Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RianC

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:51

Je bedoelt submenu neem ik aan? Nee ik krijg gewoon meteen je about page als ik op green daisy's druk.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:03

Ja, ik zou graag mijn cateroriën bovenaan de donkere balk hebben, nog even zoeken straks dus :)

Met berichten knoppen bedoel ik die van bokt hé :P Misschien niet duidelijk uitgelegd :D haha

Maar nu iemand gekeken heeft, is de lay out en about page nu al beter ?

Edit : typo

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:07

Mag ik me hier ook melden? :o

Heb een tijdje terug een blog gehad en wil deze graag weer oppakken.

Bij mij ontbreekt het echter vaak aan doorzettingsvermogen.. Soms weet ik gewoon niet zo goed waar ik over moet schrijven. Niet dat ik geen inspiratie heb; juist te veel! Maar wat zet ik nou op een blog?, en wat niet? Hierdoor ben ik mijn blog eigenlijk een beetje 'vergeten' en dat is erg jammer natuurlijk.

Hoe doen jullie dat? Als je een inspiratie-bom hebt (in de trein/in bed/waar dan ook) begin je dan gewoon met schrijven in een notitieboekje? En hoe vaak 'moet' je iets op je blog zetten? Of is dit gevoel van 'iets moeten schrijven' geheel onterecht?
Please help me :o

Chans en Mear wat hebben jullie mooie blogs zeg! :wow: En een superleuke schrijfstijl.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 16:12

Ik heb een notitie op mn telefoon, als ik iets bedenk dan kan ik het daar altijd opschrijven.

In principe is er geen moeten.. Als je bijvoorbeeld opeens 3 blogs achter elkaar schrijft is het wel verstandig deze niet allemaal tegelijk te publiceren om ervoor te zorgen dat je publiek regelmatig terugkomt..
Je moet natuurlijk niets, je blog is van jou, dus jouw regels!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:32

Morrow_Less schreef:
Ja, ik zou graag mijn cateroriën bovenaan de donkere balk hebben, nog even zoeken straks dus :)

Is het niet gelukt met het aanpassen van de menustructuur? Ik vond het er redelijk straightforward uit zien.
Je moet twee dingen doen. Eerste de menustructuur aanpassen in je dashboard, een naam geven en opslaan. Daarna naar je layout aanpassen gaan en daar het net aangemaakte en opgeslagen menu activeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:32

Ik blog lang niet elke dag, ik heb er overdag op werk éigenlijk geen tijd voor, en val 's avonds vaak in slaap op de bank / laat de laptop thuis. Moet er toch nog een patroon in zien te vinden :=

Halen jullie wel eens een post waar je achteraf je bedenkingen over hebt offline?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:47

Altijd, maar ik vind alles wat ik zelf maak nooit goed genoeg :+

@Morrow_Less: Volg deze stappen eens, dan zou het moeten lukken:
* Ga naar het dashboard van je blog
* Selecteer in de lijst links Appearance
* Kies voor Menus onder Appearance
* Klik op Categories
* Vink de gewenste categorieën aan
* Klik op Add to menu
* Geef je menu een naam
* Save Menu

* Ga naar Customize (ook onder Appearance)
* Ga rechts naar Menus
* Kies het menu dat je net hebt aangemaakt
* Wijzigingen opslaan.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:48

Ben zojuist begonnen met een nieuwe blog. De andere was zo verouderd dat ik het niet gepast vond om daarmee verder te gaan. Het was immers alweer een jaar of anderhalf geleden dat ik er voor het laatst heb gepost.. :o hihi oeps!

Vind Bloglovin alleen nog wel wat lastig.. Heb nu alleen een profiel (en ben connected met facebook). Maarrrr hoe nu verder?
Welke sites zijn allemaal geschikt om een blog te maken en te volgen met Bloglovin? :o
Laatst bijgewerkt door Sabini op 20-08-13 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:50

Via bloglovin kan je niet een blog maken alleen maar volgen. Je kan via blogger of wordpress een blog maken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 16:51

Je kunt geen blog maken op bloglovin' je kunt wel bl aan je blog koppelen..

