Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:34

Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen!!! Dat het gebeurd, betekend niet dat het normaal is!!
tropische vogels worden bijvoorbeeld ook op de meest verschrikkelijke manieren het land binnen gesmokkeld (bijvoorbeeld in een wc rol :( ), maar dat betekend niet dat je dus ook een vogel kunt verzenden ;(

lageveld

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:48

Smokkelen is een heel ander verhaal. Er zijn best redelijk diervriendelijke manieren van verzenden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:13

Doet me denken aan al die chinezen die een levend konijn kregen per post als kerstkado van een bedrijf. Bleek dus net 2 dagen de post te staken, veel konijntjes hebben het niet overleefd 3/4 dagen in een doos.. Arme dieren. Sorry dit was even offtopic, nu ga ik weer ontopic. :+

Ik heb net een bod gekregen van 120 euro op een Scapa dekje. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:09

Ik zeg doen :D

Ik zou voor de zekerheid wel even navragen of ze niet de rest van de voorwerpen op de foto er ook bijwillen (vloerbedekking, muurverf...) :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:11

Weetje dat wel heel zeker hahaha?

Als je een vis te lang in een zakje houd... ze hebben ook zuurstof nodig, al zou je dat niet denken hahaha.

Vissen worden ook gekweekt in Nederland *\o/*

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:50

veel vissen komen uit Azie of israel. Zijn wel regels voor, maar verzenden kan zeker. Zou het als particulier niet zomaar doen.

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:53

Bij ons kocht iemand een auto, en hij heette op marktplaats 'nachkastje' echt zonder t _O-

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:36

Hahahaha.

Alleen de naam al. Met of zonder T Hoe kom je er toch op hahahaha.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:40

Onze kreupele pony wou iemand kopen via MP.
We mochten hem niet brengen, maar hij wou hem halen.
We mochten niet weten waar die terecht kwam of wat ermee zou gebeuren

Waarschijnlijk gewoon verdoven en verkopen als sportpony.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:11

Daar zijn jullie toch hopelijk niet op in gegaan???

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:12

zooo... hoop ook niet dat jullie daarop in zijn gegaan..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:29

Pelryo schreef:
veel vissen komen uit Azie of israel. Zijn wel regels voor, maar verzenden kan zeker. Zou het als particulier niet zomaar doen.

Zelfs "dure" koi karpers komen gewoon met het vliegtuig in een plastic zak in een doos bekleed met piepschuim naar Nederland. :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:30

FlyAway schreef:
Pelryo schreef:

Zelfs "dure" koi karpers komen gewoon met het vliegtuig in een plastic zak in een doos bekleed met piepschuim naar Nederland. :j

ja maar dan wordt er wel via een spaciale pomp voldoende zuurstof bij ze in de zakjes gedaan. :j

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:41

hanny_jelke schreef:
FlyAway schreef:

ja maar dan wordt er wel via een spaciale pomp voldoende zuurstof bij ze in de zakjes gedaan. :j

Nee hoor :n, die vissen gaan in een zak water waarin (als de zak plat ligt in de doos) net aan genoeg water zit dat hun rugvin ook in het water zit. Alle lucht wordt eruit gehaald en vervangen door zuurstof. Die zak gaat in een doos met piepschuim aan de binnenkant, daardoor blijft de temperatuur nog het meeste constant en doordat het donker is blijven de vissen rustig. Doordat ze heel rustig zijn, produceren ze minder afvalstoffen (waarvan de gevaarlijkste Ammoniak) en kunnen ze het 24 uur redden zonder dat je zuurstof bij hoeft te vullen. De vluchten vanuit Japan naar hier duren geen 24 uur, dus bijvullen is niet nodig. Zou ook veel te stressvol zijn voor die beesten, want dan wordt de doos opengemaakt, waardoor het licht wordt, de zak waar ze zin zitten moet overeind gezet worden, waardoor zij in beweging komen, dan wordt de lucht er weer uitgehaald en zuurstof bijgevuld, zak weer dicht, plat leggen, weer allemaal beweging, doos weer dicht en weer donker. Voor een koi is dat best veel stress en dat betekend afvalstoffen produceren, daardoor zou je het water ook weer moeten gaan verversen, want de ammoniak kun je er niet heel simpel even uithalen. En het is niet nodig, dus waarom zou je het doen? Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die vissen als luchtvracht meegaan en je tijdens de vlucht echt niet in het vrachtruim mag en wil komen. (Bij paarden is dat een ander verhaal, dat zijn speciaal ingerichte toestellen)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:22

