Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:44

Zolang het een schone pleister is vind ik het best :P

Inney

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:46

Ja ik was ook aan het twijfelen. Het is geen vieze wond in de vorm van bloed\pus. Maar wel opvallend. De blauwe pleisters hebben wij helaas niet. Ik heb uiteindelijk zo'n gladde huidskleurige gebruikt. Met het idee dat die wel gewoon droog was na het glazen wassen oid. Maar gelukkig dat jullie er niet over zullen vallen dus. Ook geen rare opmerkingen gehad, maar ik was wel benieuwd.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:54

Een huidskleur pleister zou ik me aan storen. Omdat dat minder opvalt als het in het eten valt. Zie liever blauwe pleisters.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:46

blauwe pleisters zijn dedecteerdbaar (en erg goed zichtbaar mochten ze afkomen), maar hoeven naar ik weet niet in de horeca gebruikt te worden (bediening). Ik zie liever een pleister (huidkleurig) dan een gapende wond. Goed nu is een blaar niet zo'n ramp, maar er zijn wondjes te bedenken dat je denkt oke.... Eerlijk gezegd ook nooit opgelet bij bedienend personeel :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:24

Pleister zou ik me geen moment druk om maken, zolang hij er schoon uitziet en goed vastzit. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:29

pleister maak ik me niet druk om.
echter onlangs een wafel gaan halen in een standje aan zee. meisje dat bediende had een pleister om haar vinger, en wel netjes zon handschoentjes aan.
helaas waren de handschoentjes helemaal verkleurd, en gescheurd (op de plaats van de pleister), pleister zag er ook niet echt netjes meer uit. dus dat vond ik wel een beetje vies.
(maar dat was het wafelijzer aan de buitenkant ook)
heb er wel goed opgelet dat de bakkant proper was, en ze heeft de wafel niet met haar handen aangeraakt, dus vond het wel ok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:02

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de handschoentjes niet altijd bevordelijk vind voor de hygiëne. Merk ik zelf op mijn werk ook heel erg. Wanneer handschoentjes worden aan getrokken wordt er vaak moeiteloos van het ene product naar het andere product geswitcht zonder schone handschoentjes aan te trekken. Mijn ervaring is dat zonder handschoenen werken juist er voor zorgt dat de handen veel vaker gewassen worden en er schoner gewerkt wordt. Heb vaak genoeg gezien dat even snel de inhoud van de prullenbak aangedrukt worden met handschoenen aan en dan weer verder werken. Terwijl juist zonder handschoenen er dan eerst handen worden gewassen.

Pleisters vind ik zelf niet zo;n probleem. Hoewel ik het wel fijn zou vinden als in ieder geval de koks e.d. de blauwe pleisters gebruiken. Gladde pleisters worden ook weer minder snel groezelig dan de tape achtige pleisters. Zolang ze er schoon uit zien vind ik het geen probleem. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:04

Helemaal mee eens. Met blote handen ben je er snel bewust van als er iets aan je vingers zit en ben je alweer geneigd te wassen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:43

Als ik in de keuken meehelp met iets, dan was ik m'n handen 2 keer en daarna werk ik wel zonder handschoentjes. Alleen voor de toiletten bijv aan het eind van de avond gebruik ik wel handschoentjes.

Verder, mocht ik een pleister nodig hebben, dan doe ik die blauwe horeca pleisters om. Vind m'n baas en de keuken fijn, en we hebben ook geen andere. Vind die huidskleurige dingen er juist sneller vies uitzien doordat een ander soort materiaal is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:29

Blauwe pleister inderdaad. Zo'n elastische is echt vies, die blijft nat na het wassen :r
Bij La place droeg ik altijd handschoentjes als ik pleisters om had (vaak :+ leuk, scherpe messen )(en je merkt met sinasappels persen altijd zo lekker dat je vrijwel altijd miniwondjes op je handen hebt... auw) . Maar dan wisselde ik wel regelmatig (die dingen gingen vrij snel stuk, wellicht expres ). Maar ik ging niet voor elk product van handschoenen verwisselen. Nu werkte ik ook met fruit en gebak dus daar is dat niet zo heel kwalijk vind ik, zeker niet als je bijvoorbeeld het buffet aan het bijvullen bent met taartjes. Dan zou je elke keer andere handschoentjes aan moeten doen, terwijl je ze alleen met een spatel oppakt en ze op een bord schuift met je andere hand.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:35

ik heb er ook geen probleem mee dat de handschoenen niet constant uitgedaan worden, mits je bv van vlees naar vlees gaat, of van gebak naar gebak.
als je echter van vlees (dat dient verhit te worden) naar gebak gaat (die je zo opeet), of van rauw vlees naar gebakken vlees, of van voorwerp dat niet rechtstreeks in verbinding staat met het eten (bv de vuilnisbak, je haar, je schoen, je broek, de grond) naar het eten gaat, moet je imo wisselen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:39