Ik raad wordpress aan!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:54

Oke thanks!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:46

Ik heb inderdaad ook notities in mijn telefoon waar ik blogideetjes in opschrijf. Anders ben ik het op het moment van schrijven weer vergeten. :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:48

Mijn oude blog toch weer opgepakt: http://ikvoelvlinders.wordpress.com/

Kun je via de gewone Wordpress-site ook het lettertype veranderen zonder dat je $30,- moet betalen? Volgens mij niet of wel? :o

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:05

Dorus schreef:
Morrow_Less schreef:

Is het niet gelukt met het aanpassen van de menustructuur? Ik vond het er redelijk straightforward uit zien.
Je moet twee dingen doen. Eerste de menustructuur aanpassen in je dashboard, een naam geven en opslaan. Daarna naar je layout aanpassen gaan en daar het net aangemaakte en opgeslagen menu activeren.

Het aanmaken lukt, alleen dat activeren daar wringt nog iets.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:46

Sabini schreef:
Kun je via de gewone Wordpress-site ook het lettertype veranderen zonder dat je $30,- moet betalen? Volgens mij niet of wel? :o

Helaas niet nee. Je kan alleen en beperkt aantal thema's kiezen die je beperkt kan aanpassen. Wil je mee vrijheid hebben dan zal je een domeinnaam met hosting moeten registreren.

@morrow: welk thema heb je? Misschien krijg ik het gevonden?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:00

Lovebirds :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:10

Sabini schreef:
Mijn oude blog toch weer opgepakt: http://ikvoelvlinders.wordpress.com/

Er is genoeg ook gratis te krijgen. Ik blog al twee jaar via WP. Als ik mijn thema zat ben zoek ik weer ies anders. Bloglovin is een verzamelsite waar je alle blogs die je volgt aan kunt koppelen.
Blog over de onderwerpen die jij leuk vind. Je hoeft niet vast te houden aan een onderwerp.

Zelf heb ik in iedere tas een schrijfblok. En gebruik mijn notitieapp op phone en ipad heel veel. Meestal krijg ik inspiratie als ik aan het paardrijden of aan het hardlopen ben :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:48

Morrow_Less schreef:

Die heeft toch ook de optie om het menu aan te passen. Ik zou niet weten waarom het bij jou niet zou werken.
Je hebt toch categorieën, geen tags?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:45

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:15

Murthul schreef:
Ja, maar je pagina is geen account, dus dat kan niet.. Of je moet een Myrthe-blog persoon aan maken..

Ik ben je even kwijt haha, hebben we het nu over Twitter of fb? Want met fb kan ik gewoon mijn pagina linken en niet mijn privé account

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:43

Wat raar.. Ik kon alleen mn privefb koppelen, niet mn pagina..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:15

Ik heb mijn twitter niet gelinkt aan mijn blog, dat doe ik altijd handmatig.

Vandaag een super mooie rode indie op mijn blog
Rogue

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:02

Dorus schreef:
Morrow_Less schreef:

Die heeft toch ook de optie om het menu aan te passen. Ik zou niet weten waarom het bij jou niet zou werken.
Je hebt toch categorieën, geen tags?

Ja hoor. Ik denk dat het wel aan mij ligt, dat ik niet zo handig ben. Straks mijn vriend eens vragen die is meer computer gerichter dan mij :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:25

Oh fijn had ik net een groot artikel geschreven over een lipgloss, inclusief zelfgemaakte geslaagde! foto's, ga ik even de prijs online opzoeken zie ik dat hij limited edition was en helaas niet meer te koop. Balen seg, kan ik weer opnieuw beginnen :(

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:27

Ik doe Twitter ook handmatig :)

Welkom Sabini!

Ach Silke, dat werkt ook toch :D Blijf het echt tof vinden dat je naar Mexico gaat voor een jaar!

Zonde Morrow_Less. Het is toch altijd vervelend als je je best op iets gedaan en het dan niet kunt plaatsen...