Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Pantykous

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:23

Helemaal juist Blue_Eyes. Dat sommige mensen gewoon klootzakken zijn ontkom je niet aan, in wat voor samenleving dan ook.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:24

Pantykous schreef:
Ook in een dergelijke samenleving bestaan er verkrachtingen en prostitutie, dus ben het niet met je eens in deze.

Ken je dat verslag dan? Interessant leesvoer.

Verder; waarom zou het in een dergelijke samenleving bestaan denk jij?

Wat dat 'klootzakken' betreft heb ik een motto wat luidt 'Van valse wijven, moet je verre bliven.' en dat is uteraard m/v :)*

Maar goed, carpe diem blijft.
Gedenk te leven. Erop wachten (waarop dan ook) is tijd verspillen.

Eveneens geldt dat homo sapiens non urinat in ventum.
Als 1 (mee)lezer er baat bij heeft/gaat hebben dan +:)+ doch nu ga ik zelf weer van kwali-tijd genieten en de <3 mail van vanmorgen nog eens lezen.
Sterkte met de balans tussen vertrouwen en *\%/*

Afbeelding

:wave:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-08-14 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:31

Omdat pedofielen blijven bestaan. prutsmutsen bestaan al jaren, ook in hele vrije samenlevingen. Zijn altijd mensen die nergens terecht kunnen bijvoorbeeld.

Vwb de klootzakken: heb er expliciet mensen bij gezet en niet mannen, want dat werkt uiteraard twee kanten op.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:33

Huertecilla schreef:
Santos_05 schreef:
En idd, hoe vaker je vertrouwen beschaamd is, hoe langer het duurt voordat je toegeeft dat het een "relatie" is.

En hoe meer je mist.

Waarom zou ik ineens meer missen? een relatie is toch zoveel meer als binnen een snelle tijd seks met elkaar hebben? Ik vind het van essentieel belang dat ik echt vertrouwen heb in mijn eventuele vriend. Zolang dat vertrouwen niet heb, wil ik geen seks met hem hebben. En wat mis ik dan volgens jou?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:36

@HC: Dat vind jij, maar voor andere mensen voelt het goed om te wachten tot ze meer vertrouwen hebben in een persoon. Heb daar dan ook respect voor, in plaats van net te doen of alleen jouw mening de juiste is. Alsof je niet leeft wanneer je de dingen iets voorzichtiger aanpakt.

Zelf heb ik een vorm van sociale fobie en pas als ik iemand beter ken, weet wat voor vlees ik in de kuip heb, kan ik me ontspannen. Dan kan je wel zeggen "zonde hoor, wat een tijdverspilling", maar dat is nogal makkelijk praten. Het is heel fijn dat het voor jou wel zo werkt, dat meen ik uit de grond van mijn hart, maar sommige mensen werkt het gewoon niet zo makkelijk! En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je alsnog een fantastisch leven kan hebben.

Wat voor de ene welk werkt, werkt voor de andere niet. Het is niet aan ons om te oordelen over de kwaliteit van leven van mensen die voor een andere aanpak, of een andere manier van leven kiezen, want wij staan niet in hun schoenen. De ene wordt gelukkig van een lange buitenrit te paard, de ander wordt gelukkig van een boek lezen. De ene wordt gelukkig van een vrije relatie, de ander van een relatie met 1 partner. Niets van dit alles is verkeerd in mijn ogen, zolang je maar niet probeert om op te dringen dat jouw mening de enige juiste is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:39

Het kan aan mij liggen maar zegt ie nu dat mensen die kiezen voor monogamie en wachten de oorzaak zijn van verkrachtingen in de samenleving?

Waarom quote ook iedereen m! Zo helpt mijn foei nog nie! _O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:45

joyce2 schreef:
Wat voor de ene welk werkt, werkt voor de andere niet. Het is niet aan ons om te oordelen over de kwaliteit van leven van mensen die voor een andere aanpak, of een andere manier van leven kiezen, want wij staan niet in hun schoenen. De ene wordt gelukkig van een lange buitenrit te paard, de ander wordt gelukkig van een boek lezen. De ene wordt gelukkig van een vrije relatie, de ander van een relatie met 1 partner. Niets van dit alles is verkeerd in mijn ogen, zolang je maar niet probeert om op te dringen dat jouw mening de enige juiste is.

