Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
liefmeisje15 schreef:Waar verblijven alle slakken, rupsen, vliegen, kevers etc. in de winter? Vraag ik me mijn hele leven al af
Roxxiejj schreef:De vraag over de neger en de blanke, heeft het niet te maken met evolutie? Door de jaren heen moesten negers harder werken om aan eten te komen (jagen, aangezien niet veel verbouwd kan worden in bijv. de Sahara). De blanken daarentegen, bijvoorbeeld Europeanen, konden bijna alles verbouwen, door een goed klimaat, waardoor ze dus, stiekem en onbewust, 'luier' werden en hun lichaam daar in de loop der jaren daarop heeft aangepast.
Kim_14 schreef:wat doet het koningshuis eigenlijk behalve bakken met geld verdienen en leuke lintjes doorknippen ?
want het brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee. franka75 schreef:ze hadden meer vijanden en daarbij trainen ze vaker op grote hoogtes met minder lucht dus als ze hier komen knallen ze als een tierelier
maar het was meer omdat blijkbaar die blanke persoon gewonnen had van de getinte persoon (Die dus vies bleef) volgens dat bijbel verhaal ofzo... haha 
Ailill schreef:Avelienvd schreef:Ik vraag me wel eens af: is er verschil in mobiliteit tussen warm/heet water en koud water?
Mobiliteit weet ik niet. Wel bevriest warm water (relatief) sneller dan koud water, dit noemen ze het 'Mpemba-effect'.
1 beker met warm water en 1 beker koud water in de vriezer gedaan. Koude water was eerder volledig bevroren dan het warme water
baalde wel want ik dacht ook zo dat het zo werkte
lifaya schreef:Ailill schreef:Mobiliteit weet ik niet. Wel bevriest warm water (relatief) sneller dan koud water, dit noemen ze het 'Mpemba-effect'.
helaas heeft iemand laatst die theorie ontkracht1 beker met warm water en 1 beker koud water in de vriezer gedaan. Koude water was eerder volledig bevroren dan het warme water
baalde wel want ik dacht ook zo dat het zo werkte
bekertjes gingen er tegelijk in en de koude was eerder bevroren dan de warme (op de bekertjes stond "warm" en "koud" ) maar voelde me wel poedersuiker, was zo onwijs zeker van mijn zaak
melissa_b schreef:Waarom is je poep bruin en je eten niet?
Waarom heet bokt bokt en niet capopjekop?
Waarom zijn mensenbaby's zolang afhankelijk van hun verzorgers vergeleken met een paardenbaby, terwijl de zwangerschap verschil 'maar' twee maanden is?
Waarom slaapt mijn poes op de laptop?
sallandval schreef:Volgens mij heeft Martine min of meer gelijk; ik denk dat het donkere pigment bij de oermensen aanwezig was maar dat het bij de mensen die gemigreerd zijn naar koelere oorden en door de noodzaak van kleding niet meer noodzakelijk was om een donker pigment aan te maken om te overleven.