Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:32

Gisteren hadden we net betaald bij de Makro, we stonden onze spullen nog van de band te halen en achter ons stonden 2 mannen, die hadden o.a. zo'n pakket met cola (6 flessen) op de band gezet. De cassiere zei dat ze dat soort spullen de volgende keer gewoon in het karretje mochten laten staan, begint 1 van die mannen tegen haar: hoezo? Jij moet die spullen gewoon aanslaan, da's je werk hoor. Wij moeten ook werken voor ons geld...
We waren echt stomverbaasd, geeft ze hun gewoon een tip zodat ze de volgende keer die zware dingen niet uit het karretje hoeven te halen, wordt ze afgezeken. Ze bleef heel vriendelijk maar ik kon me voorstellen dat ze behoorlijk pissig was.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:53

Kinke schreef:
Gisteren hadden we net betaald bij de Makro, we stonden onze spullen nog van de band te halen en achter ons stonden 2 mannen, die hadden o.a. zo'n pakket met cola (6 flessen) op de band gezet. De cassiere zei dat ze dat soort spullen de volgende keer gewoon in het karretje mochten laten staan, begint 1 van die mannen tegen haar: hoezo? Jij moet die spullen gewoon aanslaan, da's je werk hoor. Wij moeten ook werken voor ons geld...
We waren echt stomverbaasd, geeft ze hun gewoon een tip zodat ze de volgende keer die zware dingen niet uit het karretje hoeven te halen, wordt ze afgezeken. Ze bleef heel vriendelijk maar ik kon me voorstellen dat ze behoorlijk pissig was.

Die voelden zich zeker aangetast in hun macho zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:08

Op één of andere manier irriteer ik me echt aan arrogant winkelpersoneel.. Ik was bij de H&M vandaag en ik had wat dingen gepast en 2 artikelen wou ik niet hebben. Nou is er bij het begin van de paskamers altijd zo'n rek waar je dingen aan kan ophangen (of je moet het geven aan degene die daar staat). Nou ik gaf het aan d'r en ik werd me toch een partij giftig aangekeken... 'Hang het maar zelf terug' Ja daar word jij toch voor betaald? :+ Of zie ik dat nou heel verkeerd...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:08

tja...ik hang het gewoon zelf terug, kleine moeite toch?

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:13

Emmaa_ schreef:
Op één of andere manier irriteer ik me echt aan arrogant winkelpersoneel.. Ik was bij de H&M vandaag en ik had wat dingen gepast en 2 artikelen wou ik niet hebben. Nou is er bij het begin van de paskamers altijd zo'n rek waar je dingen aan kan ophangen (of je moet het geven aan degene die daar staat). Nou ik gaf het aan d'r en ik werd me toch een partij giftig aangekeken... 'Hang het maar zelf terug' Ja daar word jij toch voor betaald? :+ Of zie ik dat nou heel verkeerd...

Ik vind het juist asiociaal dat jij denkt jij wordt er toch voor betaald net als of jij je beter voelt :o

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:18

ilonatjuuh schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik vind het juist asiociaal dat jij denkt jij wordt er toch voor betaald net als of jij je beter voelt :o

Ik werk ook in een winkel, ben daar de 'junior' dus een van mijn taken is ook het weghangen van de dingen.
En nee, het is niet leuk als er iemand niet wil terughangen (hoewel dat bij mij iets anders is, in een boetiek) maar het is nu eenmaal mijn taak.
Zeker als het op het tafeltje 'gesmeten' wordt of gewoon blijft hangen in het paskot, durf ik eens zuchten. Maar ik word nu eenmaal niet betaald om dingen te laten hangen! ;)

Dus ik snap jou wel, maar ik snap emma ook wel :j
Ben soms ook wel eens te lui om het terug te hangen, en er staat daar toch iemand!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:02

Ik dacht dat die meiden daar stonden zodat het ze het correct kunnen terughangen, en dat je niet zo'n bende krijgt als in bv een H&M. Een stukje service vanuit de winkel zeg maar, dus jullie staan daar gewoon voor nop?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 02:04

Die mensen staan er toch om dingen goed terug te hangen, wat moeten ze anders doen? :o

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:19

Ik geef het ook altijd aan de mensen die er staan of hang het aan het rek die er staat. Staat er niet voor niets toch?

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:50

Citaat:
De moeder van mijn vriend heeft hier zoiets grappigs op _O-

Een mevrouw bij de groentenboer was net zoiets aan het doen. Dacht dat het per bakje ging. Maar het ging dus per gewicht _O- Dus die mevrouw mocht lekker gaan dokken! Dat had ze niet verwacht, hahaha :D

_O-

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:26

Hmm,ik dacht ook dat het daar voor diende,
heb 2 dagen in een kledingwinkel gewerkt,en werd er ook altijd pist van als mensen die dingen aan mij gaven,
ben er dan uiteindelijk ook maar mee gestopt,want het was nou eenmaal wel mijn werk,en dan is het niet handig als je het niet leuk vindt :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:40

