Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna_Dani schreef:Liever GVD dan KK
Blue_Eyes schreef:De reden dat mensen dat zo erg vinden is omdat je dan Gods naam gebruikt bij iets waar hij niets mee te maken heeft. We noemen dat in mooie taal ook wel 'Gods naam ijdel (=nutteloos) gebruiken'. En dat is een van de 10 geboden, dat dat niet de bedoeling is.
verootjoo schreef:Anna_Dani schreef:Liever GVD dan KK
Waarom dat dan? Kanker is toch ook gewoon 'iets' dat wens je toch ook niet iemand toe als je dat zegt?
Niet dat ik dat wel zeg, vind het net zo ordinair. Maar het raakt jou blijkbaar als iemand scheld met kanker, en het raakt anderen als je scheld met God. Waarom dan niet gewoon een woord kiezen waarmee je niemand raakt? Vloekem is aangeleerd, dus je kunt je ook iets anders aanleren
Anna_Dani schreef:Omdat kanker een hedendaagse ziekte is waar mensen dood aan gaan. Het is tastbaar en gebaseerd op feiten. Daarom vind ik het respectloos. Ik vind als je met kanker scheldt, dat dat een wens is van jou naar iemand anders om die ziekte te krijgen.
Ik hou ook echt rekening met mensen die geloven en biedt m'n excuses aan als ik per ongeluk toch vloek.
verootjoo schreef:Auwauwauwauwauwau oid
Anna_Dani schreef:Wat zeg jij eigenlijk als je je kleine teen stoot?