Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:02

Geen kennissen/buren die nog wat zegels overhebben? Of familie? En anders... paar goede flessen wijn in slaan, om straks zelf van te genieten of om cadeau te doen? Of je diepvries aanvullen met bijv kipfilet, varkenshaas, aardappelgratins van aviko (errug lekker) etc etc ?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:00

Een collega van mijn moeder heeft nog zegeltjes die mag ik morgenochtend ophalen.
Weinig kennissen/familie die daar boodschappen doen bij die winkel...vandaag wel nog met mijn moeder gaan winkelen, vier zegeltjes erbij :)

Onze diepvries is al propvol, dus groots inkopen zit er helaas niet in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:04

Ik erger me het meest aan klanten die boos worden als ik om een id vraag. Verschil tussen 25 en 30 is soms lastig te zien >;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:58

Cassieres die achter de kassa zitten die daar niet willen zitten zo chagrijnig als die zijn.
Als je vraagt 'wil je er 15 cent bij?' En je dan schaapachtig aankijken en nog net niet zeggen heeeeeeh?
Het niet meer terug hoeven tellen en al het kleingeld in je hand bovenop het briefgeheim smijten zodat alle muntjes overal heen rollen.
Niet snappen dat 2 briefjes van 20 net zoveel is als 4 briefjes van 10.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:00

Dat er 1 nog voor je zegt,oh ja even dit nog pakken,staan we weer te wachten,doe dat dan als je bezig bent.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:02

EskeGirl schreef:
Ik erger me het meest aan klanten die boos worden als ik om een id vraag. Verschil tussen 25 en 30 is soms lastig te zien >;)

Ik zeg dan altijd: Ach, over 10 jaar ziet u het als compliment. Werkt meestal wel een beetje :P Ik begin binnenkort in een slijterij, dus daar zal ik ook wel weer mee te maken krijgen :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:34

Waar ik me verschrikkelijk irriteer is dat ik hier bij werkelijk alles wat ik koop altijd een kassabon krijg. Het toppunt tot nu toe was toch wel toen ik bij de action na het betalen van mijn aankopen bedacht dat ik nog een plastic tasje nodig had. Hiervoor moest ik 5 cent betalen én ik kreeg er natuurlijk een kassabon bij. :+ 8)7 Zo tegenstrijdig om aan de ene kant geld te vragen voor plastic tasjes (mensen vragen minder snel heen en dus beter voor het milieu) maar er wel weer een kassabon voor af te drukken. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:52

Hmmm waar zal ik beginnen:
-mensen die geen of gebrekkig nederlands spreken en kwaad worden als je ze niet begrijpt
- mensen die voor 3.50 iets kopen en met 50 of 100 willen betalen terwijl de winkel net open is en je geen wisselgeld hebt
- geïrriteerde klanten als er geen barcode op het product zit en je die even op moet zoeken
- klanten die acties niet goed lezen en vervolgens gaan staan schreeuwen dat je t product te duur verkoopt
- als je vraagt 'gaat het zo mee?' het antwoord krijgen "kom je het anders thuis bezorgen?"
- als je zegt 'Prettige dag nog' en dan een zuur gezicht krijgt en 'nou met deze warmte/ kou/ regen/ wind / sneeuw gaat dat niet lukken hoor!'

Gelukkig is een groot deel vd klanten wel gewoon vriendelijk :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:27

Ik ben inmiddels (al) :+ 28, en werkelijk ik wordt af en toe nog steeds gevraagd om mn id bij het kopen van tabak en/of alcohol. Dat maakt mn hele dag weer goed! Echter, tabak en alcohol is nu dus vanaf 18+ verkrijgbaar. En tot 25 moet je zelf als klant in principe je id laten zien. Wat ik dan niet begrijp is als je als caissière iemand 18+ schat en toch om id vraagt "want dat moet tot 25". Volgens mij interpreteren veel supermarkten en caissières dit dus verkeerd. Maw schat je iemand 18+ dan ben je niet verplicht een id te vragen. .... ja toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:29