Flesjes opdrinken in de winkel heb ik 1x gezien maar vond het behoorlijk asociaal. Wacht dan even...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:52

_Arwen_ schreef:
Flesjes opdrinken in de winkel heb ik 1x gezien maar vond het behoorlijk asociaal. Wacht dan even...

dat vind ik minder asociaal dan zo'n fles yoghi (oid) openmaken, paar slokjes eruit nemen en vervolgens weer terugzetten :r
Een paar jaar geleden zag ik wat jongetjes dat doen, hoe smerig is dat, dan koopt iemand nietsvermoedend die fles.. :=

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:06

Emmaa_ schreef:

Ik werk ook in een winkel, heb zelfs liever dat mensen het gewoon af geven anders gooien ze het meestal op een andere plek neer! Wat moet je anders doen als je niet achter de kassa staat? Ik vind eerlijk gezegd ook wel een beetje dat ze daarvoor betaald worden hoor.

Vooral in een grote kledingzaak kan ik vaak niet echt meer vinden waar ik het vandaan heb, ben heel blij met de mensen die het voor me terug hangen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 01:05

Het is bijna een topic waard :P snappen sommige meiden blijkbaar niet wat hun werk precies inhoud. Het heeft er helemaal niks mee te maken of je je nou beter voelt (zoals ilonatjuuh lijkt te denken) ik vind het gewoon prettig dat ik dat dan niet zelf hoef te doen en kan 'genieten' (ik hou niet zo van winkellen) van het shoppen. Bedoel het is een stukje service, daar komen mensen voor terug.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:10

saswes schreef:
Het meest asociale wat ik heb meegemaakt: Ik was eens op Rotterdam centraal station toen er een bejaarde vrouw van de trap viel, echt helemaal van boven naar beneden. Toen ze onderaan bleef liggen ben ik naar beneden gerend om hulp te halen mijn vriendinnen die erbij waren bleven er bij samen met nog een paar mensen. Beneden aan de trap om het hoekje (dus vlak bij!) vond ik iemand van de NS, maar die zei dat ik naar de loketten toe moest aan het begin van het station (en dit gebeurde allemaal helemaal achterin he, bij een van de laatste perrons!) Ze wilde niet meekomen, niemand oproepen of zo, niks. HOE ASO KUN JE ZIJN? Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, de oude vrouw had gelukkig niks gebroken of zo, maar kom op, ze had haar heup wel kunnen breken ofzo.

Nou ik heb zo'n situatie vorige week woensdag meegemaakt! Oud vrouwtje viel van de trap van boven naar beneden (14 treden) en lag bewusteloos onderaan de trap.
Dus ik rende naar haar toe, dikke bult op haar hoofd en dus van de wereld!

Dus ik 112 gebeld, komt ze een beetje bij.
Nou ik moest me er niet mee bemoeien, en hoe durfde ik de snotneus om een ambulance te bellen!
Vrouwtje van de centrale zei ook als je ze laat liggen ben je de jeugd van tegenwoordig en nu krijg je dit.

Dus ik tegen dat oude vrouwtje van mevrouw ik bent hard gevallen en buitenbewust zijn geweest, ga dan naar uw eigen dokter.
Nou toen kreeg ik de volgende lading, toen ben ik naar mijn auto gelopen en naar mijn werk gegaan.
Na zo'n reactie had ik zoiets dan zoek je het maar uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:15

ilonatjuuh schreef:
Emmaa_ schreef:

Asociaal? Ik werk als afwasser en ik laat mensen toch ook niet hun eigen borden schoonmaken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:39

Gisteren was er iemand z'n boom aan het kappen die vlak aan de straat stond, en die takken vielen dus op de straat. Toen wij kwamen aanrijden lag er een enorme berg takken midden op de weg, en niemand kon er meer door. Die man ging uiteindelijk opruimen, op z'n dooie gemakkie, en een hele rij auto's maar wachten. Dat vond ik toch wel redelijk aso..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:33

Ik heb het een keer gevraagd, en die meisjes staan er echt om te zorgen dat alles niet door elkaar komt te hangen :j Snap het ook wel, ik ben niet te beroerd om het terug te hangen maar soms weet ik niet meer waar ik alles vandaan heb. Stel ik heb een zwarte broek, en ik zie zwarte broeken hangen, denk ik 'oh die horen daar' terwijl dat net een ander soort zwarte broek is :+ kan me voorstellen dat dat erg vervelend is voor het personeel dat dat 's avonds allemaal weer recht moet trekken

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:35

Ik had mijn linkerbeen en mijn rechterarm gebroken en zat dus in het gips. Ik zat in de bus op een gehandicapten plaats. Ik ben dan wel niet gehandicapt maar ok. Komt er een oud vrouwtje de bus in en schelden tegen mij dat ik best met een gips arm kon gaan staan, toen ik zei dat ook mijn been in het gips zat maakte dat haar niks uit ik moest maar gaan staan want ik ben toch jong?