_/-\o_

Ayasha schreef:
Het kan aan mij liggen maar zegt ie nu dat mensen die kiezen voor monogamie en wachten de oorzaak zijn van verkrachtingen in de samenleving?

Waarom quote ook iedereen m! Zo helpt mijn foei nog nie! _O-

Het ligt aan jou, dat staat er niet. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:49

Hetgeen ik begrijp is dat in een samenleving waar vrij seksverkeer is er geen woorden zijn voor verkrachting (het bestaat dus niet.) en vervolgens begint ie dat exclusieve seks slecht is voor de vrouwen en hen wil beperken. Wat moet ik daar dan uit op maken?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:52

HC's post gaat er in mijn beleving van uit dat exclusiviteit wordt opgelegd door de man. Dat was vroeger misschien zo maar nu allang niet meer. Daar getuige ook de vele posts hier van, want er zijn genoeg vrouwen die dat fijn vinden en er vrijwillig voor kiezen. :j

Niet te serieus nemen dus. :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:54

Nope. Door beschaming van vertrouwen sta je minder vrij in beleving van relaties in welke vorm ook.
Dat is een juk wat je jezelf oplegd en waar je jezelf ook weer vanaf kan helpen.

(zoals ayasha al eerder aangaf eigen verantwoording)

Door het niet verantwoording nemen voor je eigen emoties/gevoelens/trauma's beperk je een ander door jouw visie en dat kan extreme vormen aannemen.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:56

het staat er inderdaad niet.
Wel dat als iedereen met elkaar zou rondvogelen er in theorie geen verkrachting meer zou zijn. Maar niet dat het de schuld van de monogame mensen is dat er wél verkrachting is .

Enerzijds begrijp ik hem wel, de samenleving heeft iedereen in een hokje geduwd, want vreemdgaan zou slecht zijn, en groepsseks ook, en partnerruil ook, waardoor iedereen wil opleven naar die normen,
en mensen die wél de behoefte hebben aan een andere vorm dan monogamie kan zich daarin niet uiten, want de samenleving accepteerd dat eigenlijk niet, waardoor mensen dus eigenlijk beperkt worden in hun keuze's...

Panykous: waarom zou je die mening niet té serieus mogen nemen? We noemen dat vrijheid van meningsuiting, het is niet omdat jouw mening niet hetzelfde is dat een andere mening daarom niet serieus genomen mag worden ...
ook weer zoiets van de keuzevrijheid: A kiest ervoor om monogaam te zijn, B net niet. Maar omdat dat sociaal niet aanvaard is, is B dan plots slecht of niet serieus ?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:01

Wellicht kun je even terug lezen, dan zul je zien dat ik steeds heel serieus omga met wat HC zegt en het ook regelmatig met hem eens ben. Ik ben helemaal voor keuzevrijheid, dus heb totaal geen problemen met wat hij verder zegt en doet.

Niet te serieus nemen slaat er vooral op dat enkele dames hier steeds helemaal kriegel worden van zijn posts terwijl dat helemaal niet nodig is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:02

Zelfs prostituees worden soms verkracht. Verkrachting gaat niet om seks met iemand die wil, het gaat om seks met iemand die niet wil. Al zou de hele wereld met elkaar kunnen en mogen vozen, dan nog hou je mensen die geilen op machtsvertoon en dwang. En je houdt eveneens altijd mensen die geen behoefte hebben aan seks met iedereen, of op z'n minst aan seks met een bepaald individu. "Als ik het maar niet met Andries Knevel hoef te doen," dat idee :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:06

Verkrachting heeft in veel gevallen ook weinig te maken met seksueel verlangen, maar meer met het verlangen om over iemand de ultieme macht te hebben. Veelal is het meer bedoeld als de uiterste vorm van vernedering.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:06

Duhelo schreef:
Panykous: waarom zou je die mening niet té serieus mogen nemen? We noemen dat vrijheid van meningsuiting, het is niet omdat jouw mening niet hetzelfde is dat een andere mening daarom niet serieus genomen mag worden ...
ook weer zoiets van de keuzevrijheid: A kiest ervoor om monogaam te zijn, B net niet. Maar omdat dat sociaal niet aanvaard is, is B dan plots slecht of niet serieus ?

De manier waarop je een mening/levensovertuiging/ervaring brengt maakt voor mij hoe serieus ik dat kan nemen.