Volgens mij moet je ID vragen tot 25 jaar. Dus als je iemand 26 schat dan zou het niet hoeven geloof ik

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:34

Ik zal t binnenkort eens opzoeken, want volgens mij is t van beide kanten gewoon heel onduidelijk. Als je vanaf 18+ alcohol en tabak mag verkopen en je schat iemand, bijv 25 DUS 18+, waarom dan id vragen? Echt volgens mij interpreteren de meeste supermarkten de 18+ regel compleet verkeerd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:39

Ja ik vind t ook best verwarrend hoor :') werk nu bij de blokker, dan heb je dat probleem nie meer. Moet nu alleen nog ID vragen bij de verkoop van slagroompatronen :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:47

JoyCiej007 schreef:
Ik ben inmiddels (al) :+ 28, en werkelijk ik wordt af en toe nog steeds gevraagd om mn id bij het kopen van tabak en/of alcohol. Dat maakt mn hele dag weer goed! Echter, tabak en alcohol is nu dus vanaf 18+ verkrijgbaar. En tot 25 moet je zelf als klant in principe je id laten zien. Wat ik dan niet begrijp is als je als caissière iemand 18+ schat en toch om id vraagt "want dat moet tot 25". Volgens mij interpreteren veel supermarkten en caissières dit dus verkeerd. Maw schat je iemand 18+ dan ben je niet verplicht een id te vragen. .... ja toch?

O jawel, anders risceert de winkel 4000 euro boete. Ik werk zelf bij de Primera... gelukkig zijn we voor de controle geslaagd laatst.

Ik kan er ook niets aan doen, maar als je toch je geld/spaarpas/pinpas pakt, moet id geen extra moeite zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:50

Ik zie het zo. Schat ik iemand onder de 25 dan moet ik legitimatie vragen. Boven de 25 hoeft dan weer niet. Groepen moeten zich allemaal legitimeren en als iemand hem niet heeft mag ik het niet meegeven. Tenzij ze allemaal boven de 25 zijn. Ik vind het vaak moeilijk omdat ik totaal niet zo goed kan schatten. Maar het is ook gewoon heel lastig tegenwoordig zelfs al lopen ze met kinderwagen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:55

Eskegirl: dat is dus precies wat ik bedoel, dat supermarkten em bijbehorende caissières het principe niet snappen. Als "excuus" worden de mogelijke boetes opgegeven, maar er is werkelijk geen enkel probleem zodra je alcohol/tabak verkoopt aan iemand die duidelijk 18+ (maar wellicht niet 25+) wordt geschat en dit ook in werkelijkheid blijkt te zijn. Als een caissière mij, stel, 22 schat ipv 28, dan ben ik nog steeds 18+ dus kan ik legaal dat kopen.
Ik vraag mij dan ook altijd af als ik mijn id moet laten zien, of men mij ruim 10 jaar jonger, dus onder de 18 schat. ...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:58

Ik heb het ook niet bedacht, maar wij moeten wettelijk vragen tot 25 jaar. Bij mijn sollicitatie was de baas daar al erg duidelijk in. Ik begin meestal ook met 'ik geloof best dat je ouder dan 18 bent, maar ik moet vragen tot 25 jaar, dus mag ik je ID zien...'. En soms heb ik mensen van 27 en soms mensen van 22. Ik vind het ook niet leuk om te doen, maar ik wil ook het risico op boetes en tijdelijke verbod van tabakverkoop niet lopen.