En wat echt aso is. Mijn vriend woont midden in het centrum met een voortuin en van de gemeente mag de voortuin niet omheind worden maar wij hebben onze fietsen etc er meestal staan en mensen laten hun hond gewoon in de voortuin poepen! ben daar een keer echt zo kwaad om geworden!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:40

Ik mag hopen dat je toen uiteindelijk toch bent kunnen blijven zitten?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:42

Ik ging naar de kruidvat en liep de kruidvat uit. Ik pakte me fiets, maar er was een man met z'n vrouw en
liepen langs, maar iemand was even snel de kruidvat in gegaan om wat te halen had 2 spullen op zijn bagage
drager laten liggen (prijsjes zaten er bij op bij elkaar 65,-) die man zegt zo nou moet diegene het maar niet laten
liggen en pak zo die spullen van de fiets en loopt zo lachend met zijn vrouw door. ): Echt zo aso

(Ik wou er wat van zeggen maar ik drufde niet)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:03

ZO ludique :oo das echt aso!

Uhh iemand heeft mijn mooie telefoon gestolen met 12 mp camera -:(- _-:( vind ik ook aso.. niet normaal

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 01:37

Wat betreft eten of drinken voordat je het hebt afgerekend... Sommige mensen hebben wel eens NU iets eetbaars nodig en als die wachten tot ze voorbij de kassa zijn zouden die allang gestrekt hebben gelegen. Ik haal ook wel eens voor het afrekenen een banaan van de tros om op te eten, heb hem dan wel eerst meegewogen en dus het juiste bedrag op de bon staan. Kreeg wel eens de vraag waarom ik minder gewicht afrekende aan de kassa dan ik op het bonnetje had staan (bij zo'n kassa die ter controle naweegt). Zeg dan ook gerust dat ik een ernstige flauwte had en dus heel acuut iets nodig had om niet tegen de vlakte te gaan. Zag vanmiddag ook een vrouwtje die een deel van haar stokbrood al had opgegeten voordat ze ging afrekenen. Vind daar eigenlijk niets vreemds aan. Er zijn talloze redenen waarom je heel plotseling iets eetbaars nodig hebt. Van suikerpatienten tot mensen die om wat voor reden dan ook die dag nog niets gegeten hebben, of te weinig. Niet iedereen heeft netjes op tijd pauzes om te eten. Of mensen die stipt op een bepaalde tijd medicijnen moeten innemen met iets eetbaars maar bijvoorbeeld in een oponthoud terecht zijn gekomen. Als je pas kort dergelijke medicijnen gebruikt ben je nog niet meteen gewend aan het feit dat je altijd iets eetbaars en drinkbaars bij je moet hebben.

In kledingzaken hang ik altijd zelf terug wat ik gepast heb en op de juiste plaats. Vind het zo banketstaaf om personeel daarmee lastig te vallen, ook al zijn ze daar mischien voor.

Verder vind ik het nogal asociaal om zomaar dieren te dumpen bij ons op het werk, of zomaar mee te nemen. Hoevaak het niet voorkomt dat het aantal konijnen of kippen niet klopt met wat er s'ochtends uit is gegaan, niet te geloven gewoon! (en de vossen komen niet overdag langs, die zijn brutaal als de neten maar nog net niet zo brutaal) Ook hebben wij op het werk een rustpunt, waar je koffie en thee, koekjes, limonade en ijsjes kan krijgen. Dat is self-service. Maar dagelijks hebben we minder geld in het laatje dan erin had moeten zitten als je het verbruik bekijkt. Of mensen die zelf eieren gaan zoeken en daarbij kippen gewoon van hun nest jagen... Of allerhande voedsel dat veelal bedorven is bij het varken naar binnen smijten... Tja, dat beest vreet alles maar mag wegens ziektes geen "vers" vlees hebben. De vleesbehoefte zit verwerkt in de brokken waarvan ze dagelijks 2 x 3 kilo krijgt. Allemaal best asociaal.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 03:44

Een hele kar met boodschappen op de band leggen (cassiere, ik in dit geval :P, scant alles) en vervolgens mee gaan kijken (niet inpakken dus). Gevolg is dat de hele band overvol ligt. Op zich geen probleem natuurlijk, maar vervolgens wordt meneer gebeld en laat al zijn spullen liggen op de band en gaat op zijn dooie gemakje staan bellen (duurde zeker zo'n 10 min!). Dat andere klanten (en ik) er last van had, werd met een dodelijke blik de grond ingeboord. Dat was pas aso :j.

Of een meneer die een cassiere afblaft omdat het even niet lukt. Vervolgens snauwt hij 'opschieten', 'opschieten' en wordt heel kwaad. En dat terwijl hij zelf geen antwoord geeft op de vragen van de cassiere, waardoor zij niet op kan schieten (omdat meneer het niet kan verstaan). Ik kwam erbij om te helpen en heb hem toch echt even vriendelijk verteld dat als hij gewoon antwoord geeft op de vragen en niet 10 minuten moet zoeken naar die centjes van hem, hij de rij niet zo ophield. (want hij maakte zich er meer druk om dat de cassiere de rij ophield...). Asovent :j Kom niet aan mijn cassieres :D