FlyAway schreef:
hanny_jelke schreef:

Nee hoor :n, die vissen gaan in een zak water waarin (als de zak plat ligt in de doos) net aan genoeg water zit dat hun rugvin ook in het water zit. Alle lucht wordt eruit gehaald en vervangen door zuurstof. Die zak gaat in een doos met piepschuim aan de binnenkant, daardoor blijft de temperatuur nog het meeste constant en doordat het donker is blijven de vissen rustig. Doordat ze heel rustig zijn, produceren ze minder afvalstoffen (waarvan de gevaarlijkste Ammoniak) en kunnen ze het 24 uur redden zonder dat je zuurstof bij hoeft te vullen. De vluchten vanuit Japan naar hier duren geen 24 uur, dus bijvullen is niet nodig. Zou ook veel te stressvol zijn voor die beesten, want dan wordt de doos opengemaakt, waardoor het licht wordt, de zak waar ze zin zitten moet overeind gezet worden, waardoor zij in beweging komen, dan wordt de lucht er weer uitgehaald en zuurstof bijgevuld, zak weer dicht, plat leggen, weer allemaal beweging, doos weer dicht en weer donker. Voor een koi is dat best veel stress en dat betekend afvalstoffen produceren, daardoor zou je het water ook weer moeten gaan verversen, want de ammoniak kun je er niet heel simpel even uithalen. En het is niet nodig, dus waarom zou je het doen? Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die vissen als luchtvracht meegaan en je tijdens de vlucht echt niet in het vrachtruim mag en wil komen. (Bij paarden is dat een ander verhaal, dat zijn speciaal ingerichte toestellen)

:j dus wordt er toch zuurstof bij gedaan of ben ik nou heel blond :o?

even over marktplaats.
hebben vandaag een hele leuke comode gekocht en opgehaalt.
echt een hele oude. met van die antiek porselijne deur en la knopjes.
we hadden er al 1 (nog van milan) maar vond deze leuker. :=
en we hebben hem voor een spot prijsje over kunnen nemen als je de rest van die prijzen ziet.
dat antieke is natuurlijk wel iets waar je van moet houden, maar ik vind dat wel wat hebben. :j
en die mensen waren ook blij dat ze er vanaf waren want hij stond in de weg.
(nadeel ik heb met 31 weken me baby kamer weer verbouwt := )

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:47

Gelukkig maak je ook wel gewoon leuke dingen mee op mp. Vandaag een printer verkocht aan iemand. Kreeg net een mailtje dat de printer het prima deed en ze er blij mee waren. Vind ik dan ook weer leuk.

@hanny_jelke; ik dacht dat jij tijdens de vlucht bedoelde :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:51

FlyAway schreef:
Gelukkig maak je ook wel gewoon leuke dingen mee op mp. Vandaag een printer verkocht aan iemand. Kreeg net een mailtje dat de printer het prima deed en ze er blij mee waren. Vind ik dan ook weer leuk.

@hanny_jelke; ik dacht dat jij tijdens de vlucht bedoelde :D

nee vantevoren als ze in de zakjes gedaan worden :')
meschien beetje verkeerd verwoordt tijdeens de vlucht niet nee :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:25

Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Iemand wilde mijn dekjes overkopen en heeft vrijdag het geld overgemaakt vanaf Belgie naar Nederland toe. Het staat er nu nog steeds niet op. Volgens haar is het echt overgemaakt en duurt het even, maar volgens mijn bank duurt het 1 werkdag. Dus dan zou het er allang op moeten staan (met weekend ertussen). Wat vinden jullie?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:30

gewoon een paar dagen wachten,
heb zelf een st+trens hoofdstel naar belgie verkocht,
en daar duurde het een week voordat het geld bij miij erop stond

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:31

Dat kan echt een paar dagen duren. Als ik overmaak naar NL staat het er soms de volgende werkdag al op, soms gaan er rustig 3 of 4 dagen overheen. Geen idee waar het aan ligt, maar het lijkt soms de post wel }:0 Ik zou het gewoon nog even afwachten, morgen nog even checken. Ik vind het niet raar klinken, en ik maak zelf regelmatig vanuit het buitenland geld over.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:38

Mayflower_ schreef:
Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Iemand wilde mijn dekjes overkopen en heeft vrijdag het geld overgemaakt vanaf Belgie naar Nederland toe. Het staat er nu nog steeds niet op. Volgens haar is het echt overgemaakt en duurt het even, maar volgens mijn bank duurt het 1 werkdag. Dus dan zou het er allang op moeten staan (met weekend ertussen). Wat vinden jullie?