Van vlees naar vlees moet ook wel dezelfde soort zijn anders ben je ook weer zuur :)
Ook lette ik altijd op dat ik de afvalbak zelf niet aanraakte als ik iets weg gooide, dat scheelt ook weer. Vind het anders zo zonde van die handschoentjes

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:04

Inney schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie denken over een pleister in de horeca? Als horeca medewerkers en gasten.
Ik heb momenteel een brandblaar op mijn vinger. Ik vind dit zelf niet fris, dus heb er een pleister om gedaan. Echter vind ik een pleister ook nooit echt fris ogen. Ik heb hem wel drie keer verwisseld, maar wat denken jullie er eigenlijk van? Storen jullie je eraan of vinden jullie het heel normaal?

Ik heb inmiddels week of 6 geleden mijn hand gebrand aan de oven, bovenkant van de hand net onder duim. Redelijk wond en die werd echt heel lelijk de eerste paar dagen. Pleister was door de plek niet te doen en heb ook wel even getwijfeld of ik zou aanbieden om gewoon te gaan afwassen oid. Toch gewerkt en van leidinggevende ook niks meer gehoord.
Ik heb vooral vragen gehad van mensen die konden zien dat het echt heel erg zeer deed. Na een week of 2 begon het meer op een brandwond te lijken en werd de wond een stuk netter. Inmiddels is het helemaal dicht een een litteken waarvan ik hoop dat het nog iets minder zichtbaar gaat worden. Ik hoor nu bij 95% van de mensen iedere keer "jeetje heb je, je gebrand? Moet wel goed zeer gedaan hebben". goed bedoelt natuurlijk, maar op gegeven moment heb je dat wel gehoord.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:43

Oja leuk hè, medeleven :+ Of 'moet je nou dat hele dienblad naar boven tillen?? Zo zwaar? ' Nee ik sta hier voor mijn lol met een loodzwaar dienblad :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:41

Of heel leuk, als ik een bomvol en loeizwaar dienblad met soepkoppen & schotels heb, om op dat moment uitgebreid te gaan vertellen hoe knap je het wel niet vindt dat ik dat allemaal kan sjouwen. "Ja mevrouw, bedankt, maar als u me nu niet door laat lopen kunt u me zo vertellen hoe knap u het vindt dat ik het allemaal op kan ruimen"
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-07-12 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:56

Een schone pleister vind ik ook niks mis mee. Maar zo'n half afgezakte, natte, met het bloed er door heen komende pleister... not so much :+ En ja, dat heb ik wel eens gezien. Blegh.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:10

Of wanneer je met 4 hele hete borden aan tafel komt en ze spontaan vergeten wat ze besteld hebben AUWWWWWWWWW!

Vandaag de hele dag aan moeten horen hoe warm het was, ja duhhhhhh ik sta hier met mijn lange broek u te bedienen terwijl ik liever ook met een lekker drankje zou gaan zitten! Morgen eindelijk vrij, godzijdank!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:36

Caira schreef:
Of wanneer je met 4 hele hete borden aan tafel komt en ze spontaan vergeten wat ze besteld hebben AUWWWWWWWWW!

Vandaag de hele dag aan moeten horen hoe warm het was, ja duhhhhhh ik sta hier met mijn lange broek u te bedienen terwijl ik liever ook met een lekker drankje zou gaan zitten! Morgen eindelijk vrij, godzijdank!!

Daar heb je toch diendoeken voor? >;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:36

Caira schreef:

Ja of niet.. -O-
Ben af en toe wel geneigd om te zeggen; Ga maar eens een uurtje hier werken dan, dan weet je pas wat warm is!
Jij in je korte broek, topje en slippers.. En ik in mijn lange spijkerbroek, t-shirt en dichte schoenen :(

Ahja, als het goed is wordt het nu koeler :z

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:12

Pff gisteren had ik een soort hitte beroerte oid. Ik was helemaal duizelig, kon niet meer recht lopen, misselijk, zag alles vaag. Ben toen maar naar huis gestuurd.
Snap er niks van. Maandag en woensdag ook gewoon nog knettertjes hard gewerkt, niks aan de hand. Had al wel een emotionele dag achter de rug, misschien heeft dat er mee te maken. (Begrafenis oma)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:12

Courses schreef:
Caira schreef:

Daar heb je toch diendoeken voor? >;)