Edit:
http://www.cbl.nl/activiteiten/wetgevin ... d-25-jaar/

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:02

Purny; maar ook dat is dus precies wat ik bedoel... Volgens mij zijn supermarkten gewoon heel bang om boetes te krijgen. Want in feite mag je dus vanaf 18 jaar legaal alcohol en tabak kopen. Dat wordt ju eigenlijk door de supermarkten zelf verhoogd/veranderd naar; "vanaf 18 maar wel met id", ookal is iemand in de 20. Als ik 23 wordt geschat bijv waarom dan om id vragen als ik zowiezo 18+ lijk en zelfs ben?
Edit: snap ik Eskegirl, maar volgens mij is het dan de ondernemer vd supermarkt zelf die deze regel gewoon foutief interpreteert. En dan begrijp ik ook dat jij/jullie als caissières overeenkomstig worden geïnstrueerd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:03

Enkele maanden geleden kon een klant niet betalen voor z'n brandstof (10,-), geen saldo op de pinpas en geen cash bij.
Nou prima, dan word het een uitgestelde betaling, krijg je 24u de tijd om te komen betalen en zo niet, dan gaat het naar een incasso-bureau.
Maar nee, die kabouter zou dezelfde avond nog komen.
Jullie raden het al, niemand gezien.

Afgelopen week stond de kabouter weer bij mij aan de kassa voor een pakje shag.
Mijn gezicht spreekt voor zich, ik houd er niet van dat je me voorliegt en al helemaal niet dat je zonder schaamte gewoon terug komt.
Maar, blijkbaar had hij de incasso wel betaald, want ik kreeg me daar een grote smoel dat ik hem genaait had, want hij had t 10-voudige moeten betalen en hij was al zo arm enz.
Ik heb hem even duidelijk gemaakt dat niet ik degene ben die fout zat, dat we geen filantropische instelling zijn en heb hem daarna verteld waar de deur was.
Mafkees

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:06

Ik moet gewoom vragen tot 25 jaar, dat is de wet. Volgens mij moet ik zelfs nee zeggen als mensen zich niet kunnen legitimeren en ik twijfel, ook al zijn ze 18+, maar dat heb ik nog niet gehad. Wel mensen die boos wegliepen, met hun ogen draaien of zwaar geïrriteerd zuchten en hun pasje pakken.

Wij hebben zelfs een speciale display en foldertjes bij de kassa liggen om mensen te informeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:15

Om ons scherp te houden krijgen we altijd controles van andere filialen. Maar zullen we het over andere dingen hebben omdat ik nu al weet dat dit een discussie gaat worden... En hadden we het hier niet al een tijd geleden over?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:15

Adindaa schreef:
paardje1983 schreef:
dan is de produkt wel gratis als je dat bij de jumbo hebt

Klopt :) ik werk zelf bij de Jumbo haha!
Maar alsnog, ontzettend vervelend om dan eerst zo'n boze klant over je heen te krijgen :\

Wat inderdaad ook erg vervelend is zijn mensen die denken dat elke kassamedewerker dom is... zucht :').

Nou die trof ik vandaag wel...
Sigaretten halen, mevrouw wilde dat ik me legitimeerde.. Prima..
Staat 5 minuten op m'n rijbewijs te kijken.. Zegt vervolgens oh ja dat maakt je dan 22... Nou mevrouw.. Ik ben 29 :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:20

Mensen die er een kwartier over doen om hun airmilespas en bonuskaart te zoeken. En dan vooral als het druk is...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:25

Bij de supermarkt kan ik het me nog wel voorstellen, maar waar ik écht niet tegen kan, is dat ze bij de pomp op de snelweg om je id gaan zitten vragen.. Nee klopt, ik ben hier op het fietsje heengekomen 8)7 .
Is me pas nog gebeurd (jaja, word bijna 29 :') ), was zó stomverbaasd dat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen..

Wat ik erg vervelend vind bij kassa's is als mensen contant gaan betalen maar dan op de cent na... Duurt me allemaal veel te lang, boodschappen doen is geen hobby :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:28

Het stomme is alleen dat je je legitimatie moet laten zien als je nog geen 25 bent. Nog geen 25? Laat je legitimatie zien... Ik ben 25+ dus volgens die regels hoef ik hem niet te laten zien :) dat zij me nou jonger schatten..... Tja, dat staat er niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:29

Dan krijg je het niet mee :). Heb ik ook al een keer geprobeerd :').
Toen toch maar laten zien :=