Heb ik ook al vaker gehad.
ik zou vandaag even een mailtje sturen met dat je het nog steeds niet hebt.
Heb je het aan het eind van de week nog niet dan zou ik het maar weer te koop aanbieden.
ik word soms zo moe van mensen die zeggen dat ze het willen kopen en dat ze dan nooit meer reageren.

ik snap trouwens niet waarom er bij mp staat bieden vanaf.
want dat staat bij mij bij elke advertentie en mensen kunnen nog gewoon onder dat bedrag bieden. dan heeft dat bieden vanaf toch geen zin.

Ook vind ik het jammer dat mensen nooit meer reageren als je de vraagprijs bied. Ik denk dan altijd van nu kun je het verkopen waarom doe je het dan niet?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:41

Mayflower_ schreef:

je kan altijd vragen of ze een printscreen heb van het betalingsbewijs.

inmiddels is mijn zaakje op mp steeds vreemder geworden.
ik heb vrijdag gemailt dat ik nog niks binnen had en dat ik hem nog 1 week gaf om of mijn geld terug te storten of de behuizingen toe te sturen.
ik kreeg een mail terug dat hij er niks aan kon doen dat de post vertraging had.
zaterdag kreeg ik een pakketje (brievenbus) binnen vanuit hongkong met 1 behuizing (zonder schroevendraaiers en tool zoals wel aangegeven was in de advertentie).
ik heb deze meneer weer gemailt en de informatie doorgegeven en dat ik nog steeds wacht op mijn andere behuizing.
tot op heden nog geen reactie meer gekregen.

zoals ik eerder aan had gegeven bij hem heeft hij tot aankomende vrijdag om mijn bestelling compleet te maken of het deel van het geld terug te storten.
het blijft een vreemde zaak 8)7

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:06

Kimbeerly, waarom zou je vandaag wéér een mailtje sturen, terwijl er al een antwoord is van de koper? En terwijl je kunt lezen dat verschillende mensen, die ervaring hebben met het overmaken naar het buitenland, zeggen dat het heel gewoon is?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:25

Kimbeerly schreef:
Heb ik ook al vaker gehad.
ik zou vandaag even een mailtje sturen met dat je het nog steeds niet hebt.
Heb je het aan het eind van de week nog niet dan zou ik het maar weer te koop aanbieden.
ik word soms zo moe van mensen die zeggen dat ze het willen kopen en dat ze dan nooit meer reageren.

ik snap trouwens niet waarom er bij mp staat bieden vanaf.
want dat staat bij mij bij elke advertentie en mensen kunnen nog gewoon onder dat bedrag bieden. dan heeft dat bieden vanaf toch geen zin.

Ook vind ik het jammer dat mensen nooit meer reageren als je de vraagprijs bied. Ik denk dan altijd van nu kun je het verkopen waarom doe je het dan niet?

eindelijk iemand die mij kan uitleggen waarom je de vraagprijs gaat bieden...
Ik vind dat zo raar. Dan mail of bel je toch, ik wil het voor dat geld wel hebben.
Waarom nog bieden???

Ik neem mensen die de vraagprijs gaan bieden namelijk nooit meer zo serieus. Ik antwoord altijd dat ze het mogen hebben voor dat geld, en dan hoor je niks meer...
Zo raad.

En dat geld uit BE kan wel even duren. Duurt bij ons ook wel eens langer dan een week voor we het binnen hebben.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:50

Ik heb op mp echt een supergave jas gezien, wel een duurdere jas want er zit een bont kraagje aan :o
nu heb ik laatst een mail gestuurd om te vragen of ze misschien een aantal foto's wilt maken waarbij ze de jas aanheeft omdat ik wil zien hoe die valt, ga geen 200 betalen voor iets wat ik niet zeker weet. Nu kreeg ik gisteren een mailtje terug maar ik begin wel heel erg te twijfelen.. Het was geschreven in msn taal en met ontzettend veel spelfouten en werd aangesproken met Halloww.. niet erg netjes dus terwijl ik altijd ontzettend mijn best doe om als "professor in de nederlandse taal" over te komen. :)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?