Wanneer er een Jehova aan mijn deur komt ben ik daar al snel klaar mee, die probeert mij namelijk wat door de strot te duwen. Dat is niet erg respectvol en gewoon aanmatigend.
Wanneer ik met een goede vriend of vriendin over God praat vind ik dat interessant en hoor ik graag hun ervaringen en visie.

Het verschil zit hem in de toon, en de toon van HC is gewoon vergelijkbaar met die van de gemiddelde Jehova. Opdringerig, betweterig en doen alsof jouw manier de manier is. Dat stuit me tegen de borst. De boodschap an sich vind ik interessant, maar de manier waarop hij er over (s)preekt stuit me tegen de borst en dat is voor mij een reden om de helft van zijn posts gewoon over te slaan.
Zou hij met een open vizier, respect voor andermans belevingen en zonder denigrerende steken zijn verhaal houden zou ik het ongetwijfeld veel boeiender vinden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:08

B moet opgeknoopt worden aan de hoogste boom voor zijn zondige uitspattingen.

Wat ik wel jammer vind is dat het aantal meldingen van huiselijk geweld omhoog is gegaan na 50 shades. Mensen die opeens een D/s willen maar niet gaan inlezen of op elkaar afstemmen.

Ach als je hc niet begrijpt sla je die posts toch over? Er kunnen meerdere gesprekken/discussies naast elkaar lopen.
Hoeft van mij niet elke keer vermeld te worden. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:09

maar waarom zouden die woorden in een "vrijere" seksuele samenleving niet voorkomen. Verkrachting heeft niks te maken met geen seks willen met iemand anders buiten je relatie of niet. Een vrouw die aan polygamie doet kan dan zoals ik het lees niet meer verkracht worden volgens HC.

Inderdaad BE, verkrachting is een vorm van parafilie net als massochisme, pedofilie en transseksueel zijn. Alleen bij die laatste berokken je een ander geen schade..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:14

Qimm schreef:
De manier waarop je een mening/levensovertuiging/ervaring brengt maakt voor mij hoe serieus ik dat kan nemen.

Wanneer er een Jehova aan mijn deur komt ben ik daar al snel klaar mee, die probeert mij namelijk wat door de strot te duwen. Dat is niet erg respectvol en gewoon aanmatigend.
Wanneer ik met een goede vriend of vriendin over God praat vind ik dat interessant en hoor ik graag hun ervaringen en visie.

Het verschil zit hem in de toon, en de toon van HC is gewoon vergelijkbaar met die van de gemiddelde Jehova. Opdringerig, betweterig en doen alsof jouw manier de manier is. Dat stuit me tegen de borst. De boodschap an sich vind ik interessant, maar de manier waarop hij er over (s)preekt stuit me tegen de borst en dat is voor mij een reden om de helft van zijn posts gewoon over te slaan.
Zou hij met een open vizier, respect voor andermans belevingen en zonder denigrerende steken zijn verhaal houden zou ik het ongetwijfeld veel boeiender vinden.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:14

Eens en eens Qimmm en Minikatje.

Is dat zo van dat huiselijk geweld ja? Dat wist ik niet eens, maar niet raar. Slecht voorbeeld die boeken en ze zijn zoveel gelezen.. :n

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:17

Ik begrijp HC wel. Ik ben in principe van mening dat het zoogdier mens van oorsprong geen wezen is die monogaam is geweest, maar dat dit in de loop van de tijd door de maatschappij zo is gevormd en dat men zich naar deze maatstaf is gaan gedragen, zelfs forceren. Met alle gevolgen en frustraties van dien.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:17

Pantykous schreef:
Wellicht kun je even terug lezen, dan zul je zien dat ik steeds heel serieus omga met wat HC zegt en het ook regelmatig met hem eens ben. Ik ben helemaal voor keuzevrijheid, dus heb totaal geen problemen met wat hij verder zegt en doet.

Niet te serieus nemen slaat er vooral op dat enkele dames hier steeds helemaal kriegel worden van zijn posts terwijl dat helemaal niet nodig is.

excuseer, ik had het opgevat dat je wilde zeggen dat hc niet serieus mocht genomen worden :D
in jouw vorm van niet te serieus nemen ben ik het mee eens.