Wij hebben geen diendoeken helaas. Pak het bord altijd vast waar de groentes liggen, daar is het meestal het koelst. Maar dat wil niet altijd.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:26

Zo, gisteren uiteten geweest. Wilde lekker het laatste zonneterras pakken :Y) . Was bewolkt met af en toe een buitje... Gelukkig was er een terras met van die mega hang parasols dus konden alsnog prima naar buiten. Heerlijk gegeten, prima service en nette prijs voor dat wat wij kregen. Enige jammere was een weliswaar zeer correcte serveerster maar met een mega arrogant hoofd! Ik dacht dan het aan mij lag maar zelfs mijn vriend zei er iets over tegen mij. We voelden ons echt een beetje de kindertjes op een kinderdagverblijf :') . De andere meiden die rondliepen waren wel super dus ik kom zeker vaker terug!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:51

Wij lopen gelukkig ook met diendoeken. Maar ik ben vaak zo eigenwijs om dan in mijn andere hand het laatste ook hete bord mee te nemen, denken dat het wel kan. Maar dan toch eigenlijk te heet zijn..
Vind dat sowieso wel hinderlijk als mensen opeens niet meer weten wat ze besteld hebben en elkaar en mij dan vragend aankijken. "ja mevrouw, het antwoord staat vast op haar voorhoofd geschreven.."

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:35

Meestal ben ik degene die onthoudt wie wat heeft besteld van ons gezelschap en geef dan aan bij wie ze moeten zijn. :+ Ook een beetje eigenbelang want ik vind het hartstikke zonde als het opdienen lang duurt. Het eten van de eerste is dan al bijna koud als de laatste zijn/haar eten krijgt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:03

Vandeweek in een pannenkoekenrestaurant gegeten.

Besteld: 1 kleine portie poffertjes (10) 2 grote porties poffertjes (20)

Eten komt en ik denk.. Wat zijn die grote porties klein...?

Ik tel ze.. Liggen er 15 op mijn bord.. De ober van ons was onvindbaar.. Dus ik loop naar een andere jongen toe met de menukaart en vraag hoe het kan dat ik er 20 bestel en 15 krijg..

De jongen kijkt me gedurende de 3 minuten geen enkele keer aan?

Hij ging vragen hoe dat kon en bleef 10 minuten weg (ondertussen maar aan het eten gegaan de rest had ze al onderhand op en ja.. Straks moet ik weer een kwartier wachten op een nieuwe portie, ook geen zin in. De jongen was niet aan tafel komen kijken of mijn eten aangebroken was oid.

Ondertussen was hij ook gaan serveren. Ik stak ong mijn laatste poffertje in mijn mond en de jongen komt met: "weet u zeker dat er bij hem geen 25 op het bord lagen en bij u 15?" nou.. Dat verschil valt wel op hoor.... "mijn collega zegt dat hij er toch echt genoeg op de plaat heeft gelegd" dus ik werd een beetje geagiteerd en zei dat het prima was dat ik minder kreeg maar dat ik dan ook minder betaal.

Toen we wouden afrekenen was onze eigen jongen er weer, die tevens de bakker bleek te zijn (aha) en die zei zich dan per ongeluk te hebben verkeken en hij wist niet dat het te weinig was. (snap ik niet want je moet de plaat verdelen dus dat valt je toch op?

Uiteindelijk hebben we betaald voor 2 kleine porties en 1 grote. (we hadden 50 poffertjes besteld maar 40 gekregen. Op deze manier betaalden we dus voor 40 poffertjes)

Ik wist dat niet.. (vriendje rekende af) Want anders had ik aangegeven dat ik door het aanslaan van een kleine portie in verhouding dus eigenlijk meer betaald heb dan wat ik gekregen heb. Kleine portie was 4,30 grote 8,- (was zo geagiteerd dat ik zoiets had van ik betaal de helft van een grote dus 4 euro. Ja.. Als ik had afgerekend had ik geschopt om 30 ct.. Vond t zo raar dat er niemand kwam kijken en daarna "beschuldigingen" kwam maken dat ik dacht nu nu kun Je t krijgen ook.

Als het mijn tent was geweest had ik 2 borden nagebracht met ieder 5 poffertjes.

Misschien vinden jullie het mierenflotsen van mij.. Maar hun "stelen" wel 10 poffertjes van ons die ze voor 4,30 verkopen! Dus als we niets hadden gezegd hadden we veel teveel betaald (en zo goedkoop zijn ze niet)

Vind het raar dat ik m'n eigen eten moet gaan zitten tellen.. Zo druk was het er niet er zaten misschien 5 tafeltjes met mensen.. Dus fout door drukte lijkt me onwaarschijnlijk. Maar ik ga er niet meer terug :n