Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dos_Caballos schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat zou me uren kosten, maar er is 1 ding wat ik niet kan begrijpen van gelovigen: over evolutie zeggen zij dikwijls dat ze het 'zich niet kunnen voorstellen' dat is toch 'onlogisch' en 'onwaarschijnlijk' en noem maar op. Afijn, hoe, en ik herhaal, HOE is het bestaan van een god waarschijnlijker dan de evolutietheorie? Is dat niet nog veel onlogischer tot de macht 10000.
zippora schreef:Wat ik wel super vindt, is als mensen eens voor zichzelf zouden denken, en inderdaad overal de waarom-vraag of de hoe-vraag stellen. Waarom wijst de wetenschap het bestaan van God af?
Dan krijg je als antwoord: de evolutietheorie heeft dat bewezen. Maar… de evolutietheorie heeft gaat er al van uit God niet bestaat. Welke wetenschapper heeft dat ooit bewezen, waardoor je daar van uit kunt gaan?
Dos_Caballos schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat zou me uren kosten, maar er is 1 ding wat ik niet kan begrijpen van gelovigen: over evolutie zeggen zij dikwijls dat ze het 'zich niet kunnen voorstellen' dat is toch 'onlogisch' en 'onwaarschijnlijk' en noem maar op. Afijn, hoe, en ik herhaal, HOE is het bestaan van een god waarschijnlijker dan de evolutietheorie? Is dat niet nog veel onlogischer tot de macht 10000.
zippora schreef:Het tweede probleem van evolutie is dat de aanname gebasseerd is op 1 stelling: er is geen god, dus.... er moet een andere manier zijn waarop het leven is ontstaan. Wat die manier is, dàt is de theorie. Maar de theorie is dus gebasseerd op een stelling die de wetenschap niet kan bewijzen.
Shadow0 schreef:zippora schreef:Het tweede probleem van evolutie is dat de aanname gebasseerd is op 1 stelling: er is geen god, dus....
Daar doet de evolutietheorie absoluut geen uitspraken over. Het enige dat er gezegd wordt is dat er geen god noodzakelijk is om de enorme variatie in de natuur te verklaren.
Hanmar schreef:Dat is absoluut niet deel van de evolutietheorie. Sterker nog, als Darwin dat had verkondigd had hij niet lang meer geleefd, in zijn tijd!
Sterker nog, de evolutietheorie staat NIET recht tegenover het idee van de schepping. Darwins boek was getiteld 'On the Origin of Species', maar niet 'On the Origin of Life'; de oerknal staat er niet in beschreven, was op dat moment ook nog helemaal niet aan de orde. Darwins empirisch-gefundeerde theorieen gingen uitsluitend over het ontstaan van diversiteit binnen en buiten diersoorten; de verschillen in de vorm van de bek van een vogel in verschillende klimaten of op verschillende eilanden. Niets meer, niets minder - maar dus zeker geen aanname over het al dan niet bestaan van God. Darwin was slim genoeg om te begrijpen dat hij dat niet moest opschrijven!
zippora schreef:Oh ja, en als evolutie gelijk heeft, dan overwint een of ander superbacterie (of was het virus) staks alles en dan is het einde mens en dier. Leuke toekomst. Vindt de toekomst van eeuwig leven op een paradijsaarde waar eindelijk een gelukkige, rechtvaardige en harmonische mensenmaatschappij zal zijn veeeeeeeeeeeeel mooier.
zippora schreef:Oh ja, en als evolutie gelijk heeft, dan overwint een of ander superbacterie (of was het virus) staks alles en dan is het einde mens en dier. Leuke toekomst. Vindt de toekomst van eeuwig leven op een paradijsaarde waar eindelijk een gelukkige, rechtvaardige en harmonische mensenmaatschappij zal zijn veeeeeeeeeeeeel mooier.
Shadow0 schreef:Overigens, liefhebbers die hier op een geheel andere manier over willen lezen zou ik "The science of Discworld" van Terry Pratchett (en nog 2 schrijvers) aanraden, en als je toch bezig bent zijn een paar fragmenten over the God of Evolution uit "The last continent" (ook van Terry Pratchett) echt geweldig(Als je het boek nog wilt lezen zou ik de link niet bekijken, spoilers!)