Qimm schreef:
Duhelo schreef:

Begrijp ik ,maar ook hier hebben we de vrijheid om er wel of niet op in te gaan.
minikatje schreef:
B moet opgeknoopt worden aan de hoogste boom voor zijn zondige uitspattingen.

Wat ik wel jammer vind is dat het aantal meldingen van huiselijk geweld omhoog is gegaan na 50 shades. Mensen die opeens een D/s willen maar niet gaan inlezen of op elkaar afstemmen.

Ach als je hc niet begrijpt sla je die posts toch over? Er kunnen meerdere gesprekken/discussies naast elkaar lopen.
Hoeft van mij niet elke keer vermeld te worden. :)

is jouw eerste zinnetje serieus of sarcastisch ? :D
vh huiselijk geweld, is dit ook niet omdat het sociaal niet aanvaard is om bv aan bdsm te doen? mensen durven er niet voor uit komen, waardoor ze gewoon een groot deel van informatie en de essentie er van missen, met als gevolg dat manlief vrouw half lens slaat omdat hij denkt dat het zo hoort, en mevrouw dus gaat panikeren en melding maakt ervan. (voorbeeld kan ook omgekeerd van geslacht zijn, uiteraard).

Ayasha schreef:
maar waarom zouden die woorden in een "vrijere" seksuele samenleving niet voorkomen. Verkrachting heeft niks te maken met geen seks willen met iemand anders buiten je relatie of niet. Een vrouw die aan polygamie doet kan dan zoals ik het lees niet meer verkracht worden volgens HC.

Inderdaad BE, verkrachting is een vorm van parafilie net als massochisme, pedofilie en transseksueel zijn. Alleen bij die laatste berokken je een ander geen schade..

ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar het artikel waarover HC refereerd. Blijkbaar zou het daar in uitgelegd worden. Imo zal ook in een vrijere samenleving verkrachting ontstaan. Het is niet omdat ik bv een open relatie zou hebben, dat ik daarom met iédereen zou willen. stel je voor, iemand die een hele slechte hygiëne heeft enzo, bléh -O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:20

Ja dat is het juist Duhelo, dat boek is zo'n enorm slecht voorbeeld van hoe zo'n relatie er uit zou moeten zien. Maar iedereen leest het, heeft het er over, jan en allemaal gaat maar wat proberen. Het is vrij complex en je moet je echt inlezen als je aan zoiets begint als je beide geen ervaring hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:42

Hoe dan ook, bij D/s geldt er wel ook steeds 1 basisregel: nee = nee. En daar hou je je ook aan.

Al was de hele wereld polygaam, dan zou je nog steeds verkrachting hebben. Omdat je als man/vrouw zijnde daarmee niet het recht verliest om te beslissen met wie je je lichaam wil delen. Je blijft het recht behouden om nee te zeggen en de plicht van de ander blijft om die nee te aanvaarden. Polygamie geeft geen recht om eender wie zomaar even aan jezelf toe te eigenen omdat jij daar zin in hebt. In eender welke vorm van relatie ook geldt nog altijd dat het met wederzijdse toestemming moet plaatsvinden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:44

Dat kan enkel op planeet Gor :) ( uit de boeken van John Norman)
Laatst bijgewerkt door Muronia op 26-08-14 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:47

Varekaj schreef:
Hoe dan ook, bij D/s geldt er wel ook steeds 1 basisregel: nee = nee. En daar hou je je ook aan.

Al was de hele wereld polygaam, dan zou je nog steeds verkrachting hebben. Omdat je als man/vrouw zijnde daarmee niet het recht verliest om te beslissen met wie je je lichaam wil delen. Je blijft het recht behouden om nee te zeggen en de plicht van de ander blijft om die nee te aanvaarden. Polygamie geeft geen recht om eender wie zomaar even aan jezelf toe te eigenen omdat jij daar zin in hebt. In eender welke vorm van relatie ook geldt nog altijd dat het met wederzijdse toestemming moet plaatsvinden.

_/-\o_ Amen, daar ben ik het helemaal mee eens. Overigens vind ik dat ieder voor zichzelf moet doen wat bij hem past. Polygaam of monogaam, als het bij jou en je partner past en jullie gelukkig zijn vel ik geen oordeel. Het enige wat ik wel streng veroordeel is vreemdgaan. Dat is in mijn ogen echt fout.