tropische vogels worden bijvoorbeeld ook op de meest verschrikkelijke manieren het land binnen gesmokkeld (bijvoorbeeld in een wc rol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlyAway schreef:Pelryo schreef:veel vissen komen uit Azie of israel. Zijn wel regels voor, maar verzenden kan zeker. Zou het als particulier niet zomaar doen.
Zelfs "dure" koi karpers komen gewoon met het vliegtuig in een plastic zak in een doos bekleed met piepschuim naar Nederland.
hanny_jelke schreef:FlyAway schreef:
Zelfs "dure" koi karpers komen gewoon met het vliegtuig in een plastic zak in een doos bekleed met piepschuim naar Nederland.
ja maar dan wordt er wel via een spaciale pomp voldoende zuurstof bij ze in de zakjes gedaan.
FlyAway schreef:hanny_jelke schreef:ja maar dan wordt er wel via een spaciale pomp voldoende zuurstof bij ze in de zakjes gedaan.
Nee hoor, die vissen gaan in een zak water waarin (als de zak plat ligt in de doos) net aan genoeg water zit dat hun rugvin ook in het water zit. Alle lucht wordt eruit gehaald en vervangen door zuurstof. Die zak gaat in een doos met piepschuim aan de binnenkant, daardoor blijft de temperatuur nog het meeste constant en doordat het donker is blijven de vissen rustig. Doordat ze heel rustig zijn, produceren ze minder afvalstoffen (waarvan de gevaarlijkste Ammoniak) en kunnen ze het 24 uur redden zonder dat je zuurstof bij hoeft te vullen. De vluchten vanuit Japan naar hier duren geen 24 uur, dus bijvullen is niet nodig. Zou ook veel te stressvol zijn voor die beesten, want dan wordt de doos opengemaakt, waardoor het licht wordt, de zak waar ze zin zitten moet overeind gezet worden, waardoor zij in beweging komen, dan wordt de lucht er weer uitgehaald en zuurstof bijgevuld, zak weer dicht, plat leggen, weer allemaal beweging, doos weer dicht en weer donker. Voor een koi is dat best veel stress en dat betekend afvalstoffen produceren, daardoor zou je het water ook weer moeten gaan verversen, want de ammoniak kun je er niet heel simpel even uithalen. En het is niet nodig, dus waarom zou je het doen? Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die vissen als luchtvracht meegaan en je tijdens de vlucht echt niet in het vrachtruim mag en wil komen. (Bij paarden is dat een ander verhaal, dat zijn speciaal ingerichte toestellen)
FlyAway schreef:Gelukkig maak je ook wel gewoon leuke dingen mee op mp. Vandaag een printer verkocht aan iemand. Kreeg net een mailtje dat de printer het prima deed en ze er blij mee waren. Vind ik dan ook weer leuk.
@hanny_jelke; ik dacht dat jij tijdens de vlucht bedoelde
Mayflower_ schreef:Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Iemand wilde mijn dekjes overkopen en heeft vrijdag het geld overgemaakt vanaf Belgie naar Nederland toe. Het staat er nu nog steeds niet op. Volgens haar is het echt overgemaakt en duurt het even, maar volgens mijn bank duurt het 1 werkdag. Dus dan zou het er allang op moeten staan (met weekend ertussen). Wat vinden jullie?
Mayflower_ schreef:Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Iemand wilde mijn dekjes overkopen en heeft vrijdag het geld overgemaakt vanaf Belgie naar Nederland toe. Het staat er nu nog steeds niet op. Volgens haar is het echt overgemaakt en duurt het even, maar volgens mijn bank duurt het 1 werkdag. Dus dan zou het er allang op moeten staan (met weekend ertussen). Wat vinden jullie?
Kimbeerly schreef:Heb ik ook al vaker gehad.
ik zou vandaag even een mailtje sturen met dat je het nog steeds niet hebt.
Heb je het aan het eind van de week nog niet dan zou ik het maar weer te koop aanbieden.
ik word soms zo moe van mensen die zeggen dat ze het willen kopen en dat ze dan nooit meer reageren.
ik snap trouwens niet waarom er bij mp staat bieden vanaf.
want dat staat bij mij bij elke advertentie en mensen kunnen nog gewoon onder dat bedrag bieden. dan heeft dat bieden vanaf toch geen zin.
Ook vind ik het jammer dat mensen nooit meer reageren als je de vraagprijs bied. Ik denk dan altijd van nu kun je het verkopen waarom doe je het dan niet?