan niet bezig blijven, dan loop ik mezelf voorbij...

Nog 17 dagen :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:00

Wij lopen op schema met slopen :)

Vrijdag sleutel gekregen.
Zaterdag was de keuken er al uit. De berging kast. Zondag en maandag heb ik alle gaatjes gedicht in de berging, hal en woonkamer. En geschuurd. Vandaag alle gaatjes opnieuw gedaan.
Vriend heeft op de waterleiding na alles in de keuken al omgelegd voor de nieuwe keuken.

Vanavond ga ik met schoonmams de wand boven slopen en ohja de hal tegels zijn er ook al uit. Vanavond gaat vriend dat netjes glad maken.

Maar vanmiddag ga ik eerst met schoonpa 3x naar de stort rijden om de keuken af te voeren en al het puin.

Maandag a.s. komen ze de vloer vrezen :) en in die week ook weer gladmaken met spul voor de vloerverwarming spullie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:28

Mijn huis is eindelijk af, op 1 rolgordijntje na, maar dat moet opgehangen in een kamer waar de laatste dozen nog in staan. Maar ik heb eindelijk niet meer iedere week mijn ouders over de vloer :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:44

Dat zie ik ook nog wel gebeuren ja, elke dag m'n schoonouders over de vloer om te helpen. Hartstikke lief en welkom, maar zodra ik weer aan het werk ga, gaan ze gewoon weer even bellen van tevoren :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:51

Huis is hier klaar. Dat was alleen een likje verf hier en daar, lampen en boven vloerbedekking. De ruimte in het bijgebouw is een ander verhaal..... dat was een kale ruimte en daar is afgelopen twee maanden een muur in gezet, plafond ingezet, gas water en licht er naar toe waardoor mijn hele tuin uitgegraven moest worden, muren in de verf maar die moet weer bijgewerkt worden, vandaag de vloer erin en vanavond de plinten. Alleen wacht ik nu nog op een potje verf om bij te kunnen werken. Ondertussen zijn de plinten ook niet zo mooi zwart geworden als gedacht maar die moeten er nu in omdat morgen de verwarming erin moet. Overal tegenslag en vertraging. Over het budget zal ik helemaal maar niet spreken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:16

Hier weer wat opgeschoten, maar nog steeds niet ver genoeg om er te kunnen wonen. De meeste dozen zijn er al wel. Het plafond in de woonkamer is nu wel gesausd, de nieuwe wand tussen de gang en woonkamer is geplaatst en voorzien van isolatie en gipsplaten, er zijn drie nieuwe stopcontacten bijgemaakt (daar kun je nooit teveel van hebben). De trap staat in de grondverf en de glasvezelaansluiting is binnen gebracht. Volgende week wordt het internet aangesloten. Donderdag komen mijn meubels alleen al, tikje onhandig, maar dan heb ik vervoer, dus het moet maar.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:28

Ik moet nog 11 dagen aftellen en heb afgelopen weekend één van mijn kledingkasten ingepakt en een hele zooi jurkjes te koop gezet, net als een leren jasje en een rokje. Ook heb ik de bovenste delen van de keukenkastjes ingepakt en zijn we bij Ikea een tijdelijk keukenblad gaan uitzoeken.

Ik kan echt niet wachten tot ik de sleutel krijg, maar eerst nog even 8 dagen werken. Vanavond mijn huisje nog een laatste keer goed poetsen. Wordt steeds lastiger met die dozen overal.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:29

Hier schiet t ook mooi op. Enkel nog wat platen ophangen en komend voorjaar ga ik nog even wat rozenstruiken uit de tuin trekken :)

Gister onze boom gesnoeid :))
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:30

Die boom :') , staat er zielig zo

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:43

Ja hij is best n beetje sneu nu haha. Hebben ook een stuk uit de top gezaagd zodat hij iets minder hoog wordt volgend jaar :)

En met kerst gooi ik er gewoon lampjes in :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:57

Logisch het neemt heel wat licht , ben benieuwd hoe hij er volgend jaar voor staat :+

Ja doen :D , hartstikke leuk hihi

Vind mijn boompjes eigenlijk best fijn , is wel een stuk privacy :)

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:23

Qua licht had ik er geen last van maar kon er nu al nauwelijks niet meer bij qua hoogte laatstaan over 2 jaar :)) hij staat op de hoek van mijn voortuin dus staat niet voor een raam ofzo :)

Bij jou is dat ook mooi idd qua privacy maar die zul je ook regelmatig moeten bij snoeien om t model er in te houden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:24

Daar heb ik broer voor :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:08

Ik heb van het weekend ook mn achtertuin winter klaar gemaakt. Helemaal gesnoeid en een vierkant buxussen vast gerooid.
Voortuin niks aan gedaan is redelijk oke. Volgend jaar toch een inkeping maken voor parkeerruimte.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:17

Ik heb in de voortuin nog een enorme buxus staan waar ik vanaf wil maar als ik die er uittrek hou ik een enorm gat over (hij staat in zn eigen perkje) en ik heb natuurlijk geen tegels over :+ dus ik ben bang dat ik tegen dat ding aan moet blijven kijken tot we de hele voortuin gaan aanpakken.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:09

Jullie gaan snel :D
Dat zie je steeds vaker he? Die "voorzetschermen" voor de ramen met hartjes ofzo erin.
De kopers van ons oude huis hebben dat ook gedaan, ziet er wel heel leuk uit.
Een buxus...ik haat die dingen..hier hebben we ook een paar doorgeschoten exemplaren...die moeten eigenlijk gewoon helemaal de grond uit maar net wat je zegt eleionomae, je houdt giga-gaten over..

En we hebben een hele leuke buffetkast op de kop getikt via facebook voor 100 euro..ik zag hem en vond hem zo leuk! Creme-wit en toen ie hier net stond vond ik hem erg wit maar het went snel ;)
Nu nog helemaal vullen met leuke dingetjes en zo richten we de kamer langzaam maar zeker in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:13

Eleionomae ruilen voor wat tegels? :')

Ik trek binnenkort alle tegels eruit , maar ik moet wachten tot voorjaar ><

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:41

Maar t zijn vast niet de goede tegels Rebecca :')

Ik moet er maar gewoon nog even tegen aan kijken :+

Ik heb ook nog 2 houten voorzet schermen maar ze zijn te klein voor onze huidige ramen beneden :+ lijkt nergens naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:42

Naja XD , tegels zijn tegels haha

:') goede reden om te shoppen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:52

Ik heb inmiddels gewoon enorme bloempotten in de vensterbank gezet. Werkt ook prima :j 1 scherm staat op mijn kleding kamer en de ander staat ergens in een hoekje :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:01

Doen ze dat in NL niet, buxus komen snoeien scheren voor kom op tegen kanker?
Zou een stofje in zitten dat in een medicijn zit oid.
(Of is dat taxus...?) :?

Nieuwjaar is maar 50 dagen meer en de buit is hier uitgebreid met lichten en .... 1 zetel! *\o/*
Dus we kunnen al zitten als we verhuisd zijn :P

Enige wat we nog echt gaan moeten kopen dat we niet zonder kunnen is een ijskast en een wasmachine :$